اخبار استانی

جمع آوری دو میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره در خراسان جنوبی

دبیر ستاد زکات استان گفت: دومیلیارد تومان زکات فطریه و کفاره تا روز گذشته در خراسان جنوبی جمع آوری شد. سلم آبادی افزود: این مبالغ در هزار و ۳۶۴ پایگاه جمع آوری فطریه و زکات همزمان با عید فطر، مراکز نیکوکاری و ادارات شهرستان جمع آوری شد.


نوسازی وتجهیز مدارس سرمایه گذاری برای نسل های آینده محسوب می شود


علی اکبر اکبری راد مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری خراسان جنوبی در دیدار مدیرکل نوسازی وتجهیز مدارس استان ومعاونین این اداره کل با وی گفت : اقدام وهزینه کرد برای نوسازی مدارس هزینه محسوب نمی‌شود بلکه سرمایه گذاری هست برای نسل های آینده کشور. وی با اشاره به اینکه اهتمام در نوسازی مدارس هم اجر اخروی دارد هم دنیوی گفت : اجر اخروی این اقدام ارزشمند به عنوان یک باقیات الصالحات، عمل نیکو وتوشه آخرت محسوب می شود ودر دنیا هم به عنوان یک نشان از فرهنگ دوستی، احساس مسئولیت وتوجه به فرهنگ و تعلیم و تربیت وایجاد زمینه برای پرورش وتعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم خواهد شد. اکبری راد آموزش و پرورش را یک کالای سرمایه ای بادوام برشمرد و گفت: بایستی رسالت و اهمیت مدرسه سازی رادر جامعه به ویژه برای خیرین و نیکوکاران تشریح نماییم. وی با تشکر از اقدامات و اهتمام ویژه مدیر کل جوان و فعال و ساعی نوسازی و تجهیز مدارس استان که بارایزنی ها و پیگیری های متعدد و مستمر زمینه رشد مشارکت خیرین در امر مقدس مدرسه سازی و افزایش جذب و حمایت خیرین و اعتبارات خیرین را در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸داشته است اظهار داشت : اگر به نوسازی و تجهیز مدارس توجه کنیم یقینا بر ظرفیت تولیدی جامعه افزوده خواهد شد. وی گفت آموزش و پرورش سبب گستردگی ظرفیت توسعه، رشد اقتصادی، افزایش درآمد و نهایتا نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی دارد. اکبری راد مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا پیشرفت اقتصاد خود را مدیون سرمایه گذاری در آموزش و پرورش خود هستند گفت : امر تعلیم و تربیت نوعی سرمایه گذاری محسوب شده و نقش اساسی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد. وی به ظرفیت ارزشمند ستاد توسعه خاوران استان اشاره کرد وگفت با استفاده از این فرصت به ویژه وجود معین توسعه‌ای ذیل این ستاد می‌توان با رایزنی و پیگیری نسبت به جذب خیرین و نیکوکاران در توسعه مدارس و تامین تجهیزات مدارس اقدام کرد. اکبری راد بر احیا مسئولیت اجتماعی مدیران و مسئولین ونهاد های حمایتی وبانک ها و هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری تأکید کرد و گفت با تشکیل جلسه با بانک‌های استان ونهادهای حمایتی و هلدینگ های بزرگ در استان وکشور بایستی زمینه جذب سرمایه گذار را برای نوسازی و تجهیز مدارس فراهم کرد.


پرداخت ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر خراسان جنوبی


۲۲ میلیارد تومان تسهیلات از آغاز امسال تاکنون به عشایر خراسان جنوبی پرداخت شد. مدیرکل امور عشایر استان گفت: از این رقم، دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ۵ ساله و مابقی ، تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد و با بازپرداخت یکساله است. عصمتی پور با اشاره به خشکسالی بی سابقه سال جاری و تاثیرات مخرب آن بر جامعه عشایر، افزود: این تسهیلات به ۶۰۰ خانوار عشایر استان پرداخت شد. وی با بیان اینکه روزانه ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات توسط بانک عامل به متقاضیان عشایر پرداخت می‌شود، گفت: تسهیلات خوبی امسال در استان جذب شده و تمامی متقاضیان می‌توانند برای دریافت تسهیلات بدون نیاز به ضامن کارمند اقدام کنند. وی گفت: این تسهیلات برای تامین نهاده‌های دامی و اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز به عشایر استان پرداخت می‌شود. به گفته وی با توجه به فصل برداشت گندم و جو، عشایر با در اختیار داشتن وجه نقد می‌توانند کاه و جو مورد نیاز دام خود را خریداری کنند.


کاهش ۳۹ درصدی وقوع جرائم سایبری در خراسان جنوبی


رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از کاهش ۳۹ درصدی وقوع جرائم سایبری و کاهش ۳۲ درصدی کلاهبرداری های رایانه ای نسبت به پارسال خبر داد. سرهنگ محمدپور گفت‌: بیشترین جرائم سایبری استان در زمینه ی کلاهبرداری های رایانه ای، برداشت های اینترنتی غیر مجاز، هتک حیثیت، مزاحمت اینترنتی و تهدید، تبلیغ و فروش اجناس ممنوعه از طریق اینترنت است. وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جرائم سایبری مربوط به جرایم مالی سایبری است افزود:کلاهبرداری با شگرد فروش کالا در سایت های ثبت آگهی رایگان از رایج ترین روش های کلاهبرداری است. محمدپور با بیان اینکه خوشبختانه میزان کل وقوع جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش داشته است اظهار کرد: کلاهبرداری های رایانه ای نیز نسبت به پارسال ۳۲ درصد کاهش داشته است.


اصلاحیه


شریف رئیس اتحادیه خواربارفروشان بیرجند در واکنش به خبر روز گذشته درباره گلایه از توزیع نامناسب روغن در خراسان جنوبی یادداشتی به این روزنامه فرستاده است که عینا منتشر می شود. باسلام واحترام احتراما بدینوسیله با توجه به اینکه در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۳ در رابطه با وضعیت روغن با اینجانب به عنوان مسنول خواربارفروشان بیرجند مصاحبه داشته در آن گفتگو من اظهار داشتم باهمکاری سازمان صمت خصوصا معاونت بازرگانی جناب آقای جویبان کمبود روغن در سطح استان برطرف شده و هیچگونه کمبودی نداریم اما روزنامه عکس این موضوع راچاپ نموده لذا خواهشمند است طبق قانون مطبوعات دستور فرمائید مطلب فوق اصلاح و در همان صفحه به صورتی که قابل توجه خواننده باشددرج شود. از همکاری ومساعدت شما کمال تشکر را دارم.


مشارکت ۷ هزار رأی اولی در سرنوشت سیاسی


مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۷ هزار و ۴۴۳ دانش آموز رأی اولی استان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری امسال شرکت می‌کنند. واقعی از شبکه شاد به عنوان بستری مناسب برای آماده سازی و افزایش مشارکت رأی اولی‌ها یاد کرد و افزود: برای مشارکت حداکثری رای اولی‌ها برنامه‌های موثری در شبکه شاد داریم.

تیغ تیز کرونا بر شاخه های زرشک


باشگاه خبرنگاران جوان- در شرایط کرونا خرید زرشک از کشاورزان بسیار کاهش یافته و مقداربسیار زیادی از این محصول به سرد خانه ها انتقال داده شده است. ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: از ۹۸ درصد زرشک دنیا، ۹۵ درصد آن در خراسان‌جنوبی کشت می‌شود. وی با بیان اینکه ۸۰ هزار بهره‌بردار محصولات کشاورزی در خراسان‌جنوبی وجود دارند، گفت: متاسفانه زرشک مانند زعفران مورد توجه مسئولین کشوری و استانی نیست. ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیاست‌های کنترل بازار در اختیار دیگران است، اظهار کرد: باید کنترل محصول کشاورزی در اختیار استان باشد. مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با اشاره به مصرف زرشک تا قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور، عنوان کرد: در سال ۱۳۹۷ هرکیلو زرشک به ۹۰ هزار تومان رسید و این محصول از سبد غذایی خانواده‌های معمولی حذف و این افزایش قیمت بدون دلیل ضربه زیادی به محصول زرشک زد. وی ادامه داد: وقتی به چالش کرونا گرفتار شدیم، قیمت این محصول از ۹۰ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

نیازمند قیمت متعارف محصول زرشک در استان هستیم

ضیائیان احمدی تصریح کرد: نه قیمت بالای ۹۰ هزار تومان و نه قیمت ۳۰ هزار تومان برای محصول زرشک استان مناسب است لذا زرشک باید یک قیمت متعارف داشته باشد. مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی به شرایط سخت و بدی آب و هوا در خراسان‌جنوبی، اشاره کرد و افزود: کشاورزان استان؛ قشر زحمت‌کشی هستند که با شرایط بدی آب و هوا ، خاک نامطلوب و نبود باران کشاورزی می‌کنند. وی با اشاره به کاهش چشم گیر زرشک در طی این دو سال گذشته افزود: ورود دستگاه‌های اجرایی به کاهش قیمت زرشک یکی از مواردی بود که در طی این دو سال مورد توجه مسئولین قرار گرفت.

تولید سالیانه ۲۰۰ هزار تن زرشک در خراسان جنوبی

مدیر تعاون روستایی استان ادامه داد: در طی سال ۲۰۰ هزار تن زرشک در خراسان جنوبی تولید می‌شود که سهم صادرات استان از این محصول تنها از ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن تجاوز نمی‌کند. وی با تاکید بر اینکه متاسفانه هنوز در سطح دنیا زرشک ناشناخته است، گفت: کیفیت زرشک یکی از عوامل مهم بازاریابی در سطح دنیا می باشد که نیاز به تولید محصول بدون عیب درسطح بازار هستیم. ضیائیان احمدی به بازار داخلی محصول تازه زرشک در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: پارسال قسمتی از بازار زرشک تازه در سطح استان مدیریت شد. وی با بیان اینکه بیشترین بازار محصول زرشک خراسان‌جنوبی در مشهد است، افزود: در طول سال حدود ۳ میلیون نفر وارد شهر زیارتی مشهد می‌شوند و اگر تنها یک میلیون نفر از محصول زرشک خریداری کنند بازار این محصول خود به خود مدیریت می‌شود. مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال مانند سال گذشته محصول زیادی از زرشک در اختیار جهادکشاوری نیست و تنها کمتر از هزار تن در اختیار داریم.

کشاورزان محصول زرشک خود را به سردخانه‌ها انتقال دهند

وی خطاب به کشاورزان توصیه کرد: از همه کشاورزان زرشک کار درخواست می‌کنیم محصول خود را به سردخانه‌ها انتقال دهند. ضیائیان احمدی با تاکید براینکه متاسفانه هنوز محصول زرشک در کل ایران شناسایی نشده است، افزود: برای شناسایی این محصول در کشور نیازمند تبلیغ بیشتر در مطبوعات و فضای‌مجازی هستیم.


ریزش ۱۰ درصدی قیمت‌ها در بازار موبایل


فارس- راسته خیابان حکیم نزاری بیرجند به راسته موبایل فروشان معروف است، مغازه‌های فروش، تعمیر موبایل که در کنار یکدیگر سخت مشغول کارند، برخی از مغازه‌ها مشتری دارند و برخی دیگر در حال تعمیرات گوشی‌اند، شاید در همان اوایل شیوع کرونا که آموزش‌ها بیشتر به سمت و سوی مجازی رفت، بازار فروش گوشی‌ها پر رونق بود و قیمت‌ها هر روز روند افزایشی را پشت سر می‌گذاشت اما چند وقتیست که بازار موبایل رو به سراشیبی گذاشته و روزهای آرام و ارزان‌تری را تجربه می‌کند. آن طور که برخی از فروشندگان موبایل می‌گویند، کاهش قیمت به احتمال زیاد چندان محسوس نباشد اما اصلاح و کاهش قیمت توسط واردکنندگان به نفع مصرف‌کنندگان تمام می‌شود. احمدی یکی از فروشندگان موبایل در بیرجند به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش قیمت دلار، بازار موبایل روزهای ارزانی را سپری می‌کند البته خریدار هم به نسبت کمتر شده است و احتمال این وجود دارد که قیمت باز هم کاهش یابد البته قطعی نیست؛ چرا که اگر دلار ثابت بماند همین قیمت‌های فعلی بازار هم ممکن است افزایش یابد. وی به مردم پیشنهاد کرد زمان خوبی برای خرید گوشی است چرا که در بیشتر گوشی‌ها شاهد کاهش قیمت هستیم و از سویی دیگر همین گوشی‌هایی که در روزهای پایانی سال قیمت بیشتری داشت حال ارزان‌تر شده است. رئیس اتحادیه موبایل فروشان بیرجند گفت: در حال حاضر قیمت یک لپ‌تاپ معمولی حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است که در ورژن‌های پیشرفته گاه تا ۱۰۰ میلیون نیز افزایش پیدا می‌کند. موسوی با بیان اینکه از سویی برخی از مردم به دنبال لپ‌تاپ دست دوم اند و قیمت یک لپ‌تاپ دست دوم با کارکرد معمولی حدود ۵ میلیون تومان تقاوت دارد، افزود: پیش بینی این است که قیمت موبایل و تبلت در کشور و خراسان‌جنوبی تا یک ماه آینده همچنان کاهش داشته باشد. وی با بیان اینکه قیمت لوازم الکترونیکی مانند تبلت و موبایل در بازار استان به نسبت بهار سال گذشته حدود ۳۵ درصد کاهش دارد افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵ درصد کاهش قیمت‌ها را در این بازار شاهد هستیم. رئیس اتحادیه صنف لوازم الکترونیکی وخدمات رایانه‌ای بیرجند ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا امروز قیمت تبلت و موبایل در استان حدود ۸ تا ۱۰ درصد کاهش داشت که به دلایل مختلفی از جمله کاهش قیمت دلار، تعطیلی بازار به واسطه محدودیت‌های کرونایی و ثبت در حوزه عرضه و تقاضا در بازار این محصول از مهم ترین دلایل کاهش قیمت موبایل و تبلت در ماه‌های اخیر است.


ثبت یک فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان تعداد فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۸۹ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۶ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۳۷ بیمار جدید شناسایی شدند.مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۱ مورد از بیرجند، ۱۳ مورد از قاین و از شهرستان‌های سربیشه طبس و نهبندان هر کدام ۱ بیمار جدید ناشی از کرونا شناسایی شد.


خاموشی‌ برق در خراسان جنوبی اطلاع‌رسانی می‌شود


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: خاموشی‌های کنترل شده و برنامه‌ریزی شده به مشترکان حساس استان با پیامک و تماس تلفنی اطلاع‌رسانی می‌شود و عموم مشترکان نیز می‌توانند از طریق نرم‌افزار “برق من” از فهرست و زمان خاموشی‌های منطقه خود اطلاع پیدا کنند. مهدی دادگر افزود: خاموشی‌های برق از اول خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی هم اعمال شده است و این خاموشی‌ها در صورتی که غیرمترقبه و از سوی دیسپاچینگ ملی و مرکز کنترل شبکه برق کشور نباشد، قابل اطلاع‌رسانی به مشترکان است. وی گفت: بخش قابل توجهی از خاموشی‌های اعمال شده در همه استان‌ها مربوط به فعالیت دستگاه‌ها و مزارع غیرمجاز رمز ارز است و به مشترکانی که رمز ارزهای غیرمجاز را شناسایی و به شرکت توزیع برق استان معرفی کنند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش پرداخت می‌شود. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: البته شرکت برق در این زمینه ورود پیدا کرده و تعدادی زیادی از این دستگاه‌های غیرمجاز شناسایی و کشف شده است. وی ادامه داد: با توجه به ورود همه روزه استان به محدوده قرمز مصرف برق، مشترکان حتما مصرف خود را مدیریت کنند تا خاموشی‌های فصل گرما کاهش یابد. دادگر گفت: هر روز از ساعت ۹ صبح از محدوده مجاز مصرف برق استان خارج می‌شویم و وارد محدوده مصرف قرمز و غیرمجاز می‌شویم. وی ساعات اوج مصرف در فصل گرما را ۱۲ تا ۱۷ و هنگام شب اعلام کرد و از مشترکان برق خواست با مدیریت مصرف خود در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تجاری، عمومی و خانگی، پیک بار را در این ساعات کاهش دهند تا از خاموشی‌های بیشتر جلوگیری شود. وی با تاکید بر اینکه تامین برق مطمئن و پایدار ضرورتی انکارناپذیر و شناخت عوامل مختلف در استمرار این انرژی همواره مهم است گفت: جابه‌جایی استفاده از وسایل برقی پرمصرف نظیر جاروبرقی و لباسشویی به ساعت‌های کم‌باری و کاهش مدت زمان استفاده از این گونه وسایل از دیگر راهکارهای تاثیرگذار در مدیریت مصرف است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از چالش‌های اصلی در سال جاری افزایش بی‌سابقه مصرف برق ناشی از گرمای هوا و کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی در کشور است. وی افزود: مصرف ساختمان‌هایی که در حال حاضر از روشنایی تزئینی استفاده می‌کنند، حدود ۱.۴ تا ۱.۵ مگاوات در شهر بیرجند است که با مصرف یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی در استان برابری می‌کند. دادگر تصریح کرد: تعدیل روشنایی معابر شهر، برخورد با رمز ارزهای غیرمجاز، کاهش مصرف برق در ادارات و استفاده از مولدین اضطراری از جمله برنامه‌های مدیریت مصرف برق در استان خراسان جنوبی است.


مرکز واکسیناسیون خودرویی کرونا در بیرجند راه‌اندازی شد


اولین مرکز واکسیناسیون خودرویی روز سه‌شنبه برای تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۷۰ سال در بیرجند آغاز به کار کرد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به رعایت حال سالمندانی که توانایی حضور در مراکز تجمیعی را ندارند واکسیناسیون خودرویی در استان نیز آغاز شد.شریف‌زاده افزود: اولین مرکز واکسیناسیون خودرویی از صبح امروز (سه‌شنبه) در مجتمع فرهنگی غدیر بیرجند آغاز به کار کرد و به فعالیت خود ادامه خواهد داد. وی تصریح کرد: این واکسیناسیون فقط مربوط به افرادی است که توانایی حضور در سایر مراکز را ندارند و بقیه افراد حتما به مراکز مورد نظر مراجعه کنند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: واکسیناسیون خودرویی فقط برای افراد ۷۰ سال به بالا انجام می‌شود و سایر سنین باید تا اعلام دوره بعدی منتظر بمانند. وی اظهار داشت: محموله جدید شامل ۲۲ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شد که نسبت به قبل واکسیناسیون از سرعت بالاتری برخوردار خواهد بود و قبل از این ۳۲ هزار دوز واکسن در چند محموله وارد خراسان جنوبی شده بود.


۲۵ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ روستای استان با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند. مصطفی بهی افزود: از ابتدای امسال هفت سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات را در استان اجرا کردیم که سه هزار نفر در ۲۵ روستا از پوشش اینترنت پرسرعت برخوردار شدند. وی بیان کرد: این هفت سایت در مناطق الوند شهرستان نهبندان، کجه شهرستان فردوس، کلاته مزار شهرستان زیرکوه، روستاهای نگینان، رقه و اصفاک شهرستان بشرویه و خوان شهرستان درمیان اجرا شده است. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با اتصال این تعداد روستا تاکنون ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و در پایان سال ۱۴۰۰ به ظرفیت ۱۰۰ درصد خواهیم رسید. وی از ارتقای سایت پوشش همراه روستای درمیان شهرستان درمیان و روستای خوگ شهرستان قاینات به نسل چهارم در سال جاری خبر داد و افزود: ۵۵۰ خانوار در این روستاها با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند. بهی اظهار داشت: پس از بحث و بررسی وضعیت ارتباطی استان به تفکیک شهرستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار خراسان جنوبی صورت گرفت، ارتقای ۱۱۴ سایت همراه روستایی به نسل چهارم، اجرای ۵۰ سایت نسل چهارم و اجرای ۶۰ سایت برقراری همراه برای توسعه ارتباطات روستایی استان مصوب شد.


سرمایه‌گذاران جدید به خراسان جنوبی می‌آیند

استاندار خراسان جنوبی با چند گروه از سرمایه گذاران بخش خصوصی در تهران دیدار کرد. این نشست ها با هدف بهره برداری از مشارکت سرمایه گذاران در فعالیت های اقتصادی استان صورت گرفت. سرمایه گذاران حاضر در این دیدارها، به جهت بررسی وضعیت موجود و رصد شرایط و انجام کارهای کارشناسی، در آینده نزدیک به استان سفر می کنند.

ارتباط مستقیم مشارکت مردم در انتخابات با تبلیغات مناسب

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: مشارکت مردم در انتخابات با تبلیغات مناسب و اطلاع رسانی درست ارتباطی مستقیم دارد. قهرمانی تصریح نمود: در شرایط فعلی نیز با وجود انتخابات پیش رو، تبلیغات و اطلاع رسانی درست و به موقع اهمیتی دوچندان پیدا کرده است. مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گفت: نبض تبلیغات و اطلاع رسانی در دست رسانه هاست.

خرید تضمینی ۳۰۱ تن گندم از کشاورزان

مراکز خرید خراسان جنوبی تاکنون ۳۰۱ تن؛ و ۱۹۸ کیلوگرم گندم از کشاورزان خریداری کردند. مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این مقدار گندم تا دو روز گذشته از کشاورزان خریداری شده است. حسینی از افزایش چشمگیر خرید گندم در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: خرید تضمینی گندم در مدت مشابه پارسال صفر بوده است.

ثبت بیش از ۱۳ هزار اشتغال در سامانه رصد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت:تاکنون تعداد ۱۳ هزار و۳۸۳ اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد ثبت شده است که این تعداد معادل ۷۴ درصد تعهد استان در سال گذشته بوده است. اشرفی خواستار پیگیری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی برای ثبت اطلاعات اشتغال ایجاد شده در سامانه شد و افزود: تعهد استان در سال گذشته، ۱۸هزار و ۸۰ اشتغال بوده که بیشترین تعداد اشتغال ثبت شده مربوط به شهرستان‌های بیرجند با دو هزار و ۶۵۸ مورد، طبس با هزار و ۷۸۲ مورد و قاینات با هزار و ۷۷۵ مورد بوده است.
حسن عمل نیرو‌های یگان ویژه فتنه‌ها را در نطفه خفه کرده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حسن عمل نیرو‌های یگان ویژه فتنه‌ها را در نطفه خفه کرده است. حجت الاسلام عبادی در دیدار رئیس عقیدتی سیاسی یگان‌های ویژه ناجا کشور گفت: یگان ویژه، نقش مهمی را به همراه بصیرت مردم در جلوگیری از بروز اغتشاشات داشته، به گونه‌ای که مردم نیز حضور موثر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را در برقراری امنیت کشور احساس کردند.

آغاز عملیات اجرایی پارک موزه دفاع مقدس به تعویق افتاد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: قرار بود کار عملیات اجرایی احداث پارک موزه دفاع مقدس استان سوم خردادماه آغاز شود ولی به علت نرسیدن ماشین آلات به تعویق افتاد. فلاحی افزود: به محض اینکه طی یکی – دو روز آینده ماشین آلات برسد عملیات خاک برداری را آغاز می‌کنیم که در گام اول بحث بازگشایی معابر را خواهیم داشت. فلاحی با اشاره به اینکه فاز یک پارک موزه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی حدود ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، بیان کرد: مساحتی که ما بر روی آن کار خواهیم کرد نیز هزار و ۶۵۰ متر مربع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارگروه رصد و پایش علل جذب

بیشتر

بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت