اخبار اقتصادی – اجتماعی

کاهش ۳۰ درصدی قیمت لوازم خانگی

تسنیم نوشت: روند نزولی قیمت دلار و بی رغبتی مردم به خرید لوازم خانگی باعث شده تا تولیدکنندگان برای تامین نقدینگی خود ترمز افزایش قیمت ها را کشیده و حتی تخفیف هایی را نیز به مشتریان ارائه کنند با این وجود خریداری در بازار نیست. در حال حاضر برخی از تولیدکنندگان حتی کاهش قیمت هایی را در محصولات خود اعمال کرده اند به عبارتی سایدبای ساید ۳۲ میلیونی با کاهش ۳۰ درصدی فروخته می شود و حتی برخی از شرکتها تخفیفاتی را برای خریداران درنظر گرفته اند اما خبری از خریدار نیست و همین موضوع عاملی شده تا بازار لوازم خانگی در رکود مطلق قرار گیرد.
 

متولدین ۱۴۰۰ سهامدار بورس میشوند

نمایندگان مجلس دولت را مکلف به تخصیص یک درصد از یک دوازدهم هزینه‌های شرکت‌های دولتی به متولدین سال ۱۴۰۰ کردند. مطابق ماده واحده الحاقی دولت مکلف است به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شود، ۱۰ میلیون ریال را به صورت بلاعوض صرفاً جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس به سرپرست فرزند تخصیص دهد. .

مصوبه مجلس: ۷۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن برای تولد فرزند سوم

نمایندگان در مصوبه‌ای مقرر کردند خانوارهای فاقد مسکنی که در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم شده و یا می شوند ۷۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت کنند. ، بانک مرکزی مکلف است مبلغ ده هزار میلیارد ریال با اولویت مناطق محروم از طریق بانک های عامل و از محل سپرده های جاری و قرض الحسنه نظام بانکی، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به میزان هفتصد میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شده و یا می شوند، اقدام کند.

بخشودگی جرایم رانندگی مازاد سال ۹۹ در صورت پرداخت تا پایان دی ۱۴۰۰

نمایندگان مجلس با بخشودگی تمامی مبالغ جریمه مازاد بر اصل جرایم ناشی از تخلفات سال ۹۹ در صورت پرداخت تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ موافقت کردند. بر این اساس کلیه مبالغ جریمه مازاد بر اصل جرایم ناشی از تخلفات راهنمایی و رانندگی که تا پایان سال ۱۳۹۹ به دلیل تاخیر در مهلت قانونی پرداخت بر مبلغ جریمه افزوده گردیده در صورتی که اصل جریمه تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ پرداخت شود بخشوده می شود.

معاون وزیر بهداشتتوانایی واکسیناسیون ۲۰ میلیون نفر در ماه را داریم

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ نگرانی برای انجام سریع واکسیناسیون کرونا نداریم، شبکه بهداشت ایران توانایی واکسیناسیون ۲۰ میلیون نفر را در ماه دارد و اگر واکسن برسد، نمایش قدرت خواهیم داشت.

واکسن روسی در برابر کرونای انگلیسی و آفریقایی نتایج بسیار خوبی داشته است

معاون مرکز گامالیا که تولید کننده واکسن روسی اسپوتنیک v است، گفت: «مطالعه اخیری که توسط مرکز گاملیا در روسیه انجام شده نشان می‌دهد که واکسیناسیون مجدد با واکسن اسپوتنیک v در برابر جهش‌های جدید ویروس کرونا از جمله گونه‌های انگلیسی و آفریقای جنوبی، بسیار خوب عمل کرده است».

امید به درمانِ مبتلایان کرونای جهش یافته انگلیسی بیش از ۹۰ درصد است

یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه تاکنون در مطالعات انجام شده تفاوت معناداری در خصوص میزان مرگ و میر کرونای انگلیسی در مقایسه با کرونای معمولی مشاهده نشده، گفت: در حال حاضر امید به درمان و بهبود مبتلایان این نوع از کرونا بیش از ۹۰ درصد است. وزیری گفت: البته آنچه مسلم است قدرت سرایت و انتقال ویروس کرونا در نوع جهش یافته آن بسیار شدت یافته و میزان چسبندگی این نوع ویروس به بافت های تنفسی تا حد زیادی افزایش یافته است.

تمدید وام اجاره مسکن تا پایان اسفند

 وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان اسفند فرصت دارند وام خود را دریافت کنند و امکان تمدید این زمان وجود ندارد؛ پیش از این پایان بهمن ماه آخرین مهلت اعلام شده بود که تمدید شده است.  به دنبال مصوبه ستاد ملی کرونا برای پرداخت وام اجاره به مستاجران ۸۲۸ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند که تا ۱۲ بهمن ۱۹۱ هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت