اخبار اقتصادی- اجتماعی

دیوان عالی کشور: راننده بی‌گواهینامه مشمول بیمه نمی‌شود

در جلسه دیوان عالی موضوع رانندگان بی گواهینامه مشمول بیمه بررسی شد و در نهایت راننده‌ای که گواهینامه مرتبط ندارد با رای هیئت عمومی اصراری حقوقی دیوان عالی کشور از شمول بیمه شخص ثالث خارج شد.

افزایش ۹۰ درصدی کشفیات لوازم خودروهای سرقتی

رئیس پلیس آگاهی ناجا ضمن اشاره به اجرای طرح سه روزه مبارزه با سارقان وسایل نقلیه در آبان ماه، از افزایش ۹۰ درصدی سطح کشفیات لوازم و محتویات خودرو در این طرح نسبت به طرح قبلی خبر داد. قنبری همچنین کنترل بازارهای غیررسمی خرید و فروش کالا را گام مهمی در قطع زنجیره سرقت دانست و تاکید کرد: در صورتی که سارق نتواند کالای سرقتی را به فروش برساند و هرگونه امکان خرید و فروش از مالخر نیز سلب شود، عملا آمار وقوع سرقت نیز کاهش می یابد.

کاهش ۵۰ درصدی شکایات پزشکی در بحران کرونا

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته در دادسرای انتظامی کل کشور حدود ۳۰۰۰ شکایت در حوزه پزشکی ثبت شده است، گفت: در رشته‌های ترمیمی و زیبایی، دندان‌پزشکی، جراحی، زنان و ارتوپدی، معمولا تعداد شکایات در همه جای دنیا بیشتر بوده که در ایران هم به همین ترتیب است. خردمند البته تعداد شکایت در سال ۱۳۹۹ به علت شیوع کووید ۱۹ تقریبا نسبت به سال ۱۳۹۸ نصف شده است. زیرا مردم کمتر به پزشکان برای بیماری‌های غیر اورژانس مراجعه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد: افزایش شهریه نداشتیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه افزایش شهریه نداشتیم گفت: افزایش شهریه سالانه است در صورت بروز شکایت به واحد دانشگاه مراجعه شود. رایزنی‌ها برای کاهش زمان صدور ویزا برای دانشجویان خارجی انجام شده است. طهرانچی درباره انتقال دانشجویان گفت: برای دانشجویان کارشناسی ارشد، بخشنامه اعلام شد و دانشجویان در این ترم در سایت ثبت نام کنند تا در محل زندگی تحصیل کنند.

رکوردداران تورم ۸ ماهه کالاهای خوراکی

خراسان نوشت: تازه ترین داده های مرکز آمار ایران از قیمت محصولات خوراکی منتخب در آبان ماه حاکی از این است که در این بازه زمانی نسبت به ابتدای امسال (فروردین)، کالاهای رب گوجه فرنگی، ماهی قزل آلا، ماست پاستوریزه، سس مایونز و تخم مرغ ماشینی با بیشترین رشد قیمت (بیش از ۴۰ درصد) و از سوی دیگر روغن نباتی جامد، گوشت گوسفند، روغن مایع و کنسرو ماهی تن با کمترین رشد قیمت (کمتر از ۱۰ درصد) روبرو شده اند.

فعالیت سینماها به وضعیت عادی بازگشت

خزاعی رئیس سازمان با اشاره به افزایش ظرفیت بسیاری از مشاغل و صنوف و مطالبه خانواده سینما و مردم گفت: اواخر هفته گذشته جلسه‌ای با معاون فنی سلامت محیط وزارت بهداشت در محل سازمان سینمایی داشتیم و توضیح دادیم که بسیاری از مردم، مدیران سالن‌های سینما و صنوف تقاضا کردند با توجه به فروکش کردن کرونا در پی واکسیناسیون سراسری شرایطی فراهم شود تا محدودیت سقف ظرفیت ۵۰ درصدی برای بلیت فروشی در سالن‌های سینما برداشته شود.

وضعیت ذخایر سدهای کشور

رویداد ۲۴ نوشت: در سایه سقوط ۴۲درصدی میانگین بارندگی‌ها نسبت به دوره‌های بلندمدت ۵۳ساله، مخازن سدها نیز با کاهش چشمگیر ورودی آب مواجه شده‌اند و ذخیره آبی آنها در ۶۵ روز نخست سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با افت ۳۰درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل مواجه شده است؛ به‌گونه‌ای که فقط ۳۵درصد از کل ظرفیت ۵۰.۵ میلیارد مترمکعبی مخازن سدهای مهم کشور آب دارد.

صیفی‌جات ارزان شدند

رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت صیفی و سبزی در آذرماه خبر داد. دارایی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر قیمت سبزی و صیفی نسبت به آبان ماه ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است، گفت: این کاهش قیمت شامل محصولاتی چون فلفل، هویج، بادمجان، کلم، گل کلم، کاهو، کاهو پیچ، چغندر و شلغم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت