اخبار استانی

دمای هوا در خراسان جنوبی افزایش می‌یابد

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناختی در هفته جاری روند افزایش دمای هوا در استان پیش‌بینی می‌شود . فاطمه زارعی افزود: روند تغییرات دما از امروز تا روز چهارشنبه در خراسان جنوبی افزایشی است. وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دهسلم نهبندان با ۳۷ درجه سانتیگراد گرمترین و قاین با ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان بودند.


پیشرفت ۲۰ درصدی راه آهن زاهدان-بیرجند-مشهد در استان

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طول راه آهن زاهدان-بیرجند-مشهد ۹۰۱ کیلومتر است که ۴۲۱ کیلومتر آن در جغرافیای خراسان جنوبی و حد فاصل بیرجند – یونسی ۲۷۱ کیلومتر است. داعی افزود: از این مقدار ۱۸۳ کیلومتر در استان خراسان جنوبی که ۳۲ کیلومتر آن در دست انجام و با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد در مرحله عملیات زیر سازی است. وی گفت: اعتبار این طرح از ۲۹۰ میلیارد ریال در قانون بودجه سال ۹۹ به ۶۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته و فاینانس داخلی راه آهن قطعه بیرجند- یونسی در حال انعقاد قرار داد مشارکت است. مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین در خصوص پیشرفت راه آهن فردوس گفت: طول راه آهن فردوس ۷۱ کیلومتر می‌باشد که در سال ۹۸ آغاز شده و تاکنون در مرحله عملیات زیرسازی حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. داعی افزود: این مسیر در سال ۱۴۰۰ در تغییرات قانون عنوان طرح به اتصال سرایان، فردوس، بشرویه به شبکه ریلی اصلاح شده که در حال حاضر مطالعات اتصال سرایان و بشرویه به شبکه ریلی از طرف شرکت ساخت در دست اجرا است.


جریمه ۳۷۶ خودرو در اجرای طرح ممنوعیت تردد عید فطر

۳۷۶ خودرو در اجرای طرح ممنوعیت تردد عید فطر در خراسان جنوبی جریمه شدند. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در ستاد استانی کرونا گفت: در چندروز تعطیلی اخیر ۳۵۱ خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۲۵ خودرو جریمه یک میلیون تومانی شدند. سردار فرشید همچنین با بیان اینکه از ابتدای امسال ۸ هزار و ۱۰۰ جریمه ۲۰۰ هزار تومانی اعمال شده است گفت: به صورت میانگین هرشب ۱۷۰ خودرو اعمال قانون شده اند. وی با بیان اینکه ۴۳۰ جریمه، ۵۰۰ هزار تومانی در این مدت انجام شده است افزود: ۱۲۷ خودرو هم جریمه یک میلیون تومانی شده اند. سردار فرشید از ارسال ۱۷ هزار و ۴۰۰ پیامک اخطار به تردد هم خبر داد و گفت: ۴۷ تذکرلسانی هم به رانندگان داده شده است.


ارزش سهام عدالت خراسان جنوبی دو برابر شد

مدیرکل اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: سرمایه شرکت سرمایه گذاری استانی در خرداد ماه ۱۳۹۹ بیش از ۶ هزار میلیارد تومان بود که این سرمایه هم اکنون به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است. به گفته جعفری ۶۵۰ هزار سهام دار عدالت در خراسان جنوبی هستند که ۴۶۳ هزار نفر به صورت غیر مستقیم سهام دار شرکت سرمایه گذاری استان شده اند.


شناسایی ۳۵ مبتلای جدید به ویروس کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۱۰۸ آزمایش کرونا، ۳۵ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از این تعداد مبتلای جدید به کرونا، ۷ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۲۸ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند. مهدی زاده افزود:هم اکنون ۲۰۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، که از این تعداد ۱۱۲ نفرمبتلا قطعی بیماری کرونا و ۱۸ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۶ نفر آنان وخیم است.


معادل ۵۰ درصد بودجه عمرانی در خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: فقط در سه تفاهم‌نامه ستاد توسعه خاوران، معادل ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی استان از طریق بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است. ملانوری در دیدار حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در استان به اقدامات توسعه‌ای در این استان اشاره کرد و گفت: در این راستا مهمترین گام راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران بوده است که پس از ارسال به وزارت کشور به عنوان الگو به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شد. استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه پایه اصلی سرمایه‌گذاری در این کار باید مردم استان باشند افزود: مردم باید در چرخه تولید قرار گیرند و اگر ذخایری وجود دارد، مردم استان باید از سود آن بهره‌مند شوند و سطح رفاه آنان ارتقا یابد. وی بیان کرد: جذب سرمایه‌گذاران سایر استان‌ها حتی سرمایه‌گذاران خارجی نیز در رده بعدی قرار دارد. ملانوری با اشاره به اعتبارات ملی و استانی که در راستای ستاد توسعه خاوران به استان تزریق شده است، گفت: با فعالیت‌های صورت گرفته در ستاد، به‌زودی عملیات اجرایی سه طرح با ۸۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اجرایی می‌شود و این در حالی است که اعتبارات تزریق شده عمرانی ملی و استانی در سال گذشته هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است. وی تصریح کرد: با همین اقدام حدود ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی که طی یک سال گذشته هزینه شده است، از طریق بخش خصوصی وارد استان می‌شود. ملانوری افزود: چند طرح دیگر نیز در ستاد توسعه به نتیجه نهایی رسیده است و در جلسات بعد تبدیل به تفاهم‌نامه خواهد شد که این اقدام بزرگ و اساسی، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یعنی مردمی کردن اقتصاد، استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی و منابع داخلی را به‌صورت عینی محقق می‌کند. استاندار یکی از مشکلات سرمایه‌گذاران را گرفتن استعلامات عنوان کرد و گفت: کارگروه زیربنایی استان استعلام‌ها را بی‌نام تهیه کرده و از همان روز اول در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.


بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه خانه بیرجند در خردادماه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در خردادماه سال‌جاری در پویش “هر هفته الف- ب- ایران” به صورت رسمی افتتاح می‌شود. امامی افزود: مطالعات اولیه فاز دوم تصفیه خانه بیرجند سال ۱۳۸۹ آغاز شد که سال ۱۳۹۰ مجوزهای لازم را از شورای اقتصاد اخذ و در سال ۱۳۹۱ قرارداد آن با بانک توسعه و تجارت اکو منعقد شد. وی با بیان اینکه در مرحله نخست برای فاز دوم تصفیه خانه بیرجند ۱۷ میلیون یورو اختصاص یافت، افزود: اعتبارات پرداخت شده برای اتمام طرح کافی نبود و نیاز به افزایش ارزی بود که با پیگیری های انجام شده این رقم به ۲۳ میلیون یورو افزایش یافت. امامی عنوان کرد: فاز دوم تصفیه خانه بیرجند شامل ۳۷۶ کیلومتر شبکه جمع آوری، دو خط انتقال و تصفیه خانه برای پوشش ۳۴۵ هزار نفر جمعیت است که خط انتقال این پروژه به طول ۹ کیلومتر و عمق پنج متر از لوله های پلی اتیلن و جداره در نظر گرفته شده است. وی اظهار کرد: ظرفیت این تصفیه خانه ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در این پروژه از جدیدترین روش های ساخت استفاده شده به گونه ای که در کمتر از هشت ساعت عملیات تصفیه انجام می شود. امامی گفت: این تصفیه خانه هیچ بویی منتشر نخواهد کرد و این در حالیست که در مدل اول تصفیه خانه که از روش برکه ثبتی استفاده شده فاضلاب ۳۵ روز برای تصفیه در برکه باقیمانده و سبب ایجاد بوی نامطبوع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت