اخبار سیاسی

رئیس جمهور: واکسیناسیون را دستمایه مسایل جناحی نکنید

رئیس جمهور گفت: مبارزه با کرونا و واکسیناسیون یک مسئله ملی، انسانی، اخلاقی است. خواهش می کنم هیچ کس این داستان را دستمایه‌ای سیاسی برای مسایل حزبی و جناحی و یا برای انتخابات قرار ندهد. روحانی افزود: بهترین واکسن همان اولین واکسن است. هر واکسن مورد تاییدی که رسید آن واکسن را باید فوری بهره‌برداری کرد.

احمدی‌نژاد: مسئولین کشور خودشان واکسن زده‌اند و خیالشان راحت است

رئیس دولت دهم گفت: معتقدم از ظرفیت پزشکی در ایران استفاده نمی‌شود. البته تا حدی هم سیاسی است و گاهی آمار‌ها را دستکاری می‌کنند. خودشان هم گفته‌اند آماری که می‌دهیم واقعیتش دو برابر است. بعضی اوقات گفتند نصف است. احمدی نژاد افزود: من احتمال می‌دهم مسئولین کشور خودشان واکسن زده‌اند. خیالشان راحت است. خیلی نگران مردم نیستند. سوز و گدازی نمی‌بینیم.

قالیباف در روز‌های ثبت‌نام انتخابات ۱۴۰۰ تصمیم خواهد گرفت

رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب درباره برخی گمانه‌زنی‌ها درمورد حضور قالیباف در انتخابات ۲۸ خرداد، گفت: گرچه برخی از نزدیکان قالیباف اعلام کردند او منتظر شکل‌گیری فضای انتخابات و بررسی همه جانبه فضا است؛ ولی به نظر می‌رسد قالیباف تصمیم خود را در ایام ثبت‌نام داوطلبان خواهد گرفت. .

نمی‌شود از داخل اتاق ‌و‌ مانیتور کشور را مدیریت کرد

قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاندیداها بگویند چه برنامه ای برای برچیدن صف مرغ و روغن دارند، گفت: نمی‌شود از داخل اتاق ‌و مانیتور کشور را مدیریت کرد..

آخوندی: رای آوری احمدی نژاد امکان پذیر نیست

آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی با اشاره به کاندیداتوری احمدی نژاد گفت: شاید او درصدی در نظرسنجی‌ها پایگاه داشته باشد ولی رای آوری دوباره او ممکن نیست. فاصله ما با دوران مسئولیت داشتن او فاصله چند نسل نیست و همه حرف‌های او را به یاد داریم؛ مردم که هاله‌ نور و تولید انرژی هسته‌ای در قابلمه را فراموش نکرده‌اند! با این وجود اتفاقا من موافق تایید صلاحیت او هستم.


دولت سیزدهم فقیرترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی است
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت سیزدهم فقیرترین دولت در تاریخ نظام جمهوری اسلامی است گفت: مردم از بی‌دولتی خسته هستند و نظارت از داخل ماشین را نمی‌خواهند. سعید محمد درباره کاندیداتوری رئیسی گفت: براساس آخرین صحبت‌هایی که شنیدیم آقای رئیسی هنوز تصمیمی برای آمدن و اذن رهبر انقلاب را نگرفتند مگر شرایط جدیدی رقم بخورد. وی افزود: شورای نگهبان هرچه تصویب کرده براساس قانون است، ملاک شورای نگهبان برای نظامی‌ها جایگاه است نه درجه. من بیش از ۸ سال جایگاه سرلشگری دارم. سردار سعید محمد عنوان کرد: سعی می کنم گره ها را یک به یک با کمک مردم و جوان ها باز کنیم. وابسته به هیج جریانی نیستم و با هیچ کس ننشسته ایم و قول و قرار هم نگذاشته ایم. دولت سهامی نیستم و دولت شایسته سالار خواهیم بود. وی تصریح کرد: اگر کسی کوچکترین تخلفی از من سراغ دارد با اسناد و مدارک اجازه دارد منتشر کند و از آنها شکایت هم نمی کنم.


اگر احمدی‌نژاد و ترامپ همزمان بودند، ایران بدتر از لیبی می‌شد


رئیس بنیاد ایرانیان گفت: اگر احمدی‌نژاد و ترامپ همزمان بودند، می‌دانید کشور به کجا می‌رسید؟ ایران بدتر از لیبی می‌شد. خرازی افزود: هرکس که در دولت اصلاحات حضور داشته باشد که اصلاح‌طلب نیست. آقای مظفر وزیر آموزش و پرورش که دردولت اصلاحات بود، مگر اصلاح‌طلب است؟ اینکه به هرکس که در دولت اصلاحات است بگوییم اصلاح‌طلب و به هر کس که در دولت اصولگرایان است بگوییم اصولگرا قابل مناقشه و بحث است. وی ادامه داد: عملکرد دوره اول آقای روحانی در بسیاری از مسیرها قابل دفاع بود؛ متاسفانه ما همه چیز را صفر و صدی می‌بینیم. فراموش کردید آقای روحانی در دوره اول ریاست جمهوری اش چه ترافیک دیپلماتیکی در کشور ایجاد کرد؟ با آمدن ترامپ، همه معادلات به هم ریخت. اینها را باید در نظر گرفت. خرازی ادامه داد: متاسفانه آقایان نمی‌خواهند بفهمند که دیگر آن ۲۵ میلیون رای را ندارند، نمی‌خواهند متوجه شوند کف جامعه چه قضاوتی نسبت به آنها دارند. وی افزود: اینکه من گفتم سه ماهه می‌توانم کشور را واکسینه کنم، بر اساس حرف‌هایی که با منابع خارجی زده‌ام بوده است. تمام صد میلیون واکسن در دو هواپیما قابل انتقال است. اما الان کاره‌ای نیستم که بروم و برای خریدن واکسن مذاکره کنم


کسانی که گفتند از لاریجانی حمایت نمی‌کنند اخیراً با وی دیدار داشته‌اند


یکی از چهره‌های نزدیک به علی لاریجانی درباره احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات آتی گفت: من از دل ایشان خبر ندارم ولی معتقدم که به‌سادگی نمی‌توان از کنار نام لاریجانی عبور کرد و ایشان کاندیدای بالقوه است به‌طوری که شاید برخی‌هایی که این روزها گفته‌اند از لاریجانی حمایت نمی‌کنند در این مدت با ایشان ملاقات‌هایی هم داشته‌اند. نعمتی افزود: البته چندین باری که با آقای لاریجانی درباره انتخابات صحبت کردیم، ایشان احتمال حضورش در انتخابات را نه رد کرد و نه تأیید. آخرین بار شاید ۱۰ روز پیش بود که با ایشان صحبت کردم ولی ایشان جواب درستی به ما ندادند. وی ادامه داد: حضور یا عدم حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری بستگی به خود ایشان و وضعیت موجود دارد.


موسوی لاری: اصلاح طلبان شورای نگهبان جدیدی ایجاد نکنند


عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: طرفدار این هستم که اصلاح‌طلبان قبل از ثبت نام و ورود افراد، کسی را مشخص نکند به بیانی دیگر خودمان یک شورای نگهبان ایجاد نکنیم باید اجازه بدهیم همه کاندیداها ثبت نام کنند چه یک نفر باشد چه ۱۰ نفر. موسوی لاری افزود: بنده بر این باورم همه کاندیداهایی که مدعی هستند بروند و ثبت نام کنند آقایان تاج زاده، عارف، پزشکیان، صادق خرازی و هر کسی که علاقه مند است به عرصه ریاست جمهوری بیاید ثبت نام کند. وی با بیان اینکه تکرار سال ۸۴ فاجعه بار خواهد بود، ادامه داد: اگر سال ۸۴ اصلاح طلبان یک کاندیداداشتند، امکان نداشت احمدی نژاد رأی بیاورد همین الان هم باید همین کار را انجام دهیم نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شوند.


مهمترین تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تعداد شهرهای قرمز به ۴۶، نارنجی به ۲۶۳ و زرد به ۱۳۹ شهر رسیده است و روند بیماری رو به کاهش است به این ترتیب روند بیماری در ۲۶ استان کاملا نزولی شده و در حدود پنج استان گرچه به قله نزدیک شدیم، رئیسی افزود: در ارتباط با تردد بین استانی در روزهای منتهی به عید فطر از سه شنبه ( ۲۱ اردیبهشت) ساعت ۲ بعد از ظهر تا شنبه (۲۵ اردیبهشت) ۱۲ ظهر منع تردد در همه شهرها با رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی داریم. وی ادامه داد: جریمه تردد در شهرهای قرمز یک میلیون تومان، در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و شهرهای زرد نیز که قبلا جریمه نداشت اما مصوب شد ۵۰۰ هزار تومان برای جریمه در نظر گرفته شود. رئیسی اظهار داشت: درباره فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه ۱ و در شهرهای نارنجی مشاعل گروه ۱ و ۲ فعال بودن که تصمیم گرفته شد مشاغل گروه ۱ و ۲ در شهرهای نارنجی و قرمز به مدت ۲ هفته فعال باشند؛ اما اگر صنفی دچار تخلف شود جریمه شدیدتر شده است. وی درمورد تعیین تکلیف برگزاری آزمونها نیز گفت:. کنکور سراسری در تاریخ ۹و ۱۰و ۱۱و ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۶و ۷و ۸ مرداد ماه برگزار می‌شود. آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد، آزمون کانون وکلا ۲۵ تیرماه، آزمون نظام مهندسی ۱۳و ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شود و نیز آزمون پایه نهم حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه و آزمون پایه دوازدهم نیز به شکل حضوری از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت