اخبار سیاسی

فرمانده سپاه: به نیابت از ملت ایران دستمان روی ماشه است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شما امروز نیازی به برجام نمی‌بینید چون حیات خود را بدون آن حفظ کرده‌اید، گفت: تکیه گاه ما آمریکا نیست و کلید رزق و روزی ما هم دست او نیست. ما با هیچکس در موضوع دفاع از هویت، استقلال و عزت و شرف خود تعارف نداریم و در مقابل دشمنان همیشه آماده هستیم و دستان‌مان به نیابت از ملت ایران همیشه روی ماشه است.

اظهارات شعاری، مشکلی از بودجه حل نخواهد کرد

علی ربیعی سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه اظهارات کلی، مبهم، سلبی و شعاری مشکلی از بودجه و مردم را حل نخواهد کرد، گفت: بودجه از اختیارات دولت و رئیس‌جمهور است و شاکله بودجه نباید تغییر داده شود.

 رضایی: یک مسلمان پنبه از گوش رئیس جمهور درآورد

محسن رضایی در اکانت شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی، نوشت: آقای روحانی در پاسخ به نگرانی اقتصاددان‌ها گفته بود پنبه در گوش خود بگذارید که خبرهای مثبت بورس ما را نشنوید. ظاهراً خود نیز چنین کرده است. یک مسلمان، پنبه را از گوش رئیس جمهور درآورد که صدای مردم ستمدیده را بشنود.

رد صلاحیت احمدینژاد یعنی رد صلاحیت ۷۰ درصد مردم

خورشیدی پدر داماد احمدی نژاد گفت: احمدی نژاد یک فرصت است، اگر جای احمدی نژاد بودم در انتخابات شرکت می کردم و رئیس جمهور می شدم. دلیلی برای رد صلاحیت احمدی نژاد وجود ندارد، رد صلاحیت وی یعنی رد صلاحیت ۷۰درصد مردم، جمهوری اسلامی دنبال مشارکت حداکثری مردم  است.  

میرلوحی: اصلاحات قرار نیست یک کاندیدا بیشتر معرفی کند

میرلوحی فعال اصلاح طلب گفت: اصلاحات قرار نیست یک کاندیدا بیشتر معرفی کند بیست تا بیست و پنج نفر در صف هستند و کم و بیش اسم هایشان بر سر زبان ها افتاده است. امروز در بهمن ماه هستیم و نمی شود باز بیست نفر اسم معرفی کرد کم کم افراد مطرح می‌شوند و در فضای افکار عمومی مطرح خواهند شد.

ضرر هزاران میلیاردی مردم با یک استعفا جبران نمیشود

حسین دهقان مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی در واکنش به استعفای رئیس سازمان بورس با تاکید بر اینکه ضرر هزاران میلیاردی مردم با یک استعفا جبران نمی‌شود گفت:بورس، زمین مداخلات سیاسی و افرادی که مصلحت را تشخیص نمی‌دهند، نیست.

ترامپ تتلو است، بایدن بنان!

فریدون‌ مجلسی گفت‌:این روزها بارها ترامپ و بایدن را با هم مقایسه می‌کنند که نظر شخصی من این است که اگر بخواهیم این ۲ را با متر هنرمندان عرصه موسیقی مقایسه کنیم،‌ ترامپ تتلو است و بایدن بنان.

احتمال حمایت از لاریجانی منتفی نیست

خباز فعال اصلاح طلب در پاسخ سوال منتفی شدن حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: خیر، آینده را آینده مشخص می کند. الان این موضوع را نمی دانیم.

بازگشت به برجام کف سیاستهای بایدن درباره ایران است نه سقف آن

یک منبع که با تفکرات تیم بایدن در خصوص ایران آشنا است به شرط عدم افشای نام به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: اگر ایران به پایبندی به توافق بازگردد ما هم به آن باز می‌گردیم. این نخستین گام خواهد بود.وی در ادامه تصریح کرده بازگشت به توافق اولیه کف سیاست دولت بایدن در قبال ایران است نه سقف آن. منبع مورد استناد آسوشیتدپرس اضافه کرد: سیاست دولت بایدن در قبال ایران به اینجا ختم نمی‌شود.

رئیسی بهتر است در قوه قضاییه بماند

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری، افراد قوی، باتجربه، انقلابی، سرد و گرم روزگار چشیده بسیاری هستند که بیایند از این رو ما در کشور نیرو کم نداریم.  حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر درباره کوچ رئیسی از قوه قضاییه به سمت قوه مجریه، تاکید دارد که ابراهیم رئیسی بهتر است سنگر قوه قضاییه را محکم نگه دارد چراکه طی این مدت بر کار قوه قضاییه مسلط شده است.

انتخاب رانندگان با نظارت استصوابی

عباس عبدی گفت: احتمالا در بودجه سال آینده هزار میلیارد تومان هم برای تولید محتوای تاکسی و صدور جواز کار در تاکسی برای صدا و سیما اختصاص بدهند و اگر با این کار حل نشد انتخاب رانندگان را با نظارت استصوابی انجام خواهند داد.

  قالیباف: وضعیت بازار سرمایه قابل قبول نیست، دولت پاسخگو باشد

رئیس مجلس گفت:بازار سرمایه سقوط شدیدی را تجربه کرده است و حتی صندوق پالایشی که شدیدا توسط دولت تبلیغ می‌شد تا ۴۴ درصد زیان را به خریدارانش تحمیل کرده است و صندوق دارا یکم نیز در حالی که ۳۵ درصد کمتر از ارزش واقعی اش معامله می‌شود، حتی هزینه‌ فرصت پول خریدارانش را هم پوشش نداده است.قالیباف افزود:این وضعیت بازار سرمایه را هرگز قابل قبول نمی‌دانیم و دولت باید جداً در این خصوص پاسخگو باشد. نمی‌شود، پشت تریبون‌های رسمی از مردم دعوت کرد، تا همه چیز را به بورس بسپارند و بعد با سوء مدیریت در این بازار، به اعتماد مردم ضربه بزنند و سرمایه آنها را کم‌ ارزش کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نمی‌تواند نسبت به اینگونه ضرر و زیان گسترده مردم در بورس بی‌تفاوت باشد بر همین اساس وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به کمیسیون اقتصادی احضار شده‌اند و در صورتی که سوء مدیریت احراز شود مجلس با آنها قاطعانه برخورد خواهد کرد.

مردم به این نتیجه رسیدند که «انتخاب اصلی» جای دیگری رقم میخورد

مصطفی درایتی گفت:اصولاً مردم به تاثیر و نقش خود در انتخابات شک دارند و به همین دلیل جدل‌های دستگاه‌ها و مقام‌های مسئول برایشان اهمیتی ندارد؛ یعنی مردم پیش خود می‌گویند کار‌ها و قرار‌ها جای دیگر برنامه‌ریزی می‌شود و به همین دلیل نقش خودشان را در تشکیل مجلس و دولت بی‌تاثیر می‌دانند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت:پررنگ شدن یأس و ناامیدی در جامعه به مثابه آفتی خطرناک است.متاسفانه جامعه این روز‌ها خودش را غیرخودی می‌داند و به همین دلیل بعید است مردم انگیزه‌ای برای رأی دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشند.به هر حال مردم در انتخابات مجلس یازدهم عملاً به این نتیجه رسیدند که «انتخاب اصلی» جای دیگری رقم می‌خورد و آن‌ها اگر هم تمایلی برای رأی دادن داشته باشند، مجبور خواهند بود گزینه‌ای را برگزینند که توسط نهاد دیگری با نادیده گرفتن دیدگاه عمومی انتخاب شده است.مصطفی درایتی اظهار داشت:توصیه مهم این است که در این پنج ماه باقی‌مانده تا روز برگزاری انتخابات کل حاکمیت تلاش‌های لازم را برای بالا بردن انگیزه عمومی برای رأی دادن انجام دهد تا بلکه از این طریق نظام در این مقطع حساس کنونی مشارکت بالایی را با تاثیرات بسیار مثبت داشته باشد.

کریمی قدوسی خطاب به ظریف: برجام مُرد؛ بوی گند آن مردم را آزرده کرده است 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:برجام مُرد و بوی گند آن مردم را آزرده کرده است و این مجلس انقلابی با قانون انقلابی خود برجام را دفن کرد.کریمی قدوسی ادامه داد:دیپلمات انقلابی تر از انقلاب سردار سلیمانی به کاخ مسکو رفت و پوتین را مجاب کرد تا یک قدرت جهانی را در سوریه در مقابل یک قدرت جهانی دیگر قرار دهد، به این می گویند یک دیپلمات انقلابی که در مکتب امام راحل (ره)تحصیل کرده و نه دیپلماتی که در مکتب مادلین آلبرایت درس گرفته است و در همان زمان شما پیشنهاد برجام ۲ و ۳ را در قالب طرح ۶به اضافه یک را دادید.وی اظهار داشت:این روزها یک روز تاریخی است که ما شاهد فروپاشی آمریکا هستیم. 

ظریفاز نظر رهبر برجام نه بوی گند میدهد و نه دفن شده است

ظریف در پاسخ به سوال کریمی قدوسی در مجلس گفت:ما در واقع در خط رهبری حرکت می‌کنیم ایشان هفته گذشته در سخنرانی‌شان فرمودند که عجله‌ای به بازگشت آمریکا به برجام نداریم.از نظر ایشان نه برجام بوی گند می‌دهد و نه دفن شده است.مجلس هم قانونی که تصویب کرد برای اجرای برجام است نه دفن آن.لااقل ریاست مجلس شورای اسلامی این طور به ما گفتند آقا هم گفتند ما عجله نداریم اگر آمریکا تعهدات خود را اجرا کند و تحریم‌ها را بردارد می‌تواند برگردد و در ۱+۵بنشیند ، مبنای سیاست ما هم همین است.وی افزود:من با صدام هم مذاکره کردم خیال می‌کنید لذت بردم کار من این بود، من ناگزیر بودم، این را به عنوان گناه من ثبت نکنید.

هشدار درباره موج جدید کرونا بستری بیماران 5 تا 17 سال افزایش یافت

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش تعداد بستری ها در بخش‌های کرونایی و افزایش میزان مراجعات سرپایی، هشدار داد و گفت:هرگونه شتاب در بازگشایی‌ها می‌تواند سناریوی تلخ اردیبهشت ماه را تکرار کند. وی با بیان اینکه  معدل رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هفته اخیر به ۷۶.۶ رسیده است، گفت: این درحالی است که میزان رعایت شیوه نامه‌ها در هفته‌های قبل به ۸۲.۳ درصد می ‌سید و این تنزل نشان دهنده کاهش رعایت فاصله گذاری اجتماعی است. زالی تاکید کرد: یعنی کاملا از رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حال فاصله گرفتن هستیم که این مسئله می‌تواند یک زنگ خطر جدی باشد. زالی با بیان اینکه بررسی گروه سنی مبتلایان نشان می‌دهد متاسفانه در طول دو هفته اخیر با یک روند رو به رشد اما با شیب نسبتا ملایم میزان بستری‌ها در گروه سنی بین پنج تا ۱۷ سال رو به رو بوده‌ایم، اظهار کرد: اگر چه قدر مطلق مرگ و میر در افراد زیر ۱۰ سال پایین است، اما حتی در گروه سنی صفر تا ۱۰ سال نیز شاهد افزایش مرگ و میر بوده‌ایم. وی با بیان اینکه برقراری مجدد محدودیت‌ها به شرایط بستگی دارد، گفت: طبقه بندی شهرها بر اساس رنگ ها کاملا قراردادی است و به سرعت می‌تواند تغییر کند و بارها در تهران شاهد سرعت در تغییر رنگ ها بوده‌ایم که بازتابی از وضعیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است. زالی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاثیرگذار باشد، میزان رعایت آن باید به بالای ۹۰درصد افزایش یابد و تنزل این شاخص‌ها یک زنگ خطر جدی برای امواج بعدی تلقی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت