اخبار سیاسی

سخنگوی دولت: تا مطمئن نشویم واکسن خارجی نمیخریم

سخنگوی دولت گفت: برنامه اولیه ما از ابتدا این بوده که پیش از اطمینان از واکسن‌های تولید شده خارجی خرید نکنیم. علی ربیعی افزود: دوقطبی سازی میان واکسن وارداتی و واکسن ساخت داخل و اشاعه بی‌اعتمادی به واکسن داخلی، نمی‌تواند هدفی جز پراکندن بذر ناامیدی و ابهام در میان مردم داشته باشد اما در خلال این دوقطبی سازی گام‌هایی را در راه تولید و آزمایش واکسن ویروس کرونا برداشته‌ایم که تنها ملت‌های انگشت شماری قادر به انجام آن بوده‌اند.

علمالهدی: کشور مسئول «تکلیف محور» میخواهد نه «قدرت محور»

علم الهدی ، امام‌جمعه مشهد با تأکید بر اینکه کشور به مسئول «تکلیف محور» نیاز دارد، نه «قدرت محور» گفت: امروز به مدیریت جهادی در عرصه‌های مختلف نظام نیاز داریم و این مدیریت جهادی در سایه این است که جبهه تکلیف محور بیاید در کشور همه‌کاره شود.

اگر تحریم رفع نشود، بازرسان آژانس را سوم اسفند اخراج میکنیم

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه  مجلس گفت:طبق قانون مجلس  شورای اسلامی اگر تا سوم اسفندماه آمریکا  تحریم‌های مالی، بانکی و نفت را حذف نکند  قطعا بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی  را از کشور اخراج و حتما اجرای داوطلبانه  پروتکل الحاقی را متوقف خواهیم کرد.

محسن رضاییباید تحولی در زمینه اداره کشور روی دهد

محسن رضایی گفت: در حال حاضر در یک وضعیت تعیین سرنوشت‌ساز قرار داریم و این در حالی است که یا باید دشمن تکلیف ما را روشن کند و یا ما تکلیف را روشن کنیم. لذا راه سومی وجود ندارد. وی افزود: دهه آینده شرایط ایران سرنوشت‌ساز است و دیگر نمی‌توانیم با شکل گذشته کار و انتخابات برگزار کنیم. لذا باید تحولی در زمینه اداره کشور روی دهد.

چهره اصولگرا: سردار محمد خود را برای شهردار شدن آماده میکند

سلیمی نمین فعال اصولگرا با بیان اینکه سردار محمد برای شهردار تهران شدن خود را آماده می‌کند، گفت: رویکرد برخی از افراد در انتخابات شوراها است. بنده نمی‌دانم این فردی که از او نام بردید برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تلاش می‌کند یا خیر.

مجلس با ترکیب هیئترئیسه نظامی بهتر از این نمیشود

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت:درج مکرر مسئله بازداشت و حبس وزرا و مدیران کل دولت در طرح‌ها و مصوبات مجلس نشان از تسلط روحیات نظامی‌گری در ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس است. حسین مرعشی افزود:  این رفتارها ناشی از روحیه نظامی حاکم بر هیئت‌رئیسه مجلس است. آنها فکر می‌کنند با امر و نهی و توهین و توبیخ کشور اداره می شود.

فعال اصولگرا: ما حتی حاضر نیستیم با خودمان مذاکره کنیم

کنعانی مقدم درباره عدم وحدت اصولگرایان با هم افزود: متاسفانه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما حتی حاضر نیستیم با خودمان مذاکره کنیم؛ یعنی جناح های مختلف، درون خود هم اختلافاتی دارند که بر اساس آن حتی حاضر نیستند باهم مذاکره کنند، چه برسد به اینکه دو جناح مخالف نظیر اصلاح طلبان یا اصولگرایان بخواهند با هم مذاکره کنند.

امام نگفت نظامیان رئیس جمهور نشوند

دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین گفت: این گفته امام که نظامیان وارد سیاست نشوند به این معنا نیست که نظامیان نمی توانند رئیس جمهور شوند. باهنر افزود: همان زمان دیدیم آقای هاشمی رفسنجانی فرمانده کل قوا در جنگ بود و کاندیدا ریاست جمهوری هم شد.

رئیسی هنوز پیشنهاد کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ را نپذیرفته است

ترقی عضو موتلفه اسلامی گفت: برخی آقای رئیسی را به عنوان نامزد مطلوب مطرح می‌کنند، چون مورد توافق ائتلاف‌های مختلف است. اما ایشان تا الان قبول نکرده‌اند و استدلالشان هم این است که ماموریتی دارند و باید آن را به نحوی درست  انجام برسانند.

فائزه هاشمی: برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود

فائزه هاشمی دختر هاشمی رفسنجانی در مصاحبه ای با دفاع از دمورکاسی در آمریکا گفت: من یک جایی قبلا هم گفته بودم که برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رای نمی‌دادم. وی افزود: تلویزیون‌های خودمان می‌گویند دموکراسی  آمریکا دارد متلاشی می‌شود ولی حتی جمهوری‌خواه‌ها علیه این اتفاق موضع گرفتند.

  برخی کاندیداهای قدیمی شانس پیروزی در 1400 را دارند

فعال اصولگرا گفت: این نظر را قبول ندارم که اگر یک فردی، یک بار نتوانست رأی مردم را کسب کند صلاحیت لازم را برای نامزد شدن مجدد ندارد. عباس سلیمی نمین افزود: هرچه تعداد نامزدهای انتخاباتی بیشتر باشد بدین معنا است که مشارکت جامعه در مسائل سیاسی به گونه‌ای است که در افراد مختلف رغبت ایجاد می‌کند. البته من طرفدار تعداد زیاد نامزدها نیستم و معتقدم تا حدودی باید فراتر از توهمات عمل کرد چراکه ممکن است هر کاندیدایی در مورد خودش توهماتی داشته باشد. وی اظهار داشت: اصولگرایان واصلاح‌طلبان باید صبر و بردباری را درخودشان افزایش دهند یعنی باید سطح بردباری‌شان در ارتباط با مشارکت و اداره جامعه ارتقا پیدا کند. سلیمی نمین گفت: اختلافات  اصولگرایان با یکدیگر از یک سو و بین اصلاح‌طلبان از سوی دیگر، بسیار زیاد است در حالی که جامعه از آنها انتظار دارد تا حدودی از خودشان فداکاری نشان دهند تا بتوانند به تعبیری حول محور یک سری افراد توانمند با هم متحد شوند.

باید یک خون تازه به رگهای سیاسی کشور تزریق شود 

فعال اصلاح طلب گفت: باید یک خون تازه به رگ‌های سیاسی کشور تزریق شود و افکار تازه اجازه طرح و بروز و ظهور پیدا کنند تا حاملان این افکار توانمندی‌های خود را نشان دهند؛ افرادی هم که قبلا در عرصه سیاسی در سطوح مختلف کشور حضور داشته اند می توانند به عنوان مشاور این جریان‌های نو و افرادی که فکر تازه دارند حضور داشته باشند. در این صورت طبعا نتایج بهتری عاید کشور و شهروندان خواهدشد. احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال آینده گفت: اصلاح طلبان در صدد هستند تا برای معرفی نامزد نهایی خود ساز و کاری را طراحی کنند و این مکانیزم معطوف به فرد خاصی نیست، نهاد اجماع سازی هم که در دستور کار اصلاح طلبان قرار دارد طبعا در زمان خودش یک سری شاخص‌هایی را تعیین خواهد کرد که با استفاده از آن، افراد اصلاح طلب به عنوان نامزد اصلی این جریان معرفی خواهند شد. وی با اشاره به احتمال ورود محمدرضا عارف به انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای عارف هم یکی از شخصیت‌های مطرح جریان اصلاحات است که می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های این جریان معرفی شود، البته واقعیت این است که اصلاح طلبان از عملکرد عارف در مجلس رضایت ندارند.

اقبال شاکری: قالیباف به جایگاه ریاستجمهوری بیتفاوت نیست

یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس  گفت: آقای قالیباف و بقیه بزرگان جریان اصولگرایی نسبت به جایگاه ریاست‌جمهوری بی‌تفاوت نیستند، اما اکنون برای اینکه بگوییم ایشان می‌خواهد به صحنه رقابت بیاید یا نه، زود است. اقبال شاکری افزود: جبهه نیرو‌های مردمی انقلاب اسلامی در نهایت برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 به وحدت خواهند رسید. وی اظهار داشت: شاید در شروع راه، عده‌ای از نیرو‌های اصولگرا برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کنند، ولی با جلسات و همفکری که در جریان است ان‌شاا… وحدت واقعی به منصه ظهور خواهد رسید. شاکری ادامه داد: به همه همفکران خود توصیه می‌کنم اگر به گزینه نهایی رسیدیم به‌خاطر موفقیت جمعی از ادامه مسیر انصراف دهند.

مهاجری: برجام از قابل دفاعترین ارزشهای نظام است

فعال رسانه‌ای اصولگرا با اشاره به برجام معتقد است با تمام لطماتی که برجام دیده است از موفق آمیزترین سندهای 40 ساله انقلاب به شمار می رود. مهاجری علت نگرانی اصولگرایان از برجام را احیای این توافقنامه عنوان کرد و گفت: استدلال آنها این است اگر توافقنامه را ما به سرانجام رسانده بودیم خوب و در غیر اینصورت بد است. روحانی هم یکبار گفت که منافعش مال شما و اصلا شما این کارهای خوب را کردید! وی با انتقاد از عملکرد هفت ماهه مجلس یازدهم، گفت: این مجلس در بستر شعارهایی شکل گرفت که از ابتدا معلوم بود لازمه اجرای آن تندروی است. متاسفم بگویم که مجلس در این مدت کاری در جهت منافع مردم انجام نداده است و با با شعار نمی‌توان با تورم و گرانی مقابله کرد.

روحانی: خرید و تهیه واکسن کرونا جزء الویت هاست

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه زودتر از این هم می‌توانستیم واکسن وارد کنیم،‌ تصریح کرد: واکسن‌هایی در اختیار ما بود، اما شرکت‌هایی بودند که می‌خواستند آن را روی مردم ما آزمایش کنند. به مردم ما پیشنهاد دادند و وزارت بهداشت درمان به حق نپذیرفت و قبول نکرد. روحانی افزود:  برای ساخت واکسن یا برای خرید واکسن هر ارزی و هر ریالی نیاز باشد بلافاصله به هر قیمتی علیرغم مشکلات تأمین خواهیم کرد. وی اظهار داشت: خرید واکسن و تهیه آن جزو اولویت‌هایی است که انجام می‌شود و ان‌شاا… در زمان آن با شرایطی که اعلام می‌شود در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. وی اظهار داشت: ضمن اینکه اگر واکسن آمد و تزریق آن شروع شد به‌معنای کنار گذاشتن پروتکل‌ها نیست. این پروتکل‌ها باید ماه‌ها ادامه پیدا کند تا شرایط برای سلامت مردم مناسب باشد.

گزینههای باقیمانده واکسن خارجی برای ایران

جماران نوشت: ماجرای واکسن کرونا برای مردم ایران حالا پیچیده‌تر شده و به چندین گزینه خلاصه می‌شود؛ واردات از چین و روسیه، همکاری با کوبا برای ساخت واکسن یا واکسن شرکت‌های داخلی. مسئولان وزارت بهداشت بارها اعلام کردند که فقط حاضر به واردکردن واکسن از شرکت‌های دارای تأییدیه سازمان جهانی بهداشت هستند. در همین باره 24 آذر سخنگوی وزارت بهداشت از رایزنی با چین، روسیه و هند برای خرید واکسن کرونا گفته بود این رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد و درماه های آینده واکسیناسیون عمومی در کشور  انجام نخواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت