اخبار استانی

برخی مسایل در استان نیمه راه مانده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: وظیفه اصلی ما پیگیری مسایل تا حصول نتیجه است اما تاکنون برخی مباحث در استان تا حدودی پیش رفته و در نیمه راه، رها شده است.
محمد فرهادی در نشست کارگروه مدیریت پسماند فاضلاب شهری بیرجند، موضوع پساب بیرجند را از جمله این موارد برشمرد و افزود: موضوع پساب فاضلاب در بیرجند، قصه پرغصه‌ای است که با گذشت ۱۴ – ۱۵ سال هنوز به نتیجه نرسیده است. وی بر لزوم پیگیری مسایل و مشکلات تا حصول نتیجه نهایی تاکید کرد و گفت: در حقیقت این موضوع، مسئله‌ای است که می‌توانست به فرصت تبدیل شود اما متاسفانه با فرصت‌سوزی همراه شده است. معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر خشکسالی حاکم بر استان و موضوع کم‌آبی اظهار داشت: استفاده درست و بهینه از پساب فاضلاب باید به سرعت در دستور کار قرار گیرد و تعیین تکلیف شود. وی افزود: در صورت نیاز از ظرفیت کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نیز باید در این زمینه استفاده شود. فرهادی با اشاره به فرصت‌های از دست رفته، از مدیران دستگاه‌های ذیربط خواست از ارائه نظرات شخصی خودداری کنند و با محوریت دفتر فنی استانداری و استفاده از ظرفیت‌های قانونی، نظرات کارشناسی لازم را ارائه دهند. وی با تعیین فرصت ۱۰ روزه، بر جمع‌بندی موارد و ارائه نتیجه نهایی بررسی نظرات کارشناسی تاکید کرد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به راه‌های استفاده از پساب فاضلاب اشاره کرد و گفت: فضای سبز بیرجند باید با استفاده از پساب فاضلاب آبیاری شود. وی افزود: در همین زمینه می‌شود احداث تصفیه‌خانه‌های محلی برای فضای سبز هر منطقه را پیشنهاد داد و با برآورد هزینه‌های احتمالی، تحقق آن را امکان‌سنجی کرد.

۹۰ درصد چاه‌های کشاورزی کنتور هوشمند دارد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: ۸۸ درصد منابع آبی استان به میزان ۵۵۰ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و تاکنون کنتور هوشمند برای ۹۰ درصد چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی نصب شده است.سعید سروری افزود: تعدادی چاه در شهرستان‌های زیرکوه، طبس و نهبندان باقی مانده است که باید کنتور هوشمند برای آنها نصب شود. وی اظهار داشت: ۲۱۳ کنتور هوشمند در یک سال گذشته روی چاه‌های استان نصب شده و ۶ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۱۵۰ کنتور برای چاه‌های کشاورزی و ۶۳ کنتور بر چاه‌هایی با مصارف شرب، صنعت و سایر خدمات نصب شده است. وی بیان کرد: ۲ هزار و ۹۱۸ فقره چاه کشاورزی، صنعت و شرب در استان خراسان جنوبی داریم که از این تعداد ۲ هزار و ۵۵ فقره در بخش کشاورزی، ۸۳۵ فقره شرب و ۲۰ فقره سایر مصارف است. سروری افزود: در مجموع کنتور هوشمند برای هزار و ۹۶۴ چاه کشاورزی استان تاکنون نصب شده است و در سال جاری اولویت ما برق‌دار کردن چاه‌های دیزلی است که در حال حاضر ۹۷ حلقه چاه دیزلی فاقد کنتور هوشمند در استان داریم.

تولید فرش دستباف در استان ۱۰ درصد افزایش یافت

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۱۹۰ هزار متر مربع فرش دستباف در این استان تولید شد که از نظر متراژ ۱۰ درصد و از نظر ارزش ۳۰ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش یافته است. محمدحسین کامیابی با بیان اینکه ارزش فرش تولیدی استان ۲۰۰ میلیارد تومان است، افزود:  علت افزایش تولید فرش دستباف در خراسان جنوبی شیوع ویروس کرونا است چرا که براثر شیوع این ویروس تعدادی از مردم بیکار و در زمینه تولید فرش فعال شدند.

نجات معدن کاران گرفتار در کویر خوسف

فرماندهی انتظامی خوسف اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان خوسف دو معدن کار گرفتار شده در کویر خور را نجات دادند. سرهنگ صادقی افزود:  با توجه به این که موقعیت دقیق افراد گرفتار شده در کویر مشخص نبود، مأموران تمامی مسیرهای فرعی محدوده اعلام شده را بررسی که در نهایت بعد از ۵ ساعت جستجو، با استفاده از GPS معدن کاران گرفتار شده را در محدوده “چاه نو “ مشاهده کردند و با تلاش پلیس خودرو از رمل خارج شد.

هدر رفت آب در خراسان جنوبی؛ ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری

امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: هدر رفت آب در خراسان جنوبی، به میزان ۱۰ درصد از میانگین کشوری بیشتر است که بخش اعظم آن به دلیل فرسودگی شبکه‌ای است که در این راستا بهسازی شبکه‌ها در تمامی شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.

بهره برداری از زیرگذر مود
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: با توجه به اهمیت موضوع و نیاز ضروری در ایمن سازی تردد در این محور‏ ‏‏‏‏‎‎‎‏ ساخت زیرگذر مود پارسال آغاز و در اوایل امسال تکمیل شد و زیربار ترافیک رفت. وحید داعی هزینه اجرای این طرح را دو میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای احداث این زیرگذر ۱۰ متری ، حدود ۵۰۰ متر کانال هدایت آب‌های سطحی و ۲،۵ کیلومتر عملیات آسفالت و احداث راه برای رمپ و لوپ‌ها اجرا شد.

۷۰۰ مسافر در مرز ماهیرود خراسان جنوبی غربالگری شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از پایش ۷۰۴ مسافر ورودی در مرز ماهیرود توسط امدادگران هلال احمر استان خبر داد و گفت: غربالگری مسافران ورودی از مرز تا پایان اردیبهشت ادامه دارد. رضایی افزود: در همین مدت ۲۷۷ مورد تست فوری و ۱۳ مورد تست PCR توسط امدادگران انجام شده است. وی اظهار کرد: از مجموع افراد کنترل شده تعداد ۲۳ مورد مشکوک بوده اما خوشبختانه هیچ مورد مثبتی تا کنون به ثبت نرسیده است.

دست یاری اصناف خراسان جنوبی در موج چهارم کرونا

ایرنا – خیز چهارم کرونا از فروردین امسال تا حدی پیش رفت که بار دیگر مسئولان و مردم را به اعمال محدودیت‌ها واداشت و همراهی اصناف خراسان جنوبی برای کنترل ویروس کرونا مشهود است.

سه روز پس از آغاز محدودیت‌های ۱۰ روزه در سراسر کشور و استان خراسان جنوبی بسیاری از متصدیان واحدهای صنفی درهای مغازه را بستند و به انتظار کنترل موج چهارم کرونا نشسته‌اند که نشانگر تداوم همراهی اصناف با دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی کرونا است و جای قدردانی دارد. تعطیلی اصناف در شرایط تحریم‌های ظالمانه و مشکلات اقتصادی ناشی از آن که بر قیمت کالاها و قدرت خرید مردم تاثیر گذاشته و فضای کسب و کار را سخت کرده، به آسانی نیست و خیلی از مردم عادی هم از این وضعیت به وجود آمده برای مغازه‌داران و بازاریان ناراحتند. این روند در خراسان جنوبی با توجه به دوری از مرکز و کمبود ناوگان حمل و نقل هوایی و ریلی از شدت بیشتری برخوردار است و فروشندگان با زحمات فراوان باید به فروش و سودآوری بپردازند. با این همه بازاریان مانند سه موج قبلی کرونا دست یاری‌شان بلند است و حفظ جان مردم را بر مسایل مالی ترجیح دادند؛ هرچند این موضوع مهم توجیهی برای کم‌کاری سایر قشرها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست. شاید بتوان گفت از لحاظ اقتصادی اصناف در یک سال گذشته بیشترین ضربه را از شیوع ویروس کرونا متحمل شدند اما همچنان یاری کردند. این روزها در بازار بیرجند کرکره‌ها پایین و اغلب مغازه‌ها تعطیل است و البته برخی فروشندگان هم با درهای بسته یا نیمه‌باز به مشتریان خود خدمات می‌دهند.

اصناف، مردم و کرونا


یکی از کسبه بیرجند که از روز شنبه (۲۱ فروردین) مغازه‌اش را بسته، معتقد است تا رعایت‌ها همه‌جانبه نشود اصناف به تنهایی نمی‌توانند موثر باشند. خراشادی گفت: برای چهارمین بار اصناف با دولت برای کنترل این وضعیت همراه شده‌اند و ضررهای زیادی را متحمل شدند اما باید دولت و نهادهای حمایتی هم با طرح‌های تشویقی و جبرانی نقش خود را ایفا کنند. وی افزود: مشکل کاسب این روزها یک میلیون و ۲ میلیون تومان نیست بلکه با ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی‌توان ضررهای این مدت را جبران کرد. این مغازه‌دار گفت: اصناف وظیفه انسانی و اسلامی خورد را برای کاهش انتقال ویروس انجام می‌دهند اما آیا دستگاه‌های خدماتی در این مدت از قبوض خود گذشتند یا بانک‌ها برای رفع نیاز ما تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت کردند که بتوانیم از پس بازپرداخت آن برآییم.

مهار کرونا و همبستگی اجتماعی


کاظمی یکی دیگر از کسبه با بیان اینکه مهار کرونا نیازمند همبستگی اجتماعی است گفت: فقط با تعطیلی اصناف نمی‌توان کرونا را مهار کرد و همه افراد جامعه باید در این زمینه احساس مسئولیت و همراهی داشته باشند. وی افزود: وقتی همبستگی اجتماعی به معنای واقعی به وجود آید، افراد در زندگی فردی و شخصی هم جامعه را در نظر می‌گیرند و بدون ماسک و رعایت فاصله جایی حضور نمی‌یابند. این فروشنده گفت: کسانی که در تجمع‌های خانوادگی شرکت می‌کنند و از رفتن به عروسی و دیگر مجالس باکی ندارند تعریفی در ذهن آنها برای همبستگی وجود ندارد. وی افزود: اصناف همواره کنار مردم و نظام بودند و خواهند بود اما از مسئولان هم خواستاریم نسبت به مشکلات اصناف توجه بیشتری داشته باشند تا دیگر مشکلات همراه با کرونا نشود.

لزوم تعطیلی مدیریت شده


همراهی بیش از ۹۰ درصدی اصناف با شیوه‌نامه‌های بهداشتی در یک سال گذشته را رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مطرح کرد و در عین حال گفت که تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی باید مدیریت شده باشد.رضا علیزاده بیرجندی افزود: همراهی اصناف خراسان جنوبی از ابتدای ویروس کرونا بر کسی پوشیده نیست به طوری که به عنوان اولین استان کشور اصناف داوطلبانه فروردین سال گذشته در خیز اول تعطیل شدند ولی با تعطیلی اصناف به تنهایی نمی‌توان کرونا را شکست داد. وی گفت: تا زمانی که نیاز باشد اصناف از دستورالعمل‌ها تبعیت خواهند کرد اما باید این تعطیلی همه‌جانبه باشد نه اینکه اصناف تعطیل شود اما بازارهای روز مدیریت نشود یا مطب‌های پزشکان شلوغ و آرامستان‌ها بدون رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری باشد. رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی اظهار داشت: اصناف نیازمند کمک هستند و فشارهای اقتصادی اخیر ضربات سنگینی را به آنها وارد کرده در حالی که حمایت لازم از آنها نشده است. وی افزود: مسئولان نسبت به تامین تسهیلات بلندمدت و ارزان‌قیمت برای اصناف اقدام کنند در غیر این صورت با وجود هزینه‌های سربار همچون اجاره‌بها و تعرفه‌های خدماتی مانند آب، برق و گاز مشکلی با ارائه تسهیلات کوتاه‌مدت و گران‌قیمت رفع نخواهد شد.

شیب تند بیماری در خراسان جنوبی


خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و روند صعودی شناسایی موارد مثبت ابتلا به کرونا و بستری بیماران از هفته دوم فروردین در این استان آغاز شد. بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اوایل هفته جاری، خراسان جنوبی جزو ۱۲ استانی است که روند افزایشی با شیب بسیار تند دارد.این استان که پیک سوم کرونا را آذر ماه ۹۹ پشت سر گذاشت در حال حاضر سه شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و یک شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) دارد. براساس محدودیت‌های ۱۰ روزه که ستاد ملی مقابله با کرونا برای سراسر کشور تصویب کرد، گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در مناطق قرمز، گروه‌های شغلی سه و چهار در مناطق نارنجی و گروه شغلی چهار در مناطق زرد اجازه فعالیت ندارند و در مناطق قرمز فقط گروه شغلی یک (ضروری) مجاز به فعالیت است.

موارد بستری بیماران کرونایی خراسان جنوبی در حال افزایش است


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: موارد بستری بیماران کرونایی در استان به صورت روزانه در حال افزایش است و روند بیماری شیب بسیار تند دارد. شریف زاده اظهار داشت: شهرستان طبس نیز از دیروز به مناطق قرمز یا خیلی پرخطر اضافه شد و چهار شهرستان بیرجند، قاینات، فردوس و طبس در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین در روز گذشته ۲۷۳ آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۱۲۱ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد و با فوت یک نفر تعداد فوتی‌ها در استان به ۷۷۷ نفر رسید.

متخصص عفونی: کرونا در موج چهارم افراد سن پایین را درگیر می‌کند


رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند گفت: ویروس کرونا در موج چهارم افراد دارای سن پایین و زیر ۴۰ سال را درگیر می‌کند و بیماری آنان نیز شدید است. مسعود ضیایی افزود: اکنون با شرایط خیلی خاصی روبه‌رو هستیم و در این شرایط که موج چهارم شروع شده، خیلی از افراد دارای سن پایین و زیر ۴۰ سال مبتلا می‌شوند و حتی بیماری را شدید می‌گیرند. وی اظهار داشت: دوره نهفتگی بیماری به نوعی کوتاه‌تر شده و وقتی یک نفر مبتلا می‌شود سایر اعضای خانواده هم علایم خود را نشان می‌دهند. متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در نتیجه امکان مراقبت توسط سایر اعضای خانواده نیست و اگر قبلا یکی مبتلا می‌شد و ۲ نفر را مبتلا می‌کرد اکنون تمامی اعضای خانواده و به نوعی فامیل مبتلا هستند. وی افزود: همچنین ترس از بیمارستان باعث شده بیمارانی که بیماری خیلی شدید دارند، دیر مراجعه کنند در نتیجه کارشان به آی سی یو و درمان‌های خاص بیفتد و احتمال بهبودشان کمتر و متاسفانه باعث مرگ و میر بیشتر شود. ضیایی اظهار داشت: این بیماری را به دلیل سرعت پیشرفت آن جدی بگیریم و اگر علایمی داریم به مراکز درمانی مراجعه کنیم، درمان‌های خودسرانه را کنار بگذاریم و درمان‌های علمی را انجام دهیم. وی گفت: به علایم هشدار که تنگی نفس، درد قفسه سینه، تب و تنفس سریع است، دقت کنیم و اگر کسی مثبت است یا با فرد مبتلا به کرونا تماس داشته، حتما از ۲ ماسک متفاوت و جنس متفاوت استفاده کند، رفت و آمد نداشته باشد و قرنطینه شود تا هرچه زودتر می‌توانیم چرخش ویروس را کم کنیم. رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند افزود: ماه مبارک رمضان را در پیش داریم و خواهش ما از هموطنان این است که در خانه بمانند.

دو هزار و ۵۰۰ تن گیاه دارویی در خراسانجنوبی برداشت شد

مدیر امور باغبانی خراسان‌جنوبی گفت: دو هزار و ۵۰۰ تن گیاه دارویی سال ۹۹ در خراسان‌جنوبی برداشت شد.رضایی اظهار کرد: خراسان‌جنوبی از جمله مناطق باسابقه در گشت گیاهان دارویی است و قطب یکی از مهمترین گیاهان دارویی یعنی زعفران و زرشک است. مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۸۰۰ گونه گیاه دارویی در خراسان‌جنوبی شناسایی شده است، بیان کرد: خراسان‌جنوبی از جمله پنج استان برتر در حوزه کشت گیاهان دارویی در کشور است. وی گفت: در سال ۹۹ حدود ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت گیاهان دارویی (به جز زعفران) در خراسان‌جنوبی بوده است که از این میزان سطح زیر کشت ۲ هزار و ۵۰۰ تن گیاه دارویی تولید و برداشت شده است که برای ما بسیار ارزشمند است. رضایی با اشاره به ارزش بالای اقتصادی گیاهان دارویی ادامه‌داد: سال گذشته برای دریافت تسهیلات ۵۱۰ پرونده به ارزش ۳۴۲ میلیارد ریال معرفی شده‌اند که ۴۸ پرونده مربوط به گیاهان دارویی به ارزش ۴۲ میلیارد ریال بوده است که از این میزان ۱۷ میلیارد ریال جذب شده است. مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه خشکسالی‌های سال‌های اخیر بر میزان گیاهان دارویی در طبیعت تأثیر منفی گذاشته و به آن آسیب زده است، اظهار کرد: از این جهت از همه هم‌استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم که برداشت گیاهان دارویی این ذخایر مهم استان را به صورت علمی و به موقع انجام دهند.

انتقاد نماینده مجلس از نبود فرماندهی واحد برای مرزها
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: فرماندهی واحد در مرزها(پایانه های مرزی و بازارچه ها) برای تصمیم گیری و برنامه ریزی نداریم، در حال حاضر دستگاه های زیادی در مرز فعال هستند و بخش های مختلفی آنجا فعالیت دارند اما هیچ فرماندهی واحدی وجود ندارد. نخعی اشاره به اینکه وقتی که صادرات و واردات رسمی ما از پایانه ها منفعتی برای مردم مرز نشین نداشته است، چاره ای جز رونق دادن به بازارچه ها و پایانه های مرزی نداریم، گفت: اصرار ما برای بازگشایی بازارچه های مرزی، منفعت بردن مردم بومی منطقه از این بازارچه ها است. نخعی با بیان اینکه منافع کشور افغانستان در بازارچه ها به درستی دیده نشده است، افزود: چند وقت قبل سفری به افغانستان آنها می گفتند منافع ما در این بازارچه ها دیده نشده است. وی افزود: بازارچه های مرزی خراسان جنوبی بیش از دو تا سه دهه گذشته شروع به فعالیت کردند و زیرساخت های زیادی هم در این بازارچه ها فراهم آمده است و مردم دو سوی مرز ایران و افغانستان از منافع حاصل از این بازارچه ها استفاده می کردند. نخعی گفت: در حال حاضر هیچ بازارچه مشترکی با افغانستان نداریم و ماهیرود و دوغارون و غیره صرفا پایانه و در برخی نقاط منطقه ویژه اقتصادی هستند، یعنی عملا آن مراودات مرزی که به شکل بازارچه بین مردم دو کشور باید شکل بگیرد را نداریم.

ارزآوری ۲۰۳ میلیون دلاری صادرات کالاهای استان

صادرات کالا‌های خراسان جنوبی، پارسال با افزایش بیش از دو برابری، ۲۰۲ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۲۸۳ دلار برای این استان ارزآوری داشت. مدیر کل گمرکات استان گفت: در این مدت یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۹۱۴ تن کالای تولیدی استان به کشور‌های افغانستان ، عراق ، ترکیه ، آذربایجان و تایوان صادر شده است. رحیم زاده با بیان اینکه کالاهای صادراتی استان ۱۰۳ درصد به لحاظ ارزشی و ۱۲ درصد به لحاظ وزنی نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است افزود: کاشی و سرامیک، صیفی جات، سیمان، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن، گازوئیل، نخود، نمک و تخم مرغ از جمله کالا‌های صادراتی بودند. وی همچنین از صادرات یک میلیون و ۹۴۱ هزار و ۱۸۰ تن کالای تولید دیگر استان‌های کشور از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این کالا‌ها ۶۴۱ میلیون و ۱۴۷ هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است. مدیر کل گمرکات استان همچنین از کاهش ۹۴ درصدی واردات به خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت ۷۴۶ تن کالا به ارزش یک میلیون و ۹۷۹ هزار و ۳۵ دلار از گمرک ماهیرود وارد کشور شده است

جرایم بیمهکارگاهها بخشوده میشود


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از حمایت ویژه دولت از کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف در قالب بخشودگی جرائم بیمه‌ای خبر داد. عابدی افزود: کارفرمایان باید برای برخورداری از این تسهیلات و به منظور تعیین تکلیف بدهی‌هایی که تا پایان اسفند ۹۹ به مرحله قطعیت رسیده، درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی eservices. tamin. ir ثبت کنند.

حوادث رانندگی در جاده های استان پایان ندارد


رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند از واژگونی خودروی پراید در کیلومتر ۷ جاده بیرجند- زاهدان خبر داد. حسینی افزود:  دو نفر از چهار سرنشین خودروی حادثه دیده قبل از رسیدن تیم امدادی رهاسازی شده بودند و دو سرنشین جلو خودرو توسط امدادگران و با استفاده از ابزار های نجات رهاسازی و به بیمارستان منتقل شدند.


بررسی  531  مورد اظهارنامه صادراتی


مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: طی سال گذشته تعداد ۵۳۱  مورد گواهینامه انطباق کالاهای صادراتی و تعیین ماهیت کالاهای صادراتی در اداره کل استاندارد خراسان جنوبی با هدف نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری ، صادر شده است. مروی افزود: همچنین در سال گذشته  بیش از ۷۴۰  مورد  بازدید فنی و ۱۰۳۸ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش این اداره کل در راستای حمایت از مصرف کننده انجام پذیرفته است.

اقامه نماز در مساجد؛ تابع پروتکل های ستاد استانی کرونا


سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: مساجد خراسان جنوبی در ایام ماه مبارک رمضان فعال خواهند بود و اقامه نماز جماعت در مساجد، تابع پروتکل های ستاد ملی و استانی بیماری کرونا است. حجت الاسلام هادی رجبی اظهار کرد: درب مساجد استان در ایام ماه مبارک رمضان باز خواهد بود اما با توجه به خیز مجدد بیماری کرونا در استان و وضعیت قرمز و نارنجی غالب شهرستان ها، اقامه نماز جماعت اقتضایی و تابع شرایط مختلف اعم از شرایط مسجد، شهرستان و… است.

خراسان جنوبی، استانی امن و مطلوب برای سرمایه گذاری


استاندار خراسان جنوبی گفت: ذخایر و ظرفیت‌های عظیمی در استان وجود دارد که آن را به محیطی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است. حمید ملانوری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در فرمانداری طبس اظهار کرد: خراسان جنوبی، استانی زرخیز و توانمند و پر از ذخایر و منابع مختلف است که همین ذخایر و ظرفیت‌ها، استان را به محیطی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

تاکید شهردار بیرجندبر نگهداری فضای سبز و زیباسازی شهری


 شهردار بیرجند با حضور در سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری بر زیباسازی شهری و نگهداری فضای سبز تاکید نمود. جاوید با اشاره به زیباسازی شهری اظهار داشت: زیباسازی شهری شامل گلکاری ها، نورپردازی ها و ارتقاء کیفیت سیما و منظر شهری که باعث ایجاد روحیه نشاط شهروندان می گردد، اولویت شهرداری می باشد.

زلزله درح را لرزاند

زلزله ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر درح سربیشه در خراسان جنوبی را لرزاند. این زمین لرزه در ساعت ۱۱ و ۲۳ دقیقه دوشنبه، ۲۳ فروردین ماه، و در عمق هفت کیلومتری زمین رخ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت