اخبار سیاسی

دلبستن رفع تحریم مانع به ثمر نشستن قانون لغو تحریمها میشود

رئیس مجلس گفت: دل بستن به رفع صوری یا ناقص تحریم‌ها، مانع به ثمر نشستن قانون راهبردی رفع تحریم‌ها خواهد شد. قالیباف افزود: فرصت طلایی موجود باید با اتحاد و پافشاری بر حفظ منافع ملی به رفع کامل تحریم‌ها و حصول منافع اقتصادی ملموس برای مردم منجر شود.

چمران: احتمال رای آوری ظریف بالاست

مهدی چمران گفت: کسی که بیشتر از همه بتواند در بین اصلاحات رای بیاورد، آقای ظریف است. خب آقای عارف هم می‌تواند تشریف بیاورد مثل دوره‌های قبل، ولی فکر می‌کنم آقای ظریف رای آوری بیشتری داشته باشد. البته گزینه‌‎های جوانی هم وجود دارند که هنوز اعلام نکردند و ممکن است اعلام کنند.

حسن عباسیاصلاحطلبان غلط میکنند در انتخابات ورود کنند

حسن عباسی فعال اصولگرا گفت: هر کسی از اصلاح طلبان می خواهد در انتخابات ثبت نام کند باید بگوید موضعش درباره نظریه جواد طباطبایی چیست؟ اگر آنها هم معتقدند اسلام مُرده است و اعتقادی به اسلام ندارند غلط می کنند در انتخابات  ثبت نام کنند. وی افزود: جریان اصلاحات معتقد است اسلام مُرده است و دنبال بروژه ایران شهری باید رفت.

شریعتی: مطهری برای رئیس جمهور نشدن حرف میزند

شریعتی فعال اصلاح طلب گفت:  بین گزینه های مطرح شده برای انتخابات هیچکدام مناسب ریاست جمهوری نیستند به این دلیل که هیچکدام مطرح نیستند؛ فعلا نظامیان جلو آمده اند. مطهری با مجموعه مواضع سیاسی و اجتماعی در شبکه اجتماعی کلاب هاوس  که بازتاب جدی داشت بیان کرد برای رئیس جمهور نشدن حرف می زند، هرچند او‌ تایید صلاحیت نمی شود.

هیچ کس در شرایط کنونی توان حل مسائل کشور را ندارد

سید مصطفی هاشمی طبا در پاسخ به چرایی امتناع از حضور در صحنه رقابت انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: مسائل کشور در حد واندازه‌ای است که احساس می‌کنم در صورت حضور و انتخاب شدن نمی‌توانم مفید باشم. در حقیقت بنده در دوره‌های قبل فکر می‌کردم که می‌توانم مفید باشم اما در حال حاضر فکر نمی‌کنم موثر واقع شوم. همچنین معتقدم که فرد دیگری هم توان حل مسائل کشور را ندارد.

روحانی: ویروس انگلیسی از عراق وارد شد

رئیس جمهور گفت:متاسفانه سه خیز و موج را پشت سر گذاشتیم و همه تلاش ما از اسفندماه این بود که وارد موج چهارم نشویم و باید خدمت مردم بگوئیم متاسفانه امروز وارد موج چهارم شدیم.اولین عامل ورود ویروس انگلیسی از کشور عراق بوده است. روحانی در واکنش به اظهارات برخی مسئولان در وزارت بهداشت و ستاد کرونا، گفت: در موضوع مبارزه با کرونا همه باید یک صدا باشیم.چند جور نباید حرف بزنیم.اینکه برای ستاد ملی کرونا یک سخنگو گذاشتیم برای این است که یکصدایی باشد.نمی‌شود که هر کسی برود در تلویزیون سخن بگوید.رئیس جمهور افزود:ما یک ستاد هستیم و وقتی تصمیم می‌گیریم همه باید از آن تصمیم حمایت کنیم.چند صدایی جز این که به دست ضد انقلاب بهانه می‌دهیم هیچ کار دیگری نیست و در کنار آن باعث خسته شدن کادر درمان می‌شویم. وی ادامه داد: یکی از آثار پرافتخار برجام این بود که صنعت هسته‌ای را در ایران به طور کامل قانونی کرد.

دولت انقلابی باید غنی سازی را از 20 به 60 درصد برساند

حسین ا… کرم به تبیین اهداف دولت انقلابی مدنظر خود و چگونگی اداره کشور پرداخت و تاکید کرد که تنها رفع مشکلات دستفروش‌ها و حاشیه نشینان ایران مد نظر نیست، بلکه مسائل طبقه پایین جمعیت ۶۰۰میلیونی کشورهای اسلامی که نگاهشان به تهران است نیز باید حل شود.رئیس شورای هماهنگی حزب ا…با بیان اینکه اگر دولت انقلابی در داخل داشته باشیم که به خواسته‌های آمریکا نه بگوید و آماده شود که درصد غنی سازی را از ۲۰ به ۶۰ درصد برساند بلافاصله آمریکایی‌ها می‌آیند و به شما امتیاز می‌دهند تا در روی ۲۰ درصد بمانید، افزود: توجه به مردم خیلی مهم است. در زمان جنگ هشت ساله این مردم بودند که تاب آوری خودشان را بالا بردند. نظام هم مطابق آن تاب‌آوری، جنگ را اداره کرد.وی اظهار کرد:دولت انقلابی می‌تواند در سال اول و دوم خود بیشتر از طریق واگذاری بنزین، معیشت مردم را با پرداخت ۲/۵میلیون تومان به سه دهک پایین مدیریت کند؛ همچنین از طریق واگذاری منابع و واگذاری کالا‌های اساسی می‌تواند مردم را تسکین دهد و همچنین می‌تواند با ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، اگر مردم مشکل دارند حداقل کار داشته باشند. وی اضافه کرد: برجام برای برداشتن تحریم‌ها دنبال شد اما می‌بینیم که آمریکا  اعتماد زدایی کرد.

رئیس جمهور شوم مردم را از وضعیت فلاکت بار نجات می دهم

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه اگر رئیس جمهور شوم مردم را از وضعیت فلاکت بار فعلی نجات می دهم، گفت:نمی توان دور کشور حصار و دیوار کشید و بدون تعامل جهانی مشکلات را به تنهایی حل کرد.برای بهبود اوضاع اقتصادی، تلاش خود را می کنم تا یک گشایش سیاسی داشته و مانند چین، هندوستان، ژاپن، ویتنام و مالزی با دنیا ارتباط صحیح برقرار کنیم.رهامی عنوان کرد:وقتی آزادی های مردم محدود می شود یا برخورد هایی که با زنان، دانشجویان یا مطبوعات می شود؛ یا اختلاس ها و حیف و میل هایی که صورت می گیرد؛ مخالفان داخلی وقتی این امور را می بینند؛ فرصت بیشتری پیدا می کنند و به نارضایتی‌ها دامن زده و مخالفت خود را  علنی تر می کنند.

شانس اصلاحطلبان در انتخابات 1400 صرفا در ائتلاف است

فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان شانسی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو دارند یا نه، تصریح کرد:اصلاح‌طلبان به تنهایی توان پیروزی در انتخابات را ندارند؛ مگر آنکه در ائتلاف با کارگزاران و مستقل‌ها یا نامزد‌های اجاره‌ای شانسی داشته باشند.کنعانی‌مقدم درباره اینکه چه‌قدر احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان و مستقل‌ها بر علی لاریجانی وجود دارد، گفت:لاریجانی سعی کرده است که در این سال‌ها چهره‌ای فراجناحی از خود نشان دهد تا زمینه ائتلاف را فراهم کند، اما به نظر من بعید است بر او ائتلافی شکل بگیرد.وی افزود:ممکن است آقای جلیلی نامزدی اصلح باشد، اما آیا توان جذب آراء خاکستری را دارد؟ به هر حال باید بر یک فرد اجماع و سرمایه‌گذاری شود.

آمریکا به دنبال مذاکرات طولانی و بی فایده  است 

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تلاش زیادی می‌کنند که مذاکراتی طولانی، بی‌فایده و همراه مطالبات جدید را با جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند درحالیکه مشی راهبردی ما صرفاً برداشتن کامل تحریم‌هایی است که به هر عنوان علیه جمهوری اسلامی ایران روا داشتند.وی متذکر شد:چنانچه تحریم‌ها به طور کامل برداشته و به طور دقیق در عمل راستی‌آزمایی شود، آنگاه ایران همانگونه که همیشه بر وعده‌های خود صادق و عامل بوده، به تعدات هسته‌ای خود باز می‌گردد.باقری با بیان اینکه سال ۱۴۰۰طلیعه یک قرن جدید است، گفت:در این قرن باید به مسائل با نگاه بلندمدت بنگریم و برنامه‌ریزی کنیم، با نیم‌نگاهی عمیق و دوربرد، با بررسی احتمالات و سناریو‌های محتمل، برای تمام ابعاد مأموریت‌ها آماده کنیم.        

وضعیت قرمز ربطی به سفرهای نوروزی ندارد 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:روند قرمز و نارنجی شدن شهر‌ها زمانی آغاز شد که هنوز سفر‌های نوروزی اتفاق نیفتاده بود.پس چرا ما این روند قرمز شدن وضعیت شهر‌ها را به سفر‌های نوروزی نسبت می‌دهیم؟ آن هم در شرایطی که نوروز امسال فقط یک میلیون نفر به مسافرت رفته اند.تیموری با بیان اینکه نوروز سال گذشته قرنطینه اعمال شد گفت:امسال اگر ما می‌خواستیم قرنطینه را به طور کامل اعمال کنیم آیا مردم واقعا در خانه می‌ماندند و به سفر نمی‌رفتند؟ آیا قبل از نوروز مردم سفر نمی‌رفتند؟ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت