اخبار استانی

پیوست فرهنگی عامل توفیق فعالیت‌های اجرایی است


استاندار خراسان جنوبی گفت: بدون پیوست فرهنگی در راستای اجرای فعالیت‌های اجرایی توفیق واقعی را نخواهیم داشت و بهره‌مندی لازم را نخواهیم برد. حمید ملانوری ، افزود: جامعه بدون نشاط فرهنگی و بدون حرکت در مسیر فرهنگ اصیل خودش نمی‌تواند توفیقی داشته باشد و به سعادت برسد. وی بیان کرد: جامعه به شدت به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیاز دارد و این مکان‌هایی که فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و نشست‌هایی در آن انجام می‌شود برای یک شهر ارزشمند است. استاندار خراسان جنوبی با گرامیداشت نهم اردیبهشت سالروز تاسیس شورای‌های اسلامی، گفت: نهادهای شورای اسلامی یکی از نعمت‌های بسیار خوب انقلاب اسلامی است که امام راحل در ماه‌های اولیه شکل‌گیری انقلاب اسلامی دستور شکل‌گیری این نهاد را دادند تا با استفاده از خرد جمعی و مشارکت مردم و با تعیین سرنوشت مردم توسط خود مردم، مسیر توسعه و آبادانی شهرها و روستاها شکل بگیرید. ملانوری افزود: در دوره‌ای هم براساس قانون اساسی با برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، رنگ و بوی قانونی‌تر و سازمان یافته‌تری این نهاد گرفت. وی بیان کرد: در این پنج دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت‌های جدی را شاهد بودیم، اولا تحقق یکی از شعارهای اصلی انقلاب که همان تعیین سرنوشت مردم توسط خود مردم و بحث شایسته سالاری و مردم سالاری دینی بود. ملانوری ادامه داد: مردم در روستاها در دورترین نقطه کشور با رای و نظر خودشان صالح‌ترین و فعال‌ترین آدم‌ها را انتخاب می‌کنند تا بتوانند حوزه عمران روستاها و شهرها را به‌دست بگیرند و با مطالبه‌گری جدی از سوی منتخبین مردم در سطح مدیریت کشور شکل بگیرید. وی اظهار داشت: باید قدردان انقلاب و نظام اسلامی باشیم که حاکمیت مردم بر مردم ذیل احکام و رهنمودهای مکتب اسلام و بر پایه فرهنگ دینی، انقلابی و جهادی و فرهنگی ایرانی به عنوان فرهنگ غنی کشور برای ما به ارمغان آورد و اکنون ما در سایه این نعمت بزرگ زندگی می‌کنیم.


آغاز بهره برداری از بزرگترین فرهنگ سرای شرق کشور


فرهنگسرای بیرجند با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد.سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند به عنوان بزرگترین فرهنگسرای شرق کشور روز گذشته به صورت ویدئو کنفرانس با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد. این طرح عمران شهری در آستانه نهم اردیبهشت روز شوراها از طریق ارتباط تصویری با معاون اول رئیس جمهوری، استاندار خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی استان، فرماندار بیرجند و برخی از مسئولان استانی در بیرجند برگزار شد. همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزیر کشور، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و استانداران سراسر کشور نیز به صورت ویدئوکنفرانسی حضور داشتند.


فوت چهار بیمار کرونایی دیگر در خراسان جنوبی

با ثبت چهار مورد فوت جدید بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۱۹ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۳۱۷ آزمایش انجام شده در استان ۱۲۴ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد گفت: از ۱۲۴ مبتلای جدید به کرونا، ۳۱ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۹۳ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.


رعایت قانون، مشارکت بیشتر در انتخابات را به همراه دارد


رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی قانون‌مداری را مهمترین رکن در انتخابات دانست و گفت: رعایت قانون ضمن اینکه مشارکت هرچه بیشتر مردم را به همراه دارد، از دادن مستمسک دست افراد سودجو نیز جلوگیری می‌کند. ناصر خوش خبر در نشست ستاد انتخابات استان افزود: انتخابات فرصتی برای بروز و ظهور اراده عمومی است و در جریان انتخابات با رأی و نظر مردم، چرخش قدرت صورت می‌گیرد.وی اظهار داشت: خروجی انتخابات، نشستن فرد مورد تایید مردم بر کرسی قدرت است و مهمترین موضوع در انتخابات این است که این رأی به انتخاب بهترین و نخبه‌ترین افراد بینجامد.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: به جهت اهمیت موضوع، تمامی عوامل فعال در حوزه اجرا و نظارت انتخابات مکلف به رعایت قانون و اصل بی‌طرفی هستند.وی موضوع تبلیغات نامزدها را جزء لاینفک انتخابات عنوان کرد و افزود: طبیعتا رنگ‌بندی شهرها ناشی از شیوع کرونا و ملاحظات و پروتکل‌های بهداشتی بر روند انجام تبلیغات تاثیرگذار است.خوش خبر گفت: ستاد انتخابات کشور تا این لحظه در زمینه انجام تبلیغات در فضای مجازی یا عینی به جمع‌بندی نرسیده است.وی آموزش و توجیه نامزدهای انتخابات را هم ضروری خواند و گفت: توجیه نامزدها و تاکید بر رعایت قانون از طرف آنها در تمامی مراحل، در کاهش ناهماهنگی‌ها و آشفتگی فضا بسیار تاثیرگذار است. رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی از رؤسای همه کمیته‌های ذیل ستاد خواست به پایش و احصای امکانات زیرساختی حوزه تحت اختیار خود بپردازند. وی تاکید کرد: پایش شرایط و جبران کاستی‌ها قبل از انتخابات، روند برگزاری انتخابات را تسهیل می‌کند.


۱۴ میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان جنوبی سند مالکیت گرفته است


رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: نگاه ویژه‌ای در سند تحول قوه قضاییه به ثبت اسناد و املاک شده است و حقوق مالکیت باید در این سازمان مدیریت شود.حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی که با حضور سید “صادق سعادتیان” معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، افزود: در دوران تحول قوه قضاییه این وظایف باید انجام شود و در جای جای سند وظایفی برای مجموعه ثبت اسناد و املاک تعریف شده است. وی گفت: در این سند مهم و راهبردی که کلید حل همه مشکلات قوه قضاییه است در ماموریت هفتم رعایت حقوق مالکیت اشخاص آمده که توسط ثبت اسناد و املاک باید مدیریت شود.رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: چالش‌هایی در این سند معرفی شده که تزلزل مالکیت اموال غیر منقول از جمله آنهاست و امروز مشکل بزرگی برای قوه قضاییه است.وی افزود: در زمینه حدنگاری و کاداستر تحول بزرگی در کشور به وجود آمده و در استان نیز توفیقاتی داشتیم که امیدواریم ادامه پیدا کند.

علیرغم کمبود کارمند توانستیم در این مدت با استان‌های بزرگ کشور گام به گام جلو برویم

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: خوشحالم در این استان با کمبود کارمند توانستیم در این مدت با استان‌های بزرگ کشور گام به گام جلو برویم.غلامرضا شهریاری افزود: در بسیاری از شاخص‌ها استان اول به خصوص در حوزه صدور اسناد بودیم. وی گفت: در موضوع پرونده‌های اجرایی حرکت جهادی را از ابتدای سال قبل آغاز کردیم و چهار هزار و ۷۰۰ پرونده با رشد ۱۷۷ درصد ثبت شد.وی اظهار داشت: در همین مدت ۲ واحد ثبتی به بهره‌برداری رسید و بودجه تملک دارایی استان از ۶۰۰‌ میلیون تومان به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

کاداستر زراعی و ‌وصول مطالبات بانک‌ها از برنامه های امسال ثبت

مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی هم با بیان اینکه مسئولیت یک امانت است گفت: اگر مشکلی از کار مردم را باز کنیم در کارنامه عمل ما ثبت می‌شود و روزی که اتمام ماموریت باشد پیش وجدان خود راحت هستیم.محمد محمدزاده افزود: امیدواریم با حمایت همه مدیران استان در تحقق منویات مقام معظم رهبری، سیاست‌های قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک گام برداریم و با همدلی و ‌خرد جمعی، اهداف مورد نظر عملیاتی شود.وی گفت: برنامه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک در سال جاری کاداستر زراعی و ‌وصول مطالبات بانک‌ها است که امیدواریم محقق شود. محمدزاده تصریح کرد: خراسان جنوبی به عنوان سومین استان از نظر وسعت کار زیادی دارد که امیدوایم با کمک همه‌جانبه دستگاه‌ها و نهادها با تمام ظرفیت برای پیشبرد اهداف و وظایف اقدام ‌کنیم.

عقد توافق نامه برای کاداستر در حوزه روستایی استان طی امسال

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این جلسه گفت: با توجه به اهمیت مانع‌زدایی‌ها ۹۸ درصد خدمات این سازمان به پهنای کشور، الکترونیکی است. سعادتیان گفت : سند تحولی ما مدیریت جهادی، مبارزه جدی با فساد اداری، حفظ کرامت ارباب رجوع و کارمندان و خدمات دقیق، صحیح و به موقع است لذا مردم حق خدمت گرفتن و ما وظیفه خدمت کردن داریم که باید آن را به‌موقع و بی‌منت انجام دهیم.وی گفت: در تمامی بخش‌های ثبت باید سلامت اداری ارتقا یابد هرچند نظر بر این است که جلوی فساد گرفته شود اما مبارزه همچنان ادامه خواهد داشت و همه خدمات را به صورت هوشمند ارایه خواهیم داد تا فساد اداری به حداقل برسد.سعادتیان گفت: در اراضی ملی خراسان جنوبی ۱۴ میلیون هکتار از عرصه این استان مالکیت گرفته است.وی افزود: در حوزه روستایی استان امسال برای نقشه‌برداری کاداستر توافق‌نامه منعقد کردیم و یکی از توفیقات سازمان ثبت اسناد و املاک صدور مالکیت بدون حق ثبت برای روستاییان است. وی گفت: یکی از دغدغه‌ها به جهت شعار سال، حمایت از روستاییان است که برای سنددار کردن بافت روستایی و مزارع کشاورزی از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نخواهد شد. در این آیین از خدمات غلامرضا شهریاری تجلیل و محمد محمدزاده به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی معرفی شد.


تبلیغات زودهنگام برخی نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی


معاون دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان گفت: متأسفانه برخی از افراد اقدام به تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی کرده اند. حجت‌الاسلام یدا… وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه فضای انتخاباتی خراسان‌جنوبی از طریق اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم انتخابات مورد رصد قرار می‌گیرد، ادامه‌داد: متأسفانه در شرایطی که هنوز اسامی تأیید صلاحیت شده‌ها اعلام نشده برخی از افراد اقدام به تبلیغات در فضای مجازی می‌کنند که این مهم توسط پلیس فتای استان پیگیری می‌شود. وی با اشاره به تدوین منشور اخلاقی انتخابات در خراسان‌جنوبی گفت: نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آن‌ها باید مسائل اخلاقی و قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند تا دچار حاشیه‌سازی در انتخابات شورای شهر و روستا و حتی ریاست جمهوری در استان نشویم. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به تشکیل شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: وقتی که مسائل اخلاقی و قانونی مد نظر باشد حتی در صورت رد صلاحیت یک فرد، او رسیدگی به حقوق خود را از مسیر قانونی طی خواهد کرد. وحدانی‌نیا بیان‌کرد: ما موضوعی را در انتخابات گذشته نیز داشتیم که از افراد درخواست عضویت در کانال‌های تبلیغاتی کاندیداها در ازای پرداخت مبلغی را می‌کردند که این موضوعی یک کلاهبرداری بود و امیدواریم در انتخابات جاری مردم فریب این کلاهبرداری‌ها را نخورند.


توزیع بیش از ۵۸ هزار پرس غذای گرم در بین خانوارهای نیازمند خراسان جنوبی

جم – در دهه اول ماه مبارک رمضان با همراهی خیرین بزرگوار، بیش از ۵۸ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه های اطعام مهدوی کمیته امداد استان طبخ و در بین خانوارهای نیازمند توزیع شد. رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت طرح اطعام مهدوی  با هدف طبخ غذای گرم و توزیع بین نیازمندان با همکاری مراکز نیکوکاری سطح استان در حال اجرا است. سلم آبادی گفت: در ماه رمضان امسال ۲۱ آشپرخانه به‌صورت متمرکز و  ۵۱ آشپزخانه از سوی مراکز نیکوکاری برای طبخ غذا و توزیع بین نیازمندان تعبیه شده است. وی با بیان اینکه هدف ما حل احتیاجات نیازمندان با حفظ تکریم و شأن آنان است، افزود: در ماه رمضان تهیه ۴۳ هزار و  ۹۹۰ سبد غذایی و  ۵۰۰ هزار غذای گرم و افطاری ساده پیش‌بینی شده است که طی دهه اول ماه مبارک رمضان با همراهی خوب مردم خیر و نوع دوست استان بیش از ۵۸ هزار پرس غذای گرم، ۱۳۵۴۱ افطاری ساده و ۷۹۹۲ بسته معیشتی در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است. مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تمام این موارد براساس اقتضائات زمان و حفظ پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود گفت: در مجموع ۷۲ مرکز اطعام مهدوی در استان به‌مناسبت ماه مبارک رمضان فعال خواهند بود و کار امدادرسانی به محرومان انجام می شود.

ایده‌های جدید جایگزین راهپیمایی روز قدس امسال


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به برگزار نشدن راهپیمایی در روز قدس امسال، بهره‌گیری از ایده‌ها و طرح‌های جایگزین با استفاده حداکثری از فضای مجازی، تبلیغات محیطی و شهری در دستور کار است. حجت الاسلام احمد ملایی افزود :در حالی که بیش از چهار دهه، مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی همپای دیگر مسلمانان و آزادگان جهان، روز قدس را با برپایی راهپیمایی‌های پرشور و حماسی پاس داشته‌اند امسال نیز همچون سال ۱۳۹۹ به دلیل رشد فزاینده و صعودی ویروس منحوس کرونا علی‌رغم برنامه‌ریزی و تدابیر اتخاذ شده قبلی برای برپایی تظاهرات خودرویی و موتوری، با عنایت به وضعیت حاد بیماری کووید ۱۹ که متاسفانه اکثر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند لذا حسب صلاحدید و با هدف پیشگیری از عادی‌انگاری مقرر شد در سال جاری نیز هیچ گونه راهپیمایی از جمله خودرویی برگزار نشود.حجت الاسلام ملایی بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مساجد در شب‌های احیا و نمازهای یومیه، بقاع متبرکه، خطبه‌های نماز جمعه در شهرهایی که امکان برگزاری نماز جمعه وجود دارد، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، فضاسازی مساجد و میادین با اهتزاز پرچم فلسطین و به آتش کشیدن پرچم رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی، برگزاری سرودهای محله‌ای و پخش سرودهای مقاومت از طریق مساجد و سامانه‌های صوتی تحت عنوان “ماذنه‌های مقاومت” و ویژه برنامه‌های رسانه‌ای از طریق صدا و سیما و فضای مجازی را از اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بزرگداشت روز جهانی قدس بیان کرد.


برقراری پوشش اینترنت پرسرعت در ۱۵ روستای استان

دادرس مقدم – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از راه اندازی ۳ سایت جدید توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاهای استان خبر داد. بهی در جریان بازدید از سایت ارائه پوشش اینترنت پرسرعت الوند شهرستان نهبندان، که با حضور مجید بیکی، فرماندار این شهرستان انجام شد، گفت: در هفته انتهایی فروردین ماه، سه سایت دیگر جهت اتصال ۱۵ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات، راه اندازی شد. وی افزود: این سایت ها که از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاهای الوند شهرستان نهبندان، کجه شهرستان فردوس و کلاته مزار شهرستان زیرکوه نصب و راه اندازی شده اند، امکان دسترسی ۱۷۰۰ خانوار روستایی استان به اینترنت پرسرعت نسل چهار همراه و خدمات مبتنی برشبکه ملی اطلاعات را فراهم کرده است. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: روستاهای الوند، چارفرسخ، بیچند، علی رئیس، سمافات، محمدآباد، قدمگاه و سلطان آباد شهرستان نهبندان، روستاهای کجه و چاه نو شهرستان فردوس و کلاته مزار، بنمرود، سارجین، شیرگ سارجین و بایمرغ شهرستان زیرکوه، روستاهای تحت پوشش این سایت های جدید هستند. بهی ضمن اشاره به ادامه طرح توسعه شبکه همراه روستایی نیز گفت: با راه اندازی یک سایت جدید، پوشش همراه برای ۲۰۰ خانوار روستاهای چاه ملاعباس حسینی، چاه عشایری حاجی حسینی، شهرک ولی عصر(عج) و مناطق همجوار آن در شهرستان سربیشه برقرار شد.

فرزندخواندگی ۵۱کودک بی سرپرست در خراسان جنوبی

سال گذشته ۵۱کودک بی سرپرست به عنوان فرزندخوانده در استان به خانواده‌ها واگذار شدند و ۷کودک نیز در انتظار فرزندخواندگی قرار دارند. مدیرکل بهزیستی استان گفت: در حال حاضر ۷کودک بی سرپرست در نوبت فرزند خواندگی در استان قرار دارند. عرب نژاد افزود: در سال۹۹ تعداد ۵۱کودک بی سرپرست از طریق سامانه فرزندخواندگی به والدین متقاضی واگذار شده اند که از این تعداد ۲۱کودک پسر و ۳۰کودک دختر بوده اند که نسبت به سال نسبت به سال ۹۸کاهش داشته است. وی با اشاره به اینکه شرایط خاص فرزندخواندگی مشکلات زیادی را برای واگذاری کودکان ایجاد می کند ادامه داد: در حال حاضر ۳۶۹پرونده فرزندخواندگی در استان وجود دارد که از این تعداد، ۲۲۸پرونده فقط مربوط به سال۹۹ است. مدیرکل بهزیستی استان بالا بودن آمار والدین متقاضی نسبت به کودکان قابل واگذاری را از جمله مسائل این حوزه دانست.

روغن در قفسه‌های فروشگاه‌های بزرگ خراسان جنوبی موجود است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: هم اکنون در تمام فروشگاه‌های بزرگ استان روغن موجود است و تلاش می‌کنیم در واحدهای صنفی با پخش مویرگی، این کالای اساسی در دسترس مردم باشد. جرجانی، گفت: دومین سهمیه برنج تنظیم بازار ویژه ماه مبارک رمضان، به میزان ۶۰۰ تن برای خراسان جنوبی جذب شد.وی بیان کرد: این سهمیه از نوع برنج خارجی وارداتی است که در روزهای آینده به بازار مصرف خراسان جنوبی تزریق می‌شود.جرجانی افزود: پیش از این ۵۰۰ تن برنج تنظیم بازار از نوع پاکستانی با قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان وارد استان شده بود. رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی در خصوص تامین روغن خوراکی مورد نیاز مردم نیز یادآور شد: در این خصوص مشکلی نداریم و مردم نگران تامین این کالا نباشند.

برخورد پلیس با تردد و توقف خودرو‌های سنگین در معابر شهری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیرجند گفت: تردد و توقف وسایل نقلیه سنگین می‌تواند زمینه ساز وقوع حوادث جبران ناپذیر برای شهروندان و تصادفات باشد لذا به استناد دستور مقام قضایی و مصوبه شورای ترافیک، در صورت تردد و توقف وسایل نقلیه در شهر بیرجند مبلغ یک میلیون ریال جریمه اعمال و در صورت عدم خروج از شهر هر ۲۴ ساعت این جریمه تکرار خواهد شد.


مردم در انتخابات ۱۴۰۰ تحت تأثیر بازی‌های سیاسی قرار نگیرند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: مردم در انتخابات ۱۴۰۰ تحت تأثیر بازی‌های سیاسی قرار نگیرند.به گزارش مهر، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی در دیدار دست اندرکاران همایش ملی راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهارکرد: هر چند آرزوهای خام مذمت شده ولی آرزوها و آرمان‌های پخته و کارشناسی شده مسیر حرکت افراد را مشخص می‌کند.نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: برای پخته شدن آرزوها و اهداف مادی و معنوی راهکارهایی مشخص شده است.عبادی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب سرآغاز رسیدن به تمدنی است که در آن علم همراه با معنویت باشد، ادامه‌داد: نتیجه علم بدون معنویت همین مشکلات و سختی‌هایی است که بشر امروز با آن رو به رو شده است.وی با اشاره به مشکلاتی که استکبار در مسیر ملت‌ها قرار می‌دهد، افزود: با این وجود حوادثی چون پنجم اردیبهشت و شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نشان داد که می‌توان با معنویت راه‌های بزرگی را طی کرد.وی گفت: در فرصت‌های باقیمانده تا انتخابات باید تبیین فراگیر داشته باشیم و به مردم بگوییم تحت تأثیر حواشی و بازهای سیاسی قرار نگیرند و مشورت با اهل خیر و صلاح داشته باشند.نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر انتخاب درستی داشته باشیم بیانیه گام دوم ضمانت اجرا خواهد داشت.

توزیع ۳۰ هزار ماسک رایگان در پویش “یک نفس همدلی” استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در پویش یک نفس همدلی که از ابتدای امسال برگزار شده در مرحله نخست ۳۰ هزارماسک به طور رایگان در بین اقشار نیازمند و آسیب پذیر استان توزیع شد. دهقانی عنوان کرد: در ادامه فعالیت‌های واحد امور مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه و خانه‌های مشارکت و سازمان‌های مردم نهاد استان، تفاهم نامه ای توسط سمن‌ها با دفتر سازمان ملل متحد در تهران با همکاری و مشارکت دانشگاه منعقد شد که موفق به دریافت اعتبارات در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا شدیم. وی افزود: امید است با استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد، همچنان تفاهم نامه‌های مشترکی در حوزه سلامت منعقد و مشارکت بین سازمان های دولتی و غیردولتی با این دانشگاه به صورت مستمر ادامه یابد. سید مصطفی حسینی، نماینده سازمان‌های مردم نهاد استان ضمن ارائه گزارش عملکرد سازمان‌های مردم نهاد و خانه مشارکت و نحوه اجرای طرح یک نفس همدلی در استان و شهرستان‌ها بیان کرد: طرح یک نفس همدلی توسط امور مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و سازمان‌های مردم نهاد استان برای اولین بار همزمان با سراسر کشور آغاز شده است. وی افزود: در این طرح، برنامه توزیع تعداد۳۸۰ هزار ماسک و بیش از ۱۶ هزار ماده ضدعفونی دست با دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی در قالب همکاری سازمان‌های مردم نهاد و امور مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه و دفتر امور بین الملل سازمان ملل متحد (SGP) با هدف حمایت از گروه‌های کم برخوردار و آسیب پذیر در استان اجرا خواهد شد.

تایید صلاحیت ۵۰۷ داوطلب انتخابات شورای شهر خراسان جنوبی

هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی خراسان جنوبی، صلاحیت ۵۰۷ داوطلب ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر را در مرحله اول بررسی‌های خود تایید کرد. دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان گفت: ۶۰۷ نفر برای انتخابات شورای شهر در استان ثبت نام کرده بودند که تاکنون ۳۴ نفر انصراف دادند و پرونده ۵۷۳ نفردر هیات‌های اجرای و نظارت بررسی شد. حسین پور افزود: از این تعداد، در مرحله اول بررسیها، صلاحیت ۵۰۷ نفر تایید و ۶۶ نفر رد صلاحیت شدند که فرمانداران امروز این نتایج را به داوطلبان ابلاغ می‌کنند.وی گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده ۴ روز فرصت دارند اعتراض خود را تحویل فرمانداری‌ها یا هیات عالی نظارت بر انتخابات دهند. وی از دواطلبان خواست از تبلیغات زود هنگام خودداری کنند ودر صورت هر گونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت