اخبار اقتصادی – اجتماعی

چرایی کاهش نرخ دلار در ۲ هفته اخیر

ایرنا نوشت: کاهش حدود پنج هزار تومانی بهای دلار طی دو هفته اخیر نشان‌دهنده موج شدید کاهش قیمت‌ها در بازار ارز است. اتفاقی که به اعتقاد کارشناسان می‌تواند در نتیجه استقبال فعالان این بازار از احتمال احیای برجام و آزاد شدن ارزهای بلوکه شده ایران در روزهای آتی باشد.

عوارض صدور پروانه در بافت فرسوده رایگان شد

عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه ۱۰۰ درصد هزینه صدور پروانه در بافت‌های فرسوده برای متقاضیان رایگان شده، گفت: ۵۰درصد هزینه پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده بر عهده دولت است و قرار شده تا ۵۰ درصد باقی مانده را نیز شهرداری‌ها تقبل کنند.

آغاز عرضه تخم مرغ؛ شانهای ۳۴۰۰۰ تومان

حجت، مدیرعامل اتحادیه مرغداران از آغاز عرضه تخم مرغ شانه‌ای ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان و بسته بندی شده با قیمت ۳۶ هزار تومان درمجاری توزیع در کشور خبر داد.

تعرفه مشترکان پرمصرف پلکانی محاسبه خواهد شد

سخنگوی صنعت برق درباره تعرفه برق مشترکان پرمصرف گفت: براساس طرح برق امید مقرر شده مشترکان پرمصرف در صورت اصرار به مصرف بی رویه با اعمال نظام پلکانی تعرفه از تعرفه تصاعدی برخوردار شوند. رجبی مشهدی افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم برای مشترکان خانگی و بیمارستان‌ها که خط قرمز ما هستند اعمال خاموشی نکنیم و تحقق این شرایط را می‌توانیم با صرفه‌جویی مردم به صورت قطعی قول بدهیم.

با اجرای قانون هوای پاک، ۷۰ درصد اقتصاد تعطیل می شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در آیین رونمایی از برنامه جامع اقدام ملی کاهش آلودگی هوا گفت: در شرایط حاضر اگر قانون هوای پاک اجرایی شود۷۰ درصد اقتصاد تعطیل می‌شود.

جهانپورهنوز هیچ واکسن خارجی وارد نشده است

‏‏‏جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره خرید واکسن کرونا از کوواکس، گفت: ما خرید ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا را از کوواکس خواهیم داشت. بنابراین از سبد کوواکس و شرکت‌هایی که مورد تایید سازمان غذا و دارو باشد، واکسن به میزان ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز تهیه خواهد شد. البته تا امروز کوواکس هنوز هیچ واکسنی را در جهان توزیع نکرده است.

شیوع کرونا باعث افزایش تقلب دانشجویان شد

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه ویروس کرونا باعث افزایش تقلب در بین دانشجویان شد، گفت: پاندمی کرونا باعث شد که تقاضا برای رشته های
 علوم پایه و پزشکی افزایش یافته و تقاضا در برخی رشته ها کاهش پیدا کند . بنابراین امتحانات پایان ترم نباید ملاک گزینش دانشجویان می شد.

قیمت واقعی مرغ اعلام شد

اسداله نژاد نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه عرضه مرغ با نرخ بالای ۲۱ هزار تومان گران فروشی است، گفت: قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده بالای ۱۷ هزار تومان و مرغ گرم را ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان است.

آرامش دوباره به بازار بورس  باز میگردد؟

رسول جاویدی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه الزام شرکت‌ها به معرفی بازارگردان‌ها در مقطع کنونی می‌تواند موجب بهبود روند معاملات بورس شود، گفت: بهتر است این موضوع مدنظر قرار گیرد که برای سهام شرکت‌های بزرگ در بازار، تعداد بیشتری بازارگردان در نظر گرفته شود تا آرامش به بازار بورس برگردد.

گمرک اجازه واردات روغن نمی دهد

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: بسیاری از تجار اعلام کرده اند که با بهره گیری از اعتبارات خود در بازارهای جهانی و همچنین با ارز آزاد می توانند اقدام به واردات روغن کنند اما گمرک اجازه واردات روغن حتی در مناطق آزاد را هم نمی دهد. حسنی افزود: اگر اجازه دهند که روغن با ارز آزاد وارد کشور شود قیمت آن در بازار داخلی کاهش می یابد در غیر این صورت باید منتظر چندین تولید کننده مستقل  و بازار نوسانی در کشور  باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت