اخبار فرهنگی – اجتماعی

آغاز واکسیناسیون کووید۱۹ برای سالمندان استان

امتحانی- اولین تزریق واکسن بیماری کووید۱۹ در مراکز تجمعی شبانه روزی زیر پوشش بهزیستی خراسان جنوبی برای ۱۲۸نفر از سالمندان مقیم در مراکزشبانه روزی و کارکنان مراکز ازروز گذشته آغاز شد. مدیرکل بهزیستی استان گفت: در این مرحله برای ۶۹ نفر از سالمندان و ۵۹ نفر از پرسنل مراکز سالمندان استان در ۶ مرکز سالمندان شهر‌های بیرجند، فردوس، قاین و طبس تزریق واکسن انجام می‌شود. عرب نژاد افزود: در شهرستان بیرجند ۴۷سالمند و ۳۶پرسنل، شهرستان فردوس ۱۱سالمند و ۴پرسنل، شهرستان قاین تعداد ۹سالمند ۱۵پرسنل و شهرستان طبس تعداد ۲سالمند ۴پرسنل واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

برخورد با رانندگان و راکبان موتورسیکلت متخلف در آستانه سال نو

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از برخورد قاطع با رانندگان خودروها و راکبان موتورسیکلت متخلف در سطح شهر در روزهای پایان سال خبر داد.محمدی-  سردار فرشید در نشست خبری از برخورد با موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که درروز‌های پایانی سال  اقدام به حرکات نمایشی و مخاطره آمیز می کنند، خبر داد و گفت: موتورسیکلت سواران و رانندگانی که ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی داشته باشند و یا به هر طریقی نظم و آرامش شهر را برهم زنند خودرو و موتورسیکلت آنها توقیف و تا پایان تعطیلات نوروز ترخیص نمی‌شود.   وی با اشاره به تصادفات درون شهری افزود: از ابتدای سال ۷هزار و ۴۰۰ تصادف در شهرها رخ داد که ۷۷درصد آن تصادفات خسارتی، ۲۲درصد جرحی و یک درصد فوتی بوده است که در زمینه فوتی ها، ۵نفر کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم. سردار فرشید با اشاره به تصادفات برون شهری هم با بیان اینکه ۳هزار و ۶۰۰تصادف به وقوع پیوسته است افزود: ۵۹درصد این تصادفات خسارتی، ۳۷درصد جرحی و ۴درصد آن فوتی بوده است. فرمانده انتظامی استان با اشاره به ایام تعطیلات پیش رو و بکارگیری گشت‌های نامحسوس گفت: برنامه‌ای در خصوص استقرار نیرو‌های انتظامی در اتوبوس‌های حامل مسافر به صورت نامحسوس برای کنترل رانندگی رانندگان انجام خواهد شد. وی با اشاره به اینکه ۲هزار و ۱۰۰خودرو و ۴هزار و ۷۰۰موتورسیکلت نیز از ابتدای سال توقیف شده است گفت: ۳۷درصد این خودرو‌ها جریمه بالای یک میلیون تومان دارند. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری ۲۱هزار گواهینامه صادر و ۳۵هزار شماره گذاری و انتقال سند نیز  در استان انجام شده است.  وی با اشاره به طرح ممنوعیت تردد هم با بیان این که روزانه ۱۸۰نفر از نیرو‌های انتظامی به کار گرفته شده اند افزود: در این راستا ۶۰جریمه یک میلیون تومانی، ۴۸جریمه ۵۰۰هزار تومانی و ۹هزار و ۴۰۰جریمه ۲۰۰هزار تومانی صادر شده است. سردار فرشید در زمینه رصد ۲۴ساعته فضای مجازی نیز گفت: از ابتدای سال ۷۳پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده است. وی در خصوص جرایم سایبری نیز گفت: ۴۹درصد جرایم سایبری کلاهبرداری رایانه ای، ۲۴درصد برداشت اینترنتی غیرمجاز، ۷درصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب و  5 درصد مزاحمت‌های اینترینتی در سال جاری ثبت شد. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از چاپ ۷جلد کتاب در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب در زمینه‌های گفتمان سازی، مشارکت پذیری و اقدامات رسانه‌ای خبر داد. به گفته وی بیش از ۱۰هزار مواد محترقه غیرمجاز در استان کشف شد.

کاشت سه هزار اصله نهال توسط اعضای هلال احمر در خراسان جنوبی

از ابتدای هفته درختکاری تا کنون در قالب پویش ملی «درخت برای زندگی» حدود سه هزار اصله نهال توسط جوانان و امدادگران خراسان جنوبی کاشته شده است.یعقوبی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای هفته درختکاری تا کنون این نهال‌ها به همت بیش از ۳۰۰جوان، امدادگر و داوطلب جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی کاشته شده است گفت: پویش ملی «درخت برای زندگی» از ۱۳ اسفند ماه هر سال آغاز و تا ۱۳فروردین ماه سال بعد ادامه دارد. رضایی افزود: با توجه به اینکه شعار هفته درختکاری امسال «همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» انتخاب شده است، حفظ منابع طبیعی را باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم. نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: هر گونه گسترش فضای سبز موجب پایداری خاک و افزایش و نگه داشت آب می‌شود.

ختم ۹۵ درصد پرونده های قضایی معوق دراستان

اعتمادیان- رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با تلاش جهادی همکاران قضایی در سال جاری بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های معوقه در خراسان جنوبی رسیدگی و مختومه شد. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: بنابر به دلایل موجه پنج درصد این پرونده‌ها باقی مانده و هر پرونده‌ای که قابلیت مختومه شدن را داشته است، به اتمام رساندیم. وی با اشاره به گسترش دادرسی الکترونیکی در سطح استان تصریح کرد: تاکنون ۲۳ هزار دادگاه آنلاین در استان برگزار شده و همچنان رتبه نخست کشور را در این زمینه داریم که با برگزاری دادگاه‌های الکترونیک خدمات خوبی به مردم ارائه شد و هزینه رفت و آمد آنان کاهش یافت.

اجرای سند تحول قوه قضاییه

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های سال آینده دستگاه قضایی استان گفت: اجرای سند تحول قوه قضاییه یکی از مهمترین برنامه‌های سال آینده است که سندی کارشناسی شده است و نسخه شفابخش مشکلات قوه قضاییه خواهد بود.وی اظهار داشت: این سند شاه کلید حل مشکلات قوه قضاییه است و اگر بتوانیم آن را اجرایی کنیم تقریبا ابرچالش‌های قوه قضاییه برطرف خواهد شد. وی گفت: کارگروه اجرای سند تحول قضایی در استان تشکیل شده و دبیرخانه اجرایی این سند در استان فعال‌تر می‌شود تا ماموریت هفت گانه قوه قضاییه در این کارگروه برنامه‌ریزی و اجرا شود. وی اظهار داشت: توجه به اتقان آرای قضایی در سال آینده ضروری است و کارگروهی در این زمینه راه‌اندازی شده است و باید به کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها هم توجه بیشتری شود. رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اضافه کرد: باید احکامی که با تمام هزینه‌ها صادر می‌شود از استحکام و اتقان لازم برخوردار باشد و حکم آن قدر محکم باشد تا در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عدالت اداری مورد نقض قرار نگیرد. وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات در سال آینده تاکید کرد: باید در دستگاه قضایی برای برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری مردم کمک کنیم. رئیس شورای قضایی استان خراسان جنوبی گفت: ما نه مجری انتخابات و نه ناظر بر انتخابات هستیم اما در همه مولفه‌های انتخابات نقش داریم که باید نقش خود را به خوبی ایفا کنیم تا انتخابات سالم و پرشور داشته باشیم. وی بیان کرد: اولویت ما پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی است و با تشکیل شعب ویژه قضایی به جرایم احتمالی رسیدگی خواهد شد.

تریاک؛ در صدر کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی

خیرآبادی- فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از افزایش ۵۱ درصدی کشف مواد مخدر از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که ۸۳ درصد کشفیات از نوع تریاک بوده است.سردار فرشید با اشاره به افزایش ۷۲ درصدی در بحث برخورد با حاملان سلاح غیر مجاز و کشفیات سلاح، افزود: بیشتر کشفیات مربوط به سلاح‌‎های شکاری است. وی از انهدام ۱۱۳ باند مواد مخدر در استان از ابتدای سال خبر و ادامه داد: دستگیری خرده فروشان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است. فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این مدت ۳۶۰۰ تصادف برون شهری اتفاق افتاده که با چهار درصد ۱۸۴ نفر فوتی داشتیم این آمار نسبت به سال گذشته ۶۸ نفر کاهش یافته است، تصریح کرد: امسال علی رغم اینکه ۱۴ درصد تردد خودروی سبک کاهش داشته، اما حمل و نقل خوروهای سنگین چهار درصد افزایش داشته و ۱۳ میلیون و۸۰۰ هزار تردد داشتیم.  فرشید اظهار کرد: با توجه به فرمان رهبری در حمایت از تولید در خصوص برخورد با کالای قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی، این ماموریت با جدیت دنبال می‌شود و۴۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده است که ۲۱ درصد افزایش دارد. وی از افزایش ۲۸ درصدی کالاهای احتکار شده در استان خبر داد و گفت: کشفیات در این حوزه هفت میلیارد تومان بوده است. فرشید با بیان اینکه سرقت از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته که علت اصلی آن سهل انگاری مالباخته است، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی پلیس ۷۵ درصد اموال سرقتی کشف شده است؛ ۸۸ درصد سرقت‌های استان در شهرستان بیرجند، طبس، قاین، درمیان و فردوس به وقوع پیوسته است. فرشید به چهارشنبه آخر سال نیز اشاره کرد و گفت: با متخلفان چهارشنبه آخر سال با جدیت برخورد می‌شود و افرادی هم که نظم و امنیت شهر را به هم بزند با همراهی دادستان بازداشت ‌و خودروهای ارتکاب جرم هم برابر قوانین تا آخر تعطیلات نوروزی توقیف خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت