اخبار سیاسی

مهاجری: بترسید از روزی که کاسه صبر مردم لبریز شود

مهاجری در واکنش به سیلی نماینده به سرباز راهورگفت: بترسید از روزی که کاسه صبر مردم لبریز شود و یکجا به حساب همه‌ی شما برسند. اگر می‌خواهید مردم شما را باور کنند، این نماینده قانون‌شکن را از مجلس اخراج کنید و حالا که در وضع کردن مجازات مهارت دارید، سریعاً قانونی تصویب کنید که به موجب آن سزای هر نماینده قانون‌شکن، محرومیت ابدی وی از تکیه زدن بر جایگاه قانونگذاری باشد.

فعال اصلاحطلب: محال است عارف جلوی اصلاحات بایستد

نورمحمدی فعال اصلاح طلب درباره احتمال حضور محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به صورت مستقل هم گفت: عارف یکی از عقلای جریان اصلاحات است و من به خاطر ندارم که تا کنون تصمیمات او به تضعیف جریان اصلاحات منجر شده باشد، از همین رو معتقدم که هر تصمیمی بگیرد قطعا به نفع این جریان خواهد بود و اینکه عارف بخواهد جلوی اصلاحات بایستد جز محالات است

نماینده تبریز: بودجه فقط برای کارکنان دولت نیست

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی درباره بودجه گفت: محدوده اثرگذاری بودجه فقط دولت، کارکنان و شرکت‌های زیرمجموعه آن نیست بلکه تاثیر آن بر همه مردم ایران است.بیگی افزود: بودجه سند مالی دولت است ولی این طور نیست که محدوده اثرگذاری آن دولت و کارکنان دولت یا شرکت‌های و کارکنان زیرمجموعه دولت باشد، بلکه تاثیر آن بر همه مردم در جمهوری اسلامی ایران است.

بعید است اصلاح طلبان حضور قدرتمندی در ۱۴۰۰ داشته باشند

ضو جامعه روحانیون مبارز گفت: طی ده سال گذشته و پس از انتخابات ۸۸، موانع و فشارهای زیادی روی جریان اصلاح طلبی وجود داشته تا این جریان حذف شود؛ این فشارها همچنان وجود دارد. از این رو بنده پیش بینی نمی‌کنم این فشارها تا زمان انتخابات برداشته شود. ابطحی افزود: بعید است جریان اصلاح‌طلب در انتخابات آینده، امکان حضور قدرتمند با یک چهره متفاوت داشته باشد و یا اینکه با داشتن یک سری اختیارات جدید بتواند در صحنه حاضر شود.  

برخی در سر سفره انقلاب نشستند ولی نمکدان را شکستهاند

 رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از مواضع برخی افراد نسبت به انقلاب اسلامی اظهار داشت: برخی در سر سفره انقلاب نشستند ولی نمکدان را شکسته‌اند. آیت ا… حسینی بوشهری افزود: اینکه برخی آرزو می‌کنند کاش ترامپ رای می آورد اوج فاجعه است، انسان نمی‌داند از دست این افراد به کجا پناه ببرد اینها گویی نمی‌دانند در کجا زندگی می‌کنند.

با تشکیل گروههای خانوادگی دنبال افزایش مشارکت در انتخابات هستیم

چمران عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تشریح ساز و کار این شورا برای افزایش حضور مردم در عرصه انتخابات گفت: بایدبتوانیم مشارکت عمومی را افزایش دهیم و در مجامع همه خانواده و آشنا دارند و حتی پیش بینی کرده ایم که هر نفر یک گروه ۱۵ نفره درست کند و این گروه های ۱۵نفره خودشان سه نفر منتخب داشته باشند و شورای منتخب را به وجود بیاورد

روزنامه جمهوری: کاندیداتوری سیدحسن خمینی به صلاح نیست

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: خبر‌های پراکنده و غیررسمی هفته‌های اخیر درباره تمایل حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ این روز‌ها جدی شده و او تلاش می‌کند نظر اصلاح‌طلبان را در این زمینه جلب نماید.نظر ارادتمندان به امام خمینی اینست که ورود سیدحسن خمینی به این انتخابات به دلایل مختلف به صلاح نیست.

تهران منتظر اولین اقدام دیپلماتیک جو بایدن است

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: تهران برنامه‌ای برای گفتگو با دولت جو بایدن ندارد و منتظر است که رئیس جمهور جدید ایالات متحده گام اول را در راستای لغو تحریم‌ها و بازگشت به توافق هسته‌ای بردارد.

دولتمردان عادت کردهاند که مجلس شعبه دومشان باشد

  عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: به دلیل اینکه دولت به قانون عمل نکرده مجلس به هر کیفیت حق نظارت دارد، ولی برخی از آقایان نظرشان این است که مجلس فرمایشی و  باشد اما نمایندگان این دوره این موضوع را نمی‌خواهند.سلیمی با تاکید بر اینکه در کشور ما تفکیک قوا وجود دارد، بیان کرد: اینها عادت کردند که مجلس شعبه دوم دولت باشد و زمانی که مجلس می‌خواهد به ریل خودش برگردد، بعضی‌ها شروع به جیغ و فریاد می‌کنند.

روحانی: دولت با هر تغییری که موجب گرانی شود مخالف است

رییس جمهوری با اشاره به اینکه هدف گذاری لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، تقویت پول ملی، کنترل قیمت کالا‌های مورد نیاز مردم و توسعه اقتصادی کشور است، گفت:دولت با هرگونه تغییر در لایحه بودجه که آثار تورمی داشته مخالف است و تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیرد.رییس جمهوری خاطرنشان کرد:بی‌تردید دولت با هر تغییری که موجب گرانی کالای مورد نیاز مردم و نگرانی افکار عمومی و دارای آثار تورمی و عواقب سوء در زندگی و معیشت مردم باشد و موجب کاهش ارزش پول ملی شود، مخالف است.رییس دولت دوازدهم تاکید کرد:سخنانی که علامت افزایش قیمت در سال آینده را به بازار بدهد، بلافاصله و به طور مستقیم، فشار بر اقشار کم درآمد را افزایش می‌دهد و در شرایطی که همه عوامل، روند کاهش تورم را نشان می‌دهد، نباید مجددا به التهاب تورمی دامن زده شود.روحانی اظهار داشت:دولت در عین حال که آمادگی خود را برای تعامل و همکاری با مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی: خروج از NPT سیاست نظام و حاکمیت نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: لغو بازرسی های NPT به معنای خروج از NPT  است. بعید می دانم باتوجه به اجماعی که در نظام وجود دارد، این موضوع منجر به خروج از NPT شود. اگر عده ای از نمایندگان نظرشان خروج از این معاهده باشد باشد بحث دیگری است. خروج از NPT در سیاست اجماعی جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد زیرا به دست اسرائیل و آمریکا حربه می دهد و ایران را به ساخت سلاح اتمی متهم و تحریم ها را تشدید می‌کند و بحث حمله نظامی مطرح می شود.خروج از NPT ایران را آچمز می کند، نمایندگانی که این نکات را بیان می کنند بیان آنها خلاف سیاست کلی و رسمی جمهوری اسلامی است.خروج از NPT سیاست نظام و حاکمیت نیست..جهان آبادی در رابطه با اخراج بازرسان از کشورافزود:بازرسی ها در چند دسته بندی قرار دارد، برخی از انها را به عنوان عضوی از NPT پذیرفته ایم در زمان و مکان های مشخص این بازرسی ها انجام می گیرد اما برخی دیگر از بازرسی ها به صورت سرزده و با دسترسی وسیع رخ می دهد و دیگری در قالب برجام است که به نوعی اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است، آنچه را که مجلس مصوب کرده است لغو بازرسی های سرزده و بازرسی های مبتنی بر پروتکل الحاقی است.

عباس آخوندی: روحانی شخصاً تضعیف برجام را کلید زد

وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: روحانی خودش تضعیف برجام را کلید زد، درحالی‌که نباید این کار را می‌کرد. حتی در روز‌های آغازین انتخاب بایدن، روحانی باید از سه ماه قبل درخواست تشکیل نشست۴+۱در حد سران را می‌داد اما این کار را نکرد.درست زمانی که منطق قدرت در جهان به سمت قدرت نرم پیش می‌رود، در مجلس قدرت سخت را مبنا قرار دادند.آخوندی افزود:روحانی نه‌تنها می‌بایست مسائل «FATF» را حل‌وفصل می‌کرد، بلکه باید درخواست عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی را پی می‌گرفت.وی اظهار داشت:نقد اصلی‌ام به دولت این بود که شما نمی‌توانید برجام را حل‌وفصل کنید اما سایر مسائل و موضوعات مهم را مورد پیگیری قرار ندهید .

منفعتطلبانی که نانشان در ارز 4200 تومانی است مخالف حذف آن هستند

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه مخالفان حذف ارز ۴۲۰۰تومانی دو گروه هستند که باید از هم تفکیک‌شان کرد، گفت: یک عده بر اساس نظرات کارشناسی مخالفند ولی منفعت‌طلبان که نان‌شان در این ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده، رسانه‌ها را علیه مجلس بسیج می‌کنند.نادران افزود:اختلاف ما با دولت در این هست که دولت در اینجا اجازه خواسته که اگر قیمت ارز نسبت به قیمتی که من محاسبه کردم بالاتر رفت، هر چه گران‌تر فروختم و به هر شکلی که تمایل داشتم و مصلحت دانستم هزینه‌اش بکنم ولی ما گفتیم که ارز را شفاف بکنید و حکم هم نوشتیم که اگر نسبت به این مازاد شد، مطابق یک جدول و با شرایطی خاص باید آنجا هزینه شود نه هر جایی که دولت دلش خواست هزینه کند.

نگرانی وزیر کشور از فضای سرد  انتخابات ریاست جمهوری

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه سیاسی، مهمترین مسأله ما بحث انتخابات است، گفت:هنوز فضای سیاسی و اجتماعی جامعه و افکار عمومی نسبت به انتخابات حساسیت و بازتاب و انعکاس خاصی را نشان نداده است. وقتی این دوره از انتخابات را با ۴سال گذشته مقایسه می‌کنیم برای ما کمی نگران کننده است.آمار ما در دور قبل [در نظرسنجی ها از افرادی که نظر داده بودند در انتخابات شرکت می کنند و از روند انتخابات آگاهی دارند] تقریبا دوبرابر آمار و ارقامی است که اکنون در اختیار داریم.رحمانی فضلی افزود:این فضای ساکت و سرد در حوزه اجتماعی و سیاسی اقتضا می کند فعالیت و کار بیشتری به ویژه از منظر گروه‌های سیاسی، احزاب و رسانه ها صورت گیرد تا بتوانیم با این مقدمات و شیب مناسب و مطلوب به استقبال یک انتخابات پرشکوه برویم.

زمان تزریق واکسن کرونا در ایران از زبان سخنگوی دولت 

سخنگوی دولت گفت:واکسن موضوع مهم در افکار عمومی است، مراحل ساخت سه واکسن ایرانی در بنیاد برکت، انستیتو رازی و انستیتو پاستور به خوبی به پیش می رود و این امید هست که در اواخر بهار یا تابستان سال آینده مردم ما از واکسن ایرانی که کاملا در دسترس عموم خواهد بود استفاده کنند.ربیعی افزود:با نهایی شدن قرارداد تامین واکسن، واکسیناسیون گروههای پرخطر در دهه فجر آغاز خواهد شد.وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ شهر قرمزی در کشور وجود ندارد و فقط ۱۹شهر نارنجی هستند، گفت:اکنون موقعیت کشور در مهار بیماری ستودنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پیش از ظهر دیروز نشست خبری شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.عبدالرزاق

بیشتر

خودکار – مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح

بیشتر

کاری – درد بیمار بودن و همراه بیمار بودن خود به تنهایی می تواند یک

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت