اخبار استانی

اقامه نماز عید فطر در سراسر خراسان جنوبی

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی از اقامه نماز عید سعید فطر در سراسر استان خبر داد. مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گفت: نماز عید فطر در شهر‌های آبی، زرد، نارنجی و قرمز در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه خواهد شد.


۶ طرح سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی آماده واگذاری است


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای سهولت در روند سرمایه‌گذاری و غلبه بر بروکراسی اداری مجوز بی‌نام برای ۶ طرح سرمایه‌گذاری در ستاد توسعه خاوران نهایی شد و این طرح‌ها آماده واگذاری است. فرهادی افزود: از ۹ طرح که در ۱۳ مکان استان بررسی شد، مکان‌یابی ۶ طرح در هفت نقطه به تایید رسید که یک طرح نیروگاه خورشیدی و بقیه طرح‌ها صنعتی است.وی بیان کرد: با توجه به اینکه طرح‌ها در ستاد توسعه خاوران تایید و مکان‌یابی آنها انجام شده بود، ما در کارگروه زیربنایی با اولویت ویژه طرح‌ها را بررسی کردیم. معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: همه استعلام‌های این طرح‌ها بدون نام اخذ شده است و به محض اینکه سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کند، به نام سرمایه‌گذار زمین مشخص می‌شود و پروانه احداث ساختمان‌ها در اختیارش قرار خواهد گرفت که با این اقدام یک پروسه ۶ ماهه فعالیت سرمایه‌گذار جلو می‌افتد. وی اظهار داشت: با این کار عملا هیچ یک از آن فرآیندهای زمانبر و پیچیده اداری تکرار نخواهد شد و کافی است سرمایه‌گذار و متقاضی مراجعه کنند تا جواز صادر شده به آنها واگذار شود. فرهادی عنوان کرد: این طرح‌ها در سایت استانداری خراسان جنوبی و اپلیکیشن ستاد توسعه خاوران ثبت شده است و به عنوان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان در سطح کشور معرفی خواهند شد. وی گفت: صدور مجوز بی‌نام و آماده‌سازی زمینه‌ها برای ورود بی‌دغدغه سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات موثر برای حذف بروکراسی اداری بوده که در این استان انجام شد و امیدواریم با این طرح‌های تسهیلی زمینه برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران در خراسان جنوبی فراهم شود.


افزایش چهار برابری صادرات کالا‌های خراسان جنوبی


صادرات کالا‌های خراسان جنوبی، در نخستین ماه سال در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار برابر افزایش یافت. مدیر کل گمرکات استان گفت: در این مدت ۵۷۲ فقره اظهارنامه صادراتی به وزن ۸۶ هزار و ۷۵۰ تن و به ارزش ۱۹ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۶۶۵ دلار از کالای تولیدی استان به کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان و پاکستان صادر شده است. رحیم زاده با بیان اینکه کالا‌های صادراتی استان ۳۰۹ درصد به لحاظ ارزشی و ۵۲ درصد به لحاظ وزنی در مقایسه به سال ۹۹ افزایش داشته است، افزود: صیفی جات، سیمان، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، کاشی، گازوئیل، خرما، کک، پاکت پلاستیکی و میلگرد از جمله کالا‌های صادراتی بودند. وی همچنین از صادرات ۱۳۲ هزار و ۱۵۵ تن کالای تولید دیگر استان‌های کشور از گمرک ماهیرود خبر داد و گفت: این کالا‌ها ۵۱ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۱۱۷ دلار برای کشور ارزآوری داشته است. مدیر کل گمرکات استان گفت: از ابتدای امسال اظهارنامه واردات نداشتیم.


فعالیت‌های ورزشی در شهرستان‌های زرد بلامانع است

مدیر کل ورزش و جوانان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در خراسان جنوبی و اعلام رنگ بندی جدید شهرستان ها، فعالیت‌های ورزشی در شهرستان‌های با رنگ بندی زرد کرونایی، همچون خوسف، درمیان، سربیشه، سرایان و بشرویه مجاز اعلام شد. عزیزی افزود: در شهرستان‌های دارای محدودیت، نظارت و بازرسی‌ها از اماکن ورزشی و باشگاه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و با متخلفین احتمالی برابر ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.


رخت سیاه کرونا بر تن ۵ خانواده دیگر

در شبانه روز گذشته با ثبت ۵ مورد فوت جدید ناشی از کرونا آمار جان باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۵۳ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۷۴ تست مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۳۱ بیمار جدید شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۴ مورد از بیرجند، ۳ مورد از طبس، دو مورد از نهبندان و از شهرستان‌های فردوس و قاین هرکدام یک مورد جدید شناسایی شد.


لزوم گرایش اصناف به فروش آنلاین


مدیر مرکز مطالعات اقتصادی اتاق بازرگانی با تأکید بر ضرورت افزایش فروش‌های آنلاین گفت: آمارهای رسمی بیکاری بر مبنای علمی تهیه نمی‌شود. مهدیه ضیائیان افزود: متأسفانه در شرایط سخت محدودیت‌های کرونایی اصناف بسیار آسیب دیدند و حمایت خاصی از آنان نشد. وی بیان‌کرد: متأسفانه برخی از اصناف چک‌هایشان برگشت خورد و حتی حکم جلب آنان نیز صادر شد. ضیائیان ادامه‌داد: ما در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برگزار می‌کنیم که زندانیان غیر عمد که به واسطه مسائلی چون چک و بدهی مالی در حبس هستند، از زندان آزاد شوند و از طرف دیگر با عدم حمایت از اصناف در این شرایط به تعداد این زندانیان بدهی می‌افزاییم. وی افزود: هر چند رسانه‌ها و مراکز رسمی آمار بیکاری در خراسان‌جنوبی را حدود ۹ درصد اعلام می‌کنند ولی طبق پژوهش‌های انجام شده بیکاری واقعی در استان حدود ۳۵ درصد است چرا که در آمارهای رسمی اگر کسی فقط دو ساعت در هفته کار کند، او را شاغل محسوب می‌کنند که این شیوه آمارگیری مبنای علمی ندارد. ضیائیان بیان‌کرد: اگر می‌خواهیم بر معضل بیکاری غلبه کنیم باید نسبت به حمایت از اصناف توجه جدی داشته باشیم چرا که با ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون هم در یک واحد صنفی می‌توان اشتغال‌زایی انجام داد. وی با اشاره به اینکه در شرایط سخت تعطیلی‌های کرونایی چه کسی پاسخگوی چک‌های برگشت خورده و خسارت‌های اصناف خواهد بود، گفت: یکی از راه‌هایی که اصناف می‌توانند فروش خود را در شرایط کرونایی داشته باشند، فروش‌های آنلاین است.


تذکر نماینده نهبندان و سربیشه به وزیر نیرو

مصطفی نخعی در تذکر کتبی به رضا اردکانیان از بی توجهی جدی به تکمیل، اصلاح و کاهش هدر رفت شبکه‌های آب به خصوص در شهرستان‌های محروم انتقاد کرد و گفت: چرا در بسیاری از روستا‌های شهرستان‌های نهبندان و سربیشه مردم برای ساعات طولانی از داشتن آب آشامیدنی سالم بی بهره اند؟


ورود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب به سد‌های مخزنی استان

۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب در بارندگی‌های هفته گذشته به ذخایر ۸ سد مخزنی خراسان جنوبی افزوده شد.سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از کاهش ۳۷ درصدی حجم ذخیره آب در سد‌های مخزنی استان در مقایسه با سال قبل خبر داد و گفت: حجم فعلی ذخایر سد‌های مخزنی استان ۱۸.۳ میلیون مترمکعب است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت