اخبار فرهنگی – اجتماعی

کاهش ۱۴ درصدی جابه جایی مسافر در استان

صباغی – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خصوص جا بجایی مسافر بیش از ۱۱۷۰ هزار مسافر طی یکسال گذشته جابجا شده‌اند اظهار کرد: طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۰ با توجه به شیوع کرونا در بحث جابجایی مسافر ۱۴ درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم .جلال زاده در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: خراسان جنوبی در مجموع ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلو متر انواع راه مانند راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که ارزش ریالی امروز آن‌ها بیش از ۵۵۰ هزار میلیارد ریال است که سرمایه عظیم و ارزشمندی بوده و حفاظت و نگهداری آنها بسیار مهم است. جلال زاده اضافه کرد: در راستای ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن و همچنین کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه،در هشت ماهه سالجاری ۲۷۵ کیلومتر محورهای استان را روکش آسفالت حفاظتی، ۲۷۵ تن آسفالت پخش شده در راه‌های ارتباطی استان توسط راهداران پرتلاش این اداره انجام شده است. وی با بیان اینکه با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالا و مسافر در استان از طریق محورهای مواصلاتی است، افزود: به همین منظور در سال‌‌های اخیر برای نگهداری، بهسازی و توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌‌های خوبی برداشته شده است. وی با بیان اینکه از طول ۱۱۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان ۵۸۹۸ کیلومتر آن آسفالته است ادامه داد: این اداره کل پس از ابلاغ وظایف راه روستایی از سال ۹۸ تا کنون ۱۱۱ کیلومتر از محورهای روستایی را به صورت جدید الاحداث آسفالت کرده است. جلال زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۳ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در استان به مردم ارائه خدمت می‌کند، اظهار کرد: ۱۵ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی هم در حال ساخت هستند.

۱۲۸ سامانه حمل و نقل هوشمند

وی در خصوص سامانه تردد شمار و دوربین های نظارتی در استان گفت: در مجموع ۱۲۸ سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای مواصلاتی استان فعال است. جلال زاده اظهار کرد: طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۰ با توجه به شیوع کرونا در بحث جابجایی مسافر ۱۴ درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم. جلال زاده به ساماندهی و تعمیرات تابلوهای محدودیت سرعت و تکمیل تابلوهای اطلاعاتی، اخطاری و انتظامی اشاره کرد و ادامه داد: ۴۴۵۰ عدد طراحی، ساخت و جانمایی و نصب تابلو در محورهای استان و بخصوص در مناطقی که از نظر عبور و مرور از حساسیت خاصی برخوردار است،با هدف رفع نواقص تابلو و علائم نصب شده و همچنین بهبود وضعیت و ارتقای ایمنی در راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای انجام گرفته است. وی در خصوص تعمیر و نگهداری پل‌ها نیز گفت: طی سال گذشته نیز ۸ پروژه در حوزه تعمیر و نگهداری پل‌ها و ۶ پروژه ابنیه فنی و تبدیل آبنما پل در محورها انجام شده که تعداد ۹ دستگاه آبنما به پل تبدیل و تعریض ۲۲ دستگاه پل انجام شده است.

تصویب هشت اولویت پژوهشی درسازمان مدیریت برنامه ریزی استان

امتحانی- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به هفته پژوهش گفت: سازمان برنامه و مدیریت استان هشت اولویت پژوهشی در حوزه های کشاورزی، معدن، فرهنگ و گردشگری تصویب کرده است. جهانشاهی افزود: مهمترین گام در راه پیدایش و گسترش واحدهای تحقیق و توسعه در دستگاه های اجرایی، باور مدیران عالی دستگاه های اجرایی به مفید بودن امر پژوهش است. وی با اشاره به جایگاه ویژه پژوهش در برنامه ریزی های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت استان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به عنوان دبیرخانه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری به منظور هزینه کرد بهینه اعتبارات بند ه تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور و با مدنظر قرار دادن چالش ها و اولویت های اساسی توسعه استان بر اساس رویکردهای اقتصاد مقاومتی، سند آمایش سرزمین استان و برنامه ششم اقتصادی- اجتماعی کشور، هشت اولویت پژوهشی در حوزه های کشاورزی، معدن، فرهنگ و گردشگری مصوب نموده که امید است نتایج پژوهش های مزبور گرهی از مشکلات استان در بخش های اولویت دار توسعه باز نماید. جهانشاهی ادامه داد: فعالیت های تحقیقاتی در دستگاه های اجرایی باید «مسئله محور» باشد. جهت گیری برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی باید به سمت رفع نیازهای جامعه باشد تا بتوان از دستاوردهای آن به نحوی مطلوب در راستای رفع معضلات استان استفاده نمود.

جلوگیری از عبور محموله بزرگ مرفین در خراسان جنوبی

محمدی- فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران انتظامی خراسان جنوبی با توقیف یک دستگاه تریلی و دستگیری دو قاچاقچی یکی از بزرگترین محموله‌های قاچاق مواد مخدر را در استان کشف کردند. فرشید افزود: روز گذشته نیرو‌های فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی طی یک عملیات در ایست و بازرسی سهل آباد نهبندان، منطقه عمومی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی موفق به کشف ۲۹۲۱ کیلوگرم مرفین شدند. وی گفت: از ابتدای امسال توسط دستگاه‌های مقابله کننده با مواد مخدر ۶۴ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که ۹۴ درصد از این کشف توسط رزمندگان پلیس در جای‌جای استان انجام گرفته است. فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه باتوجه به پیگیری‌های به عمل آمده از ابتدای امسال ۹۶ باند که در بحث حمل و جابجایی توزیع مواد مخدر دست داشتند، دستگیر شدند، افزود: در این مدت، بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ قاچاقچی و توزیع کننده دستگیر و بیش از یک هزار و ۵۰۰ خودرو توقیف شدند. وی با بیان اینکه دستگیری قاچاقچیان ۶ درصد و توقیف خودروها ۱۰ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: کشفیات مواد مخدر استان در سال گذشته و امسال طی ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده و خراسان جنوبی در زمینه کشفیات مواد مخدر بر اساس جمعیت رتبه نخست و از نظر میزان کشفیات رتبه چهارم کشور را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت