اخبار فرهنگی – اجتماعی

کسب علم، ادب و دانش مهمترین رسالت دانشگاه فرهنگیان
کاری – روز شنبه در مراسمی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از خدمات فاطمه بیدختی تقدیر شد و مینو میری به عنوان سرپرست پردیس خواهران امام سجاد(ع) معارفه شد. مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست پردیس امام سجاد(ع) با بیان اینکه علم، ادب و دانش مهمترین دغدغه در سرلوحه کار است، اظهار کرد: امید است با کمک خداوند در عرصه تعلیم و تربیت تلاش کرده و آن را به سرانجام برسانیم. علیرضا موسوی نژاد از مشکلات پیش رو به کمبود فضای آموزشی اشاره و ابراز امیدواری کرد: وضعیت علمی، فرهنگی در استان ارتقا یافته و کیفیت بهتری داشته باشد.وی با بیان اینکه پست و جایگاه مانند حکومت ها گذرا است، افزود: باید برای ارتقای وضعیت موجود از این فرصت طلایی مدیریت برای ارتقای وضعیت موجود بهره برد.
شکل گیری شورای هماهنگی آموزش و پرورش

وی با اشاره به شکل گیری شورای هماهنگی آموزش و پرورش مرکب از اداره کل نوسازی، کانون فکری و پرورشی کودکان، دانشگاه فرهنگیان به دبیری مدیر کل آموزش و پرورش افزود: هدف از این اقدام همسویی و همنوایی در عرصه های تعلیم و تربیت است. سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی با اشاره به امنیت دانشگاه فرهنگیان با وجود مباحث علمی، گریزی به نوپا بودن این دانشگاه و با توجه به مشکلات پیش رو گفت: خوشبختانه دوبرابر ظرفیت، دانشجو پذیرش شده است. حجت الاسلام جواد اکبری مطلق با بیان اینکه با وجود مشکلات و بحران های پیش رو اداره کردن امور، نشان از هنر مدیر دارد و وجود نواقص نشان از بی هنری مدیر است، اضافه کرد: با توجه به وجود بحران و چالش های پیش رو بهترین فرصت برای خدمتگزاری می باشد. معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه پردیس خواهران امام سجاد (ع) نیز با بیان اینکه معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بوده و تمشیت امور را به عهده داشتم، گفت: با توجه به بیماری کرونا، افزایش تعداد دانشجویان، آموزش های مجازی و… دوران سختی را پشت سر گذاشتیم. فاطمه بیدختی افزود: با وجود مشکلات پیش رو، کاری بر زمین نماند و در مباحث فرهنگی با توجه به ارزیابی های انجام شده، از میانگین کشوری برتر بودیم که نشان از همکاری و همدلی همکاران و پرسنل است.

دغدغه کمبود فضای آموزشی دانشجویان، از مهمترین مشکلات

وی از مهمترین مشکلات به نبود فضای خوابگاهی اشاره کرد و با بیان اینکه نباید ابتدای ترم دغدغه خوابگاه و کلاس دانشجویان را داشت، گفت: حل این مشکل عزم ملی می طلبد و باید استانداری که به فضا و اماکن اشراف کامل دارد مشکل فضای خوابگاهی را مرتفع کند. سرپرست پردیس خواهران دانشگاه امام سجاد (ع) با بیان اینکه اساتید هیئت علمی به عنوان افرادی متخصص و متعهد و فراتر از شرح وظایف در صحنه هستند، گفت: آموزش و پرورش با وجود مشکلات درون سازمانی مبنی بر کمبود فضای آموزشی و… همیشه در کنار ما بوده و یاریگر دانشگاه است.مینو میری ادامه داد: امیدواریم خروجی دانشجویان تربیت شده این دانشگاه منشأ خیرات و برکات باشند.
خروج مرغ به شرط تأمین نیاز استان

دادرس مقدم- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: خروج مرغ از استان در صورتی امکان پذیر خواهد بود که نیاز خراسان جنوبی تأمین شود. جواد اشرفی با بیان این مطلب در کمیسیون تنظیم بازار استان خاطرنشان کرد: با عنایت به اهمیت موضوع، تعزیرات حکومتی با هرگونه تخلف در زنجیره توزیع مرغ برخورد خواهد کرد. وی با تأکید بر این که مرغ در مراکز عرضه مستقیم از کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان نباید بیشتر فروخته شود، تصریح کرد: برای پایداری این روند اگر در زنجیره توزیع تخلفی رخ دهد، با برخورد تعزیرات مواجه خواهد شد. به گفته وی؛ درصورتی که نیاز استان به مرغ تأمین شود، امکان خروج آن از خراسان جنوبی وجود خواهد داشت لذا با دعوت از فعالان این حوزه به کارگروه های مربوط باید زمینه اجرای آن فراهم شود. معاون استاندار با اشاره به این که جلسات کمیته تنظیم بازار و کارگروه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی برای کنترل بازار به طور مرتب باید برگزار شود، گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان باید زمینه راه اندازی حداقل یک مرکز عرضه مستقیم مرغ را در هر یک از شهرستان ها فراهم کند.

دستگاه خرید هوشمند در همه نانوایی‌های خراسان جنوبی فعال شود

اشرفی با تاکید بر تشدید نظارت بر حوزه آرد و نان گفت: بانک سپه سامانه پیامکی را به زودی راه‌اندازی کند تا به نانوایی‌هایی که تخلف می‌کند، پیامک ارسال شود. معاون استاندار خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: دستگاه‌های پوز (کارتخوان هوشمند) در نانوایی‌ها فعال شده و باید مورد استفاده قرار گیرد چون تحت نظارت قرار گرفته و ملاکی برای ارزیابی و فروش نان است. وی در بخشی از صحبت هایش به برخی گزارش های میدانی اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش های موجود بعضی از نانوایی ها صبح پخت نمی کند و بعضی هم نانی را که صبح پخت می کند به مردم نمی دهد و ادعا می کند که برای جای خاصی نان می پزد، لذا این موضوع باید پیگیری شود. همچنین معاون استاندار افزود: افزایش توزیع مرغ به شکل بسته بندی تخلف است و باید کشتارگاه های موجود در استان شیفت کاری خود را با به کارگیری نیروهای بیشتر، افزایش دهد. اشرفی بیان کرد: با توجه با این که باید گزارشی در خصوص میزان جوجه ریزی در استان به وزارت کشور ارائه شود، میزان جوجه ریزی مرغداری ها باید رصد شود تا در این زمینه به پایداری خوبی برسیم. وی با اشاره به این که دولت، دام های پرواری را بدون هیچ محدودیتی خریداری می کند، تصریح کرد: با توجه به این که در آستانه بازگشایی دانشگاه ها و خوابگاه های دانش آموزی قرار داریم باید سازمان جهاد کشاورزی استان، نیازهای آن ها در زمینه برنج، گوشت قرمز و مرغ را تأمین نماید.

استفاده از کارتخوان هوشمند در نانوایی‌ها رصد شود

فرماندار بیرجند نیز در این جلسه گفت: استفاده از دستگاه کارتخوان هوشمند در همه نانوایی‌ها اجباری شود و هنوز برخی نانواها از این کارتخوان استفاده نمی‌کنند که این موضوع باید با جدیت پیگیری و رصد شود. فاضلی‌فرد افزود: همچنین با توجه به هوشمندسازی یارانه نان باید هرچه سریعتر طرح جامع نانوایی‌ها ابلاغ شود در غیر این صورت نارضایتی مردم و نانوایی‌ها بیشتر می‌شود. وی گفت: اجاره بهای واحد نانوایی بیش از ۲ برابر شده و در کنار آن دستمزد کارگر افزایش یافته اما قیمت نان پایین است. فرماندار بیرجند اظهار کرد: این موضوع سبب شده برخی نانوایی‌ها یک شیفت را تعطیل کند یا به گونه‌ای دیگر زمان پخت را مدیریت کند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: امسال برای برگزاری مراسم ویژه محرم و صفر ۸۱۸ تن انواع اقلام اساسی در استان تامین شد و در این زمینه نه تنها دغدغه‌ای نبود که در برخی اقلام مازاد هم داریم. جعفری افزود: سهمیه استان در ماه محرم و صفر ۳۸۸ تن برنج هندی، ۱۰۰ تن برنج تایلندی، ۴۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۲۹۰ تن گوشت مرغ منجمد بوده و اقلام اساسی تنظیم بازار برای تحویل به هیئت‌های مذهبی با محوریت معرفی سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده است.

آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور ۲ هزار و دویست و سی دو نفر در بیرجند برگزار شد

اعتمادیان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از برگزار شدن آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور ۲ هزار و ۲۰۰ و سی و دو نفر در روزهای ۱۶ لغایت ۱۸شهریور ماه خبر داد. عامری اظهار کرد: در راستای اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته‌های عمران ، معماری ، مکانیک ، برق ، نقشه‌برداری ، شهرسازی و ترافیک همزمان با سراسر کشور در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در دانشگاه بیرجند برگزار شد. وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون اظهار کرد: در مجموع ۲هزار و ۲۳۲نفر در خراسان جنوبی در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۸۷۴نفر آقا و ۳۵۸ نفر خانم شرکت نمودند. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی افزود: برای قبول شدگان در این آزمون پس از تکمیل مدارک مورد نیاز ، پروانه اشتغال به کار صادر می شود و این افراد می توانند فعالیت حرفه ای خود را آغاز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت