اخبار استانی

روند صعودی تشکیل سازمان های مردم نهاد در استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در بسیاری از شهرستان‌های استان، روند صعودی و رو به رشد دارد. خوش خبر افزود: به هر میزان که ارزیابی فعالیت‌های سمن‌ها دقیق‌تر باشد، موفقیت آنها افزایش یافته و اعتماد مردم به سمن‌ها ارتقا می‌یابد.


روابط عمومی‌ها برای معرفی خراسان جنوبی اقدام کنند


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به‌فرد این استان گفت: یکی از رسالت‌های مهم روابط عمومی این است که با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار خود، برای معرفی خراسان جنوبی اقدام کند. ملانوری در جمع مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی افزود: معرفی نشدن درست ظرفیت‌های استان، عدم پیشرفت و توسعه را رقم زده که این نقیصه با اطلاع‌رسانی درست برطرف می‌شود. وی با بیان اینکه باور دارد روابط عمومی، قلب تپنده سازمان و دست راست مدیر است گفت: یک سازمان زمانی می‌تواند در محیط پیرامونی خود و در جمع مخاطبانش سرزنده باشد که بتواند ارتباط خوبی با جامعه هدفش برقرار کند. استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اینکه گاهی گفته می‌شود، سرمایه اجتماعی کاهش پیدا کرده به دلیل کم‌کاری‌ها و کوتاهی‌های ماست که در مورد کارهایی که انجام می‌دهیم، اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم. ملانوری با تاکید بر اینکه ایجاد ارتباط دوسویه از وظایف روابط عمومی است گفت: ارتباط مناسب بین سازمان و مخاطبان همچنین کارکنان درون مجموعه با مدیران، از تکالیف روابط عمومی است. استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ما هیچ اقدام محرمانه‌ای در دستگاه نداریم و مردم باید همه چیز را بدانند، حضور و فعالیت ما را حس کنند و اقدامات ما برای آنان قابل لمس باشد. وی با بیان اینکه روابط عمومی باید جایگاه اقناع مردم باشد گفت: روابط عمومی دستگاه باید با اطلاع‌رسانی درست به مردم در جامعه نشاط ایجاد کند. وی افزود: به همه مدیران توصیه می‌کنم حتما برای ایجاد یک روابط عمومی در خور شان سازمان اقدام کنند و درخصوص تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز روابط عمومی‌ها نیز پیگیری می‌شود. در این مراسم سه نفر از مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی به نمایندگی از همه به طرح موضوع پرداختند و از مشکلات حوزه کاری خود گفتند که استاندار بر پیگیری این موارد نیز تاکید کرد.
آغاز ثبت نام پایه اولی‌ها در خراسان جنوبی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول دبستان گفت: ثبت نام از اول خرداد ماه در استان آغاز می شود. واقعی افزود: ثبت نام به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می شود و امسال برای پایه اول و ششم معلم جذبی خواهیم داشت. واقعی در مورد حضور کادر اجرایی در مدارس اظهار کرد: کادر اجرایی حضورشان در مدارس اجباری می‌باشد و مثل سایر ادارات دولتی با کمترین تعداد در مدارس حضور می‌یابند تا وضعیت دانش آموزان را رصد کنند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به حضوری بودن امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم تصریح کرد: در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای در برخی دروس، امتحان حضوری برگزار می شود. وی از افتتاح ۱۵۸ پروژه خیر ساز تا مهر ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: غیر از مرکز استان، در سایر شهرستان‌ها کمبود فضای آموزشی با این پروژه‌ها کم رنگ‌تر می‌شود.


تکذیب خبر افزایش ۲۵ درصدی نان


روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان را تکذیب کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با عنایت به درج مطلبی در خصوص افزایش قیمت نان درشماره ۴۹۱۹ صفحه ۲روزنامه مذکور در روز پنج شنبه ۱۴۰۰/۲/۳۰ بیان آقای تهوری معاون بازرسی ونظارت سازمان، به استحضار می رساند با توجه به پیگیری ها و بررسی های صورت گرفته طی یک ماه گذشته هیچ گونه مصاحبه ای از سوی ایشان در اینخصوص با هیچ رسانه ای صورت نگرفته است.


شوراها و گام‌هایی برای توسعه شهری


مهر- اگر به عنوان یک شهروند و یا خبرنگار در جلسات شورای شهر یا روستا حاضر شده باشیم، در می‌یابیم که مسائل کلان شهری در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در این جلسات مورد بررسی و برای آن تصمیم گرفته می‌شود. موضوع جلسه گاه بررسی یک پروژه عمرانی و یا فرهنگی و یا حتی بودجه سالانه شهرداری و یا تخصیص بودجه برای برگزاری یک مسابقه مهم ورزشی در شهر است اما مهم این است که اگر اعضای شورا افراد شایسته و متخصص باشند، می‌توانند در این حوزه‌ها تصمیماتی تأثیرگذار برای شهر بگیرند. با گذشت چند دوره از برگزاری شوراها شاید هنوز برخی از شهروندان از نقش و اهمیت شوراها در توسعه شهری غافل باشند و توجه نکنند که شایسته گزینی در انتخابات شورای شهر و روستا چه تأثیری بر توسعه و عمران محل زندگی آنان دارد. اگر نگاهی به قانون اساسی و سایر قوانین بیندازیم درمی یابیم که شوراها در نظام اجرایی کشورمان چه نقشی را ایفا می‌کند.

شوراها ریل‌گذاری مسیر توسعه شهر را دارند

حکیم‌زاده از شهروندان خراسان‌جنوبی در این زمینه اظهار کرد: از نظر من شورای شهر و یا حتی شورای یک روستا شبیه مجلس در سطح کشور است که برای مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهر در حقیقت ریل‌گذاری می‌کند. وی بیان‌کرد: از طرف دیگر بودجه شهرداری‌ها هم سالانه باید به تصویب شورای شهر برسد و این یکی از مسائل مهمی است که باید در موضوع انتخاب اعضای شوراها به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. حکیم زاده ادامه‌داد: یک شهردار علاوه بر اینکه توسط اعضای شورای شهر انتخاب می‌شود، پروژه‌های مهم عمرانی شهر را نیز باید با تصویب و هماهنگی شورا به مرحله اجرا بگذارد که همه این موارد نشان دهنده اهمیت انتخابات شورای شهر و نقش آن در توسعه یک منطقه است. وی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل در برخی از موارد خبرهایی از فساد برخی از اعضای شوراها منتشر می‌شد که زمینه ناراحتی مردم را فراهم می‌کرد و یا گاه می‌شنیدیم که برخی از شهرداری‌ها از سهمیه واکسن پاکبان برای خود و کادر اداری شهرداری استفاده کرده‌اند که رفع این معضلات با شایسته گزینی ممکن می‌شود. علی علیزاده از دیگر شهروندان خراسان‌جنوبی نیز اظهارکرد: اگر می‌خواهیم که انتخابمان در انتخابات شوراهای شهر و روستا به توسعه شهری بینجامد باید افرادی متخصص و متعهد را برگزینیم و در ادامه نیز از آنان مطالبه گری در راستای تحقق وعده‌هایشان داشته باشیم.

گلایه‌هایی که با یک انتخاب درست رفع می‌شود

وی بیان‌کرد: فرهنگ، اقتصاد، پروژه‌های عمرانی و … مسائلی هستند که شوراها درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنند و از این جهت مهم است چه کسانی را انتخاب می‌کنیم. این شهروند خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه انتخابات شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، افزود: نقش انتخابات شوراهای شهر و روستا نباید در سایه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته و گمرنگ شود.
علیزاده یادآورشد: همه ما در حوزه شهری از موضوعاتی چون ترافیک، کمبود امکانات در برخی از نقاط شهر، کندی پیشرفت پروژه‌های عمرانی در شهر و … گلایه داریم و اگر می‌خواهیم در سال‌های آتی این مسائل مرتفع شود باید گزینش‌های بسیار خوبی در انتخابات داشته باشیم و آن را کم اهمیت جلوه ندهیم.
رأی دادن براساس قوم‌گرایی آسیب زا است

رضا بهمنی از دیگر شهروندان خراسان جنوبی هم اظهار کرد: متأسفانه در انتخابات شوراها افراد به صرف آشنایی و فامیل بودن به افراد رأی می‌دهند که این مسئله بی شک فسادزا خواهد بود. وی ادامه‌داد: اگر انتخاب‌های ما براساس شایسته گزینی و تخصص افراد باشد، خواهیم دید که بعد از چند سال چه تأثیر مثبتی بر توسعه شهر ما خواهد داشت. این شهروند خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین تصمیمات شوراها انتخاب شهردار است، یادآور شد: اگر یک شهردار متخصص و متعهد توسط شوراها انتخاب شود بی شک مشکلات در حوزه عوارض و پروانه ساخت و … به حدأقل خواهد رسید.

نقش شوراها در توسعه عمران شهری

محمد محمدی، کارشناس ارشد علوم سیاسی و مدرس دانشگاه در این زمینه اظهار کرد: با مقایسه وضعیت شهرهایی که در انتخابات شوراهای شهر و روستا براساس قوم گرایی رأی دادند با شهرهایی که انتخابشان براساس تخصص بود، درمی‌یابیم که شایسته گزینی چقدر بر توسعه زیرساخت‌های عمران شهری تأثیرگذار است. وی بیان‌کرد: حوزه تصمیم‌گیری شوراهای شهر و روستا از مسائل کلان اقتصادی و عمرانی و فرهنگی یک شهر گرفته تا مشکلات یک شهر را شامل می‌شود. این کارشناس ارشد علوم سیاسی گفت: به عنوان مثال یکی از مسائل مهم در شهر بیرجند موضوع اراضی پادگان بود که بی شک شورای شهر در رابطه با این موضوع می‌تواند نقش بسیار مهم و جدی را ایفا کند. محمدی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف شوراها انتخاب یک شهردار متخصص و متعهد است، یادآور شد: اعضای شورای شهر می‌توانند با انتخاب یک شهردار لایق، باتجربه و دلسوز نیز از جنبه دیگر به رشد و توسعه شهر کمک کنند.
شوراها در حقیقت یک مجلس محلی است
وی گفت: در مورد انتخاب اعضای شورای شهر و روستا تنها تخصص مهم نیست بلکه علاوه بر آن پاک دستی حائز اهمیت است چرا که این اعتقادات دینی و پاک دستی است که زمینه خدمت صادقانه را فراهم می‌آورد. کارشناسی ارشد علوم سیاسی و مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه شورای شهر برای یک منطقه چون مجلس عمل می‌کند، اظهار کرد: شورای شهر کمیته‌های مختلفی دارد و از این نظر باید تخصص‌های مختلف در آن حضور داشته باشد. نقش خودمان در توسعه شهر را کمرنگ ندانیم، ما با یک انتخاب درست و گزینش افرادی لایق و شایسته می‌توانیم زادگاهمان را قدم به قدم به یک شهر توسعه یافته نزدیک کنیم. با انتخاب افراد که تخصص، تعهد و پاک دستی را در کنار هم داشته باشد.


رخت سیاه کرونا بر تن ۳ خانواده دیگر

در شبانه روز گذشته با ثبت ۳ مورد فوت جدید ناشی از کرونا، مجموع فوتی‌ها به ۸۸۸ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۴ آزمایش انجام شد که مجموعا ۵۶ بیمار جدید شناسایی شدند.دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۱ مورد از بیرجند، ۱۶ مورد از قاین، ۶ مورد از نهبندان، از شهرستان‌های بشرویه و طبس هرکدام سه مورد ،سرایان ۲ مورد و از شهرستان‌های درمیان، خوسف، زیرکوه، سربیشه و فردوس هرکدام یک مورد جدید مبتلا به کرونا گزارش شد.


احیا ۲۲۹ معدن نیمه فعال در استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: با امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری “هلدینگ معدنی خاوران” در دو دوره کوتاه مدت و بلندمدت، ۲۲۹ معدن نیمه فعال استان به چرخه فعالیت کامل بر می‌گردد. ملانوری روز پنجشنبه در هفتمین نشست ستاد توسعه خاوران که با امضای ۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری همراه بود، افزود: عملیات اجرایی کارخانه فروسیلیس با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان از خرداد سال جاری آغاز می‌شود و با اشتغالزایی برای ۲۲۰ نفر در مدت دو سال به بهره‌برداری خواهد رسید. وی گفت: پروژه هلدینگ معدنی خاوران نیز در قالب راه‌اندازی معادن نیمه فعال در ۲ دوره کوتاه مدت ۳۰ ماهه و بلندمدت ۶۰ ماهه، ۲۲۹ معدن استان را به چرخه فعالیت کامل بر می‌گرداند. ملانوری تصریح کرد: در دوره اول ۶۰۰ میلیارد تومان و در دوره دوم هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود و برای پنج هزار نفر اشتغالزایی به همراه دارد. استاندار خراسان جنوبی شناسایی سرمایه‌گذار دارای اهلیت را بسیار مهم دانست و گفت: وجود ۲۲۹ معدن نیمه فعال و غیرفعال استان نشان می‌دهد که باید در واگذاری طرح‌ها به سرمایه‌گذاران، افراد دارای سابقه خوب و با صلاحیت در صدر فعالیت‌های ما قرار گیرد. وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مطلوب آستان قدس رضوی در توسعه استان افزود: در دیداری که به تازگی با تولیت آستان قدس رضوی صورت گرفت، مقرر شد ستاد توسعه خاوران در هفته‌های آتی با حضور کارشناسان و معاونان آستان قدس برگزار شود. ملانوری به سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: به منظور بررسی پروژه بسیار مهم و بزرگ انتقال آب از خلیج فارس به استان و سرمایه‌گذاری‌هایی که در قالب تفاهم‌نامه‌های سال‌های قبل در حوزه راه‌ها، برق، معدن و صنعت معطل مانده، هفته آینده ستاد توسعه خاوران با حضور مجری انتقال آب و مدیرعامل ایمیدرو به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود تا موارد ۱۴ گانه ایمیدرو قطعی شود. وی از برگزاری نشست با مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان برای ورود به سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: هواپیمایی ماهان شرکتی بزرگ در حوزه سرمایه‌گذاری و یکی از ایرلاین‌های بزرگ کشور است لذا با رایزنی صورت گرفته مقرر شد این شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری در استان ورود پیدا کند تا هم استان از سرمایه‌های این شرکت بهره‌مند شود و هم پروازهای ماهان به خراسان جنوبی تقویت شود.


تقدیر مدیر عامل هلدینگ امید از روابط عمومی شرکت کویرتایر


در مراسم گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی که با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری امید برگزار شد از مدیر روابط عمومی شرکت کویرتایر قدردانی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت کویرتایر: در این مراسم که معاون اداری و مالی و مدیر روابط عمومی این هلدینگ و مدیران روابط عمومی شرکت های تابعه حضور داشتند آقای دکتر مدرس خیابانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری امید با اهدای لوح تقدیر از آقای محمد قربانی مدیر روابط عمومی شرکت کویرتایر به پاس تلاش های صورت گرفته در این شرکت قدردانی کرد. در بخشی از این قدردانی آمده است بیست و هفتم اردیبهشت ماه روزی است که به بهانه آن می توان بر قلم پرتوان و فکر و اندیشه خلاق افرادی بالید که با اخلاق حرفه ای، صحنه های ارزشمندی را از اقدامات امیدآفرین بر لوح افتخارات ایران اسلامی به ثبت می رسانند.تلاشتان شایسته تقدیر است


مجوز به کارگیری نیروی کارمعین برای شهرداری‌های خراسان جنوبی صادر شد


معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در راستای اجرایی شدن مجوز اخذ شده از سازمان اداری و استخدامی کشور، دومین مجوز به کارگیری نیروی قرارداد کارمعین در شهرداری‌ها برای شهرداری‌های استان خراسان جنوبی صادر شد. جمالی نژاد روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این باره توضیح داد: این مجوز از میان افراد واجد شرایط که به صورت غیرمستقیم در شهرداری‌ها در حوزه ستادی، مناطق و سازمان‌های وابسته در مشاغل کارمندی مشغول به کار بوده‌اند براساس ارزیابی شاخص‌های تعیین شده شامل مدرک تحصیلی، سابقه خدمت و مصاحبه کتبی، به ترتیب نمره فضلی و رعایت شرایط احراز در سقف سهمیه تخصیصی سازمان اداری و استخدامی کشور اعطا شده است. وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تلاش سایر شهرداری‌ها و دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها و تسریع در ارسال اطلاعات مورد نیاز، روند اعطای مجوز به کارگیری نیروی قرارداد کارمعین در تمامی شهرداری‌های کشور سرعت بیشتری بگیرد تا در کمترین زمان ممکن شاهد ساماندهی بخش بزرگی از نیروی انسانی شهرداری‌ها باشیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت