اخبار سیاسی

پارکینگ برخی مسئولان دولت روحانی

جهان نیوز نوشت : اپیدمی انتصاب دولتی‌ها در سال آخر دولت آن هم در بدنه دانشگاه چیز جدیدی نیست. این مساله بارها و بارها در دولت‌های مختلف تکرار شده و حالا با پایان یافتن کار دولت دوازدهم دوباره شاهد این ترافیک انتصابی در دانشگا‌ه‌های تراز اول کشور هستیم. انتصاب برخی از مقامات وابسته به دولت در سال آخر در بدنه دانشگا‌های معتبر این شائبه را پیش می‌آورد که دولت دانشگاه‌های معتبر را یکی از پارکینگهای خود پس از مسئولیت در نظر می‌گیرد.

نظر رئیس دولت اصلاحات نسبت به کاندیداتوری جهانگیری در ۱۴۰۰

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب از ورود احتمالی سیدحسن خمینی به رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ استقبال کرده و می‌گوید: اگر سید حسن خمینی وارد انتخابات شود، احتمال اینکه اجماع اصلاح‌طلبان روی او قرار بگیرد بسیار است و اگر اوکاندیدا نشود و جهانگیری بشود، مورد اجماع قرار می‌گیرد. نظر آقای خاتمی هم مثبت است.

حقیقت پور: رئیسی می تواند اصولگرایان را بر سر جایشان بنشاند

حقیقت پور چهره اصولگرا گفت: کاندیدا بودن رییسی هنوز جدی نشده است و من هیچ نشانه ای از این حضور او تا اینجا نمی بینم ولی اگر شرکت کنند می تواند، کاندیدا جدی اصولگرایان باشد و بر باقی کاندیداهای این جناح ارشدیت داشته باشد و به اصطلاح بقیه را بر سر جایشان بنشاند.

وضعیت نامزدهای انتخابات شورای شهر باید از اطلاعات سپاه استعلام شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس گفت که سازمان اطلاعات سپاه به مراجع استعلامی نامزدهای شورای شهر اضافه شده است. وی گفت: تکمیل پرسشنامه از سوی داوطلبان و تغییر در ترکیب هیات نظارت بر انتخابات شوراها از دیگر مواردی است که در این طرح وجود دارد. بر همین اساس، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران نیز به مراجع استعلامی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا افزوده شده است.

دهقان: اگر منافع عده ای بگذارد، حل مشکل صنعت خودرو ساده است

دهقان ، وزیر سابف دفاع با تاکید بر اینکه ادامه این وضعیت بهمنی است که همه را با خود می برد و خسارت های جبران ناپذیری را بر اقتصاد کشور وارده می کند گفت: اگر منافع عده ای بگذارد، حل مشکل صنعت خودرو ساده است.

اگر منابع در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد، فردا صبح قیمت دلار به 15 هزار تومان میرسد

رییس جمهور با بیان اینکه برای سال آینده قیمت دلار را 11 هزار و 500 تا 12 هزار تومان در نظر گرفته ایم گفت: اگر منابع در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد، فردا صبح قیمت دلار از 25 به 15 هزار تومان می‌رسد. روحانی با بیان اینکه وضعیت رشد اقتصادی ما تغییر کرده است،گفت: در سال 99 با همه فشارها و ویروس کرونا اقتصاد مثبت در 6 ماهه بودیم و در پایان شش ماهه دوم هم همه علائم به ما می‌گوید اقتصاد با نفت و اقتصاد بی نفت مثبت خواهد بود. رییس دولت تدبیر و امید گفت: امروز شاهد رشد 6 و نیم درصدی در بخش صنعت هستیم و این نشان می‌دهد جهش و رونق تولید چیزی است که در جامعه خودمان وجود دارد. وی اضافه کرد: در صنعت ساختمان که شاهد یک رکود بودیم امروز شاهد یک حرکت مناسب در ساختمان‌های مناطق شهری با رشد 4.2 درصد هستیم؛ وقتی مسکن حرکت می‌کند پیشران حرکت در بسیاری از مشاغل و صنایع است و می‌توانیم شاهد روند خوبی باشیم. روحانی افزود »  در تجارت کشور هم شاهد رشد و حتی در ماه های اخیر شاهد رشد در صادرات هستیم.

سردار سلامیدشمن تمام تمرکز خود را بر روی قائمه نظام گذاشته؛ تا او سخنی می گوید می ترسند

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان امروز گرفتارند حتی اندیشکده‌های خود آنها می‌گویند آنها امروز از درون در حال فروپاشی‌اند و می‌بینید که به جایی رسیده‌ایم که از برجام بی‌نیاز شده‌ایم چه امریکا برگردد و چه برنگردد و این وعده الهی است که هرچه توطئه کردند به خودشان برمی گردد و اکنون آنها مایه استحضا و خنده همه عالم هستند و این مسیر ادامه دارد.. سردار سلامی افزود: نظام ما قاعده ای به نام مردم و قائمه ای به نام رهبری دارد و براین پایه استوار است و می بینید که آنها تمام تمرکز خود را بر روی قائمه گذاشتند و تا او سخنی می گوید می ترسند و لرزه بر وجودشان می آید و دست و پا می زنند حتی وقتی سخنی درباره واکسن می گوید، جنجال به راه می‌اندازند. اما نمی توانند آثار و نتایج این نفوذ کلام را بسنجند زیرا این حکمت منطبق بر کلام طیبه است و از فهم آنها خارج است. ولی فقیه تجسم کلام طیبه است و عمل سالم آن را رفعت می بخشد.

لاریجانی: تحریمها باید یکجا برداشته شود، تدریجی عمل کردن نفعی ندارد

لاریجانی گفت: مسئله‌ی هسته‌ای از سال‌های پیش با ماجراجویی که آمریکایی‌ها به‌وجود آوردند، یک ظاهر و یک باطنی دارد. ظاهرش همین مشاجراتی است که آن‌ها راه انداختند. به بهانه‌ی اینکه ایران دنبال سلاح هسته‌ای است آژانس را جلو انداختند، ولی اصلش یک تصمیم سیاسی و زورمندانه بود. امّا مسئله‌ی هسته‌ای چند وجهی است. رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص بازگشت بایدن به برجام نیز با بیان اینکه  به نظر من اگر تحریم‌ها را برندارند، نمی‌توانند به برجام برگردند گفت : تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود، تدریجی عمل کردن نفعی ندارد . وی تاکید کرد : برای استقلال اقتصادی احتیاج به مراوده‌ خارجی داریم؛ اینکه فکر می کنند درها را باید ببندیم اشتباه است 

آمریکا با بازگشت بدون هزینه به برجام 1500 تحریم را روی میز میگذارد

سعید جلیلی دبیر سابق شورای امنیت ملی گفت : اگر بخواهند به برجام برگردند تحریم های جدیدی پس از خروج آمریکا از برجام انجام شده است و علاوه‌ی بر این‌ها 802 تحریمی که قبلاً‌ بود و قرار بود طبق برجام به‌اصطلاح لغو بشوند، آن‌ها را هم دوباره برگرداند؛ یعنی یک چیزی نزدیک به 1500 تحریم الآن نسبت به افراد و اشخاص و کشتی‌ها و هواپیماهای ما توسط آمریکا صورت گرفته که مجموعه‌ای از این تحریم‌هاست. و آن را روی میز می گذارند که  گفته می‌شود خب این تحریم ها برمی‌گردد به برجام و همه‌ی این‌ها هم رفع می‌شود. ما می‌گوییم همین نکته مهم است، اگر برمی‌گردد برای ما برگشتنش مهم نیست، بلکه رفع این تحریم‌ها مهم است.

در بازگشایی مدارس هم خانوادهها و مسئولان مدارس هوشیار باشند 

معاون کل وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شرایط تابستان امسال(افزایش شدید جان باختگان کرونایی بعد از کاهش محدودیت‌ها) بار دیگر تکرار شود، گفت: در تابستان مشکل این بود که این دستورالعمل های فعلی وجود نداشت و شاید برای مردم هنوز اهمیت موضوع کرونا روشن نبود. امیدواریم که با رعایت دستورالعمل ها و طرح شهید سلیمانی که با همکاری نهادهای مختلف از جمله بسیج، هلال احمر و وزارتخانه ها اجرا می شود بتوانیم این دوره را بدون مشکل طی کنیم. دکتر حریرچی درباره وضعیت مسافرت‌ها در ایام کرونا، گفت: در شرایط قرمز و نارنجی مسافرت ممنوع است و جریمه دارد، وقتی هم وضعیت شهری به زرد و آبی تبدیل می‌شود قاعدتا تعداد مسافرت‌ها بیشتر می‌شود اما نکته کلیدی این است که هرگونه تجمع و کاهش فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را بالا ببرد و کماکان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضروری است. البته شرایط تهران با توجه به حجم ترددها تفاوت‌هایی دارد که مسئولان استانی پیگیر موضوع هستند. حریرچی در پایان درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: این موضوع هم طبق پروتکل‌های جدید انجام می‌شود. البته این بازگشایی برای همه مدارس نیست و برای مقاطع معدود و خاصی مثل اول، دوم ابتدایی و کلاس‌های عملی هنرستان آن هم با رعایت دستورالعمل هاست. امیدواریم که این مسئله با هوشیاری مسئولان مدارس و هوشیاری خانواده‌ها با کمتر آسیبی همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت