اخبار سیاسی

اصولگرایان خودرایی را کنار بگذارند

محمد تقی رهبر گفت: اصولگرایان به دلیل تمامیت‌خواهی برخی گروه‌ها در چند انتخابات گذشته تجربه‌های بسیار بدی را از سر گذراندند و در چند انتخابات شکست خوردند. توصیه‌ام به همه گروه‌هایی که با عنوان و مرام اصولگرایی فعالیت می‌کنند، چیزی جز این نیست که خودرایی را کنار بگذارند .وی همچنین تصریح کرد: برخی به‌طور دائم سعی دارند این مسئله را به جامعه قالب کنند که اصولگرایان خواهان انتخاباتی با مشارکت پایین هستند تا از این طریق بتوانند کاندیدای خودشان را به پیروزی برسانند. این حرف‌ها و این نوع اظهارنظرها تفرقه‌افکنی است.

واکنش شریعتمداری به روایت صدیقی از باز شدن چشم آیتامصباح

مدیرمسئول کیهان در خصوص سخنان جنجالی در خصوص کرامات در فوت آیت ا… مصباح نوشت: برفرض که غسال دید برزخی داشته!! و داماد محترم نیز در اعتماد به قول او اشتباه نکرده باشد -که بسیار بعید به‌نظر می‌رسد!- سؤال این است که طرح این ماجرا در رسانه توسط آقای صدیقی و برای عموم چه ضرورتی داشته است؟!

مطهریمجلس نقش مردم را در انتخاب رئیس جمهور کم رنگ میکند

علی مطهری در واکنش به تصمیم جدید مجلس در مورد قوانین انتخابات مجلس در توئیتی نوشت: تشخیص مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری را بر عهده شورای نگهبان گذاشته و نیز این شورا را مجاز به بررسی برنامه آنها دانسته است. قطع نظر از اینکه این شورا صلاحیت این کار را دارد یا نه، این امر نقش مردم را در انتخاب رئیس جمهور کم‌رنگ می‌کند.

دو مانع بزرگ لاریجانی برای انتخابات

جهان نیوز نوشت : علی لاریجانی یکی از گزینه‌های جدی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هست. او حمایت، عناصر اصلی دولت تدبیر و امید و بخش قابل توجهی از نمایندگان ادوار مجلس را پشت سر خود دارد و گزینه اصلی اصلاح طلبان در شرایط ائتلاف خواهد بود. اصولگرایان سنتی و بخشی از روحانیون جناح راست و جامعه روحانیت مبارز نیز گزینه اصلی شان، علی لاریجانی است. اما علی لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ با دو مانع بسیار بزرگ و جدی روبه رو است. میانگین همه نظرسنجی های اخیر نشان می دهد
که علی لاریجانی کمترین میزان محبوبیت و پس از روحانی بیشترین آرای منفی را در سطح جامعه را دارد. علی لاریجانی سیاستمداری زیرک و محاسبه‌گر است و قطعا دیدن نظرسنجی‌های اخیر باید تاثیر جدی بر تصمیمات او گذاشته باشد.

جعفرزاده: فکر میکنم این مجلس یک خاطره تلخ به جای بگذارد

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مجلس دهم گفت : امسال در کمیسیون تلفیق سفره مردم در حال کوچکتر شدن است که شاهد این ادعا حذف ارز نیمایی و دولتی و افزایش مالیات‌ها و عوارض‌های کمرگی است که بار این فشار را مردم باید تحمل کنند. وی افزود : پیش بینی فروش نفت در بودجه سال ۱۴۰۰ درست بوده است و شما هنگامی که یک میلیون از آن برمی‌دارید باید جای خالی‌اش را از جیب مردم پر کنید که این یکی از بزرگترین نقص ها است. اصلا قابل توجیه نیست هنگامی دولت می‌گوید من فلان مقدار می‌توانم نفت بفروشم اما عده‌ای بگویند نباید بفروشی! مشخص است که مابه التفاوتش را مردم باید پرداخت کنند. با این تفاسیر فکر می کنم مجلس یازدهم یک خاطره تلخ را در ذهن مردم به جای بگذارد.

مدیرکل آژانس: برای احیای برجام فقط چند هفته فرصت وجود دارد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفته است ایران بسیار سریع در حال حرکت به سوی غنی‌سازی ۲۰ درصد است. وی افزود: ما برای احیای برجام، مشخص است که ماه های بسیاری در اختیار نداریم، فقط چند هفته فرصت باقی است.  گروسی همچنین اظهار داشت: ما باید این شرایط را جدی بگیریم، چون قانون است و دولت ایران مصمم به اجرای آن است. وی با اشاره به احتمال کاهش حضور بازرسان آژانس در ایران، گفت: دوست ندارم در روز بیست‌ویکم فوریه از ایران بشنوم حضور بازرسان من در ایران کاهش خواهد یافت. این خبر بدی است واقعا!

خط و  نشان ایران برای کره جنوبی

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار یک مقام در وزارت خارجه کره با بیان اینکه هفت میلیارد دلار دارایی‌های ایران در بانک‌های شما گروگان گرفته شده و ما حتی برای خرید دارو نمی‌توانیم برداشت کنیم، گفت: در سال‌های اخیر شرکت‌های کره‌ای فرصت‌های خوبی را در ایران از دست دادند. خرازی با اشاره به احترام مردم ایران به مردم کره از رویکرد دولت کره و شرکت‌های کره‌ای در تسلیم نسبت به فشارهای آمریکا و مشارکت در تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران شدیداً انتقاد کرد و اظهار داشت:  از این ‌پس باید به ‌جای فروش کالاهای خود به تهران درباره انتقال دانش فنی به ما فکر کنید.

ظریف: رهبر انقلاب در جلسهای فرمودند که مصوبهی [هسته ای] مجلس باید اجرا بشود 

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: صرف بازگشت آمریکا به برجام در شرایط کنونی کفایت نمی‌کند. به‌خاطر اینکه برجام در شرایطی مذاکره شد که نوع دیگری از تحریم‌ها علیه ایران مطرح بود و رفع آن تحریم‌ها در داخل برجام تشریح شد. امروز برای اینکه آن شرایط فراهم بشود، صرفاً بازگشت به برجام برای آمریکا کافی نیست، بلکه باید تحریم‌ها را بردارد. محمد جواد ظریف در خصوص مصوبه مجلس نیز گفت :  دولت در مورد مصوبه‌ی مجلس نظرات متفاوتی داشت و ما آن نظرات را ابراز کردیم، ولی وقتی مصوبه‌ی مجلس تبدیل به قانون شد، همه تابع قانونیم. اصلی که ما را هدایت می‌کند قانون است. همان زمانی که مصوبه‌ی مجلس تصویب شد، من در یک اجلاس بین‌المللی که به‌صورت وبیناری شرکت می‌کردم، اعلام کردم که اگر مراحل قانونی این مصوبه طی بشود ما اجرا می‌کنیم چرا که نظراتِ نمایندگان مردم هست و نمی توانیم آن را عمل نکنیم؟ وی افزود : رهبر انقلاب هم در جلسه‌ای فرمودند که مصوبه‌ی مجلس باید اجرا بشود. آقای دکتر روحانی و آقای دکتر صالحی هم گزارش دادند که به آژانس اعلام‌شده و اجرا می‌شود.

در 4 سال گذشته عدهای در داخل کشور نخواستند نقش مخرب ترامپ در مشکلات کشور را قبول کنند

سخنگوی دولت گفت : متاسفانه در چهار سال گذشته عده‌ای هم در داخل کشور خودمان هم نخواستند و هنوز هم نمی‌خواهند درباره این شرارت بی‌سابقه و نقش مخرب ترامپ به درستی حرف بزنند و ناخودآگاه ظلم رفته بر مردم ایران را نادیده انگاری می‌کنند تا جایی که با درصد بندی‌های عجیب و غریب سهم کمی برای این یاغی‌گری بین المللی در مصائب مردم ایران قائل می‌شوند. این در حالی است که دولت برای ایجاد شرایط مقاومت و دور کردن شر جنگ طلبی ترامپ و حفظ معیشت و سلامت مردم مسیر سخت و دشواری را پیمود به طوری که که در دوران کرونا حتی برای خرید دارو و واکسن با مشکلات زیادی از سوی دولت و خزانه داری آمریکا مواجه بودیم. ربیعی با تاکید بر اینکه اما در این چهار سال این مدیریت دولت بود که باعث شکست تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه مردم ایران شد، گفت: مردم رنج کشیده و صبور ایران این تحریم‌های ظالمانه و شرارت هایی که علیه ایران انجام داد را هرگز فراموش نخواهند کرد.

رئیس دستگاه قضا بیاید همه حول او اجماع میکنند 

رئیس ستاد آیت ا… رئیسی در انتخابات 96 درباره شایعه فعال شدن ستادهای انتخاباتی حامیان او گفت: بسیاری از تشکل ها، احزاب و گروه های شناسنامه دار و شخصیت های مطرح درخواست دارند که آقای رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 نامزد شود اما ایشان تا به امروز پاسخ مثبتی نداده اند،  حالا اینکه این فشارها کارساز باشد یا نباشد بحث دیگری است. سیدمهدی هاشمی گفت: اگر آقای رئیسی وارد صحنه شوند حتما و قطعا مشابه قبل یک اجماعی روی نام ایشان صورت خواهد گرفت و اساسا یکی از دلایلی که این تقاضا شکل گرفته برای آن است که احزاب، تشکل ها، گروه ها و شخصیت ها معتقدند روی فرد دیگری وحدت و اجماع شکل نخواهد گرفت.

مطهری: اگر دولت دست اصولگرایان باشد FATF را می پذیرند

علی مطهری بر این باور است که بلاتکلیفی درباره FATF به ضرر کشور است. به گفته نماینده پیشین تهران شاید منافع عده‌ای در نپیوستن به این گروه و عدم شفافیت مالی در کشور داشته باشد.  او می گوید  : می‌توان گفت که مجمع به دنبال این است که اگر بحث تصویب FATF مطرح باشد آن را به دولت آینده که تصور می‌کنند اصولگرا است بسپارد و به نوعی کار و موفقیت به نام اصولگرایان تمام شود. با توجه به اینکه اصولگرایان، هم در قبال FATF و هم در قبال برجام سنگ‌اندازی کرده‌اند و …اینها احتمالات است و روی احتمال نمی‌توان اظهارنظر کرد. البته اگر دولت دست خودشان باشد حتما این مسئله را حل می‌کنند چون مسئول معیشت و نان مردم خواهند بود. اکنون کنار نشسته‌اند و شعار می‌دهند.

بایدن بعد از تحویل دولت با برجام و تحریم های ایران چه می کند

المیادین در مطلبی نوشت: در آمریکا دیگر صحبت از امکان بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران مطرح نیست، بلکه بحث اصلی مربوط به چگونگی این بازگشت از سوی دولت جدید، زمان و بهای آن است. از نظر  جو بایدن، تسریع در برنامه‌های هسته‌ای ایران و تنش‌های منطقه‌ای شعله ور، نتیجه فشار‌های شدیدی است که ترامپ علیه ایران اتخاذ کرده است. بایدن آماده است تا تحریم‌های هسته‌ای ایران را لغو کرده و آمریکا را به توافق بازگرداند. این مختصر اولین گام آمریکاست. گام‌های بعدی را جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن مشخص کرد: «پس از بازگشت به توافق، بایدن به مذاکرات برای کنترل رفتار منطقه‌ای ایران ادامه می‌دهد». برای بایدن مقابله با موانع بازگشت به توافق دشوار خواهد بود، نگرانی‌های ایران که پیش از امضای توافق در سال 2015 وجود داشت، به واقعیت بدل شد، از این رو، مسئولان این کشور خواستار پایه‌های ثابت تری هستند و می‌خواهند تضمینی در مورد پایبندی به این توافق داشته باشند. اما این موارد احتمالا با مخالفت جمهوری خواهان و برخی دموکرات‌ها درکنگره مواجه می‌شود. در سطح دیگر، دولت ترامپ تلاش کرد در مسیر بایدن برای بازگشت به توافق، کارشکنی کند، به این ترتیب که به دلایل مسائلی غیر از موضوع هسته ای، تحریم‌ها علیه ایران را افزایش داد، بدین معنا، بازگشت به توافق هسته ای، مستلزم رفع این تحریمهاست و دولت بایدن بدون موافقت کنگره نمی‌تواند چنین تصمیمی بگیرد. بایدن همچنین با مخالفت شدید اسرائیل و دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس نیز مواجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت