اخبار استانی

فطریه مردم بین نیازمندان مناطق توزیع می‌شود

سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: به‌ منظور رعایت مسائل شرعی در هزینه‌کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری ‌شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیئت ‌امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه توزیع می‌شود.

تخریب بیش از هزار کیلومتر راه در استان

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تخریب و آسیب دیدن هزار و ۱۱۵ کیلومتر راه در سطح استان خبر داد. جلال زاده افزود: خسارت سیلاب بیشتر در محور‌های فرعی و روستایی شهرستان‌های قاینات، بیرجند، فردوس، سربیشه، طبس، نهبندان و خوسف بوده که طی بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل، زیرسازی و روان سازی و دریواسیون (دیوار هدایت آب) در این مسیر‌ها دچار آسیب شده است. وی با اشاره به اینکه در اکثر محور‌های سطح استان سیلاب به حاشیه محور‌ها و ابنیه فنی خسارت وارد کرده است، افزود: هزار و ۱۱۵ کیلومتر راه و ۵۰۷ دستگاه ابنیه فنی، پل، آبنما و ابرو در سیلاب اخیر خسارت دیده اند. جلال زاده بیان کرد: یک دستگاه پل نیز در محور اسدیه – گزیک کامل تخریب شده است. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: در تمام شهرستان‌ها خسارات‌هایی داشتیم داده شده که عمدتاً در محور‌های روستایی بوده که ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات و ۳۰۰ نیروی راهداری جهت ترمیم اولیه محور‌ها به منطقه اعزام شدند. جلال زاده تصریح کرد:ابلاغ اعتبار لازم برای بازسازی خسارات ناشی از سیلاب از محل اعتبارات ستاد بحران خواهد بود.

غربالگری بینایی بیش از ۳۱ هزار کودک در خراسان جنوبی

مسئول روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی گفت:  31 هزار و ۴۵۳ کودک در استان غربال شدند که از این تعداد ۲ هزار کودک به سطح دو غربالگری ارجاع داده شدند. فیاضی افزود: در حال حاضر استان خراسان جنوبی دارای ۱۳ دستگاه غربالگری پلازاپتیکس مجهز و پیشرفته جهت اجرای برنامه می‌باشد. همچنین تعداد ۴۴ پایگاه دائمی و ۶۸۰ پایگاه غیر دائمی در استان در حال ارائه خدمت به همشهریان عزیز می‌باشند.

شناسایی ۵۰ مبتلای جدید به ویروس کرونا

فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی با ثبت ۲ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته به ۸۶۸ نفر افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته۱۶۲ آزمایش در استان گرفته که ۵۰ بیمار جدید شناسایی شد. مهدی زاده افزود: ۱۶ نفر از بیماران جدید شناسایی شده مربوط به شهرستان بیرجند، ۱۴ نفر قاین، ۴ نفر نهبندان، ۴ نفر سربیشه، ۳ نفر بشرویه، ۲ نفر خوسف، ۲ نفر سرایان، ۲ نفر فردوس، یک نفر درمیان، یک نفر زیرکوه و یک نفر مربوط به شهرستان طبس است.

سهم ویژه بسیج سازندگی از طرح هزار هکتاری گلخانه

 استاندار خراسان جنوبی از سهم ویزه بسیج سازندگی درطرح هزار هکتاری گلخانه‌های استان خبر داد. ملانوری در نخستین کارگروه استانی هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه‌های بسیج سازندگی استان در سال ۱۴۰۰ گفت: ۳۰ هکتار از ظرفیت طرح هزار هکتاری گلخانه‌های استان به بسیج سازندگی واگذار می‌شود. وی با اشاره به اینکه این حجم از گلخانه باید به کشت هیدروپونیک اختصاص یابد افزود: با توجه به کویری بودن خراسان جنوبی، این حجم از کشت هیدروپونیک می‌تواند بخشی از علوفه مورد نیاز دام استان را تأمین نماید. ملانوری ادامه داد: استان آمادگی دارد اجرای کلیه پروژه‌هایی که در توان بسیج سازندگی است و به لحاظ قانونی و تخصصی نیز مقدور باشد، به این مجموعه واگذار نماید. به گفته استاندار؛ این اقدام در راستای کاهش هزینه‌ها و تسریع در روند اجرای پروژه‌ها صورت می‌گیرد. وی بسیج سازندگی را به لحاظ وجود نیروی انسانی غنی، ظرفیت بسیار خوبی عنوان کرد و گفت: از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های استان استفاده می‌شود. ملانوری تصریح نمود: ظرفیت بسیج سازندگی هم، فرصت خوبی برای تحقق برنامه‌های ستاد توسعه خاوران است. ارائه گزارش یک ساله اقدامات بسیج سازندگی، برنامه ریزی برای تعامل و همکاری مناسب با دستگاه‌های اجرایی در راستای عملیاتی کردن پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سال ۱۴۰۰،   حمایت و پشتیبانی از فعالیت جهادگران در سال جاری و نیز هم افزایی در راستای آموزش توانمندسازی و اشتغال روستایی، از دستور کار‌های نخستین کارگروه استانی هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه‌های بسیج سازندگی استان در سال ۱۴۰۰ بود.

تایید صلاحیت ۱۴ داوطلب انتخابات شورا‌های شهر  استان

هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی خراسان جنوبی ، صلاحیت ۱۴ داوطلب انتخابات ششمین دوره شورا‌های شهر را تایید کرد.دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان گفت: پس از تایید صلاحیت ۱۴ داوطلب انتخابات شورا‌های شهربرگزاری جلسات طولانی هیئت عالی نظارت، از ۵۸ داوطلبی که به رد صلاحیت شدنشان اعتراض کرده بودند، صلاحیت ۱۴ نفر تایید شد و یک نفر هم انصراف داد. حسین پور افزود : رای ۴۳ نفر دیگر از داوطلبان به قوت خود باقی ماند. وی با بیان اینکه صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های شهری استان در ۴ مرحله بررسی می‌شود گفت: دراولین مرحله توسط هیئت اجرایی، و در مرحله دوم توسط هیئت نظارت شهرستان ۶۶ نفر براساس مستندات دریافتی از مراجع چندگانه رد صلاحیت شدند. وی افزود : در مرحله سوم، ۵۸ نفر از ردصلاحیت شدگان اعتراض کردند که درخواست آنان در هیئت عالی نظارت استان که متشکل از سه نماینده استان است، بررسی شد که در نهایت با دسترسی به اطلاعات تکمیلی، با تغییر ۱۴ رای موافقت و رای به صلاحیت داده شد. دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان گفت: ۴۳ نفر باقی مانده فرصت دارند در چهارمین مرحله، اعتراض خود را پس از دریافت نتیجه از فرمانداری شهرستان‌ها در تاریخ ۲۴ اردیبهشت، طی مدت حداکثر چهار روز برای ارائه به هیات مرکزی انتخابات، در فرمانداری شهرستان به ثبت برسانند. حسین پور افزود : نتیجه چهارمین مرحله از بررسی‌ها برای معترضان شهر بیرجند طی مدت ده روز و برای سایر شهرستان‌ها طی مدت ۵ روز به ستاد انتخابات استان ابلاغ خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت