اخبار استانی

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغالزایی

۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغالزایی در خراسان جنوبی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی اختصاص یافت. مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گفت: این تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد وبازپرداخت ۵ ساله به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

ابلاغی برای بازگشایی مدارس نداریم

هنوز بخشنامه ای به صورت رسمی در خصوص بازگشایی مدارس به ما ابلاغ نشده است. دبیر ستاد کرونای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به دغدغه شهروندان پیرامون بازگشایی مدارس گفت: هنوز بخشنامه ای به صورت رسمی در خصوص بازگشایی مدارس به ما ابلاغ نشده است. مهدی گلدانی مقدم در گفت و گو با مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر دغدغه شهروندان در خصوص بازگشایی مدارس، بیان کرد: آموزش و پرورش تابع ستاد ملی کرونا در کشور و استان، بخشنامه و دستورالعمل های وزارتخانه است.  وی با بیان اینکه هنوز بخشنامه ای به صورت رسمی در خصوص بازگشایی مدارس به ما ابلاغ نشده است، افزود: در صورت ابلاغ دستورالعمل، بازگشایی مدارس اجرایی می شود. دبیر ستاد کرونای آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: خوشبختانه تاکنون در زمینه آموزش مجازی، خراسان جنوبی یکی از استان های  پیشرو در کشور بوده است‌.گلدانی مقدم با بیان اینکه در نقاط دارای اینترنت، آموزش مجازی به خوبی جریان داشته است، افزود: همچنین در نقاط فاقد اینترنت آموزش ها از طریق تلویزیون ارائه و پیگیری شده است. وی اظهار کرد: بنا به درخواست خانواده ها، معلم ها در برخی از نقاط کم جمعیت به صورت حضوری و رعایت کامل موارد بهداشتی پای کار بوده اند.

انتقاد فرماندار فردوس از نبود آمار مشخص در حوزه اشتغال جوانان

سربازی – مدیران در شهرستان فردوس آمار جداگانه ای از حوزه اشتغال جوانان ندارند.

فرماندار فردوس از نبود آمار مشخص در حوزه جوانان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مدیران آمار جداگانه ای از حوزه اشتغال جوانان ندارند. حمید حلاج مقدم روز گذشته در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، افزود: باید بدانیم در شهرستان چند جوان و در چه سطح تحصیلاتی بیکار هستند تا بتوان برای اشتغال آنها برنامه ریزی کرد که متاسفانه هیچکدام از اعضای جلسه آمار جداگانه ای از حوزه اشتغال جوانان ندارند. وی بر استفاده از ظرفیت ها و مهارت های جوانان تاکید و افزود: فرمانداری نیز به زودی از مشاورین جوان بهره خواهد گرفت. حلاج مقدم خواستار تکمیل سالن نیمه تمام ۲ هزار نفری ورزشی شهرستان شد و افزود: از مدیر کل ورزش و جوانان می خواهیم با تامین اعتبار، این پروژه تا پایان عمر دولت به بهره برداری برسد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی نیز گفت: ضروری است دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شود و در معرفی ظرفیت های جوانان و مهارت افزایی آنان، کلیه دستگاه های ذیربط با یکدیگر هم افزایی داشته باشند. حسن عزیزی بر معرفی الگوهای موفق در کسب و کار جوانان در رسانه ملی و تهیه بانک اطلاعاتی جوانان جویای کار تاکید و اضافه کرد: یکی از مشکلات در دستگاه های اجرایی آمار اشتغال جوانان است که باید به صورت جداگانه احصاء و اعلام شود.  وی یکی از مهمترین اولویت ها را تشکیل شوراهای مشورتی جوانان دانست و گفت: با توجه به تاکید استاندار و جوانان مستعدی که فردوس دارد باید این شورا در شهرستان هر چه زودتر تشکیل شود. در این جلسه تعدادی از جوانان و مسئولان سمن ها به بیان خواسته ها و مشکلات جوانان پرداختند که لزوم توانمند سازی جوانان، دراولویت قرار گرفتن جوانان برای به کارگیری در واحدهای تولیدی، تسهیل در پرداخت تسهیلات اشتعالزایی به جوانان و نیار مبرم به کار نو و بهاء دادن به جوانان به صورت عملی و نه در شعار از جمله مهمترین آنها بود.

۲۷۰ تن روغن مایع و جامد در استان توزیع می‌شود

معاون سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اشاره به توزیع ۹ هزار تن کالای اساسی در ۹ ماه گذشته در استان گفت: ۲۷۰ تن روغن مایع و جامد در خراسان‌جنوبی توزیع می‌شود.  به گزارش مهر،الیاس جویبان  اظهار کرد: آنفلوانزای حاد پرندگان که متأسفانه برخی از واحدهای تولیدی مرغ تخم‌گذار استان را گرفتار کرد، تأثیری در میزان توزیع تخم مرغ در بازار نداشته و خوشبختانه کمبودی در این حوزه نداشته‌ایم. معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در حال حاضر تخم مرغ با قیمت کیلویی ۱۷ هزار تومان عرضه می‌شود و میزان توزیع نیز بسته به نیاز بازار و درخواست‌ها از ۱۵ تن تا ۲۵ تن متفاوت است. جویبان در با اشاره به اینکه در حال حاضر در خراسان‌جنوبی گاه گوشت مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌شود، ادامه‌داد: در فروشگاه‌های عرضه مستقیم خراسان‌جنوبی گوشت مرغ با قیمت کیلویی ۲۰ هزار و ۲۳۰ تومان به فروش می‌رسد. وی ادامه‌داد: در مورد محصول روغن نیز که شهروندان خراسان‌جنوبی چندی پیش نسبت به کمبود آن در بازار گلایه‌هایی داشتند در حال حاضر روغن توسط شرکت‌های پخش در فروشگاه‌ها در حال توزیع است. معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان سمت خراسان‌جنوبی با اشاره به سهمیه ۲۷۰ تنی روغن مایع و جامد برای خراسان‌جنوبی گفت: این سهمیه در حال حمل به استان است و در هفته جاری در همه شهرستان‌های خراسان‌جنوبی توزیع خواهد شد.

۴میلیارد ریال اعتبار برای پایگاه کوهستانی قاین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تکمیل پروژه پایگاه کوهستان قاین نیازمند چهار میلیارد ریال اعتبار است.  به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا رضایی روز گذشته در حاشیه بازدید از پایگاه کوهستان در حال احداث قاین بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۷ در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر با ۲۱۸ متر زیربنا آغاز شده است. وی از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی پروژه خبر داد و افزود: اتمام این پروژه نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار است. رضایی خواستار همکاری متولیان برای تامین مالی پروژه شد و گفت: احداث اینگونه از پروژه ها نقش بسزایی در افزایش سرعت عملکرد نیروها در رسیدگی به حوادث احتمالی و کاهش خسارت ها دارد. سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید بیان کرد: در راستای جلب مشارکت ۳۰۰ میلیونی خیرین برای تکمیل این پروژه قول همکاری می دهیم.

فعالیت مراکز فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی از سر گرفته شد

 ایرنا- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از آغاز مجدد فعالیت‌های هنری، سالن‌های تئاتر و سینما در شهرهای استان به علت تغییر رنگ از نارنجی به زرد و آبی خبر داد.سید علی زمزم اعلام کرد: با بهبود تدریجی وضعیت کرونا و کاهش آمار فوتی‌ها و مبتلایان از سویی و تغییر وضعیت برخی شهرها از نارنجی (پرخطر) به زرد (متوسط خطر) و برخی شهرهای زرد به آبی (کم خطر)، فعالیت مراکز فرهنگی و هنری نیز در این شهرها از سر گرفته می‌شود.

دومین روز متوالی، بدون فوتی در خراسان جنوبی

در ۴۸ ساعت گذشته مورد فوتی جدید از بیماری کرونا در خراسان جنوبی ثبت نشد. معاون بهداشتی علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و آمار جان باختگان این بیماری همان ۷۲۹ نفر است.  دکتر مهدی زاده با بیان اینکه روز گذشته ۳۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند، گفت: در همین مدت ۲۴ بیمار شامل ۸ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

پای یک سرمایه گذار بزرگ در میان است

استاندار خراسان جنوبی از رایزنی های استان با سرمایه گذاران بزرگ برای ورود به توسعه فولاد خبر داد. ملانوری با بیان این مطلب در دیدار امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر نیمبلوک خاطرنشان کرد: فولاد، نقطه عطفی در صنعت استان است که اشتغالزایی به همراه دارد و باعث رونق منطقه خواهد شد. وی ادامه داد: به جهت اهمیت موضوع، برای رفع مشکلات موجود و توسعه کارخانه از طریق حوزه های مختلف پیگیری هایی صورت گرفته است. استاندار از پیگیری های انجام شده برای رفع مشکل گاز و برق و همچنین ترخیص تجهیزات و ماشین آلات کارخانه از گمرک نیز خبر داد. ملانوری به وضعیت اشتغال نیرو در کارخانه اشاره کرد و گفت: به مدیران مجموعه تأکید شده تا آن جا که مقدور است، از نیرو هایی که در حال حاضر مشغول به کارند، کسی بیکار نشود. در بحث جذب نیرو برای ادامه کار و در فازهای فعالیت کارخانه هم تأکید بر نیروهای بومی است.

استمرار پرواز ها با فعال کردن بخش گردشگری

یکی دیگر از راه های استمرار پرواز ها در استان فعال کردن بخش گردشگری  است. استاندار خراسان  جنوبی، پیشرفت، توسعه و آبادانی جغرافیای زرخیز استان را در گرو  بهره گیری از صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین پیشران های توسعه اقتصادی  دانست. ملانوری با بیان این مطلب در دیدار رئیس انجمن گردشگری پایدار استان، گفت: وجود جاذبه های فراوان و بکر توریستی، همسایگی با ۶ استان ، مرز مشترک با کشور افغانستان و اشتغالزا بودن صنعت توریست، از ضرورت های توجه به حوزه گردشگری در استان است. وی با تأکید بر نقش ایرلاین ها در توسعه صنعت گردشگری، تصریح کرد: به جهت افزایش پروازها در استان، در حال رایزنی با  ایرلاین های مختلف هستیم، اما در این زمینه اولویت  با ایرلاین هایی است که پروازها را با برنامه و به صورت منظم انجام می دهند.ملانوری  به لزوم تثبیت حضور ایرلاین ها در استان اشاره کرد و گفت : یکی از راه های تثبیت و ماندگاری ایرلاین ها، مشارکت اقتصادی با آنهاست تا از این طریق حضورشان دائمی شود. استاندار گفت: یکی دیگر از راه های استمرار پرواز ها در استان فعال کردن بخش گردشگری  است.به گفته وی؛ امنیت مثال زدنی استان، یکی از مهمترین  عوامل تأثیر گذار در توسعه گردشگری است.وی معرفی استان در سطح ملی و بین الملی را محصول توسعه گردشگری عنوان کردو تصریح کرد: از این طریق  می توان ظرفیت های بی بدیل خراسان جنوبی را در همه حوزه ها معرفی نمود. استاندار، از گردشگری به عنوان اولویت اصلی توسعه در استان یاد کرد و گفت: صنعت گردشگری باید ابتدا به خوبی به مردم استان معرفی شود تا همه بخش های مرتبط، شامل گردشگری تاریخی، علمی، فرهنگی ،سلامت، بیابانگردی و …  در این منطقه فعال شود.

ورود دادستان به ماجرای برقی گلخانه ها

در پی قطع برق بدون اطلاع‌رسانی در هفته گذشته و خسارت دیدن تعدادی از گلخانه‌های شهرستان بشرویه دادستان این شهرستان به همراه تعدادی از مسئولین بشرویه از سه گلخانه خسارت‌دیده داخل و خارج شهر بازدید کرد. به گزارش خبرگزاری فارس ، در پی قطع برق بدون اطلاع‌رسانی در هفته گذشته، تعدادی از گلخانه‌های شهرستان بشرویه مورد خسارت قرار گرفت.در این راستا دادستان این شهرستان به همراه تعدادی از مسئولین بشرویه از سه گلخانه خسارت‌دیده داخل و خارج شهر بازدید کرد.دادستان شهرستان بشرویه در حاشیه بازدید از این گلخانه ها گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضائیه وظیفه تمامی دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضایی حمایت قاطع و تمام قد از تولیدکنندگان به ویژه نسل جوان می‌باشد.

خسارتدیدگان دادخواست مطالبه خسارت را مطرح کنند

احسان خسروی تصریح کرد: در قضیه ایراد خسارت به گلخانه‌ها توصیه بنده به تمامی خسارت‌دیدگان این است که به فوریت ضمن مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی، دادخواست تأمین دلیل و سپس دادخواست مطالبه خسارت را مطرح کنند تا موضوع از طریق محاکم حقوقی دادگستری پیگیری شود. وی افزود: دادستانی نیز از حیث وظیفه مدعی‌العموم بودن موضوع را به جد پیگیری و در صورت احراز قصور از ناحیه هر دستگاهی با مقصرین احتمالی برخورد خواهد کرد.

تضییع حقوق عامه را برنخواهیم تافت

دادستان شهرستان بشرویه تأکید کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرد سال، به کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان می‌شود که وظایف قانونی خود را به درستی انجام دهند والا در صورت ورود هرگونه حادثه احتمالی و ایراد خسارت به مردم و احراز سهل‌انگاری و یا قصور، دستگاه قضایی به هیچ وجه تضییع حقوق عامه را برنخواهد تافت.

تخفیف استثنایی عوارض ساختمانی

معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری بیرجند گفت: به پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر بیرجند، مودیانی که عوارض ساختمانی خود را در بازه زمانی ۹۹/۱۰/۲۰ لغایت ۹۹/۱۱/۳۰ به صورت نقدی پرداخت نمایند مشمول ۲۵ درصد تخفیف و چنانچه در بازه زمانی ۹۹/۱۲/۱ لغایت ۹۹/۱۲/۲۰ نسبت به پرداخت عوارض خود به صورت نقدی اقدام نمایند نیز مشمول ۲۲ درصد تخفیف خواهند شد. مهندس جواد بهدانی افزود:  این اقدام به منظور رونق صنعت ساختمان و بستر سازی جهت ایجاد اشتغال و کمک به توسعه شهری انجام می شود. وی تصریح کرد :
راهکار بازگشت بازار ساختمان به مسیر رونق و پویایی، اجرای سیاستهای حمایتی و تشویقی است. معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری یادآور شد: با اعمال سیاستهایی که شهرداری در راستای تحرک بخشی به حوزه ساختمان انجام می دهد بخش قابل توجهی از نقدینگی شهروندان به سمت بازار مسکن هدایت و با افزایش حجم معاملات و سطح تقاضا به مرور زمان رونق به صنعت ساختمان باز می گردد.

بهره مندی درست از ظرفیت های استان

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد:مهمترین دلیل محرومیت و پیشرفت نکردن استان، عدم استفاده از منابع و ظرفیت های موجود است. ملانوری با بیان این مطلب در دیدار رئیس و معاون پارک علم و فناوری استان خاطرنشان کرد: عدم استفاده از منابع در مسیرهای درست، سبب شده مردم با وجود ثروتی که در اختیار دارند از درآمد کافی‌، رفاه، نشاط، فضای شهری مطلوب و… بی بهره بمانند. وی تأکید کرد: کاری که ما باید انجام بدهیم این است که این اشکالات را برطرف کنیم. استاندار با اشاره به این که طی دو سه ماه گذشته، برنامه ریزی هایی در همین راستا صورت گرفته، تصریح نمود: یکی از مهمترین کارها، راه اندازی ستاد خاوران است. ملانوری گفت: غرض از راه اندازی این ستاد، برنامه ریزی تخصصی و عالمانه برای پیش بردن استان به سمت توسعه و پیشرفت است. وی متذکر شد: خراسان جنوبی به لحاظ هوش و استعداد مردمانش از استان های صاحب نام است و وضعیت فعالیت پارک علم و فناوری نیز این موضوع را ثابت می کند.به گفته وی؛ بزرگترین ایراد کار این است که هر کدام از این افراد و توانمندی ها، به تنهایی و برای خودش کار می کند، چرا که در مسیر توسعه قرار نگرفته است.

اجرای فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین

مرحله سوم طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در خراسان جنوبی آغاز شد. رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان گفت: این طرح به مدت ۳۰ روز کاری اجرا می شود. دادفر افزود: بیماری تب برفکی با علائم ایجاد زخم‌های شدید در دهان ولثه باعث کاهش وزن، کاهش شیردهی و بروز خسارات اقتصادی فراوانی می‌شود که دراین راستا برای پیشگیری از بیماری، حمایت از تولیدکنندگان و حفاظت از سرمایه‌های دامی با پیگیری‌های مستمر توانستیم از اعتبارات داخلی اداره کل تعداد ۲۰ هزار دز واکسن تب برفکی وارداتی برای دامداری‌های روستایی -عشایری تامین کنیم. وی گفت: درخصوص واکسیناسیون دردامداری‌های صنعتی ونیمه صنعتی با توجه به اینکه مقدار واکسن تامین شده کفاف واحد‌های روستایی عشایری را نمی‌دهد می طلبد که صاحبان این دامداری‌ها برای پیگشیری ازهرگونه بحران نسبت به تامین واکسن اقدام کنند. رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان افزود: در صورت تامین واکسن توسط مالکان دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی تزریقات به صورت رایگان توسط اکیپ‌های فنی شبکه‌های دامپزشکی انجام خواهد شد. دادفر به آن دسته از دامدارانی که در فاز‌های اجرایی اول و دوم سال جاری از تامین و تزریق واکسن در دامداری‌های خود خودداری کرده اند هشدار داد: به علت پایین آمدن تیتر ایمنی، دام‌های موجود دراین واحد‌ها و دامداری‌های اطراف درمعرض آسیب جدی بیماری قرارگرفته اند. وی تاکید کرد: دامداران برای عبور ازبحران احتمالی نسبت به خرید به موقع واکسن از طریق اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران استان، شرکت‌های تعاونی شهرستانی و یا مراکز مایه کوبی اقدام کنند. دادفر افزود: علاوه بر واکسیناسیون، رعایت شرایط بهداشتی قرنطینه‌ای از قبیل ضد عفونی جایگاه، جلوگیری از تردد بی مورد افراد به محل دامداری، استفاده از ماشین آلات و وسایل اختصاصی در واحد و کنترل حمل و نقل دام‌ها نقش موثری در جلوگیری از شیوع این بیماری دارد.

جامعه نیازمند تولید محتوا در حوزه مهدویت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نیاز است در بازه ای مشخص، محتواهای لازم در راستای موضوعات مهدویت تولید و بر اساس زمانبندی نسبت به انتشار منظم آن اقدام شود.به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز گذشته  در دیدار با دست اندکاران مهدویت بیان کرد: برای تولید برنامه های تبیین مهدویت و ورود به دانشگاه ها و آموزش و پرورش هموراه باید با متخصصین امر در ارتباط بود. وی تاکید کرد: همچنین باید برای تولید برنامه های مختلف آموزشی زوایای گوناگون سنجیده و با مشورت اساتید خبره در سطح کشور اقدامات انجام شود. حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: انتظار می رود طی بازه ای مشخص، محتواهای لازم در راستای موضوعات مهدویت تولید، و بر اساس زمانبندی نسبت به انتشار منظم آن اقدام شود.

افزایش راندمان با ایجاد انگیزه در نیروی کار

استاندار خراسان جنوبی گفت: با انرژی دادن و ایجاد انگیزه به کارکنان مجموعه، می توان بازدهی و راندمان کار را ارتقاء بخشید. ملانوری با بیان این مطلب در نشست هم اندیشی معاون و مدیران حوزه توسعه مدیریت و منابع استانداری خاطرنشان کرد: ما تا نتوانیم رفاه حداقلی را برای نیروی کار فراهم کنیم، چطور می توانیم از او انتظار داشته باشیم که با انگیزه کار کند! استاندار به تأثیر دوره های آموزشی بر ارتقاء دانش کاری کارکنان اشاره کرد و گفت: در برگزاری دوره های آموزشی در هر حوزه ای باید اولویت ها در نظر گرفته شوند. ملانوری افزود: برگزاری دوره های ارتباطات، فن بیان، سخنوری، مدیریت ریسک و … از جمله موارد کاربردی برای کارکنان یک مجموعه می باشد.

اتمام و برش دو فرش اهدایی به عتبات عالیات در بشرویه

بانوان سخاوتمند شهرستان بشرویه دو تخته فرش بافتند و برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند. مسئول ستاد عتبات عالیات استان گفت: امروز یک تخته فرش ۶ متری به ارزش۸ میلیون تومان در شهر ارسک و یک تخته فرش ۹ متری به ارزش ۱۰ میلیون تومان در روستای رقه برش داده شد.  موسی جوینده افزود:عوایدفروش این فرش‌ها که توسط بانوان شهرستان، بافته شده برای ساخت صحن حضرت زینب (س) کربلای معلی هزینه می‌شود. از ابتدای امسال ۶ تخته فرش در بشرویه توسط خواهران شهر و روستا بافته شده که از محل فروش این فرش‌ها ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات واریز شده  است.

حساب بانکی مادر توسط فرزندش خالی شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی: فردی که اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی مادرش کرده بود شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ محمدپور گفت: با مراجعه خانمی به پلیس فتا مبنی بر اینکه مدتی است از حساب وی مبالغی توسط شخصی برداشت شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. وی افزود: با بررسی‌های انجام شده برای ردیابی وجوه برداشت شده، مشخص شد تمامی مبالغ صرف خرید اکانت‌های بازی آنلاین شده  که با بررسی دقیق‌تر اطلاعات بدست آمده، عامل برداشت غیر مجاز وجه شناسایی شد. رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: تحقیقات و بررسی‌های پلیس حاکی از این بود که فرزند شاکی با در اختیار داشتن اطلاعات کارت بانکی از کارت و مشخصات حساب بانکی مادرش سوء استفاده کرده است.

پایان  جشنواره بازی های بومی محلی بانوان

جشنواره و مسابقات ورزش روستائی و بازیهای بومی محلی ویژه بانوان  در رشته های تنیس روی میز، دارت، هفت سنگ، فوتبال دستی با همت هیأت ورزش روستائی و بازیهای بومی محلی شهرستان بیرجند در روستای چهکند برگزار شد و در پایان با حضور سرکارخانم نخعی معاونت محترم بانوان و امور خانواده استاندار، سرکار خانم غلامی معاونت محترم اداره کل ورزش و جوانان، سرکار خانم تیمورپورمعاون امور بانوان اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند، عابدی معاون محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند، چهکندی نژاد رئیس شورای اسلامی چهکند، مهدی بذری دهیار و مسئول هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان بیرجند از نفرات برتر هر رشته تقدیر به عمل آمد.

کسب رتبه ی سوم  کشوری در ارائه ی معاینه فنی

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان رتبه سوم کشوری در نه ماهه ابتدایی سال ۹۹ در خصوص معاینه فنی سنگین کسب کرد. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: با اشاره به فعالیت ۴ مرکز معاینه فنی خودرو های سنگین در استان گفت تعداد ۲۳۶۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در نه ماهه نخست امسال به این مرکز مراجعه کرده اند .  مهدی گرجی با بیان اینکه از تعداد دستگاه های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان تعداد ۱۳۸۸۸ دستگاه خودرو توانسته اند در مرحله اول گواهی معاینه فنی را دریافت نموده ، ضمن اینکه تعداد ۴۰۷۱ خودرو نیز پس از رفع عیوب و نواقص موفق به دریافت گواهی معاینه فنی شدند؛ افزود : تعداد ۵۶۷۱ خودرو در آزمون معاینه فنی موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نشده اند. که در  این راستا با توجه به بررسی های صورت گرفته بر اساس شاخص تعداد آزمون گرفته شده به تعداد قبولی در مرحله اول استان خراسان جنوبی با یک رتبه صعود از جایگاه چهارم کشوری به اخذ رتبه سوم کشوری ارتقاء پیدا کرده است.

ترویج  ازدواج آسان برای جوانان

بخشی فرماندار درمیان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان درمیان با موضوع ازدواج آسان تقویت روحیه مسئولیت پذیری در جوانان و اقدام به موقع برای امر مهم ازدواج را بسیار ضروری دانست و از علمای شهرستان خواست در منبرها و جلسات ملی و مذهبی به تبیین این موضوع بپردازند. حجت الاسلام خزاعی امام جمعه شهرستان درمیان نیز با توصیه به خانواده های زوجین برای تهیه جهیزیه هایی با هزینه های معقول و مطابق با عرف هر منطقه و پرهیز از تحمل گرایی و چشم و هم چشمی از خود زوجین نیز خواست در برگزاری مراسم عروسی از هرگونه زیاده روی و مخارج سنگین خودداری کنند تا در اوایل زندگی زیر بار قرض و مشکلات مالی نروند .وی همچنین از آمادگی علمای شهرستان برای مشاوره‌های قبل از ازدواج برای بهتر شکل گرفتن و پایداری زندگی زوج های جوان خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت