اخبار سیاسی

حقیقت پور: استراتژی تحیر رئیسی جواب داده؛ همه حیرانیم

حقیقت پور درباره ثبت نام نامزدهای اصولگرا با وجود احتمال کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی افزود: معتقدم غروب روز ۲۵ اردیبهشت هم باید منتظر اعلام تصمیم آقای رئیسی باشیم. به نظرم استراتژی تحیر آقای رئیسی جواب داده چون همه حیرانیم. وی افزود: البته با آمدن آقای رئیسی به صحنه انتخابات سبب خواهد شد که جناح اصلاحات نیز دنبال نامزدی خواهند رفت تا در قطب مقابل آقای رئیسی قرار بگیرد.

احمدی نژاد تنها اصولگرایی بود که رای آورد

خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی این فرض که اکنون نوبت اصولگرایان است و باید اصلاح طلبان کنار بروند را رد کرد و گفت: اتفاقا اگر نگاه کنید از ابتدای انقلاب تا الان هیچ دوره ای به جز دوره احمدی نژاد، اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری رای نیاورده و افراد پیروز انتخابات، فراجناحی و یا اصلاح‌طلب بوده‌اند.

باهنر: گوشت، پوست‌ و استخوان روحانی متعلق به‌ نظام است

باهنر گفت: درست است آقای روحانی گاهی اوقات که عصبانی می‌شود و از کوره در می‌رود برخی اظهارنظرهای غیرمعقول دارد و حرف‌هایی از سر طلبکاری می‌زند، اما به نظرم این‌ها بیشتر سهوی است. ایشان انقلاب، نظام و رهبری را قبول دارند و گوشت و پوست‌ و استخوانشان متعلق به‌ نظام است.

وکیلی: اگر آیت ا… رئیسی بیاید اصلاح‌طلبان شانسی ندارند

وکیلی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم گفت: معتقدم که اگر رئیسی وارد انتخابات شود هیچ کدام از این افراد شانس رای ندارند، اما اگر حضور نیابد افرادی نظیر شریعتمداری به سبب پایگاه رایی که در جامعه کارگری دارند شاید قدرت هم آوردی مردم را داشته باشند.

غفوری فرد: لاریجانی را در اردوگاه اصولگرایی نگه داریم

غفوری فرد فعال اصولگرا تاکید کرد: هرچند ایشان هنوز اعلام نکردند که برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا هستند یا خیر اما امیدواریم اگر ایشان به کاندیدا شدن تمایل دارند پیگیری شود که حتما برخورد دوستانه ای از سوی اصولگرایان صورت گیرد و تلاش کنیم که در اردوگاه اصولگرایان باقی بماند.


شریعتمداری: نامزدی برخی برای انتخابات توهین به ملت ایران است


مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: اعلام نامزدی برخی برای انتخابات ریاست جمهوری، توهین به ملت ایران است. حسین شریعتمداری افزود: اعلام نامزدی برخی برای انتخابات ریاست جمهوری توهین به ملت ایران است. مگر کشور صاحب ندارد که برخی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شوند؟! وی با بیان اینکه برنامه یک سوی ماجراست و اجرا و توان اجرای آن سوی دیگر ماجراست، ادامه داد: فردی که می خواهد برنامه ها را اجرا کند باید توانمندی های اولیه را داشته باشد و زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود به هر حال سابقه دارد که قابل ارزیابی است. شریعتمداری گفت: این روزها افرادی اعلام نامزدی کردند بعضی از آنها اعلام نامزدی شان، اهانت به ملت است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد. او تصریح کرد: نامزدها در ابتدا باید کفایت داشته باشند و کفایت لزوماً یک مقوله کیفی نیست بلکه بایستی کفایت در عمل هم نشان داده شود و افردی که در مقابل مشکلات عادی ناتوان بودند نباید حضور پیدا کنند.


نظارت استصوابی نباید به اظهار نظرهای افراد سرایت کند


نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یک وقت اطلاعات در شورای نگهبان جمع می شود و اگر محکومیت مالی یا اخلاقی وجود داشت می توانند او را رد کنند. ولی اگر این نظارت استصوابی بخواهد به اظهار نظرهای افراد سرایت کند و اگر کسی در جایی از نظام انتقاد کرده و یا نظری متفاوت با نظر رسمی نظام داشته رد صلاحیت شود، این جایی است که مشکل ایجاد کرده و نظارت استصوابی نباید شامل این مقدار هم بشود. مطهری با انتقاد از نظارت استصوابی شواری نگهبان افزود: این نظارت به این معنی است که انتخابات درست برگزار شود و اگر کسانی اعتراض دارند شورای نگهبان بررسی و نتیجه را اعلام کند. وی با بیان اینکه خطوط قرمز مصنوعی برای نمایندگان مجلس درست کرده اند، تصریح کرد: نماینده مجلس نمی تواند در مورد مسائل مربوط به قوه قضائیه اظهار نظر کند و ممکن است علیه آنها اعلام جرم شود، در مورد مسائل مربوط به زیر مجموعه رهبری ممکن است نتواند درست وارد شود و در مورد مسائلی مثل فتنه ۸۸ نمی تواند وارد شود. اینها را خط قرمز قرار داده اند که ما را دچار تناقض می کند. چون از طرفی قانون اساسی می گوید مجلس می تواند در همه امور کشور وارد شود و از طرفی خود ما خط قرمزهایی ایجاد کرده ایم.


دوایِ درد کشور را یک هویت فراجناحی برای کشور می دانیم


فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا درباره نحوه حضورش در انتخابات از وابستگی به جریان اصولگرا تبری جست. وی گفت: بنده به صورت مستقل وارد شدم و هیچ گونه وابستگی و ارتباطی با هیچ جریان سیاسی نداریم و اتفاقا دوایِ درد کشور را یک هویت فراجناحی برای کشور می دانیم وی افزود: با توجه به اینکه جریانات سیاسی عموما ناکارآمدی خودشان را نشان دادند برنامه ما این است که با همان شعار شایسته سالاری از همه ظرفیت های کشور استفاده کنیم. سعید محمد ادامه داد: هر کسی که دلش برای ایران اسلامی عزیز بتپد ما سعی می کنیم در این چارچوب آن را بگنجانیم و استفاده کنیم. اصل بر این است که گفتمان انقلابی و ولایی را قبول داشته باشند. بنابراین همین کافی است.


رهامی: اصلاح‌طلبان یک شورای نگهبان جدید ساخته اند


یک داوطلب ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: نهاد اجماع ساز می‌خواهد قبل از ثبت نام گزینه خود را ممیزی کند ما با این ایده موافق نیستیم. رهامی تصریح کرد: نوع گزینش مهم است. این گزینش چه توسط جناح راست و چه توسط شورای نگهبان انجام شود و چه توسط نهاد اصلاح طلب باشد محروم کردن مردم از کاندیداهای خود و دیدگاه های اصلاح طلبان است. اصلاح طلبی یعنی همه دیدگاه ها به میدان بیایند. به نظر من این ممیزی قبل از شورای نگهبان است. امروز در شوراها بسیاری از کاندیداها را از ثبت نام محروم کردند این هم همان روش است. این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: من با این روش به شدت مخالف هستم خروجی این روش ها را در شورای پنجم دیدیم.


آسوشیتدپرس: ایران و آمریکا در آستانه توافق قرار دارند


خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت:برغم اینکه آمریکا می‌خواهد شانس حصول توافق برجامی قریب‌الوقوع با ایران را کمرنگ جلوه دهد اما ردوبدل شدن تماس‌های دیپلماتیک و انتشار گزارش‌هایی از پیشرفت در روند مذاکرات وین حاکی است که تماس‌های غیرمستقیم ایران و آمریکا احتمالا درحال نزدیک شدن به توافق است. این رسانه آمریکایی افزود: تبادل زندانیان به رغم وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین می تواند اقدامی اعتماد ساز برای احیای برجام باشد هر چند که آمریکا و انگلیس روز دوشنبه گزارش ها درباره هر گونه توافق مورد مذاکره درباره تبادل زندانیان ایرانی و انگلیسی را تکذیب کردند. آسوشیتدپرس با اشاره به کارشکنی رژیم صهیونیستی نوشت هر گونه رویکرد آشتی جویانه با ایران با مخالفت شدید تل آویو مواجه خواهد شد.


ویروس آفریقایی مهلک‌تر از ویروس هندی


معاون کل وزارت بهداشت گفت: نگرانی اصلی ما از ویروس آفریقایی بیش از باقی انواع ویروس کرونا است، زیرا تجربیاتی که در عرصه بین المللی مشاهده می‌شود ویروس آفریقایی حتی از ویروس هندی و برزیلی از جهش‌های پیچیده‌تر و مقاومت بیشتر در مقابل درمان برخوردار است. این ویروس در مقابل واکسن‌ها از مقاومت بیشتری برخوردار است، حریرچی افزود: حالا که شاهد مواردی از ویروس‌های آفریقایی و هندی در کشور هستیم و اینکه سوش غالب نیز ویروس انگلیسی است، باید خیلی مراقب بود که گرفتار ویروس کرونا نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت