اخبار سیاسی

جبرائیلی: دولت جوان حزب الهی نظم نئولیبرال را دگرگون میکند

سید یاسر جبرائیلی تحلیلگر سیاسی در توییتی نوشت: پیشرفت توام با عدالت یعنی باید نظامات کشور به‌گونه‌ای چیده شود که وقتی در نقطه‌ای از کشور آب لوله‌کشی نیست، در نقطه‌ای دیگر آبنمای موزیکال نسازیم. وقتی مردم پل برای عبور از رود ندارند، پل طبیعت برای تفرج نسازیم. دولت جوان حزب الهی ان‌شاا.. این نظم نئولیبرال را دگرگون خواهد کرد.

اکرمی: نیاز داریم که در قانون اساسی تجدیدنظر کنیم

سید رضا اکرمی گفت: امام (ره) با توجه به شرایط خاص دوران خود توصیه‌های داشته‌اند که از جمله‌ آنها عدم حضور نظامیان در سیاست است بود. اما الان که درگیر جنگ نیستیم و باید بنشینیم و فکر کنیم می‌توانیم نسبت به حضور نظامیان در عرصه‌های سیاسی تجدیدنظر کنیم یا نه؟‌ وی افزود:  انقلاب اسلامی،‌ انقلابی زنده، پویا است که حتما با تغییر شرایط زمانی و مکانی، لازم است برخی از اصول آن در راستای عزت و مصلحت جامعه، قابل تغییر تلقی شود. ما الان به این مساله نیاز داریم که در قانون اساسی تجدیدنظر کنیم.

میرزایی نیکو: عدهای میخواهند مردم را از صندوق رأی ناامید کنند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح قانون انتخابات گفت: هدف اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری حداقلی کردن حضور مردم است و عده‌ای می‌خواهند مردم را از صندوق رأی ناامید کنند

به جای تصویب قانون نابودی اسرائیل به فکر مشکلات مردم باشید

نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه نمایندگان به مشکلات مردم تمرکز کنند، گفت: نمایندگان مجلس فعلی ظرفیت و توان انجام امور را ندارند. از ابتدای کار خود روی دور توهین افتاده‌اند و کوچکترین برنامه‌ای برای انجام امور کشور ندارند. مگر با قانون اسرائیل نابود می‌شود؟ اساسا کجای دنیا کشوری دشمن خود را اینگونه نابود می‌کند؟  

مجلس شورای اسلامی  دولت را به نابودی اسرائیل مکلف کرد

در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید قاسم سلیمانی در صحن علنی روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه اعلام وصول شد که در این متن آمده است: دولت مکلف به ایجاد ترتیباتی جهت نابودی رژیم غاصب صهیونیستی تا سال ۱۴۲۰ می باشد.

درخصوص توان دفاعی مذاکره نمیکنیم

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به اظهارات مشاور بایدن در خصوص گفت‌وگوی موشکی بعد از بازگشت آمریکا به برجام گفت: درباره توان دفاعی ایران نه هیچ وقت مذاکره شده و نه می‌شود و نه خواهد شد. توان دفاعی ایران را براساس نیازهای ایران تعریف و مستقل پیگیری می‌کنیم.

اگر مقاومت میکردیم نصف ایران در تاریخ به دست دشمنان غارت نمیشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، میدان دادن به دشمنان را سرآغاز ویرانگری ها و خرابی‌های وسیع دانست و گفت: نصف ایران در تاریخ به دست دشمنان غارت شد و قطعا اگر مقاومت می کردیم، چنین اتفاقی نمی افتاد. وی افزود: مکتب سردار سلیمانی باید وارد اقتصاد و فرهنگ شود و این مکتب تنها مختص دفاع و مقاومت نیست.

اصولگرایان از شکست ترامپ یعنی قاتل شهید سلیمانی ناراحتند

جواد امام گفت: برخی اصولگرایان برای قاتل شهید سلیمانی یعنی ترامپ که رأی نیاورده، ناراحت هستند و از آمدن بایدن به جای اینکه خوشحال باشند ناراحت هستند. کسی که دم از شهید سلیمانی می‌زند، اما از شکست ترامپ که قاتل شهید سلیمانی است ناراحت می‌شود همین برای او کافی است و مردم هم به اندازه کافی آگاهی دارند.

نماینده مجلس: دوران زورگویی ابرقدرتها تمام شده است

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز با اشاره به رد پیشنهاد ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد درباره اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: رد پیشنهاد آمریکا در سازمان ملل نشان می‌دهد کشورها مسیر استقلال طلبی را طی کرده اند و بر مبنای منافع ملی عمل می‌کنند لذا این وضعیت نشان می‌دهد که دوران زورگویی ابرقدرت‌ها تمام شده و افول ابرقدرت‌ها نمایان شده است.

نقوی حسینی: قالیباف دوست دارد دستور از بالا به پایین بدهد

 نقوی حسینی گفت: آقای قالیباف روحیه اجرایی دارد و خودش هم تمایل ندارد در مجلس ادامه کار دهد او بیشتر دوست دارد دستور از بالا به پایین بدهد و خیلی اهل نمایندگی  مجلس نیست زیرا رئیس‌مجلس خیلی تفاوتی با دیگر نماینده‌ها ندارد و در بسیاری از کشورها بیشتر نقش سخنگو دارد.

واکسن کرونای حجاج ایرانی تامین میشود

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: در صورت برگزاری حج تمتع، واکسن کرونای مورد نیاز زائران با قول مساعد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین می‌شود. رشیدیان افزود: ما از هم‌اکنون برای معاینات سلامت زائران حج تمتع برنامه‌ریزی خود را آغاز کرده‌ایم و در این رابطه با وزیر بهداشت هم نشستی برگزار و مقرر شد که واکسن مورد نیاز این زائران در صورت برقراری مراسم حج، تامین شود.

رئیس اتحادیه طلا: مردم برای خرید طلا پول ندارند

رئیس اتحادیه طلای تهران گفت: تقاضایی برای خرید طلا و سکه در بازار وجود ندارد. علت نبود تقاضا این است که مردم برای خرید طلا پول ندارند. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا هم جزیی نوسان داشته باشد. ابراهیم محمدولی افزود: البته عده‌ای هم هستند که همچنان انتظار دارند، قیمت طلا ارزان‌تر شود. معمولا هر چه به پایان سال نزدیک می‌شویم باید تقاضا برای خرید طلا بیشتر شود و این در حالی است که امسال تقاضایی برای خرید طلا وجود ندارد.

رزم حسینی: بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر داریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت از موجودی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی در بنادر کشور خبر داد و گفت: ۱۰۰ قلم کالای اساسی را به طور مرتب رصد و نظارت می‌کنیم و ۴۰ قلم از این کالا‌ها از ثبات قیمتی برخوردار بوده است.

دلیل افزایش قیمت تخم مرغ

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت: قیمت‌هایی که اکنون برای تخم مرغ وجود دارد قابل قبول نبوده و دلیل اصلی افزایش قیمت، رشد تقاضا است. ایراندوست افزود: همواره در فصل سرما مصرف تخم مرغ افزایش می‌یابد، اکنون نیز با توجه به افزایش قیمت سایر محصولات دامی، افزایش مصرف تخم مرغ طبیعی است. وی اظهار داشت: گرانی کنونی تخم مرغ
قابل قبول نیست در پی آن هستیم که تولید، فروش و مصرف تخم مرغ را با قیمت تنظیم بازار از طریق سیستم رهتاب انجام دهیم. بنابراین لازم است نظارت بر بازار تخم مرغ افزایش یابد.

کلانتری: یا قطعی برق را بپذیرید یا استفاده از مازوت

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: اگر گاز از سوی خانواده‌ها بی‌رویه مصرف شود استفاده از مازوت در صنایع و نیروگاه‌ها به عنوان سوخت اجتناب ناپذیر است. عیسی کلانتری افزود: با سرد شدن هوا مصرف گاز در میان خانواده ها افزایش یافته که این مساله موجب شده تا گاز مورد نیاز صنایع و نیروگاه ها به عنوان سوخت کم شود. وی اظهار داشت: از سوی دیگر صنایع و نیروگاه ها هم که نمی توانند بدون سوخت بمانند چون باید برق مورد نیاز کشور تولید شود بنابراین ناچارند که از مازوت به عنوان سوخت استفاده کنند.

 تعرفههای پستی افزایش پیدا نمیکند

‏‏‏معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: با وجود افزایش هزینه‌ها تعرفه‌ها را افزایش ندادیم و بالا هم نمی‌بریم. سبحانی فر افزود: مسیر به نحوی تعریف شده تا کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه مجازی کتاب از ۳ تا ۶ روز به دست خریداران برسد. ضمناً با وجود افزایش هزینه‌ها تعرفه‌ها را افزایش ندادیم و بالا هم نمی‌بریم.

شرایط مجوز تردد بین شهری در این ایام

دبیر کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در مورد مجوز‌های تردد بین شهری در کشور گفت: این مجوز برای افرادی است که واقعا برای آن‌‌ها سفر ضرورت دارد و یا شغل آن‌ها مرتبط با این سفر است. قاسمی افزود: اگر شخصی مسائل کاری یا خدای ناکرده روند درمانی در استان دیگر دارد می‌تواند با در دست داشتن مستندات خود به فرمانداری‌های کشور مراجعه کند وی اظهار کرد: برای سفر از مبدا شهر زرد به مقصد شهر زرد نیاز به مجوز نیست اما اگر شهرش نارنجی است و می‌خواهد به شهر زرد برود باید مجوز بگیرد.

تجدید نظر دوباره در قیمت محصولات لبنی

کارگروه تنظیم بازار مقرر کرد که کمیته رصد و پایش تنظیم بازار لبنیات در خصوص تجدیدنظر در فهرست و نحوه تولید محصولات لبنی مشمول قیمت‌گذاری تصمیم‌گیری کند.

پای میز مذاکرهای که دنبال محدودسازی قدرت دفاعی و امنیتی ما باشد نمینشینیم

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تلاش‌های دشمن برای محدودسازی نفوذ ایران در منطقه گفت: آن‌ها با طرح موضوع مذاکره دنبال محدودسازی نفوذ و قدرت منطقه‌ای و قدرت امنیتی و دفاعی ما هستند، اما رهبری بیدار و حکیم ما همواره تأکید کرده اند و این تأکید به حق در تمام لایه‌های تصمیم سازی و تصمیم گیری نظام جمهوری اسلامی  جاری است که به هیچ عنوان پای میز مذاکره‌ای نخواهیم نشست که دنبال محدودسازی قدرت دفاعی و امنیتی ما باشد رئیسی با بیان اینکه قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران در جهت بازدارندگی است، افزود: ما حق خودمان می‌دانیم از هر ظرفیت بازدارنده‌ای که دشمن را از تجاوز به حقوق ملت ایران و ملت‌های منطقه بازدارد و بر توان ما بیفزاید، برخودردار باشیم و از آن استفاده کنیم. رئیس دستگاه قضا گفت: دشمن تصور می‌کرد با شهادت حاج قاسم جریان حق گرایی و عدالت خواهی و ضدیت با استکبار و رژیم صهیونیستی متوقف می‌شود

پالرمو و cft را بپذیریم نمیتوانیم صادرات داشته باشیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پالرمو و CFT را بپذیریم نمی‌توانیم صادرات داشته باشیم، گفت: چرا باید این دو کنوانسیون را تصویب کنیم، در حالی که نمی‌دانیم در آینده چه موارد دیگری را به ما تحمیل می‌کنند. مصباحی‌مقدم تأکید کرد: ما سالانه 40 میلیارد دلار واردات و 40 میلیارد دلار صادرات داریم. این موارد چطور انجام شده است؟ این موارد رسمی نیست. اما اگر به این دو کنوانسیون ملحق می‌شدیم دیگر هیچ کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم و حتی این مبادلات هم انجام نمی‌شد. ضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارائه اطلاعات صرافی‌هایی که ما با آنها کار می‌کردیم به برخی کشورها تاکید کرد: برخی مسئولان برطبق تعهدات ایران در FATF لیست صرافی‌هایی را که به نوعی تحریم ها را دور می زدند به واحد اطلاعات مالی طرف‌های خارجی دادند که این امر منجر به شناسایی این صرافی ها و ایجاد مشکلاتی شد و آن صرافی‌ها بسته شدند و این خدمتی بود که از ناحیه وزرات اقتصاد و نظام بانکی به آن‌ها شد. وی اضافه کرد: زمانی‌که دور دوم تحریم‌ها شروع شد، ما نمی‌توانستیم از ظرفیت‌های قبلی استفاده کنیم، یعنی فرصت مناسبی که به دست آورده بودیم از دست رفت و مجدداً کارهای قبلی شروع شد و ارتباط‌هایی که باید پدید بیاید.

فرآیند غنیسازی 20 درصدی در فردو آغاز شد

            سخنگوی دولت گفت: فرایند تولید اورانیوم با غنای 20 درصد در مجتمع غنی‌سازی شهید علیمحمدی(فردو) آغاز شده است.علی ربیعی ا افزود: دولت پیش از این هم اعلام کرده که قانون مصوب مجلس را لازم الاجرا می‌داند و به آن پایبند خواهد بود. هرچند دولت از ابتدا این طرح را به مصلحت ندانسته اما این مسائل تاثیری بر تعهد دولت به اجرای این قوانین نداشته است.سخنگوی دولت اظهار داشت: رئیس جمهور در روزهای گذشته دستور راه اندازی غنی سازی 20 درصد را صادر نمودند و از ساعاتی پیش پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع‌رسانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور، فرآیند تزریق گاز شروع شد.

ایران یک کشتی با پرچم کره جنوبی را توقیف کرد

به گزارش فارس شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چین صبح امروز به دلیل نقض اصول زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد. این شناور از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم کره‌جنوبی بود که در خلیج فارس به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شد. این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل 7 هزار و 200 تن اتانول بوده است. خدمه‌های دستگیر شده از این شناور از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند. این شناور که پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی کشور خواهدشد.د حرکتی کند، او را از کرده‌اش پشیمان می‌کنیم. توقیف این شناور به درخواست اداره بنادر و کشتیرانی و با حکم داداستانی  هرمزگان انجام گرفت

وزیر بهداشت: کرونا فعلا تمام شدنی نیست

وزیر بهداشت، گفت: کرونا تا یکی دو سال آینده با ما خواهد بود و فعلا تمام شدنی نیست. گفت: حداقل تا یکی دو سال آینده هر شخصی که فکر می‌کند کووید 19 تمام خواهد شد، باید بداند کرونا تازه پا به خدمت گذاشته و احتمالاً کماکان مهمان بشریت است. نمکی تاکید کرد: ممکن است یک ویروس رو به خموشی برود، اما این ویروس فعلاً رو به چموشی می‌رود. به طور مثال ویروس‌ سارس و مرس رو به خموشی رفتند، اما این ویروس ظاهراً میل به خموشی ندارد.. وی افزود: مسئولان کشور متقاعد شوند این ویروس فعلا هست و باید کاری کنیم مردم زندگی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت