اخبار استانی

خسارت ۱۲ میلیارد تومانی کرونا به اهالی فرهنگ و هنر

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونا با اشاره به خسارت ۱۲ میلیارد تومانی کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر خراسان جنوبی گفت: تلاش شد با پرداخت تسهیلات با استفاده از سامانه کارا و تحفه بخشی از این خسارات جبران شود. نبی زاده  افزود: بر این اساس تاکنون از ۱۲.۵ میلیارد تومان درخواست اصحاب فرهنگ و هنر ۱۱ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

تعاونی محصولات استراتژیک کشاورزی استان تشکیل شود

استاندار خراسان جنوبی گفت : تعاونی زرشک، عناب و زعفران با هدف در دست گرفتن مدیریت کاشت، داشت و برداشت این محصولات استراتژیک و در کلاس ملی و جهانی تشکیل شود.ملانوری در نشست با رئیس اتاق تعاون ایران و جمعی از تعاونی های برتر استان با اشاره به رتبه مطلوب خراسان جنوبی در تولید سه محصول راهبردی زرشک، عناب و زعفران اظهار کرد: پیشنهاد می شود تعاونی زرشک، عناب و زعفران با هدف در دست گرفتن مدیریت کاشت،داشت و برداشت این محصولات استراتژیک و در کلاس ملی و جهانی تشکیل شود. استاندار خراسان جنوبی  ادامه داد:  22 هزار تن زرشک، ۶۸ تن زعفران و ۷۸ هزار تن عناب تولید شده کشور، به این استان اختصاص دارد. وی افزود: باید تلاش کنیم با افزایش ارزش افزوده این محصولات، به تولید کنندگان استان کمک کنیم. ملانوری به برنامه های استان در زمینه تحقق شعار سال و کمک به تولید بیشتر و ارزش افزوده محصولات تولیدی در این منطقه اشاره کرد و گفت: در شورای اداری و شورای برنامه ریزی و توسعه استان به مدیران تأکید شده برای سال ۱۴۰۰ و با محوریت شعار سال، برنامه عملیاتی داشته باشند.  ملانوری بیان کرد: هدف از تولید در شعار سال،  «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» فقط تولید صنعتی نیست، بلکه همه حوزه ها را شامل می شود. وی افزود: تعاونی ها می توانند با جرأت و جسارت، قدرت ریسک پذیری بالا، و ارزش آفرینی از  ذخایر غنی و ارزشمند استان، به عنوان پیشران های توسعه متوازن و پایدار استفاده کنند.

قرارگاه استانی آب در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از راه‌اندازی «قرارگاه استانی آب» با دستور ویژه استاندار خبر داد و گفت: اگرچه در کارگروه‌های استان، شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه مقابله با خشکسالی را داریم اما با توجه به اهمیت موضوع آب، این قرارگاه تشکیل شد. محمد فرهادی در نخستین نشست تشکیل و فعالیت این قرارگاه افزود: با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها در سال زراعی جاری و بالطبع کاهش حجم ذخایر آبی استان، قرارگاه استانی آب به تدبیر استاندار راه‌اندازی شده است. وی از مدیران دستگاه‌های مرتبط با حوزه آب استان خواست موضوع تامین آب شرب مردم به ویژه در تابستان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. رئیس قرارگاه آب استان خراسان جنوبی گفت: در این راستا از تمامی امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای استفاده شود که موضوع تامین آب به ویژه در آبرسانی سیار دچار آسیب و مشکل نشود. فرهادی گفت: یکی از اقدامات بسیار موثر در مدیریت منابع آبی، موضوع کاهش هدر رفت شبکه‌های آب شرب است که باید به صورت ویژه در برنامه‌ها دیده شود. وی بر استفاده بهینه از پساب فاضلاب شهر بیرجند تاکید کرد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای باید طرحی را با هماهنگی جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت آماده و طی یک ماه آینده به جلسه ارائه کند. معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: این استان سال گذشته به لحاظ گسترش سامانه‌های نوین آبیاری بین دیگر استان‌ها جایگاه چهارم را داشته است و جهاد کشاورزی باید موضوع نصب و راه‌اندازی این سامانه‌ها را امسال نیز با جدیت دنبال کند. وی اظهار داشت: هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی نیز باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های متولی قرار گیرد. فرهادی به موضوع تبخیر آب در سدهای استان اشاره کرد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای برای معرفی راهکارهایی در راستای کاهش تبخیر آب در سدها به ویژه در سد نهرین طبس که مصرف آب شرب نیز دارد، طرح مناسبی را به قرارگاه آب ارائه کند.

ترانزیت کامیون از مرز ماهیرود ۹۴۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات استان گفت: تعداد پنج هزار و ۶۹۹ کامیون طی سال گذشته از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است که افزایش ۹۴۶ درصدی را نشان می‌دهد. رحیمی زاده با اشاره به گزارش عملکرد ۱۲ ماهه سال ۹۹ گمرکات استان در حوزه های مختلف افزود: کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در این مدت از نظر ارزشی ۸۴۳ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۳۹۱ دلار و از نظر وزنی سه میلیون و ۵۳۴ هزار و ۹۴ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۷۳ درصد و از لحاظ وزن ۲۶ درصد افزایش داشته است. وی با بیان اینکه اینکه از این میزان بالغ بر ۲۰۲ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۲۸۳ دلار با وزن یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۹۱۴ تن صادرات خراسان جنوبی بوده است، افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از نظر ارزش ۱۰۳ درصد و از نظر وزن ۱۲ درصد افزای شرا نشان می دهد.

۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از توزیع چهار هزار و ۴۶۵ بسته معیشتی به ارزش ریالی ۱۲ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال بین نیازمندان سطح استان خبر داد. بخشی افزود:  طی این مدت ۱۲ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال اعتبار جهت تهیه بسته های معیشتی هزینه و با همکاری داوطلبان با حفظ کرامت انسانی بین مددجویان توزیع شده است. وی از توزیع ۷۷۹ دست پوشاک و کفش پیش از نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و بیان کرد: در این راستا نیز مبلغ یک میلیارد و ۹۹ میلیون ریال هزینه شده است.

۵۴ بیمار جدید مبتلاء به کرونا در خراسانجنوبی شناسایی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۲ آزمایش کرونا در خراسان‌جنوبی انجام شده که از این تعداد ۵۴ مورد مثبت بوده است. مهدی‌زاده با بیان اینکه از ۵۴ مورد مثبت ۱۸ بیمار بستری و ۳۶ مورد نیز سرپایی بوده است، ادامه‌داد: در حال حاضر ۲۶۶ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان‌جنوبی بستری هستند که از این تعداد، ابتلای ۱۰۳ نفر به کرونا اثبات شده است.

انجام مسئولیت اجتماعی در کنار فعالیت اقتصادی مورد توجه باشد

عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان و اعتبار اولیه ۴۰ میلیارد تومان آغاز شد .استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با راه‌اندازی و آغاز فعالیت واحدهای اقتصادی، نکته مهم توجه به انجام مسئولیت‌های اجتماعی است. ملانوری در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس که با حضور  معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان برگزار شد، گفت: بیمارستان طبس در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت زغال‌سنگ پروده احداث می‌شود. وی اظهار داشت: موضوعی که بارها و در جلسات متعدد عنوان شده، این است که استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد که باید به عنوان یک فرصت برای استفاده از همه آنها برنامه‌ریزی کرد. استاندار خراسان جنوبی گفت: برای رسیدن به این هدف باید نسبت به شکل‌گیری بنگاه‌های بزرگ اقتصادی اقدام کرد و با کمک دولت توسعه در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی را رقم زد. ملانوری گفت: سرمایه‌گذاری که از ذخایر استان که ثروت مردم است، استفاده می‌کند، باید مابه ازای آن به نیازهای ضروری و مسایل اجتماعی منطقه هم توجه داشته باشد. وی افزود: یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی استان شرکت زغال‌سنگ طبس است و صدر تامین از شرکت های زیرمجموعه شستا در این حوزه اقدامات خوبی انجام داده است. استاندار ادامه داد: کار در وهله اول با احداث اورژانس آغاز شد که اکنون در حال اجراست و امروز نیز کلنگ احداث یک بیمارستان جدید به زمین زده شد. ملانوری گفت: زغال‌سنگ پروده برای شروع کار این بیمارستان ۴۰ میلیارد تومان تعهد کرده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تکمیل و تجهیز آن را متقبل شده است. وی اضافه کرد: شهرستان طبس به جهت موقعیت جغرافیایی، قرار گرفتن در مسیر تردد مسافران متعدد و گردشگری در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی، نیازهای زیادی دارد که در قالب طرح‌های جدید، برای رفع آنها اقداماتی انجام می‌شود. وی گفت: برای پوشش‌دهی بخشی از نیازهای شهرستان طبس، احداث یک واحد اورژانس لازم بود که عملیات اجرایی آن آغاز و بیمارستان هم که امروز کلنگ‌زنی شد که خواهد توانست پاسخگوی نیاز شهرستان باشد.

شتاب تند شیوع در خراسان جنوبی

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند شیوع کرونا در سطح کشور افزایشی است و در برخی استان‌ها شتاب بیشتری دارد. قاسم جان بابایی افزود: در سطح کشور روند بیماری رو به افزایش است و در بعضی از استان‌ها مثل تهران، اصفهان، فارس، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی شتاب بیشتری دارد. وی اظهار کرد: این وضعیت نتیجه ایام عید، دید و بازدیدها و شرکت در مراسمی چون عروسی است که باعث شده پروتکل‌ها رعایت نشود و اکنون روند رو به افزایش داریم. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: امیدواریم با تصمیماتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شده و تمهیداتی که اندیشیده شده است، این روند هرچه زودتر متوقف شود. وی تصریح کرد: خوشبختانه همه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کاملا آمادگی دارند و در استان خراسان جنوبی نیز ظرفیت خیلی خوبی داریم. جان بابایی گفت: در حال حاضر تخت‌های خالی برای پذیرش بیماران داریم و جای نگرانی برای مردم نیست ولی خواهش ما از مردم این است که حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا همه چیز با خود مردم تمام می‌شود و اگر مراعات کنند و رفت و آمدهای خانوادگی و تجمعات را مدیریت کنند، قطعا ما هرچه زودتر شاهد توقف این موج خواهیم بود. وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما در این سفر، کروناست و خراسان جنوبی هم جزو استان‌هایی شده که روند رو به افزایش دارد و شهر بیرجند بیشتر از هر جای دیگری افزایش موارد بستری را دارد. جان بابایی بیان کرد: خراسان جنوبی جزو استان‌های موفق در مدیریت کرونا است و توانسته مرگ و میر نسبتا پایینی داشته باشد.

تجهیز بیمارستانهای خراسان جنوبی در اولویت است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهرستان‌های فردوس و طبس در اولویت تامین دستگاه ام آر آی هستند که با واردات این دستگاه دو شهرستان را با هم تجهیز خواهیم کرد. قاسم جان‌بابایی افزود: همچنین اولین دستگاه سی تی اسکن به شهرستان بشرویه و دومین دستگاه که وارد استان شود، به شهرستان فردوس تخصیص داده می‌شود. وی با بیان اینکه تعدادی آمبولانس برای تجهیز بیمارستان‌ها در حال خریداری است گفت: در یک سال اخیر پنج دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس با کیفیت خوب به استان خراسان جنوبی اختصاص داده شده که در تاریخ وضعیت درمان استان بی‌نظیر بوده است. معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در عین حال برای بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس دستگاه سی تی اسکن لازم است که بعد از بشرویه نوبت فردوس خواهد بود. جان‌بابایی از اجرای طرحی برای تکمیل مراکز درمانی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد خبر داد و گفت: بیمارستان جدید بشرویه نیز در همین طرح قرار گرفته است و مابقی اعتبار آن برای تکمیل تامین خواهد شد.  وی  در بازدید از سرایان نیز افزود: بیمارستان سرایان برای ارائه خدمات بیشتر نیاز به توسعه دارد که به‌زودی از ۳۲ به ۶۴ تختخواب توسعه خواهد یافت و در رشته‌های تخصصی نیز بیمارستان نیازمند تقویت است که در اولین توزیع نیروی انسانی متخصص به شهرستان کمک خواهیم کرد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این بازدید که نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشت، گفت: با وجود مبارزه با کرونا در یک سال اخیر و کمبود منابع مالی، اقدامات خوبی برای توسعه و تجهیز بیمارستان‌های استان انجام شده است. محمد دهقانی اظهار داشت: در صورت تامین سوخت، اورژانس هوایی در شهرستان فردوس مستقر خواهد شد.

جمع آوری آثار و نشر دستاوردهای دفاع مقدس امری ضروری است

حجت الاسلام عبادی نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه اگر دستاوردها و آثار دفاع پر افتخار مقدس کمرنگ شود و به فراموشی سپرده شود، زمینه نابودی ملت است، ادامه داد: در این آثار ارزش‌هایی وجود دارد که باید استخراج شود، زمان کنونی با زمان های دیگر خیلی متفاوت است اگر ملتی ضعیف باشد او را زمین گیر می کنند، منتها این ابزار در گذشته ضعیف بوده و شرایط کند عمل می کرده اما در زمان حال مسائل لحظه ای رقم می خورد، کافی است فقط یک لحظه چرت بزند تا نابود شود، به این جهت آن آثار هم که حفظ می شود برای این ارزش‌ها است.

خراسان جنوبی، محیطی خوب و مناسب برای سرمایه گذاری

استاندار خراسان جنوبی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در فرمانداری طبس گفت: خراسان جنوبی، استانی زرخیز و توانمند پر از ذخایر و منابع مختلف است. ملانوری افزود: همین ذخایر و ظرفیت ها، استان را به محیطی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است. وی با اشاره به مستعد بودن خراسان جنوبی گفت: با توجه به محور‌های توسعه‌ای استان در زمینه‌های مرز، گردشگری، معدنی، کشاورزی و صنعتی، هرکس که بخواهد به سوددهی خوبی در سرمایه برسد، می‌تواند در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند.


تمهیدات کرونایی برای انتخابات

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع کرونا، برای انتخابات پیش رو امکانات و صندوق های اخذ رای نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش می یابد.  قهرمانی ادامه داد: از تمام شهروندان و عوامل اجرایی خواستاریم در تمام مراحل انتخابات اعم از ثبت نام‌ها و رای‌گیری مسائل بهداشتی را رعایت کنند. وی با اشاره به اهمیت نقش شوراها بیان کرد: متقاضیانی که وارد عرصه شورا می‌شوند باید دارای روحیه صبر و تعامل بالایی باشند.


توقف اتوبوس حامل مواد مخدر در خراسان جنوبی

 فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از توقیف اتوبوس مسافربری حامل مواد مخدر در شهرستان قاینات خبر داد و گفت: ۲ متهم در این رابطه دستگیر شدند. سردار ناصر فرشید اظهار داشت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید “غلامی” شهرستان قاینات هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از اتوبوس مسافربری ۱۰۷ کیلوگرم تریاک را که به طرز ماهرانه در خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.

دستگیری عامل تبلیغ کننده سایتهای قمار و شرط بندی آنلاین

  رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری عامل تبلیغ کننده سایت‌های قمار و شرط بندی آنلاین در این استان خبر داد. محمدپورگفت: متهم در بازجویی در ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد، ولی در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را کسب درآمد و منفعت مالی اعلام کرد. وی  برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

منبرهای مجازی در ماه رمضان فعال شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: باتوجه به قرمز شدن شهرها و از دست دادن برخی از فرصت‌های تبلیغ در فضای حقیقی منبرهای مجازی در ماه رمضان فعال شود. رضایی با تأکید بر تولید محتوای ویژه ماه مبارک و نشر آن در فضای مجازی گفت: این تولیدات جاذبه‌دار کوتاه می‌تواند در حوزه‌های اخلاقی، احکام روزه و نماز، عقاید و قصص قرآنی باشد.


آسمان خراسان جنوبی بارانی می شود

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تا پایان هفته جاری وقوع بارش های پراکنده در سراسر نقاط خراسان جنوبی قابل پیش بینی است. علیرضا خندان با اشاره به وضعیت جوی هوای استان بیان کرد:  همچنین در این مدت افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سطح استان پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت