اخبار استانی

اهدای ۶ دستگاه اکسیژن ساز به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مسئولان بانک رفاه استان ۶ دستگاه اکسیژن ساز ده لیتری به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اهداء شد.ارزش ریالی این ۶ دستگاه اکسیژن ساز مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.


رد صلاحیت مجدد ۴۳ نفر از داوطلبان شورای شهر دراستان


دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سومین مرحله از اعتراض نامزدها، ۴۳ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شدند، گفت: فردا آخرین مهلت رد صلاحیت‌شدگان شوراها برای اعتراض است. در مرحله اول ۵۶۸ داوطلب شوراهای اسلامی شهر در خراسان جنوبی صلاحیت آنان در هیئت‌های نظارت بررسی شد که ۵۰۲ نفر تایید صلاحیت شدند. حسین پور با اشاره به اینکه ۶۶ داوطلب در مرحله اول بررسی‌ها در هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌های استان تایید صلاحیت نشدند، افزود: از این تعداد ۵۷ نفر در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت اعتراض خود در مراجع ذیربط اقدام کردند، دو نفر انصراف دادند و هفت نفر باقیمانده اعتراضی ارایه ندادند. وی ادامه داد: صلاحیت ۱۴ نفر دیگر در هیئت عالی نظارت استان تایید شد و اکنون شمار کل داوطلبان در این مرحله به ۵۱۶ نفر رسیده است. حسین پور با بیان اینکه رای ۴۳ نفر دیگر از داوطلبان به قوت خود باقی مانده است، تصریح کرد: این افراد در چهارمین مرحله تا امروز (۲۸ اردیبشهت) مهلت دارند که اعتراض خود برای ارائه به هیئت مرکزی انتخابات، در فرمانداری شهرستان به ثبت برسانند. دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی یادآور شد: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهری استان در چهار مرحله صورت می‌گیرد که اولین مرحله بررسی‌ها توسط هیئت اجرایی شهرستان به ریاست فرماندار، دومین مرحله از بررسی توسط هیئت نظارت شهرستان و بررسی پس از این دو مرحله حق اعتراض به رای صادره توسط هیئت عالی نظارت استان متشکل از سه نماینده استان انجام می شود.


افتخار آفرینی بانوی المپیکی خراسان جنوبی


نجمه خدمتی بانوی تیرانداز و المپیکی خراسان جنوبی، در مسابقات بوداپست مجارستان مدال نقره تفنگ خفیف را از آن خود کرد. تیم ملی تیراندازی جمهوری اسلامی ایران، برای آماده سازی حضور در بازی‌های المپیک توکیو راهی کشور مجارستان شدند که در این رقابت ها نجمه خدمتی در تفنگ خفیف توانست عنوان نایب قهرمانی مسابقات بوداپست مجارستان را به خود اختصاص دهد.تیم ملی تیراندازی قرار است در مسابقات قهرمانی اروپا که از اوایل خرداد در کرواسی آغاز می‌شود شرکت کند و از اردوی مجارستان مستقیم راهی این مسابقات خواهد شد.


افزایش ۵۱ درصدی سرقت های خرد


فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۵۱ درصد وقوع سرقت های خرد افزایش داشته که با تلاش نیروی انتظامی بیش از ۶۵ درصد سرقت‌ها کشف شده است. فرشید افزود: ۶۱ درصد این سرقت های از اماکن خصوصی و اماکن در حال ساخت بوده است. وی با تاکید ۹۵ درصد خودروهای سرقتی در این مدت کشف شده است، بیان کرد: همچنین ۷۶ درصد موتورسیکلت های سرقتی و ۶۷ درصد سرقت های منازل نیز کشف شده است.


افزایش ۲.۵ برابری ترانزیت کالا از مرز ماهیرود


ترانزیت کالا از مرز ماهیرود شهرستان سربیشه خراسان جنوبی، فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو و نیم درصد افزایش داشته است. رحیمی زاده سرپرست گمرکات استان گفت: در این مدت ۴۲۰ دستگاه کامیون به وزن ۱۱ هزار و ۹۴۰ تن شامل روغن صنعتی، شکر ، فوفل، مرغ منجمد، آرد و … از کشور‌های عراق، هند، اندونزی، ترکیه و فدراسیون روسیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد.


فراهم شدن امکان صدور مجوز برای تولید بدون کارخانه

فرآیند صدور مجوز تولید بدون کارخانه در سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت فراهم شد. حسن نژاد معاون امور صنایع سازمان صمت استان از ابلاغ این دستورالعمل از سوی وزارتخانه خبر داد و گفت: این شیوه به افراد حقیقی و حقوقی دارای توانمندی مهندسی بازرگانی برای تولید برون سپاری شده، کمک می‌کند تا بدون صرف هزینه برای تاسیس خط تولید، بخشی از محصول یا تمام آن را در خطوط تولید واحد دیگر انجام داده و خود بر بخش‌های دیگر زنجیره ارزش افزوده اعم از طراحی محصول ، بازاریابی یا فروش متمرکز شوند.


بخشش آب بهای ۲۰ هزار مشترک کم مصرف در فروردین ۱۴۰۰

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: آب بهای ۲۰ هزار مشترک کم مصرف خراسان جنوبی در راستای اجرای طرح مهر آب در فروردین ۱۴۰۰ بخشیده شد. نادی افزود: در ۴ ماه پایان سال نود و نه ۳۹ هزار و ۸۰۰ نفر مشمول تخفیف و رایگان شدن قبوض آب بها شدند که این تخفیف معادل ۱۲۲ میلیون تومان آب بها است که بخشیده شد.

بحران فرآورده‌های خونی در خراسان جنوبی

ایسنا – مدیرکل انتقال خون با اشاره به اینکه اگر شرایط با همین منوال مراجعه برای اهدای خون پیش رود ممکن است در روزهای آینده با مشکل و بحران مواجه شویم، گفت: از مردم تقاضا داریم برای اینکه در آینده با مشکل مواجه نشویم برای کمک به نیاز خون بیمارستان‌های استان نسبت به اهدای خون اقدام کنند. میری مقدم افزود : مرکز اهدای خون بیرجند نیز همه روزه صبح‌ها و روزهای یکشنبه و چهارشنبه عصر فعال است.


برداشت طلای معطر؛ سربیشه قطب تولید گل محمدی در استان


برداشت گل معطر محمدی که سازگاری مناسبی با خشکسالی دارد، در ۱۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سربیشه آغاز شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان این روز‌ها وقتی خورشید در شهرستان سربیشه سر بر می‌آورد، کار چیدن گل‌های محمدی نیز آغاز می‌شود. شهرستان سربیشه در خراسان جنوبی به عنوان قطب تولید گل محمدی شناخته می‌شود و به دلیل سازگاری این محصول با شرایط اقلیمی و خشکسالی‌های خراسان جنوبی، کشاورزان رو به کاشت این گل می‌آورند.این طلای معطر نسبت به سایر محصولات کشاورزی، درگیری کمتری با آفات دارد و می‌تواند به صورت خشک شده نیز مورد استفاده قرار گیرد یا از آن گلاب استحصال شود. ۷۱ بهره بردار در شهرستان سربیشه، در حوزه گل محمدی مشغول به فعالیت اند و سالانه بیش از ۲۵۰ تن گل محمدی‌تر از گلستان‌های شهرستان برداشت می‌شود.یکی از باغداران گل محمدی شهرستان سربیشه می‌گوید: در این شهرستان برداشت گل محمدی که به صد برگ نیز معروف است، به دلیل سرمای هوا دیرتر از سایر نقاط و از بیستم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا ۱۰ خرداد نیز ادامه دارد. او ادامه می‌دهد: از ساعت ۶ صبح و همزمان با طلوع آفتاب مشغول چیدن گل می‌شویم و از هر درخت میزان متفاوتی گل برداشت می‌شود. این باغدار و کشاورز سربیشه‌ای می‌گوید: یک درختچه دو ساله گل محمدی، روزانه عطر ۵۰ الی ۱۰۰ گل را هدیه می‌دهد.یکی از گلاب گیران نیز می‌گوید: از هر کیلوگرم گل محمدی می‌توان ۲ الی ۳ لیتر گلاب استحصال کرد و به دلیل مرغوب بودن نوع گل محمدی در سربیشه، عطر گلاب آن نیز بی نظیر است. جوادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: پارسال سطح زیر کشت محصول گل محمدی در شهرستان، ۳۰ درصد افزایش یافت و به ۱۵۵ هکتار رسید. او افزود: باردهی درختچه گل محمدی از سال دوم کاشت آغاز می‌شود و در سال سوم و چهارم کاشت، می تواند سود دهی اقتصادی داشته باشد.


ثبت چهار مورد فوت جدید در اثر کرونا در خراسان جنوبی

شمار فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی، با ثبت ۴ مورد جدید در شبانه روز گذشته به ۸۷۸ مورد افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با اعلام این خبر گفت: در شبانه روزگذشته همچنین ۴۷ بیمار جدید کرونا از بین ۱۴۸ آزمایش گرفته شده، شناسایی شدند که ۱۲ نفر از آنان در بیمارستان‌ها بستری اند و ۳۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.


۶۳ درصد از جمعیت ۸۰ سال و بالاتر در استان واکسینه شدند


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: تاکنون ۱۰ هزار نفر از جمعیت ۸۰ سال و بالاتر معادل ۶۳ درصد از این جامعه هدف در استان خراسان جنوبی واکسینه شدند. دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی با وجود آغاز واکسیناسیون در این استان اظهار کرد: تاکنون از جمعیت گروه هدف ۸۰ سال و بالاتر در سطح استان خراسان جنوبی حدود ۱۰ هزار نفر معادل ۶۳ درصد از این جامعه هدف واکسینه شدند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به منظور کامل کردن واکسیناسیون این جمعیت، از مردم خراسان جنوبی درخواست کرد کلیه افراد ۸۰ سال و بالاتر یعنی متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن در ساعات اداری به مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی در کلیه شهرستان های استان مراجعه کنند تا واکسیناسیون این جمعیت در طی یکی دو روز باقی مانده کامل شود. وی با بیان اینکه در ادامه واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ سال به بالاتر شروع خواهد شد، افزود: تا روز گذشته از ۳۲ هزار دز واکسن دریافتی تزریق حدود ۲۳ هزار دز انجام شده است و عمده باقی مانده واکسن ها دز دومی است که برای کسانی که دز اول را دریافت کردند باید در موعد مقرر واکسیناسیون صورت بگیرد. دهقانی فیروزآبادی از نصب و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز شهرستان نهبندان خبر داد و عنوان کرد: امروز این دستگاه اکسیژن ساز ۴۰۰ لیتری به ارزش حدود ۲ میلیارد تومان که به همت یکی از خیرین در تهران خریداری شده در بیمارستان شهید آتشدست نهبندان نصب و راه اندازی می شود تا برای درمان کلیه بیماران به ویژه بیماران مبتلا به کرونا ویروس مورد استفاده قرار بگیرد.

هشدار درباره تجمع مردم در بوستان‌های خراسان جنوبی

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: با توجه به تجمع مردم در بوستان‌ها لازم است بنرها و پیام‌های اطلاع‌رسانی و هشداردهنده برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در این مکان‌ها نصب شود. نبی‌زاده افزود: خوشبختانه با عنایت خداوند و کوشش کادر درمان، اصناف و مردم، بخش زیادی از خیز چهارم کرونا کنترل شده است. وی اظهار داشت: میزان بستری‌ها در همه استان‌ها رو به کاهش است اما ادامه این کاهش منوط به استمرار محورهای اصلی مبارزه با بیماری یعنی رعایت دستورالعمل‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات غیرضروری و دورهمی‌ها است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های کرونا همچنان بالا است اضافه کرد: امیدواریم با تداوم سیر نزولی تعداد مبتلایان، شاهد کاهش فوتی‌ها نیز باشیم. وی به موارد مطرح شده در جلسه اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا اشاره کرد و گفت: روند تزریق واکسن کرونا در خراسان جنوبی براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در حال انجام است که تاکنون افراد بالای ۸۰ سال و کادر درمانی از واکسن استفاده کرده‌اند و به زودی واکسن در اختیار افراد بالای ۷۵ سال و بیماران خاص نیز قرار خواهد گرفت. نبی‌زاده افزود: همچنین در این جلسه لزوم کنترل مرزهای استان برای جلوگیری از ورود ویروس کرونای جهش یافته مجددا مورد تاکید قرار گرفت و بنا شد اقدامات نظارتی در این خصوص افزایش یابد.


کاهش تعداد دانش‌آموزان در هر حوزه امتحانی خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: حوزه‌های امتحانی دانش‌آموزان در این استان دو برابر شده و تعداد دانش‌آموزان هر حوزه از ۱۶۰ نفر به ۸۰ نفر و بیشتر کاهش یافته است. واقعی در حاشیه بازدید از چند حوزه امتحانی شهر بیرجند اظهار کرد: آزمون حضوری ۱۷ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر پایه‌های نهم و دوازدهم استان خراسان جنوبی (۲۷ اردیبهشت) در بیش از ۴۳۹ حوزه امتحانی با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد. وی با اشاره به دو برابر شدن حوزه‌های امتحانی افزود: برای هر حوزه مراقبان سلامت وظیفه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط دانش‌آموزان قبل و بعد از برگزاری آزمون‌ها و تفکیک دانش‌آموزان مشکوک، دارای علائم یا مبتلا به کرونا و هدایت آنان به محل‌های مورد نظر را برعهده دارند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مدیران و مسئولان حوزه‌های امتحانی تاکید کرد و گفت: برگزاری آزمون‌ها زیر نظر دوایر نظارتی آموزش و پرورش و با همکاری و نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار می‌شود.وی با بیان اینکه اولویت اول آموزش و پرورش، صیانت از سلامت دانش‌آموزان است، یادآور شد: اولیای دانش‌آموزان نگران برگزاری آزمون حضوری نباشند و برای اطمینان خاطر می‌توانند با حضور در مدارس از حوزه‌های امتحانی و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت