اخبار استانی

آغاز عملیات اجرایی بوستان شهدای دانشگاه بیرجند

عملیات اجرایی بوستان شهدای دانشگاه بیرجند با حضور مسئولان، استادان و کارکنان دانشگاه بیرجند آغاز شد. خامسان رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث می‌شود، افزود: جمع کل اعتبار برآورد شده برای اجرای این طرح ۴ میلیارد تومان است.


رئیس کل دادگستری: رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات رصد می‌شود


رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: قانون‌مداری در انتخابات یک اصل اساسی است و رعایت اصل بی‌طرفی مدیران و مجریان انتخابات رصد می‌شود. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در سومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی افزود: قانون باید به خوبی و کامل اجرا شود و مهمترین اصل انتخابات به عنوان تضمین‌کننده همه ارکان آن قانون‌مداری است. وی گفت: اصل بی‌طرفی در انتخابات بسیار مهم است و مدیران، مسئولان و مجریان باید این قانون را به معنای واقعی کلمه رعایت کنند. رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: نباید تصمیم و علاقه شخصی ما به یک جناح یا جریان سیاسی باعث شود که اعمال سلیقه شخصی در انتخابات داشته باشیم و باید بی‌طرفی در انتخابات برای همگان ثابت شود. وی تصریح کرد: هیچ مدیر و مسئولی نباید به خود اجازه دهد از امکانات دولتی له یا علیه جناح یا فرد خاصی استفاده کند. حجت الاسلام حمیدی گفت: اگر جایی کسی تخطی کرده، حتما باید برخورد شود زیرا میزان مشارکت مردم در گام دوم انقلاب فوق‌العاده مهم است و مورد تاکید اغلب توصیه‌های انتخاباتی مقام معظم رهبری قرار گرفته است. وی افزود: مشارکت در انتخابات امنیت‌آفرین و قدرت‌آفرین برای کشور است و دشمن می‌خواهد برای با دست‌اندازی این مشارکت را کاهش دهد. وی گفت: در یک ماه باقیمانده تا برگزاری انتخابات تلاش و برنامه‌ریزی شود تا مردم توجیه و تشویق به مشارکت در انتخابات شوند.


کسب رتبه برتر کشور توسط روابط عمومی و امور بین‌الملل اداره کل ورزش و جوانان


حسن عزیزی طی پیامی کسب رتبه برتر روابط عمومی و امور بین‌الملل اداره کل ورزش و جوانان استان را تبریک گفت. در این پیام تقدیر آمده است: بدون تردید روابط عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی‌های آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی، برعهده دارد. و اکنون که اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است بر همگان آشکار شده، نمی‌توان نقش آن را در پیشبرد اهداف یک نهاد یا سازمان، بهبود کیفی و کمی فعالیت‌ها و افزایش بهره وری از امکانات و نیروی انسانی نادیده گرفت. در هفته ای که مزین به روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی است باری دیگر شاهد افتخار آفرینی همکارانم در واحد روابط عمومی و امور بین‌الملل اداره کل در سطح کشور بودیم که براساس ارزیابی و پایش صورت گرفته فعالیت های روابط عمومی های ورزش و جوانان استان های کشور در مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت، عنوان برتر کشوری را به خود اختصاص دادند. بدون شک کسب عنوان در بین استان های کشور کار آسانی نیست؛ که این مهم را همکارانم با سخت کوشی و تلاش شبانه روزی محقق کردند. اینجانب ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از همکارانم در واحد روابط عمومی و امور بین‌الملل اداره کل ورزش و جوانان استان، این موفقیت بزرگ و ستودنی را تبریک و تهنیت عرض می کنیم.


قیمت نان در خراسان جنوبی ۲۵ درصد افزایش می‌یابد


معاون سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: قیمت نان در خراسان جنوبی به دلیل افزایش هزینه های کارگری، بیمه و حمل و نقل ۲۵ درصد افزایش می یابد. تهوری با بیان اینکه افزایش قیمت نان در خراسان جنوبی هنوز ابلاغ و مصوب نشده و با گرانفروشان و کم فروشان برخورد می شود، عنوان کرد: برای افزایش قیمت نان کارگروه آرد و نان استان متشکل از نمایندگان استانداری، اتاق اصناف، شرکت غله و پشتیبانی، تعزیرات و سایر دستگاه های نظارتی تشکیل شده است.


اصلاحیه


فرماندهی نیروی انتظامی خراسان جنوبی در پی انتشار خبر انهدام باند بزرگ سارقان در خراسان جنوبی و افزایش ۵۱ درصدی سرقت های خرد در استان خراسان جنوبی در جوابیه ای به روزنامه ها و رسانه های استان نوشت: به استحضار شهروندان محترم می رساند. آمار ۵۱ درصدی اعلام شده مربوط به سهم سرقت های خرد از مجموع سرقت های به وقوع پیوسته در استان بوده است که تاکنون ۶۵ درصد این سرقت ها نیز کشف شده است.
۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع به فضای فرهنگی خراسان جنوبی اضافه می‌شود

۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع به فضای فرهنگی خراسان جنوبی اضافه می‌شود

ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال هفت طرح فرهنگی و هنری در استان به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح این طرح‌ها چهار هزار و ۴۰۰ متر مربع به فضای فرهنگی و هنری خراسان جنوبی اضافه می‌شود. ناصر نبی‌زاده افزود: این تعداد طرح با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان خراسان جنوبی اجرا شده است.


خطر ریزش بافت های فرسوده بیرجند

شبستان- خانه های گلی و قدیمی یادآور خاطرات دوران کودکی است اما اکنون این خانه ها با قدمتی بیش از ۳۰ سال به تهدیدی برای به خطر انداختن جان انسان ها تبدیل شده اند و آن خاطرات شیرین جای خود را به این تهدید ترسناک داده اند. درست است کوچه های تنگ و خانه های گلی هنگام بارش باران باعث ایجاد احساس زیبایی در انسان می شود اما همین باران نعمت الهی هر چند اندک می تواند ریزش این بافت های قدیمی را به دنبال داشته باشد.

رشد نامعقول بافت های فرسوده در شهر کاج های بلند

بیرجند معروف به شهر کاج ها؛ یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که در آن بافت های فرسوده بسیاری وجود دارد و باعث ایجاد دلهره و ترس در انسان می شود چرا که این بافت های فرسوده نه تنها امنیت جانی بلکه امنیت روحی و اجتماعی را از انسان می گیرد. بافت های فرسوده این شهر زنگ خطری برای رویداد یک فاجعه بزرگ است. فاجعه ای که می تواند در اثر سیل، زلزله و یا هر حادثه طبیعی و غیرطبیعی دیگری رخ دهد و آن زمان دیگر کاری از دست هیچ کس بر نمی آید. کمی آن طرف تر از برج های سر به فلک کشیده و آپارتمان های تنگ و کوچک جایی که فقر و نداری حرف اول را می زند صدای خرد شدن ستون‌های خانه هایی به گوش می رسد که چندین نسل در آن ها پرورش یافته اند. بافت های فرسوده شهر کاج های بلند اکنون دیگر توانی برای ایستادن در کوچه ها و دالان های تنگ و تاریک ندارد و در سکوت و تنهایی مسئولان در حال از پا افتادن هستند. متاسفانه طی چند سال اخیر شهروندان بیرجندی ساکن در این نوع بافت ها به دلایل بسیاری از جمله شرایط اقتصادی هیچ نوع تمایلی برای بازسازی منازل خود ندارند و این موضوع اهتمام دولت و شهرداری را می طلبد تا به میدان بیایند و نه تنها جلوی گسترش این نوع بافت ها را بگیرد بلکه باید با ایجاد شرایطی آسان به بازسازی و مقاوم سازی این نوع منازل کمک کند. بازسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده به نفع دولت و مردم است چرا که در زمان رخ دادن زلزله، سیل و آتش سوزی و سایر حوادث می توانیم شاهد کاهش خسارت های جانی و مالی باشیم.

طرح «فرزان» طرحی نافرجام

مسئولان خراسان جنوبی سال ۱۳۸۴ طرحی با عنوان «فرزان» مطرح کردند تا در راستای اجرای این طرح به درد بی صدای مردمان ساکن در بافت های فرسوده بیرجند پایان بدهند اما از زمان مطرح شدن این طرح بیش از ۱۶ سال می گذرد اما هنوز اجرای این طرح به اتمام نرسیده است. هنوز بعد از ۱۶ سال وضعیت طرح «فرزان» مشخص نشده است و چیزی عاید مردم جز مظلوم نمایی مسئولان نشده است و اکنون باز هم این مردم هستند که باید منتظر بمانند که تکلیف این طرح و ساکنان این بافت های فرسوده چه می شود و مسئولان چه خوابی برایشان خواهند دید.
به سمت شمال بیرجند رفتیم جایی که مردم برای اولین بار در آن جا سکونت یافتند و این شهر کم کم رشد یافت و در حال قدم زدن در این کوچه های تنگ و مشاهده خشت های گلی و آجری سست شده ای بودیم که هر لحظه می تواند فاجعه و مصیبتی را به بار بیاورند.

با دست خالی کجا را بسازیم؟

«زهراخانم» یکی از شهروندان بیرجندی که ۶۰ سال سن دارد، می گوید: این خانه از آن پدرشوهرم است و ما حدود ۳۵ سال است که در این خانه زندگی می کنیم. وی ادامه می دهد: قبل از اینکه ما در اینجا ساکن شویم ۵ بچه دیگر در این خانه بزرگ شدند و سر و سامان یافتند و این خانه قدمت طولانی دارد و هر زمان که باران می آید قسمتی از خانه ریزش می کند. زهراخانم بیان می کند: با دست خالی و قرض از دیگران به درست کردن بخش های ریزش کرده می پردازد و این موضوع فشار زیادی را به زندگی آنان وارد می کند. این شهروند بیرجندی می گوید: شوهرم کارگر است و توان مالی زیادی برای بازسازی این خانه ندارد و اگر اینجا را بفروشیم نمی دانیم به کجا برویم اکنون که قیمت ملک سر به فلک کشیده است و با حقوق اندک کارگری نه تنها نمی شود خانه خرید بلکه نمی شود شکم بچه ها را سیر کرد.

تسهیلات با سود زیاد مانعی برای بازسازی خانه های فرسوده

«علی آقا» یکی دیگر از شهروندان بیرجندی است که در این خانه های ترک خورده و فرسوده زندگی می کنداظهار می کند: خانه های اینجا تبدیل به خرابه شده است و دیگر قابل سکونت نیست. وی در خصوص دریافت تسهیلات برای بهسازی خانه اش بیان می کند: سود این تسهیلات زیاد است و ما هم درآمد کافی برای پرداخت این تسهیلات نداریم و به همین دلیل به دنبال تسهیلات نرفتیم. علی آقا می گوید: امیدواریم مسئولان تا قبل از وقوع فاجعه در این مناطق به فکر مردم بیفتند و با پرداخت تسهیلات با سود کم به بازسازی و مقاوم سازی این خانه های فرسوده کمک کنند.

لزوم همکاری دستگاه های اجرایی جهت مقاوم سازی بافت های فرسوده

حدیدی نژاد در خصوص بافت های فرسوده شهرستان بیرجند اظهار می کند: شهرداری بیرجند در سال های اخیر اهتمام زیادی به محدوده بافت های فرسوده این شهر داشته است. رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند در ادامه می گوید: شهرداری به کمک فرمانداری بیرجند و اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام به تصویب سند توسعه چندین محله دارای بافت فرسوده از جمله خیرآباد و ۱۷ شهریور بیرجند کرده است. وی در خصوص طرح «فرزان» بیان می کند: در راستای اجرای این طرح اداره کل راه و شهرسازی اقدام به خرید و تملک قسمتی از املاک واقع در این طرح می کند و تاکنون ۹ هزار مترمربع از میدان آزادی تا پل موسی بن جعفر(ع) بیرجند توسط این اداره خریداری شده است. حدیدی نژاد با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی شهر باید در قالب یک طرح جامع نسبت به مقاوم سازی و برنامه ریزی در خصوص بافت های فرسوده اقداماتی انجام دهند، می افزاید: بافت های مرکزی شهر بیرجند از لحاظ اقتصادی و اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و اگر نسبت به مقاوم سازی بافت های فرسوده اقدامی انجام نشود شاهد عواقب جبران ناپذیری در خصوص مسائل فرهنگی و حوادث غیر مترقبه خواهیم بود. رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند ادامه می دهد: اهتمام جدی در جهت رفع موانع و مشکلات بافت های فرسوده به دلیل مشکلات اقتصادی در بین دستگاه های اجرایی وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه هر سال شهرداری با کمک شورای اسلامی شهر بیرجند ۵۰ درصد تخفیف عوارض مقاوم سازی بافت های فرسوده را اعلام می کند، می افزاید: در این خصوص سازمان نظام مهندسی استان نیز با تخفیف ۴۰ درصد از هزینه های خود همکاری لازم را داشته است. حدیدی نژاد می گوید: بانک های خصوصی نیز در جهت مقاوم سازی و ساخت و ساز بافت های فرسوده بیرجند تسهیلات کم بهره ای را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

وجود ۲۳۰هکتار بافت فرسوده

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این خصوص می گوید: مساحت کل بافت های فرسوده مصوب استان در شهرهای بیرجند، قاین، نهبندان، سرایان، بشرویه، فردوس معادل ۴۹۱ هکتار است. علیزاده با اشاره به اینکه شهرستان بیرجند ۲۳۰ هکتار بافت فرسوده، ۲۲۵ هکتار سکونتگاه غیر رسمی و ۱۵۵ هکتار روستاهای ادغام شده دارد، می افزاید: متأسفانه به دلیل عدم استقبال و مشارکت ساکنین محلات هدف در سال های گذشته با شرکت های ساختمانی در امر تجمیع و نوسازی نیاز به حمایت دستگاه های دولتی است و اعتمادسازی، از دیگر محدودیت های ساخت و ساز است. علیزاده با بیان اینکه در محدوده و محلات هدف نیاز به اقدامات گسترده بسترسازی در جهت جلب اعتماد مردمی است، ادامه می دهد: واقع شدن حدود نیمی از بافت های فرسوده در محدوده و حریم بناهای تاریخی هم از دیگر موانع ساخت و ساز است. معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان می کند: نکته قابل توجه این است که خطرات احتمالی سکونت در این بافت ها و ضرورت نوسازی با ارائه راهکار و پیشنهاد به ساکنین محلات نیاز به اطلاع رسانی و آموزش وسیع دارد که منجر به مشارکت مردم در این مسیر گردد بنابراین مشارکت حداکثری مردم از مهمترین موضوعات در احیاء بافت های فرسوده به شمار می رود. وی در خصوص پروژه های بازآفرینی شهری می گوید: طی سال های اخیر ۱۸ پروژه در شهرستان بیرجند با اعتباری بالغ بر ۱۵هزار و ۶۲ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد ۱۳ پروژه به بهره برداری رسیده و پنج پروژه در حال اجرا است. علیزاده با بیان اینکه در راستای اجرای طرح «فرزان» پروژه ها و اقدامات بسیاری انجام شده است، می افزاید: در راستای اجرای این طرح ۴۷ هکتار از محله خیرآباد مورد مطالعه و شناسایی و تصویب در ستاد بازآفرینی استان قرار گرفت. معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ادامه عنوان می کند: در راستای طرح«فرزان» اجرای پروژه مسیر اتصال سه راه اسدی به سمت پل موسی بن جعفر(ع) با اعتبار حدود ۱۲ میلیارد ریال، تأمین قیر معابر واقع در محدوده طرح فرزان به مقدار ۲۱۹ تن و اعتبار ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفته است.


شناسایی ۴۴ مبتلای جدید به ویروس کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۱ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۴۴ بیمار جدید شامل ۷ بستری و ۳۷ سرپایی شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۴ مورد از بیرجند، ۶ مورد از قاین، ۵ مورد از خوسف، ۳ مورد از بشرویه، ۲ مورد از نهبندان، ۲ مورد از سرایان، ۱ مورد از طبس و ۱ مورد از زیرکوه بوده است.


آمادگی خراسان جنوبی برای همراهی با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در سرمایه‌گذاری


استاندار خراسان جنوبی در دیدار با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: آمادگی لازم را برای همراهی با این قرارگاه و سرمایه‌گذاری در استان داریم. ملانوری اضافه کرد: یکی از اهداف ما در جذب سرمایه‌گذاران دارای اهلیت، ترغیب مردم استان به سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های اقتصادی است. وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بکر و قابل توجه استان، زمینه‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی وجود دارد و قرارگاه خاتم‌الانبیا در هر حوزه‌ای که تمایل به حضور و سرمایه‌گذاری داشته باشد، ضمن استقبال، مقدمات کار را فراهم می‌کنیم. استاندار حضور قرارگاه سازندگی در خراسان جنوبی را بزرگترین سرمایه‌گذاری عنوان‌ کرد و گفت: ورود قرارگاه به مباحث اقتصادی، آینده استان را تضمین می‌کند. ملانوری با تاکید بر اینکه هدف ستاد توسعه خاوران، ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های اقتصادی است اظهار داشت: با ورود قرارگاه به عنوان یک سرمایه‌گذار دارای صلاحیت و توانمند، مردم هم همراه خواهند شد. وی با اشاره به ورود شرکت سرمایه‌گذاری امید برای اجرای طرح تولید استیل کورد در خراسان جنوبی افزود: تاکید ما در اجرای طرح این بود که ۴۹ درصد سهام شرکت در اختیار مردم قرار گیرد. استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف از این پیشنهاد، به گردش درآوردن سرمایه‌های راکد مردم و ایجاد درآمدهای پایدار برای آنهاست. وی گفت: مشابه اتفاقی که در استیل کورد رقم خورد، پیشنهاد ما به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) هم همین است که سرمایه‌گذاری‌ها به نحوی باشد تا مردم مشارکت کنند.

تیم اقتصادی آستان قدس رضوی به استان می‌آیند

استاندار همچنین با اشاره به دیدار خود با تولیت آستان قدس رضوی گفت: دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مروی با هدف پیگیری مسایل استان و دعوت از این مجموعه برای سرمایه گذاری در راستای بهره برداری از ظرفیت‌های موجود صورت گرفت. ملانوری افزود: در این دیدار توضیح جامعی از شرایط استان، ظرفیت‌های موجود و برنامه ریزی‌هایی که برای بهره برداری از این پتانسیل‌ها صورت گرفته، ارائه شد. وی اظهار کرد: ورود آستان قدس رضوی به بحث بهره برداری از ظرفیت‌های خراسان جنوبی، قطعاً دستیابی به اهداف توسعه‌ای استان را شتاب می‌بخشد. استاندار ادامه داد: آستان قدس رضوی با حوزه فعالیتی متنوع و امکاناتی که در اختیار دارد، می‌تواند در زمینه‌های مختلف به ویژه معدن و صنایع وابسته به آن سرمایه گذاری نماید.وی از اقدامات آستان قدس رضوی در راستای ایجاد و توسعه مجتمع‌های بین راهی گفت و بیان کرد: موضوع احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در یکی از محور‌های استان هم پیشنهاد شد که مورد موافقت مجموعه قرار گرفت.ملانوری تصریح کرد: مذاکرات ما با حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی به این نتیجه رسید که تیم اقتصادی آستان قدس، هفته آینده به استان سفر می‌کنند.


نخستین مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

رئیس مرکز بهداشت بیرجند اظهار کرد: با راه اندازی نخستین مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در بیرجند، واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال سرعت می‌گیرد. زنگویی مطلق، گفت: نخستین مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا واقع در خیابان معلم (سالن پردیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند) از ساعت ۹ الی ۱۹ آماده پذیرش سالمندان بالای ۸۰ سال است.وی افزود: دو مرکز دیگر تجمیعی در سالن ورزشی شهید بهشتی و سالن مدیریت بحران خیابان شعبانیه بیرجند پیش بینی کرده ایم که در مراحل بعدی و واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵ سال راه اندازی می‌شوند. زنگویی مطلق بیان کرد: در شهرستان بیرجند ۲۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال واجد شرایط واکسیناسیون کرونا هستند که در دو نوبت می‌بایست ۴۰۰ هزار دوز واکسن به آن‌ها تزریق شود. رئیس مرکز بهداشت بیرجند به حجم سنگین عملیات واکسیناسیون کرونا در بیرجند اشاره کرد و از تمامی دستگاه‌های اجرایی خواست مرکز بهداشت را در تسهیل واکسیناسیون یاری کنند. وی با اشاره به وجود ۴ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در بیرجند افزود: واکسیناسیون کرونای ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در شهرستان بیرجند انجام شده و با وجود فراخوان مابقی افراد، هنوز کسی مراجعه نکرده است.زنگویی مطلق خاطرنشان کرد: کمبود واکسن در خراسان جنوبی نداریم و برای بیماران خاص و سالمندانی که توانایی مراجعه حضوری ندارند، تیم‌های سیار پیش بینی شده است تا امکان حضور آنان در مراکز تجمیعی فراهم شود.


مراکز معاینه فنی خودرو زیر ذره بین نظارت


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر نظارت ویژه بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو‌های سبک و سنگین تأکید کرد. فرهادی گفت: هر گونه تخطی و تعلل در ارزیابی خودرو‌ها و رفع نواقص آنها، تبعات فراوانی به همراه دارد که گاه جبران ناپذیر است. وی افزود: نظارت ویژه بر عملکرد مراکز معاینه فنی می‌تواند سطح خطا‌ها را کاهش داده و در ارتقاء سطح ایمنی وسایل نقلیه مؤثر باشد. فرهادی اظهار کرد: هر گونه چشم پوشی بر نقص فنی خودرو‌های سبک و سنگین، در ایمنی خیابان و جاده اثر منفی دارد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بخش عمده‌ای از سوانحی که در مسیر جاده‌ها رخ می‌دهد، ناشی از نواقصی است که در خودرو‌ها وجود دارد که اگر با کمی دقت و حساسیت مرتفع می‌شد، از بروز حادثه جلوگیری می‌شد. وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه امروز کارگروه معاینه فنی، پلیس راه و راهور می‌بایست از ظرفیت‌های قانونی خود برای نظارت بیشتر و مستمر بر مراکز معاینه فنی استفاده نمایند. به گفته فرهادی؛ برخورد جدی با خودرو‌های متخلف که برگه معاینه فنی به همراه ندارند نیز از دیگر انتظارات ما از پلیس می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت