اخبار اقتصادی – اجتماعی

واکسن ایرانی کرونا به ۷ داوطلب  دیگر تزریق میشود

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد مجوز تزریق فاز اول واکسن ایرانی کرونا به داوطلبان مرحله سوم صادر شد. حامد حسینی با بیان اینکه مجموع دریافت کنندگان واکسن ایرانی کرونا به ۱۴ نفر می رسد، افزود: نتایج تزریق هفت داوطلب اول فاز یک واکسن ایرانی کرونا به کمیته پایش داده و ایمنی ارسال و آنان مجوز دادند که تا پایان این هفته تزریق واکسن به هفت داوطلب دیگر انجام شود.

آرامش پشت درهای بازار ارز و طلا

رویداد ۲۴ نوشت: از روز چهارشنبه هفته گذشته با تغییر مؤلفه‌های تأثیرگذار بر بازار ارز و طلا، به‌نظر می‌رسد ورق در این بازار‌ها برگشته است. پس از افت اندک شاخص‌های قیمتی ارز و طلا، روز پنجشنبه در این بازار‌ها با افت بیشتر قیمت‌ها مواجه بودیم حاکی از افت انتظارات برای رشد قیمت در روز‌های آینده است. بسیاری از تحلیلگران نیز براین باورند که احتمال تداوم روند نزولی نرخ ارز نیز بالاست و عقب‌نشینی دلار به کانال قیمتی ۲۲ و ۲۱ هزار تومان دور از ذهن نیست.

اعلام پشت پرده کمبود برق

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مصرف غیرمجاز برق توسط استخراج‌کنندگان ارزهای مجازی از عوامل افزایش مصرف برق در کشور است، گفت: بیش از ۳۰۰ مگاوات برق غیر مجاز توسط استخراج کنندگان ارزهای مجازی مصرف می‌شود. مصطفی رجبی مشهدی افزود: بالا رفتن نرخ بیت کوین که یک زمان هشت هزار دلار بود و اکنون به بیش از ۳۰ هزار دلار رسیده سبب افزایش تعداد استخراج کنندگان شده است.

امیدی به کاهش قیمت مسکن نیست

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: به عنوان کارفرما، مخالف افزایش دستمزد نیستیم؛ در دو ماه آینده در حوزه تولید مسکن افزایش دستمزد خواهیم داشت که  افزایش قیمت‌ها اعم از افزایش قیمت دستمزد و مصالح، تاثیر خود را بر قیمت مسکن خواهد گذاشت و با توجه به این شرایط، بنده امیدی به کاهش قیمت مسکن ندارم.

خبرهای خوش در راه بازار ارز

خبرآنلاین نوشت: در حالی که نوسان‌گیران در هفته اخیر تلاش گسترده‌ای را برای تغییر کانال دلار و افزایش قیمت ارز به کار بستند، اما این مانور در حساس ترین شرایط اقتصادی با شکست روبرو شد. رئیس کل بانک مرکزی حالا خبر از تحولات مثبت در صادرات نفت و آزادسازی ارزهای بلوکه شده داده است که تأثیر مستقیم این دو اتفاق بر بازار ارز نمایان می شود.

سفر برای شهرهای زرد آزاد شد

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا اعلام کرد: تردد به شهرهای زرد بدون برگه تردد بین شهری میسر است. حسین قاسمی درباره تغییر محدویت‌های کرونایی اظهار کرد: محدودیت‌ها به قوت خود باقی و اتفاق جدیدی در بحث تغییر محدودیت‌ها رخ نداده است.

وام ۵ میلیونی کرونا برای دانشجویان

الیاس میری، معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان درباره جزئیات وام جدیدی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده، توضیح داد: برای کرونا وام موارد خاص را پیش‌بینی کرده‌ایم که مبلغ آن ۵میلیون تومان است و با تشخیص معاونان دانشجویی دانشگاه ها به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

احتمال اجرایی شدن رتبهبندی معلمان از مهر ۱۴۰۰

امیر علیجانی مسئول دفتر سابق وزیر آموزش و پرورش از پیگیری بحث رتبه بندی معلمان توسط مجلس و تأیید نهایی آن در کمیسیون خاص دولت خبر داد و گفت: دولت برای اینکه در ماه‌های اخیر پرونده خوبی از خود بر جای بگذارد حداقل باید دل معلمان را به دست بیاورد که تنها راه آن هم رتبه بندی معلمان است و احتمالاً از مهر سال آینده اجرایی خواهد شد.

رنگ آبی به رنگبندیهای کرونایی اضافه شد

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به کاهش بار بیماری کرونا در کشور، گفت: بر این اساس وضعیت جدیدی تحت عنوان رنگ آبی یا کم خطر برای شهرها تعریف شده است که بر این اساس پس از گذر از وضعیت زرد شهرها به یکباره به رنگ سفید نمی‌رسند و به وضعیت آبی خواهند رفت که به معنای از بین رفتن ویروس در آن منطقه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت