اخبار استانی

پرداخت ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان

۵۷ میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی امسال در خراسان جنوبی به متقاضیان پرداخت می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح نهضت گلخانه‌ای استان از سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قوسی افزود: این طرح شامل احداث ۷۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای، ۱۵۰ هکتار بارگاه بهداشتی زرشک، ۱۵۰ هکتار مجتمع دامپروری و ۵۰ هکتار شهرک شیلاتی است. وی با اشاره به اینکه پارسال از محل منابع ملی و استانی ۱۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بخش کشاورزی خراسان جنوبی تصویب شد، افزود: از این مبلغ ۷۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به استان اختصاص یافته است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه سال گذشته تکمیل زیرساخت‌های هشت مجتمع گلخانه‌ای به مساحت ۱۸۰ هکتار انجام شد گفت: همچنین زیرساخت‌های ۲۷ مجتمع دامپروری به تعداد ۲ هزار و ۱۴۵ واحد دامی انجام شد. وی گفت: سال گذشته ۳۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۵ هزار و ۹۶۶ بهره بردار بخش کشاورزی استان پرداخت شد که در سال جاری این مقدار به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. قوسی افزود: مجموع اعتبار طرح نهضت گلخانه‌ای استان در قالب تفاهم‌نامه، ۱۹۰ میلیارد تومان بوده که ۱۴۰ میلیارد تومان مربوط به اجرای گلخانه است.

۵۷ اثر تاریخی خراسان جنوبی سال ۹۹ مرمت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۵۷ اثر تاریخی این استان سال گذشته با اعتبار پنج میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان مرمت و بازسازی شد. رمضانی افزود: از محل این اعتبار باغ اکبریه و باغ رحیم‌آباد بیرجند با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان مرمت شده است.

روزگار سیاه طلای سبز در خراسان جنوبی

باشگاه خبرنگاران جوان- مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برگ درختان زرشک، به، عناب و بنه ضایعات پول سازی هستند که می توانند رونق تولیدات زراعی را به ارمغان بیاورند. پویان گفت: ضایعات زراعی و باغی جز پرسود‌ترین ضایعاتی هستند که می‌توان از آن‌ها فرآورده‌هایی بکر تولید کرد. وی افزود: برگ درخت گردو، بنه، عناب، زرشک از این دست ضایعات مفید هستند که کمتر شناخته شده و در معرض فرآوری قرار گرفته اند. پویان با اشاره به اینکه این برگ‌ها دارای خواص فوق العاده درمانی هستند و ظرفیت فرآوری را دارند، بیان کرد: برگ درخت بنه دارای خاصیت آنتی اکسیدان است و با چای سبز برابری می‌کند، برگ عناب و همچنین برگ درخت زرشک در صنایع آرایشی و شامپو سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: کشور‌های هند و چین در زمینه فرآوری و بسته بندی این ضایعات حرف اول را در دنیا می‌زنند و به سمت تولید پیش دارو و مکمل‌های غذایی پیش رفته اند. وی تصریح کرد: چینی‌ها توانسته اند بازار فروش ضایعات کشاورزی و فرآورده‌های برگ درخت عناب را در کشور‌های اروپایی قبضه کنند.


دردی که فریاد زده می‌شود، اما درمان نه!


پویان مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: چندین سال است که حرف‌های زیادی در رابطه با فرآوری ضایعات کشاورزی گفته شده، اما تا امروز نتوانستیم گامی جدی در این حوزه برداریم. وی با بیان اینکه موازی کاری مهم‌ترین دلیل عدم پیشرفت در این حوزه است، افزود: در انگلستان و هند که یک سازمان واحد در زمینه تحقیق، تولید و فرآوری ضایعات کشاورزی فعالیت می‌کند، در کشور ما هم نیاز مبرم به چنین سازمانی حس می‌شود. پویان بیان کرد: سالانه چندین تن برگ درخت عناب، زرشک، گردو و به بدون کمترین بهره برداری دور ریز و یا سوزانده می‌شود در صورتی که فرآوری آن می‌تواند ارزآوری هنگفتی را برای استان و کشور به ارمغان بیاورد.

کرونا ۳ خانواده دیگر را سیاه پوش کرد

با ثبت ۳ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌ها به ۸۸۱ نفر رسید.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته  ۱۹۷ آزمایش تشخیص کرونا انجام شد که مجموعا ۶۱ بیمار جدید شناسایی شدند.  مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۹ مورد از بیرجند، ۲۰ مورد از قاین، ۵ مورد از درمیان، از شهرستان‌های فردوس، قاین، نهبندان هر کدام دو مورد و از شهرستان‌های زیرکوه، سرایان و سربیشه هر کدام یک مورد جدید کرونا شناسایی شد. آمادگی افزایش شعب رای در استان وجود دارد

آمادگی افزایش شعب رای در استان وجود دارد

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با وزیر کشور گفت: پیشنهاد افزایش شعب اخذ رای در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط کرونایی به ستاد انتخابات کشور ارائه شده است و در صورت موافقت ستاد، آمادگی لازم برای تجهیز این شعب وجود دارد. ملانوری  انتخابات را مهمترین برنامه پیش‌رو استان خواند و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی در کمال امنیت و سلامت در استان خراسان جنوبی صورت گرفته است. استاندار خراسان جنوبی از مشارکت مطلوب مردم این استان در دوره‌های گذشته انتخابات گفت و تصریح کرد: مردم ولایتمدار خراسان جنوبی امسال هم با حضور حداکثری در انتخابات، حماسه‌ای دیگر را خلق خواهند کرد.  وی امنیت خراسان جنوبی را مثال‌زدنی خواند و گفت: با وجود مرز مشترک طولانی با کشور افغانستان، خراسان جنوبی جزو امن‌ترین استان‌های کشور است. وی تصریح کرد: برای حفظ و نگهداشت این امنیت و ارتقای آن از هیچ تلاشی در استان فروگذار نکرده‌ایم. وزیر کشور نیز در این دیدار ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه مسایل استان، از انتخابات به عنوان موضوعی مهم در کشور یاد کرد. دکتر رحمانی فضلی با تأکید بر صیانت از آرای مردم،برنامه ریزی برای مشارکت حداکثری در انتخابات  را ضروری خواند.

کارخانه فولاد قاینات راهاندازی شود

استاندار خراسان جنوبی در نشستی با جعفری رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران نیز گفت: تسریع در راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات، اصلی‌ترین مطالبه استان است که با توجه به وعده‌های قبلی ایمیدرو باید هرچه زودتر به نتیجه برسد.  ملانوری افزود: انتظار ما این است که ایمیدرو برای شتاب‌بخشی به تعهدات خود در استان تلاش بیشتری داشته باشد. استاندار خراسان جنوبی به اشاره به وعده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مبنی بر اجرای خط انتقال برق به معادن شاهکوه نهبندان گفت: با توجه به اینکه اجرای این خط انتقال، بخش عمده‌ای از نیاز معادن شاهکوه را برطرف می‌کند و اصلی‌ترین مانع را از پیش‌روی فعالان این حوزه بر می‌دارد، لازم است این خط هرچه سریعتر اجرا شود. وی راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات طبس و آسفالت جاده معادن زغال‌سنگ پروده به طول ۱۴ کیلومتر را از دیگر تعهدات ایمیدرو عنوان کرد که به مطالبه معدنکاران شهرستان تبدیل شده است و باید تحقق یابد.  ملانوری با تاکید بر سرمایه‌گذاری‌های دولت در پروژه‌های مختلف مرتبط با ایمیدرو گفت: انتظار ما این است که این پروژه‌ها به ویژه کارخانه فولاد قاینات در فهرست برنامه‌های افتتاح پنجشنبه‌های دولت قرار گیرد.

۸۰۰ میلیارد تومان دیگر در خراسان جنوبی سرمایهگذاری میشود

همچنین استاندار خراسان جنوبی در برنامه زنده شبکه اول سیما گفت:  با رایزنی‌هایی که صورت گرفته در قالب ستاد توسعه خاوران طی هفته پیش‌رو شاهد سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در استان خواهیم بود. ملانوری در این گفت و گو به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و افزود: خراسان جنوبی با وجود ذخایر غنی مس، بنتونیت، بازالت، سیلیس، آهن، گرانیت و زغال‌سنگ به بهشت معادن معروف است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: با خیال راحت واکسن بزنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:  مردم با خیال راحت واکسن بزنند و به شایعات توجه نکنند. دهقانی فیروزآبادی بیرجند گفت: کسانی که براساس سند ملی واکسیناسیون کرونا در اولویت قراردارند بهتراست این واکسن را بزنند وتردیدی در این زمینه نداشته باشند. وی با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد واکسن از تزریق آن طفره می‌روند افزود : هر واکسنی عوارض مانند بدن درد و لرز دارد و عوارض جدی واکسن‌ها در حد یک یا ۲ مورد دریک میلیون نفر است بنابراین همه باخیال راحت این کار را انجام دهند. دهقانی فیروزآبادی بیان کرد:برخی رسانه‌های معاند برعلیه کشور هجمه گسترده‌ای انجام می‌دهند تا بر کیفیت بودن این واکسن اشاره کنند ومردم را از انجام واکسینه منصرف کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مراکز تجمیعی واکسن در استان رو به افزایش است گفت:مهمترین هدف از مراکز تجمیعی واکسیناسیون تسهیل دسترسی مردم است و باید ارائه خدمت در این حوزه با سرعت، کارایی و اثربخشی مناسب همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اصل حفظ فاصله اجتماعی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت