اخبار استانی

سه سامانه حوزه آموزش در دانشگاه بیرجند رونمایی شد

آیتی معاون دانشگاه بیرجند گفت: سامانه‌های “فعالیت‌های کیفیت‌بخش آموزشی”، “آیین‌نامه‌های دانشگاه (ساد) “ و “شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر (شتاب) “ در دانشگاه بیرجند رونمایی شد و در دسترس اساتید و دانشجویان قرار گرفت.


هشدار پلیس فتا ؛ کلاهبرداری در پوشش جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر درخصوص کلاهبرداری از شهروندان با ترفند کمک به نیازمندان و جمع‌آوری فطریه هشدار داد.سرهنگ علی محمدپور گفت: شهروندانی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی پرداخت کنند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را به حساب‌های مؤسسات اعلام شده توسط رسانه‌های رسمی و داخلی واریز و از پرداخت وجه در سایت‌های نامعتبر و حساب شخصی افراد خودداری کنند.


سیر صعودی قربانیان کرونا در خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته کرونا، ۶ بیمار مبتلا در استان را راهی خانه ابدی کرد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۱۸۹ تست مولکولی تشخیص کرونا انجام شد که مجموعا ۶۵ بیمار جدید شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۳۲ مورد از بیرجند، ۲۱ مورد از شهرستان قاینات، ۴ مورد درمیان، شهرستان‌های طبس و فردوس هرکدام سه مورد جدید و از شهرستان شهرستان سربیشه و بشرویه هرکدام یک مورد جدید شناسایی شد.


پیش‌بینی‌های بهداشتی برای امتحانات حضوری دانش‌آموزان


مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سلامت دانش آموزان خط قرمز آموزش و پرورش است گفت: از تمام امکانات در اختیار برای پیشگیری از به خطر افتادن سلامت دانش آموزان این دو پایه استفاده خواهد شد. واقعی افزود: ۱۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز پایه نهم و بیش از ۵ هزار دانش آموز پایه دوازدهم در خراسان جنوبی در حال تحصیل هستند که امتحاناتشان از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد با توجه به مصوبه ستاد کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود. وی گفت: امتحانات پایه نهم به صورت هماهنگ شهرستانی و دربزرگترین فضای مدرسه از جمله نمازخانه، سالن‌های ورزشی و چند منظوره و امتحانات نهایی پایه دوازدهم در ۸۵ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.وی با بیان اینکه مکان‌های برگزاری امتحانات قبل و بعد از برگزاری ضدعفونی خواهد شد گفت: فاصله ۲ متر برای صندلی‌ها و داشتن تهویه در مکان برگزاری مورد توجه است. مدیرکل آموزش و پرورش استان الزام دانش آموزن به داشتن ماسک، تب سنجی و کنترل سلامتی آنان را از دیگر موارد اعلام کرد و افزود: ماسک، مایع دستشویی و مواد ضدعفونی هم برای تمام این مدارس تامین شده است. واقعی افزود: در هر مدرسه علاوه بر مربی بهداشت، مراقبان سلامت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند. وی گفت: در تب سنجی‌ها، دانش آموزان مشکوک در قرنطینه امتحان خواهند داد.


زنگ خطر ورود کرونای هندی به صدا درآمد


مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان جنوبی گفت: رعایت کمتر از ۵۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی در مرز تجاری مشترک خراسان جنوبی با افغانستان، زنگ خطر ورود کرونای هندی به کشور را به صدا درآورده است. نبی زاده اظهار داشت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی به ۴۰ و بازارچه ماهیرود نیز به ۵۰ درصد کاهش یافته که برای همه ما نگران کننده است. وی با تأکید بر مراقبت‌های بیشتر مرزی، افزود: با توجه به تردد روزانه‌ی بیش از هزار کارگر و تجار افغانستانی و ایرانی، از مدیران بازارچه مرزی و قطعه منفصله انتظار داریم که نظارت بیشتری بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک داشته باشند و پایش سلامت افراد را جدی‌تر بگیرند.


محدودیت های ترافیکی تعطیلات عید سعید فطر اعلام شد


رئیس پلیس راه خراسان جنوبی محدودیت های ترافیکی تعطیلات عید سعید فطر در استان را اعلام کرد و گفت: این محدودیت ها از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت آغاز خواهد شد. سرهنگ رضایی افزود: بر این اساس از هموطنان درخواست می شود حتماً به مقررات ابلاغی توجه ویژه ای داشته باشند و از سفرهای غیرضروری جداً خودداری کنند تا شاهد سیر نزولی این بیماری باشیم. رئیس وی اظهار داشت: به طور طبیعی با ارائه تذکر سعی در پیشگیری از سفرها خواهد شد و در صورت اصرار و پافشاری رانندگان، به ناچار همانطور که در رسانه ها اطلاع رسانی شده است به اعمال قانون و اجرای مقررات خواهیم پرداخت. رضایی تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر و همجنین خودروهای وانت بار با پلاک شخصی که در امر جابجایی و ارزاق عمومی فعالیت دارند، فاقد هر گونه ممنوعیت تردد می باشند. وی خاطرنشان کرد: مجوزهایی از سوی فرمانداری ها برای برخی افراد از قیبل پزشکان، کادر درمانی و برخی مشاغل خاص قبل از ورود به این ایام صادر شده است، که اگر دارای اعتبار باشد از این قاعده مستثنی هستند. رضایی خاطرنشان کرد: جریمه تردد در این ایام در شهرهای قرمز یک میلیون تومان، در شهرهای نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان و تردد شبانه ۲۰۰ هزار تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت