اخبار سیاسی

رئیس جمهور مصوبه شورای نگهبان را رد کرد

معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در پی ابلاغ مصوبه اخیر شورای نگهبان به وزارت کشور، طی نامه‌ای در ۷ بند تفسیر حقوقی خود از این مصوبه را ارائه کرد. این نامه صلاحیت وضع معیار‌های نوعی یا قانونگذاری را بر اساس اصل ۷۱ قانون اساسی، صرفا به عهده مجلس شورای اسلامی دانسته و تاکید کرده است که در صورت تصویب قانون از سوی مجلس هم ابلاغ آن برای اجرا با رئیس‌جمهور است. رئیس‌جمهور به وزارت کشور دستور داد طبق جمع‌بندی نظریه معاونت حقوقی عمل نماید. روحانی همچنین به وزارت کشور متذکر شده است که الزامات باید در چارچوب قانون و با ابلاغ رئیس‌جمهور عملی گردد.

تعیین شرط سنی ۴۰ تا ۷۵ سال، خدمتی از طرف شورای نگهبان بود

دبیر شورای نگهبان تعیین شرط سنی برای انتخابات ریاست جمهوری از حداقل ۴۰ سال تا حداکثر ۷۵ سال را خدمتی از طرف شورای نگهبان دانست و افزود: بدین ترتیب از ثبت نام‌های بی حد و حصر جلوگیری شد. جنتی افزود: داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری امانت دار مردم باشند و چک بی محل صادر نکنند.

رئیسی روز عید فطر اعلام کاندیداتوری می‌کند

نماینده سابق مجلس گفت: اگر رئیسی نامزد انتخابات شود جبهه پایداری هم به جمع اصولگرایان خواهد پیوست و متحد خواهند شد، ولی اگر کسی غیر از آقای رئیسی نامزد انتخابات شود، جبهه پایداری نامزد مستقل خود را خواهد داشت. سعید جلیلی کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری خواهد بود. نقوی حسینی افزود: رئیسی عزم خود را برای ورود به عرصه انتخابات جزم کرده است و احتمالا به جهت سیادتشان در روز عید فطر اعلام کاندیداتوری می‌کنند.

آیتی: اصولگرایان نگران تکرار انتخابات ۷۶ هستند

آیتی فعال اصلاح طلب گفت: اصولگرایان در نظرسنجی‌های خودشان به این نتیجه رسیده‌اند که باتوجه به محبوبیت عمومی که ظریف دارد اگر در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کند یک موج اجتماعی به وجود می‌آورد و شاید جریان ۷۶ تکرار شود که این امر شکست بزرگی برای این جریان خواهد بود.

حیدری: ظریف گفت کاندیدا نمی‌شوم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزیر امور خارجه اعلام کرد، به هیچ وجه قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد. حیدری افزود: وزیر امور خارجه اعلام کرد این فایل صوتی برای انتقال تجربه بود و من از پخش آن بی اطلاع هستم و قصد تضعیف سردار سلیمانی را نداشتم، اما پاسخ‌های ظریف برای سوال کنندگان قانع کننده نبود.

لاهوتی: دوقطبی رئیسی-لاریجانی شکل نمی‌گیرد

لاهوتی فعال سیاسی اعتدالگرا با بیان اینکه قطعا یک نفر از میان رئیسی و لاریجانی رئیس جمهور آینده ایران خواهد بود، تأکید کرد: اگر به هر دلیلی ایشان در انتخابات ثبت نام نکند. لاریجانی می آید و برنده میدان رقابت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت