اخبار سیاسی

امام فرمود رای اکثریت معتبر است ولو به ضرر خودشان باشد

رئیس جمهور گفت : امام خمینی (ره) خطاب به منتخبین مجلس خبرگان قانون اساسی می‌فرماید اکثریت هر چه گفتند آرای ایشان معتبر است ولو به ضرر خودشان باشد، شما که ولی آنها نیستید شما فقط وکیل آنها هستید. مردم خودشان مصالح خودشان را می‌دانند.

اگر دشمن بر پایه محاسبات غلط اقدام کند، پشیمان خواهد شد

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه رزمایش‌ها، هشداری برای دشمنان ملت و بدخواهان نظام بزرگ ایران اسلامی است، گفت: دشمن اگر دچار محاسبات غلط شود و بر پایه محاسبات غلط و اشتباه اقدام کند پشیمان خواهد شد. امیر سرلشکر موسوی افزود: سلسله رزمایش‌هایی که در طول یک ماه گذشته در سطح نیروهای مسلح کشور برگزار شد که شما گوشه ای از آن را مشاهده کردید در واقع هشداری برای دشمنان ملت و بدخواهان نظام بزرگ ایران اسلامی است.

کسانی که قصد کار اجرایی دارند اشتباهی به مجلس رفتهاند

واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه مجلس در مسائل ریز اجرایی نباید دخالت کند، گفت: مجلس و کمیسیون‌های آن در بورس دخالت نکنند. کسانی که قصد کار اجرایی دارند اشتباهی به مجلس رفته‌اند. ما دخالت نمایندگان مجلس در کار دولت را نمی‌پسندیم.

کره جنوبی اراده سیاسی برای آزادسازی پولهای ایران ندارد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از دو سال قبل رایزنی‌ها با کره جنوبی برای آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده آغاز شد ولی به‌نظر می‌رسد کره اراده سیاسی برای این کار را ندارد. هرچند که در دیدار اخیر،‌ به ما قول دادند که با خبرهای خوب برگردند ولی تجربه مذاکرات قبلی نشان داد که اراده ندارند.  

مطهرنیا: جهان، ایران را قبله عالم نمی داند

مطهرنیا با بیان اینکه جهان، ایران را قبله عالم نمی داند، گفت: در برخورد موضوعات ما تنها با دیدگاه نگرشی خود به موضوع نگاه می کنیم؛ در حالی که ایران موضوعی بسیار مهم است، اما همه موضوعات جهان به ویژه برای افکار عمومی آمریکا  ایران نیست.

معیارهای شورای نگهبان شدیدتر از اطلاعات سپاه است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: این‌که عده‌‌ای بگویند با اضافه شدن نام اطلاعات سپاه به نهادهای استعلامی، شرایط برای حضور کاندیداها سخت‌تر شده، چنین نیست. چرا که قبلا نیز این نهاد درباره اشخاص اظهارنظر و در بررسی صلاحیت‌ها ورود‌‌ می‌کرد. با این تفاوت که پیش‌تر از طریق وزارت اطلاعات یا قوه قضائیه نظرات خود را اعمال‌‌ می‌کرد. اطلاعات سپاه و دیگر نهادهای امنیتی اگر پرونده‌‌ای یا حتی نکته‌‌ای از اشخاص داشته باشند به راحتی‌‌ می‌توانند اعلام نظر کنند و به آسانی‌‌ می‌توانند با ارسال آن به شورای نگهبان، مانع تأییدصلاحیت آنها شوند. از طرفی به نظرم، خود شورای نگهبان هم معیارهای ارزیابی‌اش بسیار شدیدتر و بسته‌تر از یک نهاد امنیتی و اطلاعاتی است و تازه در گذشته، گاهی در مورد بعضی افراد، این نهادهای اطلاعاتی بوده‌اند که واسطه تایید صلاحیت پیش شورای نگهبان‌‌ می‌شدند.

ترکان: چرا مجلس جلوی انتخاب مردم فیلتر میگذارد؟

اکبر ترکان گفت: محتوای سخنان نمایندگان مهم است و ادبیات سیاسی آنچنان که باید مهم نیست. در حال حاضر مشکل محتوا این است که آن‌ها تصور می‌کنند باید جلوی انتخاب مردم یک فیلتری قرار دهند که به مخدوش شدن انتخابات منجر می‌شود. درباره این انتخاب‌هایی که گفته می‌شود شورای نگهبان بیاید به عنوان فیلتر نقش ایفا کند این‌ها جمهوریت نظام را کمرنگ می‌کند و این نادرست است..

انتقادات تند نماینده مجلس از روحانی

ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس خطاب به رئیس‌جمهوری گفت: شما رئیس دولت هستید و طبق قانون تمام تصمیمات هیئت وزیران با شما است. طبق نظر کارشناسان حذف کارت سوخت را کاری اشتباه می‌دانستند ولی شما کارت را حذف کردید؛هیچ توجیهی پذیرفته نیست و شما به لحاظ مسئول بودن باید پاسخگوی خون بیش از ۳۰۰ نفر که درحوادث آبان ریخته شد باشید.

رایزنیهایی برای تأیید صلاحیت احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰

ابطهی فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: تلاش‌هایی در حال انجام است که احمدی‌نژاد نامزد شود و برخلاف پیش‌بینی‌ها این احتمال وجود دارد که او تأیید صلاحیت شود. من شنیده‌ام که صحبت‌هایی برای تأیید صلاحیت احمدی‌نژاد در جریان است. با تغییر برخی اعضای شورای نگهبان هم شانس تأییدصلاحیت احمدی‌نژاد بالا رفته است.

روحانی: بودجه جای شعار نیست؛ من نیز بلدم ،اما مردم نمی خواهند

رئیس دولت دوازدهم خطاب به اعضای مجلس گفت:نمایندگان مجلس بدانند که ما هر دو باید باهم همکاری کنیم.بودجه جای ادبیات سیاسی نیست، جای اعداد و ارقام، محاسبه و قانونگذاری است.بررسی بودجه محل شعار نیست، البته من بلدم آن شعارها را جواب بدهم اما مردم از ما این را نمی‌خواهند، می‌خواهند که کار کنیم.روحانی افزود:شما می‌گویید سهم نفت در بودجه کمتر باشد، شما کم کردید؟ می‌گویید ارزش پول ملی بیشتر باشد، شما بیشتر کردید؟ این ها را مردم می‌بینند و مردم باید قضاوت کنند.ما گفتیم که ۲میلیون و ۳۰۰هزار بشکه می‌فروشیم و درآمد حاصل از آن می‌شود ۱۹۹هزار میلیارد تومان، نمایندگان در مجلس این عدد را از ۲میلیون و ۳۰۰هزار بشکه به ۱میلیون و ۵۰۰هزار بشکه کاهش دادند اما درآمد از ۱۹۹هزار میلیارد شد ۲۳۰هزار میلیارد؛ عجب چشم‌بندی عجیبی اتفاق افتاد.وابستگی بودجه به نفت را بیشتر کردید و هرکسی که چهار عمل اصلی ریاضی را بلد باشد، می‌تواند به راحتی متوجه شود.

تحریمها  لغو نشود دسترسی آژانس به تاسیسات هستهای قطع میشود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس گفت:در صورت عدم لغو تحریم‌ها تا سوم اسفند، همه دسترسی‌های آژانس بین‌المللی به تاسیسات هسته‌ای ایران قطع می‌شود.مجتبی ذوالنور اظهار کرد:اگر بعد از انقضای ۲ماه یعنی حدود سوم اسفند، اروپایی‌ها به وظایف خود عمل نکنند و تحریم‌های بانکی و مالی ما رفع و فروش نفت ما عادی‌سازی نشود، تمام دسترسی‌های آژانس قطع و پروتکل الحاقی کاملا متوقف خواهد شد.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس افزود:همچنین ارتباط ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بازرسان آن صرفا در حد معاهده NPT خواهد بود و آژانس فراتر از آن دسترسی نخواهد داشت.دوربین‌های آنها جمع‌آوری خواهد شد ولی اخراج بازرسان در قانون پیش‌بینی نشده است و حضور یا عدم حضور آنها در ایران به تناسب نوع ماموریتشان خواهد بود.ذوالنوری تصریح کرد:روح و هدف قانون قطع کردن دسترسی‌های بازرسان آژانس به مراکز هسته‌ای ما بوده که سوم اسفند اجرایی خواهد شد و اگر کسی بخواهد از اجرای قانون امتناع یا کوتاهی کند براساس 

ماده ۹قانون جرم‌انگاری کرده و برخورد قضایی جدی در قانون به عنوان ضمانت اجرایی پیش‌بینی شده است که قطعا محقق خواهد شد.ماده ۹قانون جرم‌انگاری کرده و برخورد قضایی جدی در قانون به عنوان ضمانت اجرایی پیش‌بینی شده است که قطعا محقق خواهد شد.

            آیتاجنتی: دنیا باید از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرد

دبیر شورای نگهبان گفت: دنیا باید از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرد و به آمریکای بحران‌زده باج ندهد.آیت‌ا… احمد جنتی با تأکید بر اینکه دنیا باید از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرد و به آمریکای بحران‌زده باج ندهد و سیاست مستقل خود را داشته باشد، خاطرنشان کرد:ما نیز در داخل باید همچنان در مسیر امام(ره)و رهبر انقلاب که همان صراط مستقیم است، حرکت کنیم و با تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی، خود را مقاوم سازیم.وی افزود:تحلیلگران مستقل در دنیا باید سال‌ها، اتفاقات اخیر آمریکا که منجربه ایجاد خشونت، شکاف‌های عمیق در جامعه و بی‌اخلاقی‌های زیادی شد را بررسی کنند تا درس عبرتی برای کسانی شود که همچنان چشم به این کشور بحران‌زده دارند.

حجاریان: ما اصلاح طلبان اشتباه کردیم تن به نظارت استصوابی دادیم

حجاریان با انتقاد تند از نظارت استصوابی گفت:اصلاح طلبان اشتباه کردند که تن به آن داده اند.وی در پاسخ به سوالی در مورد این که دولت خاتمی هم محصول همین نظارت استصوابی است و حتی اصلاح طلبان زاده همین نظارتند تصریح کرد:من این حرف را رد نمی‌کنم و ابایی هم از انتقاد از خود ندارم.من می‌گویم ما اشتباه کردیم تن به نظارت استصوابی دادیم و از این به بعد نباید اشتباه‌مان را تکرار کنیم.حجاریان اظهار داشت:اگر انتخابات نمایانگر اراده عمومی شهروندان است باید مسئله نظارت استصوابی از یک طرف و شهروند درجه دوم و باقی سازوکارهای تبعیضی از طرف دیگر حل شود.تئورسین اصلاحات عنوان کرد:صریح بگویم، نمی‌شود سرنوشت کشور را به تیغ استصواب سپرد.

واکسیناسیون کرونا  قبل از 22 بهمن آغاز خواهد شد

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که قبل از ۲۲بهمن واکسیناسیون کرونا در کشور طبق اولویت بندی صورت گرفته، آغاز شود.دکتر سعید نمکی درباره اقدامات انجام شده برای واردات واکسن کرونا به کشور، گفت:امیدوارم قبل از ۲۲بهمن و طبق مصوبه اولویت بندی شده، واکسیناسیون را در گروه ها شروع کنیم.اما تا زمانی که مطمئن ترین و بی خطرترین واکسن را نتوانیم به کشور وارد کنیم، این کار را انجام نمی دهیم؛ چانه زنی های ما به دلیل این است که موثرترین واکسن را وارد کشور کنیم.وی افزود:علاوه بر آن، درباره واکسن کووکس سازمان جهانی بهداشت نیز قرار بر این بوده از فوریه توزیعش در کشورهای هدف از جمله کشور ما شروع شود.وی همچنین درباره واکسن کرونا تولید داخل گفت:درکنار مجموعه برکت، واکسن مجموعه موسسه رازی هم اجازه تست بالینی گرفت.

مواضع وزیر امور خارجه دولت بایدن درباره برجام

وزیر امور خارجه در دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره تصمیم بایدن برای بازگشت به توافق هسته ای، گفت: به دنبال توافقی مدت دار‌تر و قوی تر خواهد بود.بلینکن درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: طبق گزارش‌های علنی، زمان گریز، یعنی مدتی که طول می‌کشد ایران مواد شکافت پذیر کافی برای یک سلاح تولید کند، از بیش از یک سال، چنان که تحت شرایط توافق هسته‌ای بود، به سه یا چهار ماه کاهش یافته است. وزیر امور خارجه دولت آتی آمریکا گفت:بایدن در صورت پایبندی ایران به تعهداتش در برجام به توافق هسته‌ای باز می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت