اخبار سیاسی

سرلشکر باقری: سر و دست شکستن بعضیها برای پست تعجب دارد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:کسی که برای اداره کشور ما می‌آید باید بداند که مردم ما چه سختی‌ها کشیدند، چه خون‌ها داده‌اند و چه شهادت طلبی‌ها کردند. سرلشکر باقری افزود: تعجب دارد که چرا برخی‌ها آنقدر سر و دست می‌شکنند برای پست‌ها. مهم این است که تحریم ملت ایران کامل برداشته شود و ملت ایران در این شرایط است که به برجام بازخواهد گشت.

صالحی: برای اجرای قانون مجلس هیچ مشکلی نداریم

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در پیاده‌ کردن قانون مجلس در ابعاد فنی هیچ مشکلی نداریم، به بدعهدی آمریکا در برجام اشاره کرد و گفت: اگر بخواهند برگردند، جمهوری اسلامی باید اطمینان پیدا کند که مثل گذشته نخواهد بود که ما فقط تعهداتمان را انجام دهیم. صالحی افزود: ما در برجام در حوزه فنی هیچ‌کدام از حقوق فنی هسته‌ای‌مان را واگذار نکردیم، اما محدودیت زمانی را پذیرفتیم

 همراهی مخالفان دولت با فشارهای خارجی خیلی تلخ  بود

علی ربیعی سخنگوی دولت گفت:تاریخ ایران قضاوت خواهد کرد که در بدترین دورانی که دولت به حمایت سیاسی و یکپارچگی ملی سخت نیازمند بود، مخالفان دولت چگونه برای دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت سیاسی نه تنها حمایتی جدی صورت ندادند و همه مشکلات ساختاری و مصائب برآمده از سیاست دولت ترامپ را یک‌جا به نام دولت صورتبندی کرده و داستان‌ها از آن‌ها ساختند و پرداختند و از هیچ عملی علیه دولت کوتاهی نکردند.

رجایی: لاریجانی در تله افتاده است

مشاور مرحوم هاشمی گفت: لاریجانی در تله سیاست چپ و راست گیر افتاده و دور، دور او نیست چون نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان روی لاریجانی اجماع نمی‌کنند. رجایی افزود: پخته ترین کار این است که لاریجانی خودش را نسوزاند تا اگر دولت بعد اصلاح‌طلب بود بتواند در سمت معاون اول یا یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری ایفای نقش کند.

اگر همه شخصیتهای اصولگرا به میدان آیند، هیچ کدام کنار نمیروند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما تجربه گذشته را داریم که آقایان به میدان می آیند و بعد هم هیچ کدام کنار نمی روند بنابراین این مسئله مانند گذشته نگران کننده است بنابراین اگر وحدتی حاصل شود در تعیین مصداق نقش اساسی دارد. حجت الاسلام سالک افزود: ما نگران دوقطبی شدن جامعه هستیم، دستگاه های دولتی می خواهند این اتفاق بیفتد اما نباید اجازه داد جامعه دوقطبی شود چون این اتفاق به نفع نیست.

در NPT درصدی برای سقف غنیسازی وجود ندارد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه براساس NPT هیچ محدودیت سقف غنی‌سازی وجود ندارد و فقط می‌گوید این فعالیت‌ها صلح‌آمیز باشد، گفت: زمانی که فعالیت‌ها صلح‌آمیز باشد، مشکلی براساس NPT نداریم. در یکی از گام‌هایی که برداشتیم، گفتیم دیگر سقفی برای خودمان قائل نیستیم.

نامزد نهایی اصلاحطلبان لاریجانی است

فعال سیاسی اصولگرا گفت : گزینه اصلی اصلاح‌طلبان علی لاریجانی است و آنها در میان خود به قطعیت رسیده‌اند.کوشکی افزود: اصلاح‌طلبان یک بار با یک نامزد کاملا اصلاح‌طلب به نام خاتمی قدرت را در اختیار می‌گیرند، بار دیگر با یک نامزد میانه به نام روحانی و این‌بار هم می‌خواهند با یک نامزد کاملا غیراصلاح‌طلب به نام لاریجانی وارد میدان شوند.

بعید نیست آمریکا از ما پول بگیرد و با واکسن جعلی مردم را بکشد

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: هیچ بعید نیست که آمریکایی‌ها به عنوان خدمت پزشکی، واکسن‌های جعلی را به ایران بفرستند تا پولی از ما بگیرند و بعدا یا مردم ما را بیمارتر کنند یا بکشند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که آیا ما آمریکا و اروپا را دلسوز خود می‌دانیم؟، گفت:  هر چه به ایران نشان دادند غیر از ظلم و ستم نبوده است و هیچ دلیلی ندارد که ما خودمان را به دست این‌ها بدهیم که برای ما واکسن تهیه کنند

احمدی نژاد پذیرفته است که از فرد دیگری در انتخابات ۱۴۰۰حمایت کند

یک فعال سیاسی گفت: به نظر می‌رسد گردش نخبگان موجب شده است تا احمدی نژاد نیز بپذیرد که از فرد دیگری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰حمایت کند. حسین ا… کرم درباره نقش احمدی نژاد در انتخابات  1400 و احتمال حمایت از یک نامزد درصورت ردصلاحیت شدن گفت: حضور آقای احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰، عمدتا به دلیل عملکرد به شدت منفی دولت آقای روحانی بویژه در حوزه اقتصاد و معیشت می‌باشد.

  هیچ شکایتی نباید در کارتابلها بماند و مشمول مرور زمان شود

رئیس قوه قضاییه بر لزوم رسیدگی فوری به شکایات و گزارش‌های مردمی تأکید کرد و گفت: هر شکایتی که به کلانتری یا دادسرا می‌شود، به محض وصول باید به مقام مسئول ارجاع شود تا رسیدگی به آن آغاز شود و حتی یک روز هم نباید معطل بماند.رئیسی انجام کار به موقع هم وظیفه قانونی است و هم موجب افزایش اعتماد عمومی می‌شود، متذکر شد: اخیراً گزارش‌هایی شده و بررسی‌هایی صورت گرفته که حکایت از این دارد برخی گزارش‌ها در کارتابل‌های الکترونیک برخی مراجع مانده و شکایات مردمی با تأخیر ارجاع می‌شود که باید نظارت صورت گیرد و تذکر جدی داده شود؛ هیچ شکایت و گزارشی نباید در کارتابل‌ها بماند و مشمول مرور زمان شود. رئیسی با تأکید بر این که سبک زندگی فاطمی تضمین و تأمین حقوق زنان است، اظهار داشت: ما خود را دستگاه قضایی موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم؛ اقداماتی از جنس تهیه لایحه تامین امنیت و ارتقای کرامت بانوان در سال گذشته با همین رویکرد تهیه و به دولت ارسال شد

انتخابات ریاست جمهوری 1400 یک رقابت درون حزبی است

سعید شریعتی فعال سیاسی گفت: انتخابات ریاست جمهوری 1400 اگر برپایه قانون انتخاباتی که اکنون در مجلس نوشته می‌شود، بخواهد برگزار شود، در واقع میدانی برای یک رقابت درون‌حزبی است. به این ترتیب اگر انتخابات بخواهد به این صورت پیش برود، نه تنها هیچ شور و نشاطی باقی نخواهد ماند، بلکه اساسا رقابتی هم شکل نخواهد گرفت. وی افزود: جریانی که امروز در حال اصلاح قانون انتخابات است، نهایتا 15 درصد جامعه را نمایندگی می‌کند و اگر به همین منوال پیش برود، در نهایت 15 درصد جامعه در انتخابات شرکت می‌کنند و مابقی جامعه با این قانون و نحوه انتخابات مشکل دارند و همانطور که در انتخابات مجلس 98 شرکت نکردند، در انتخابات ریاست جمهوری 1400 هم شرکت نخواهند کرد. شریعتی اظهار داشت: آن چیزی که برخی در حال تدارک برای انتخابات 1400 هستند، یک رقابت درون خانوادگی است زیرا آن‌ها قانون را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که فقط یک نفر خاص رئیس جمهور شود، خب کاری ندارد. اکنون شرایط کرونایی است و بگویند ستاد ملی کرونا گفته که مشارکت و تجمعی نباشد و برهمین اساس تا 4 سال آینده آقای «قاف» رئیس جمهور شود و اگر تمایل ندارد آقای « میم» ثبت نام کند.

احمدی نژاد: لایحه یارانه را در مجلس تغییر دادند

رئیس جمهور سابق کشور گفت: لایحه‌ای که درباره هدفمندی به مجلس وقت دادیم تغییر زیادی پیدا کرد. احمدی نژاد افزود: ما یک لایحه درباره هدفمندی یارانه‌ها به مجلس دادیم که مجلس همه چیز آن را زد، کل آن را بهم ریختند، آن لایحه‌ای که ما دادیم با این لایحه زمین تا آسمان فرق دارد. وی اضهار داشت: من به رهبری نامه زدم که این کار پدر کشور را در می‌آورد و اقتصاد را نابود می‌کند، گفتم ما این کار را نمی‌کنیم. احمدی نژاد با بیان اینکه در لایحه اصلا مبلغ یارانه نیامده بود. چیزی که ما می‌خواستیم بیشتر از یارانه 45 هزار و 500 تومانی بود گفت: نظر دولت این بود یارانه به شکل مساوی بین فقیر و غنی توزیع شود و نمی شود چون پولدار هستند به انها چیزی ندهیم. 

حاضرند به قیمت قهر اکثر مردم با انتخابات، قدرت را به دست گیرند

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم، در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: عجیب است که آقای حداد عادل نگران است که با کاهش قیمت ارز و بهبود معیشت مردم که نتیجه رفتن ترامپ و احتمال احیای برجام است، مردم با انتخابات آشتی کنند و در نتیجه نامزد مورد نظر ایشان رای نیاورد.مطهری در ادامه نوشت: یعنی حاضرند به قیمت قهر اکثر مردم با انتخابات قدرت را به دست گیرند.حدادعادل اخیرا گفته بود که مسلما نظام سلطه راضی نیست که ما در انتخابات 1400 دولتی از جنس مجلس داشته باشیم و افزوده بود: بعید نیست که مقداری ارز آزاد کنند یا قولش را بدهند یا با معادلات پولی ‌و ‌مالی بازی کنند و قیمت ارز و سکه پایین بیاید و مردم به یک سمت و سوی بروند

اگر استعفا نمیکردم در دنیا  وزیر خارجه ای  بیخاصیت معرفی میشدم

وزیر امور خارجه گفت: اعتقاد داشتم وزیر خارجه‌ای که در ملاقات یک رئیس کشور حضور نداشته باشد و این را در تلویزیون با پخش تصاویر به صورت علنی اعلام کنند، دیگر در هیچ جای دنیا آن فرد را به‌عنوان وزیر خارجه تحویل نمی‌گیرند. محمد جواد ظریف افزود: برخی دیگر از منتقدان، ملاحظات و محدودیت‌های یک وزیر خارجه را در نظر نمی‌گیرند. وزیر امور خارجه هر کشوری، سخنگوی کل آن کشور محسوب می شود. این وزیر، نمی‌تواند تعیین کند که مثلا من سخنگوی قوه مجریه هستم ولی سخنگوی قوه قضاییه، قوه مققنه یا فلان نهاد اطلاعاتی نیستم. من به عنوان وزیر امور خارجه، دو وظیفه دارم؛ یک مسئولیت، من را به عنوان چشم و دیده‌بان نظام در خارج از کشور، معرفی می‌کند که بر اساس آن موظفم آن‌چه را که می‌بینم با صراحت و صداقت، در محافل تصمیم‌گیری بیان کنم. اما چرا نمی‌توانم این مطالب در محافل عمومی بیان کنم؟ زیرا این اطلاعات می‌توانند توسط افرادی که اصلا دل‌سوز مردم و نظام و کشور نیستند مورد استناد و سواستفاده قرار بگیرد. وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری به من دستور دادند که حتی اگر فکر می‌‌کنی نظراتت با من ۱۸۰ درجه هم مخالف بود، باید آن را حتما به من اعلام کنی. لذا حتی این اجازه را در قالب یک دستور هم داشته‌ام که نظر خود را صریح اعلام کنم. وزیر امور خارجه ادامه داد:  من هرچه گفتم شرکت نمی‌کنم تاثیر منفی گذاشته‌است. معتقدم کاری که بلد هستم حوزه سیاست خارجی است، در تمام زندگی‌ام فقط همین کار را انجام دادم و لذا با صراحت گفتم که تصمیم من برای آینده چیست اما تاثیری برای برخی ها  ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت