اخبار سیاسی

هشدار روحانی: مردم مراعات نکنند درگیر موج جدید کرونا میشویم

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه رسیدن به روند کاهشی بیماری بسیار سخت، پرهزینه و نفس‌گیر است، گفت: زمانی که این شرایط مناسب بخواهد به هم بریزد، در یک زمان کوتاهی به شرایط بدتر برمی‌گردیم که جبرانش سخت است. اگر همه مردم همچنان با پایداری مراقبت نکنند احتمال دارد موج دیگری در بهمن و اسفند داشته باشیم.

مطهری: در دنیا فقط دو دوست داریم

علی مطهری با انتقاد از سیاست خارجی ایران گفت: آیا این که ما در دنیا فقط دو دوست به نام سوریه و ونزوئلا داریم و دو نیمه دوست هم به نام روسیه و چین داریم، کافی است؟ و این که روابط ما با اکثر کشورهای اسلامی خوب نیست، آیا امر مطلوبی است؟

انقلاب شده که ظلم و فقر نباشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید تلاش کنیم که خدمت به مردم را به عنوان اصلی ترین هدف انقلاب اسلامی در نظر بگیریم. انقلاب شده برای آسایش مردم و انقلاب شده که ظلم نباشد، فساد نباشد، فقر نباشد، تبعیض نباشد و یک جامعه آرمانی به وجود بیاید. محله ها و شهرها و روستاهای ایران آرمانی شکل بگیرند.

فعال اصلاح طلب: اتهام زنیها کشور را به زمان احمدینژاد میرساند

جلال جلالی زاده درباره هشدارهای اخیر رئیس جمهور در رابطه با ایجاد دو قطبی در کشور گفت: امروز کشور نیاز به مرد عمل، تساهل و گشایش در امور دارد؛ افرادی که با دید وسیع و فکر باز با مشارکت با همه نهادها برای حل مشکلات کشور راه درست را می‌روند. در غیر این صورت اتهام زدن و استفاده از چنین ادبیاتی، وضع را به زمان احمدی‌نژاد می‌کشاند.

صالحی: دستمان روی ماشه است؛ باید

 فرمانده دستور بدهد

دکتر صالحی در خصوص آغاز تولید سوخت ۲۰درصد و آمادگی سازمان انرژی اتمی گفت: نامه ای
 به نماینده جمهوری اسلامی در وین داده ایم که تسلیم آژانس بشود. بازرسان بیایند فک پلمپ کنند. تحت نظارت آژانس در آینده نزدیک باید کپسول گاز اورانیوم را تعویض کنیم.وی افزود: ما باید مصوبه مجلس را اجرا کنیم اما دولت آیین نامه ای در خصوص چگونگی اجرای آن باید ابلاغ کند و رئیس جمهور باید دستور اقدام صادر کند. ما سرباز نظام هستیم و دستمان روی ماشه است. فرمانده باید دستور بدهد. ما خیلی سریع می توانیم کار را شروع کنیم.

رای ممتنع عراق یعنی فاصله گرفتن تدریجی بغداد از ایران

علی بیگدلی استاد دانشگاه ضمن اشاره به رای ممتنع عراق در ماجرای تلاش امریکا برای احیای کمیته تحریم‌ها علیه ایران گفت: اعلام بی‌طرفی عراق بحث و اتفاق جدیدی نیست. با آمدن آقای کاظمی و رفتن او به آمریکا و دیدارش با اروپاییان و نیز اعلام حمایت بن سلمان از عراق و … همگی نشان از آن دارد که بغداد رفته رفته در حال فاصله گرفتن از جمهوری اسلامی ایران است.

 مردم را در خماری میگذارند

مصطفی هاشمی‌طبا گفت: مشخص نیست موضوع تهیه واکسن کرونا تا چه اندازه به تصویب FATF مرتبط بوده چراکه هیچ کسی درباره این مساله شفاف صحبت نمی‌کند و مقطعی و متناقض حرف‌هایی می‌زنند و مردم را در خماری می‌گذارند.

برخی میخواهند شهادت سردار سلیمانی را به بازار سیاست ببرند

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که در وجودش هوسی غیر از خدمت به مردم راه نیافته بود بعضی از همرزمانش، درصدد برآمده‌اند شهادت را به مثابه کالایی قابل معامله به بازار سیاست که آلوده‌ترین بازار است ببرند و با فروش آن متاع دنیایی ریاست جمهوری بخرند.  این یعنی عده‌ای برخلاف سینه‌ای که برای شهید سلیمانی می‌زنند، هنوز نفهمیده‌اند او چرا وصیت کرد روی قبرش چیزی غیر ازسرباز قاسم سلیمانی ننویسند.

محسن رضایی: آیتامصباح یزدی مطهریِ زمان بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی تاکید کرد: علّامه مصباح یزدی به عنوان یک اندیشه پرداز، عالم و متفکر ممتاز و برجسته، در جهان تشیع ایفای نقش کرد و حقیقتاً مطهریِ زمان به شمار می آمد.

پیشنهاد حبس ۶ ماه تا ۲ سال برای متخلفان در اجرای بودجه ۱۴۰۰

نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم در حین بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، پیشنهادی در راستای ایجاد ضمانت اجرایی برای قانون بودجه ۱۴۰۰ مصوب کرد که کسانی که تخلف کنند بین ۶ ماه تا ۲ سال زندانی خواهند شد.

مهمترین عامل مرگ در کرونا سن است

معاون کل وزارت بهداشت گفت: میانگین ورود به بیمارستان‌ها سن بالا است بنابراین مسئله جمعیت را باید در نظر بگیریم، اگر میانیگن سنی جمعیت در استانی بالا است در نتیجه ورودی افراد سن بالا بیشتر می‌شود از طرفی مهمترین عامل مرگ در کرونا سن است، اگر مرگ و میر از متوسط کشوری بالاتر، اما میزان بستری کم باشد نشان می‌دهد که پذیرش بیمار کم است.

سودجویی جدید در توزیع نهادهها

نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی گفت: سبک جدیدی از سودجویی در توزیع نهاده های دامی انجام می شود و علی رغم واریز تمام مبلغ؛ نهاده به طور کامل در اختیار مرغدار قرار نمی‌گیرد.حبیب اسداله نژاد اظهار داشت: این شکل جدید سودجویی در تأمین نهاده‌ها به این شکل صورت می‌پذیرد که مرغدار مبلغ سهمیه‌ای را که به او اختصاص یافته است به طور کامل به حساب تاجر واریز می‌کند و وارد کننده در ارسال سودجویی می‌کند و یک تا دو درصد نهاده را کمتر از آنچه خریداری شده است برای مرغدار ارسال می‌کند.

کم مصرفهای برق پاداش گرفتند

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه ۱۸۴ میلیارد تومان پاداش به مشترکان خانگی کم ‌مصرف برق در سال جاری تعلق گرفت، گفت: مشترکان کم مصرف بخش کشاورزی و صنعتی ۴۸۱ میلیارد تومان پاداش دریافت کردند که این رقم سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است.

صدور چک در وجه حامل ممنوع شد

اقتصاد نوشت: طبق آنچه بانک مرکزی اعلام کرده، چک‌های فعلی طبق روال سابق کارسازی می‌شوند اما در قانون جدید چک که قرار است در آینده نزدیک اجرا شود، نقل و انتقال چک‌های با ظاهر و مندرجات جدید در صورت ثبت مراتب انتقال در سامانه صیاد بلامانع است و در مورد چک های
صادره از دسته چک های قدیم، نقل و انتقال عادی چک کما فی السابق بلامانع است.

افت هزینه کرد واقعی خانوارها

به گزارش خراسان بررسی هزینه کرد خانوارهای شهری و روستایی براساس قیمت ثابت بیانگر این واقعیت است که متوسط هزینه خانوار شهری و روستایی به قیمت ثابت سال ۹۵ در ۱۰ سال اخیر روند کاهشی را تجربه کرده و به جز سال ۹۶ که متوسط هزینه کل خانوار شهری رشد مثبت ۵/۵درصدی و خانوار روستایی رشد مثبت ۳  درصدی را ثبت کرده، توان اقتصادی خانوارهای شهری و روستایی مدام در حال کاهش بوده است.

بازار کشاورزی در مرز هشدار

دنیای اقتصاد نوشت: رشد قیمت محصولات کشاورزی و غلات در بازارهای جهانی و احتمال استمرار این روند صعودی، موجب شده تا این بازار در فاز هشدار قرار بگیرد. پاندمی کرونا، افت عرضه و رشد تقاضا مخصوصا برای خوراک دام موجب شده است تا کشورها به فکر کاهش صادرات بیفتند که همین نکته احتمالا دشواری خرید از بازارهای جهانی در روزهای سرد سال را موجب شده است. بهتر است دولت با احترام به ساز‌و‌کار بازار، به فکر انعطاف بیشتر قیمتی برای خرید محصولات کشاورزی از داخل باشد تا اثر ریسک‌های جهانی کمرنگ‌ شود.

روند نزولی بورس تا کجا ادامه دارد؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلیل ریزش شاخص کل گفت: به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ نزدیک می‌شویم و بازار سهام به همین دلیل انتظار کاهش قیمت دلار را دارد. از طرفی قیمت‌گذاری‌های دستوری در گروه فلزات و خودرو باعث روند نزولی این نمادها شده است.این کارشناس در رابطه با ادامه روند بورس گفت: احتمال منفی شدن بورس در معاملات امروز بسیار ضعیف است، صف‌های فروش در جریان معاملات روز گذشته جمع شد.

افزایش ۱۰ تا ۲۰ میلیونی قیمت خودرو

همشهری نوشت: رونمایی فرمول جدید شورای رقابت برای تعیین قیمت ۱۸خودرو باعث افزایش حدود ۲۰میلیون تومانی قیمت خودروهایی شد که طی چند هفته گذشته با تثبیت نرخ ارز، سیر نزولی قیمت را تجربه می‌کرد.

هر عدد تخم مرغ ۱۵۰۰ تومان شد

فارس نوشت: در حالی که ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده را ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده اما در بازار هر شانه تخم مرغ ۱۰ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب عرضه می شود و به   هر عدد تخم مرغ ۱۵۰۰ تومان شده است.

باهنر: سردار سلیمانی دیپلمات و مذاکره کننده ای قدرتمند بود

محمدرضا باهنر گفت: تکرار سردار سلیمانی در تاریخ کاری بسیار سخت است و سردار سلیمانی دیپلمات و مذاکره کننده ای قدرتمند بود.  وی افزود: بدون هر اغراقی باید عرض کنیم که حاج قاسم یک فرهنگ و مکتب بود. یکی او را یک سردار شجاع و بی باک می دید، 
یکی او را به عنوان یک دیپلمات و مذاکره کننده قدرتمند و از موضع بسیار با قدرت می شناخت. باهنر اضافه کرد: بسیاری از مسائل سیاسی و گرفتاری های
سیاسی در منطقه را ایشان با صحبت کردن، مذاکره، بحث و گفت و گو با سران بسیار قدرتمند کشورهای منطقه حل می کرد، بعضا حضور حاج قاسم در یک منطقه داستان را تمام می کرد و همین که خبر می رسید مثلا در منطقه کردنشین عراق حاج قاسم آمده قال قضیه کنده و تمام می شد. باهنر عنوان کرد: این قدرت، این شجاعت، این خرد و این تعامل و تعادل در مسائل سیاسی باعث شد تا حاج قاسم یک پدیده ویژه برای جهان معاصر و جهان آینده و الگویی برای جوان های آینده شود.

فلاحتپیشه: باید تلفن قرمزی میان ایران و آمریکا وجود داشته باشد

حشمت ا… فلاحت‌پیشه گفت: تنش‌های نظامی اخیر بیشتر ناشی از نبود نوعی خط قرمز یا همان تلفن قرمز میان ایران و آمریکاست. من باور دارم که باید تلفن قرمزی میان ایران و آمریکا وجود داشته باشد تا نقش کنشگران آشوب‌ساز از بین برود. وی افزود: من باور دارم تنش‌های نظامی اخیر بیشتر ناشی از نبود نوعی خط قرمز یا همان تلفن قرمز میان ایران و آمریکاست. زمانی من این موضوع را مطرح کردم و برخی گفتند که فلاحت‌پیشه خواهان مذاکره با آمریکاست و حتی از من شکایت کردند. واقعیت این است که ایران و آمریکا در اوج جنگ سرد به سر می‌برند و شرایطی شبیه به سال 1960 را تجربه می‌کنیم که میان آمریکا و شوروی جنگ سرد در میان بود و هر لحظه بیم جنگ اتمی می‌رفت. آن‌ها در نهایت به این نتیجه رسیدند که باید میان خود خط قرمز بگذارند، زیرا عالم سیاست، عالم مدیریت‌هاست و همه چیز را و حتی دشمنی را می‌توان مدیریت کرد. در شرایط کنونی آمریکایی‌ها آسیب‌پذیرند و تردیدی نیست که اگر وارد جنگ با ایران شوند، چندهزار نفر آمریکایی کشته می‌شوند و البته به ایران هم آسیب‌های بسیاری وارد می‌شود. همه و حتی آمریکایی‌ها می‌دانند که جنگ به نفع هیچ‌یک از طرفین نیست و باعث آسیب های زیادی به کشورمان 

می شود.

در عدم ورود به سیاست از سردار سلیمانی الگو بگیرید

مرتضی مبلغ فعال اصلاح طلب گفت:  نظامیان باید در زمینه‌های مختلف به ویژه در بحث عدم ورود به مسائل سیاسی، جناحی و اقتصادی از شخصیت شهید سردار سلیمانی الگو بگیرند.  وی افزود: سردار سلیمانی در قامت یک سردار و یا به گفته خودش به عنوان سرباز وطن، اهل جناح‌بندی‌های سیاسی نبود و هیچ‌گاه وارد خط و خطوط سیاسی نشد، حتی وقتی از ایشان خواسته بودند که به عنوان نامزد در انتخابات شرکت کند، گفته بود من نامزد گلوله و شهادت هستم. وی اضافه کرد: افتخارم این است که سرباز صفر بر سر پُست دفاع از ملتی باشم که امام فرمود جانم فدای آن‌ها باد. رها کردن این پست را در شرایطی که گرگانی در کمین هستند، خیانت می‌دانم.

ایران قادر است ناوهای هواپیمابر آمریکایی را ظرف چند ساعت تبدیل به زیردریایی کند

مشاور و دستیار عالی مقام معظم رهبری با اشاره به تحرکات اخیر آمریکایی ها در عراق با تاکید بر اینکه نیروهای نظامی ما از اشراف عملیاتی و اشراف اطلاعاتی و آمادگی بالایی برخوردار هستند، گفت: هیچ گاه آغازگر جنگ نخواهیم بود اما اگر کسی به ایران حمله کند با اقتدار و آمادگی کامل جواب‌مان به صورت مستحکم داده خواهد شد. وی افزود: تحلیلم این است که ضعف‌شان در حال منفعل شدن است و برآورد من این است که اینها در حالت پدافندی هستند و البته نباید دشمن را حقیر بشماریم. مشاور فرمانده کل قوا عنوان کرد: آمریکایی
می دانند نیروهایشان در منطقه بسیار آسیب پذیر هستند و  ایران قادر است ناوهای هواپیمابر آمریکایی را ظرف چند ساعت تبدیل به زیردریایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت