اخبار سیاسی

رئیس قوه قضاییه: از مدیران خطرپذیر حمایت میکنیم

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضایی از مدیران شجاع کارآمد و خطرپذیر حمایت می‌کند، گفت: مدیرانی که با وجود تحریم‌ها و فشارها به دنبال تبدیل تهدید به فرصت و خنثی سازی تحریم‌ها و نیز کاهش مشکلات معیشتی و آلام زندگی کرونا به مردم هستند مورد حمایت دستگاه قضایی قرار دارند.

قالیباف: مردم دیگر حرف کسی را قبول نمی کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم دیگر حرف کسی را ولو اینکه خوب باشد، قبول نمی‌کنند چرا که آنها عمل می‌خواهند گفت: کسی می گوید ارزشی و انقلابی هستم باید کارآمدی دین در جامعه را به اثبات برساند. وی با اشاره به فعالیت‌های مجلس در حوزه‌های فرهنگی افزود: در شرایط کنونی موضوعاتی نظیر خانواده و جمعیت، سبک زندگی و اوقات فراغت، فضای مجازی چه به لحاظ محتوایی و چه به لحاظ زیرساختی از جمله دغدغه‌های جدی مجلس در حوزه فرهنگی است.

باهنر: مسئولیت اساسی احمدی نژاد تخریب آیت اهاشمی بود

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در زمان آقای احمدی نژاد یکی از مسئولیت های
 اساسی خود آقای احمدی نژاد تخریب آقای هاشمی بود ولی در نهایت آقای هاشمی در آخرین انتخاباتی که شرکت کرد و بعد از آن مرحوم شد در تهران رأی اول را آورد.

اگر جامعه به کسی نیاز پیدا کرد، نباید نسبت به مسئولیت شانه خالی کند

سیدحسن خمینی در مراسم چهارمین سالگرد درگذشت آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی گفت: اگر به هر علتی این جامعه به کسی نیاز پیدا کرد نسبت به مسئولیت نباید شانه خالی کند. خدا نیاورد دوران بین خدمت و خیانت را. که اگر بروید می شود خدمت و بعضا هم هزار مشکل هم در آن است اما کناره گرفتن بعضا خیانت است.

گفتمان اصلاحات روزآمد شود

آذر منصوری قائم مقام دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: اصلاح ‌طلبان ناگزیرند فهمی نوین و رو به آینده از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی ارائه کنند و گفتمان اصلاحات باید روزآمد شود.

غنیسازی ۲۰ درصد یعنی صبر جمهوری اسلامی اندازهای دارد

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس گفت: غنی‌سازی ۲۰ درصد در چارچوب NPT انجام شده و حاوی این پیام است که صبر جمهوری اسلامی اندازه‌ای دارد. نوش آبادی افزود: اگر طرف‌های دیگر نمی‌خواهند به برجام به عنوان توافق‌نامه بین‌المللی عمل کنند طبیعی است که ایران نیز نمی‌تواند بیشتر از این خودش را هزینه کرده و یک طرفه تعهدات‌اش را اجرایی کند.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت برای فروپاشی تنظیم شده است

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با بیان اینکه مردم سفره خود را در ۷ و نیم سال اخیر کوچک‌تر می‌بینند، گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت برای فروپاشی تنظیم شده، نه برای اداره کشور؛ این در حالی است که قرار بود دلار هزار تومانی بعد از گشایش‌ها تحویل مردم بدهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه :آمریکا نگران حزب الندن و واشنگتن است

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز دیگر آمریکا نگران حزب ا… ایران، حزب ا… لبنان، یمن، عراق و سوریه نیست، بلکه نگران حزب ا… لندن و واشنگتن است. حاجی صادقی به  ولایت‌پذیری آیت ا… مصباح اشاره و افزود: اگرچه همه علما ولایت‌مدارند ولی من مانند آیت ا… مصباح ولایت‌پذیر ندیدم.

اقبال مردمی اصلاحطلبان در انتخابات ۲ تا ۸ درصد است

ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی
با ارزیابی اقبال مردمی ۲ تا ۸ درصدی اصلاح‌طلبان در انتخابات، پیشنهاد کرد که آنها یک چهره جدید با کارنامه سفید معرفی کنند و در واکنش به ادعای ردصلاحیت نامزدهای این جریان، گفت: به جای تطبیق قانون با اصلاح‌طلبان، آنها خود را با قانون سازگار کنند.

کمالوندی: به راحتی قادر به غنی سازی ۹۰ درصد نیز هستیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه به راحتی قادر به غنی سازی بالای ۲۰ درصد از جمله ۹۰ درصد نیز هستیم، گفت: اگر امروز تصمیم بگیریم بالای ۲۰ درصد غنی سازی کنیم، به راحتی قابل انجام است. بهروز کمالوندی افزود: پیشرفت‌ها به گونه‌ای است که ما به راحتی می‌توانیم هر درصدی غنی سازی انجام بدهیم حتی بالای ۴۰ درصد، ۶۰ درصد و ۹۰ درصد را به راحتی تولید کنیم.

رهبر انقلاب: ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است، تصریح کردند: اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان پیش نمی‌آمد.گاهی اوقات این‌ها می‌خواهند واکسن را روی ملت‌های دیگر آزمایش کنند. من به فرانسه هم خوش‌بین نیستم، زیرا سابقه خون‌های آلوده را دارند. رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند: اگر تحریم‌ها برداشته شد بازگشت آمریکا به برجام معنایی خواهد داشت. اما اگر تحریم‌ها برداشته نشد بازگشت برجام به ضرر ماست. ایشان با بیان اینکه تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهدات برجام تصمیم درستی است، گفتند: وقتی طرف مقابل به هیچ کدام از تعهداتش عمل نمی‌کند معنی ندارد ایران به تعهداتش عمل کند. رهبر انقلاب گفتند: در سال 88 می‌خواستند ایران را بی‌ثبات کنند، اما همان کار در سال 99 بر سر خودشان آمد. خدای متعال همان وضعیتی را که برای ایران می‌خواستند تا جنگ داخلی راه بیندازند، برای خودشان پیش آورد.

روحانی: اتفاقات آمریکا نشان داد دموکراسی غربی چقدر فشل است

رئیس جمهوری با اشاره به حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا گفت: آنچه در آمریکا شاهد بودیم نشان داد دموکراسی غربی چقدر فشل است. همه دیدند یک پوپولیست چه بلایی بر سر کشور خود آورد و آبروی کشورش را خدشه‌دار کرد. روحانی افزود: وقتی یک آدم ناسالم قدرت را در دست می گیرد مشکلات فراوانی برای کشور خود و دنیا به وجود می‌آورد که امیدوارم این درس عبرتی برای همه دنیا و همچنین برای حاکمان بعدی کاخ سفید باشد. وی افزود: آنانی که دو هفته دیگر قدرت را در کاخ سفید در دست می گیرند، باید جبران کنند و ملت آمریکا را به جایگاه واقعی خود برگردانند. شر انسان‌های کم سواد در اداره کشور و آنانی که به دنبال منافع خانوادگی و فردی خود هستند، از سر کشورشان و دنیا کم شود و شاهد شرایط بهتری در منطقه و جهان باشیم.رئیس جمهوری با اشاره به سالروز حادثه هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: این  یک حادثه باورنکردنی بود که ناشی از خطای یک فرد و بی‌تدبیری یک جمع بود که البته همه اینها از یک سهو و اشتباهی ناشی شده است. انشاءا… دادگاه ما در یک بررسی دقیق و در یک دادگاه پرشکوه این پرونده را بررسی می‌کند؛ چه بسا نتیجه نهایی این دادگاه می‌تواند آرامش بخش واقعی خانواده‌ها باشد.

نباید این تصور ایجاد شود که در ایران قحط الرجال است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر نسبت به نامزد شدن کسی نظر مثبت و یا منفی نداریم، گفت: نباید در جهان این تصور ایجاد شود که در ایران قحط الرجال است و فقط چند نفر مشخص برای پست ریاست جمهوری داریم. ترقی احتمال رقابت درون جریانی را منتفی ندانست و افزود: اگر از طرف جناح اصلاح‌طلب رقیبی وجود نداشته باشد ممکن است نامزد‌های اختصاصی دو ائتلاف اصولگرا با هم رقابت کنند و یک رقابت درون اصولگرایی در 1400 را شاهد باشیم. ترقی درباره حضور جبهه پایداری و طرفداران محمود احمدی نژاد گفت: نیرو‌های طرفدار محمود احمدی‌نژاد در هیچ کدام از ائتلاف های اصولگرایی  حضور ندارد.

مردم میدانند چه کسانی و در کدام دوران با چمدانهای دلار از کشور فرار کردند

پروانه سلحشوری نماینده مجلس دهم  با تاکید براینکه مردم شاهد زنده و حاضر تاریخ هستند، ادامه داد: مردم به خوبی می دانند که چه کسانی با چمدان‌های دلار فرار کرده اند، چه کسانی اختلاس های
کلان کردند، اختلاس ها در دوران چه کسی انجام شد و کسانی که امروز گرفتار شده اند معاونین و مشاوران چه کسانی بودند، عملکردها مشخص است و مردم می توانند به راحتی قضاوت کنند.سلحشوری افزود:تهمت‌های گروه‌های افراطی برای کسانی نیست که آن‌ها را می‌شناسند و بلکه این صحبت‌ها و تبلیغات برای راضی کردن اقلیت نیرو‌هایی است که طرفدار آن‌ها هستند و می‌خواهند، آن نیرو‌ها را حفظ کنند، در نهایت هم آن چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.

قالیبافنمیگذاریم سفره مردم کوچکتر شود

رئیس مجلس گفت: در همین سال 99 فقط 9 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی هزینه شده است ولی مردم نه تنها شاهد ارزان شدن نبودند که گرانی‌های لجام گسیخته را تجربه کردند؛ پول مردم را خرج کردند و کالای گران هم دست آنها دادند. قالیباف با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، اصلاح ساختار بودجه را در سال 97 به دولت تکلیف کردند ولی تا کنون اتفاقی نیفتاده است، گفت: باید درآمدها را واقعی کنیم و نگذاریم دارایی‌های مردم نصف شود، اگر دغدغه معیشت دارید مانع از خالی شدن جیب آنها شوید.  قالیباف با طرح این سئوال که ‌چه کسانی از رانت ارز 4200 ‌تومانی سود می‌برند؟ دلال‌ها، ادامه داد: تخصیص ارز باید به نفع مردم می‌شد نه آنکه جیب دلال‌ها را پر کند. وی اضافه کرد: نخواهیم گذاشت سیاست‌های غلط، جیب مردم را خالی کند و سفره آنها را کوچک‌تر سازد.

مصوبات کمیسیون تلفیق خارج از تفاهمهای دولت و مجلس است

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا مصوبات کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه، در چارچوب تفاهم‌ها و جلسات مشترک دولت و مجلس است، تأکید کرد: خیر، این طور نیست و آنان دارند کار خودشان را می‌کنند. رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه اگر شاکله لایحه بودجه تغییر کند، دولت نمی‌تواند این لایحه را اجرا کند گفت: مصوبات کمیسیون تلفیق، مصوبات مجلس نیست که در  رسانه ها اعلام می‌کنند. ممکن است کمیسیون تلفیق چیزی را تصویب کند، اما صحن مجلس آن را رد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت