اخبار سیاسی

رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند

فارس نوشت: کاندیداتوری آیت‌ا… رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری قطعی شده و رئیس قوه قضائیه احتمالا در عید سعید فطر با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ثبت نام خواهد کرد. قرار است علی نیکزاد نائب رئیس مجلس، رئیس ستاد انتخاباتی آیت‌ا… رئیسی شود. همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کاندیداتوری آقای رئیسی، بنده بنای ثبت‌نام در انتخابات را ندارم.

شورای نگهبان مدعی قانونگذاری نیست

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به مباحث مطرح شده درباره مصوبه اخیر این نهاد راجع به شرایط کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت : شورای نگهبان مدعی قانونگذاری نیست.کدخدایی افزود : در چنین شرایطی طبیعی است که حساسیت‌هایی به مصوبه جدید شورای نگهبان وجود داشته باشد، به خصوص آنکه پس از سال‌ها برای نخستین بار شورای نگهبان اقدام به ساماندهی ثبت نام‌های ریاست جمهوری کرده است و در نتیجه اعتراضات به این مصوبه قابل انتظار بود.

محسن هاشمی: فشاری نباشد ثبت نام نمی‌کنم

رئیس شورای شهرتهران درباره احتمال کاندیداتوری در انتخابات گفت: منتظریم جبهه اصلاحات ایران معروف به نهاد اجماع ساز بر اساس برنامه های ارائه شده تصمیم نهایی را بگیرد. هاشمی افزود: تا فشاری نباشد ثبت نام نمی کنم اما اگر شرایطی پیش بیاید که از من خواسته شود در انتخابات شرکت کنم دریغ نمی کنم.

سعید محمد: تبحرم لغو تحریم هاست

سعید محمد در حاشیه ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من نسبت به دور زدن تحریم‌ها و لغو آنها تبحر دارم. وی افزود: بنده به صورت مستقل در انتخابات شرکت می کنم و از سوی هیچ گروه و جناح و دسته ای مورد حمایت قرار نگرفته ام و نمی خواهم هیچ جناح و گروهی از من حمایت کند . معتقدم بیشترین آسیب را به جریان اجرایی کشور دو قطبی اصلاح طلب و اصول گرا زده است.

عبدی: شورای نگهبان با کدام اختیار برای دولت دستور لازم الاجرا صادر می کند

عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در مورد مصوبه شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری درتوییتی نوشت: فارغ از قانونی بودن یا نبودن این مصوبه که به طور قطع غیر قانونی است، مشکل جدید این است که آقای کدخدایی از کجا اختیار دارند که برای دولت دستور لازم‌الاجرا بودن آن را صادر می‌کند؟ این هم تخطی دیگری از حدود اختیارات.

آنقدر با ظریف محکم برخورد کردیم که نگران بودیم سکته کند

ذوالنور نماینده مجلس گفت: در جلسه کمیسیون امنیت ملی با وزیر امور خارجه احترام طرفین حفظ شد و جواب هم شنیدند. البته نمایندگان از هیچ کدام از توضیحات وزیر قانع نشدند. موضع نمایندگان به قدری محکم بود که برخی می گفتند نگران سکته وزیر هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارگروه رصد و پایش علل جذب

بیشتر

بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت