اخبار استانی

ورود دستگاه قضا به کاهش بروکراسی های اداری


معاون دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به موانع پیش روی تولید در استان گفت: یکی از سیاست های دستگاه قضا برای حمایت از تولید، کاهش و تسهیل بروکراسی های اداری است. حجت الاسلام وحدانی نیا بیان کرد: در امر پشتیبانی از تولید، مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه حمایت از تولید بررسی و رفع می‌شود. وی اظهار کرد: سیاست قوه قضائیه این است که تولید کننده‌ای که دغدغه تولید دارد و در نتیجه شرایط اقتصادی به مشکل برخورده، زندان راهکار تنبیه نیست.

پیشبینی بارش پراکنده باران در خراسان جنوبی

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: افزایش ابر و بارش پراکنده باران ازفردا در استان پیش‌بینی می‌شود. فاطمه زارعی افزود: براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی تا اواخر هفته جاری افزایش متناوب ابر همراه با وزش باد و گرد و خاک در اغلب نقاط استان قابل پیش‌بینی است. وی اظهار داشت: روند افزایشی دمای هوا در استان ادامه خواهد داشت. زارعی گفت: قاین با دمای هفت و بندان و دهسلم شهرستان نهبندان با ۳۶ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

بیمارستانها در وحشت کرونا، مردم بی خیال ویروس مرگ

باشگاه خبرنگاران جوان- کرونای وحشی در سایه بی توجهی و بی خیالی مردم، بیمارستان‌های خراسان جنوبی را با بحران مواجه کرده است؛ گویا مردم هنوز باور ندارند اوضاع، وخیم است. با وجود قرمز شدن سه شهرستان خراسان جنوبی و هشدار‌ها درباره وخامت حال بیماران، مردم همچنان در حال تردد در شهر و بازار هستند و شلوغی بازار و مغازه‌ها نشان می‌دهد هنوز برخی‌ها نگران سلامتیشان نیستند. اوضاع در بازار اصلی بیرجند عادی است و کرکره مغازه‌ها بالاست، مردم هم در حال تردد در بازار و خرید هستند، انگار نه انگار که اوضاع بحرانی است و کادر درمانی دیگر نای کار کردن ندارند. در شلوغی بازار به شهروندانی بر می‌خوریم که واقعا بیخیال کرونا شده اند و نمی‌دانند دود این بی توجهی، آخر به چشم خودشان می‌رود. یکی از شهروندان بیرجندی که در حال تماشای ویترین طلا فروشی است می‌گوید: کار واجبی داشتم و مجبور شدم به بازار بیایم؛ عجب! نمی‌دانستیم خرید طلا هم شده کار واجب. شهروند دیگری هم که با سه فرزندش در بازار پرسه می‌زد، اینچنین آمدنش را توجیه می‌کند و می‌گوید: راستش را بخواهید قصد آمدن نداشتیم اما، چون عازم مشهد هستیم گفتیم قبل از رفتن، بازار بیاییم و سوغاتی برای دوستان و آشنایان بخریم؛ راست می‌گفت، سوغات مرگ!از یکی از کسبه بازار هم که درباره باز بودن مغازه‌ها پرسیدیم اینگونه پاسخ داد: هنوز محدودیت‌های جدید و تعطیلی بازار به ما ابلاغ نشده است، ما تابع قانون هستیم و همچون دو دوره تعطیلی گذشته برای کمک به قطع زنجیره کرونا، کرکره مغازه‌ها را پایین می‌کشیم. در ادامه سری به بازار روز خیابان غفاری و ورودی‌های شهر بیرجند نیز زدیم، در این مکان‌ها هم گویا از خلوتی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خبری نبود. در ورودی پلیس راه بیرجند تردد خودرو‌ها همچنان در جریان بود، وقتی از راننده‌ای که از زیرکوه عازم بیرجند بود پرسیدیم مگر از قرمز شدن بیرجند خبر ندارید، پاسخ داد: بله خبر دارم وضعیت قرمز است، اما کار واجبی دارم و مجبورم اینجا بیایم؛ جاده‌ها باز بود و پلیس هم کاری به ما نداشت.

دورهمیها و ترددهای غیر ضرور بلای جان مردم شد


سه رقمی شدن مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی و پر شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، کادر درمانی را از نفس انداخته است و وحشت از کرونا در بیمارستان‌ها حاکم شده است. عابدی متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان ولیعصر بیرجند درباره افزایش بیماران کرونایی  می‌گوید: متأسفانه هم اکنون بیماران زیادی در بیمارستان بستری هستند که به علت دورهمی‌های فامیلی به کرونا مبتلا شده اند. وی از مردم خواست دورهمی‌های خانوادگی را تعطیل کنند و در صورت بیرون رفتن، حتما ماسک بزنند و دستانشان را مرتب با آب و صابون بشویند. عابدی در ادامه به خطرناک بودن کرونای جهش یافته برای جوانان و میانسالان اشاره می‌کند و هشدار می‌دهد: اگر پیش از این کرونا جان سالمندان را تهدید می‌کرد، الان نوع جهش یافته آن در کمین جوانان و میانسالان است و قدرت سرایت و کشندگی آن نیز بالاتر است.

روند صعودی کرونا در استان با شیب تند ادامه دارد

با ثبت دومورد فوت جدید، در شبانه روز گذشته مجموع قربانیان این بیماری به ۷۷۶ نفر افزایش یافت.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۲۸۹ آزمایش انجام شده در استان ۱۱۰ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد گفت: از این تعداد ۴۸ مورد در بیرجند، ۱۴ مورد از زیرکوه، ۱۲ مورد از قاین، ۱۱ مورد از سرایان، ۸ مورد از سربیشه، ۴ مورد طبس، ۳ مورد فردوس، ۷ مورد از درمیان، نهبندان ۲ مورد و یک مورد از خوسف شناسایی شد.

فعالیت دستگاه های غیرضرور با یک سوم کارکنان


استاندار خراسان جنوبی گفت: : در سه شهرستان بیرجند، قاینات و فردوس ادارات و دستگاه‌های ضرور با ظرفیت یک دوم و دستگاه‌های غیرضرور با ظرفیت یک سوم باید در محل کار حضور پیدا کنند. ملانوری در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: با توجه به اعلام رنگ بندی‌ها باید تمام ضوابط در هرشهرستان مطابق با رنگ بندی آن اعمال شود. وی با اعلام لغو کلیه ماموریت‌های اداری گفت: مشاغل‌های دو، سه و چهار هم به مدت ۱۰ روز تعطیل هستند. استاندار همچنین فعالیت‌های آموزشی، مراسمات مذهبی و نماز جمعه در این مناطق را تعطیل اعلام کرد و افزود: ممنوعیت تردد درون شهری هم همچنان از ۱۰ شب تا ۳ صبح و ممنوعیت ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی و خروج پلاک بومی از شهرستان‌ها هم اعمال می‌شود. ملانوری با اشاره به وضعیت نارنجی ۷ شهرستان استان نیز تصریح کرد: در این شهرستان‌ها علاوه بر ممنوعیت‌های تردد درون و برون شهری، جلسات ادارات با سقف ظرفیت ۲۰ نفر برگزار خواهد شد.  استاندار به همراهی خوب اصناف در دوره قبل اشاره کرد و گفت: در این دوره ده روزه هم اصناف باید همراهی کنند و نظارت‌ها هم باید در این مدت بیشتر شود. ملانوری با اشاره به اینکه همه مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری در استان برگزار می‌شود افزود: امتحانات دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم فقط از آخر اردیبهشت تا آخر خرداد حضوری خواهد بود. استاندار همچنین به طرح شهید سلیمانی به عنوان کمکی بزرگ در کاهش شیوع کرونا در استان اشاره کرد و گفت: تقاضای ما استمرار این طرح است که می‌تواند بیماریابی خوبی در محلات داشته باشد. استاندار در خصوص نظارت بر اتباع خارجه در مرز استان هم گفت: باید از همه این افراد تست انجام شود و درخصوص افراد وارده شده به استان از مرز‌های غربی هم باید نظارت بیشتری صورت بگیرد. ملانوری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های آسیب پذیر در استان پرداخت شده است گفت: هنوز  واحد‌ها می‌توانند برای دریافت این تسهیلات مراجعه کنند.

بهره برداری از ۲۰ درصد باندهای دوم کشور در استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ۲۰ درصد از باندهای دوم کشور در سطح استان به بهره برداری رسید. فرهادی با بیان این مطلب در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان، از تلاش های صورت گرفته در روزهای آغازین سال جاری در جهت ایمنی جاده های استان قدردانی کرد. وی به تصادفات رخ داده در محورهای مواصلاتی بیرجند- بشرویه و بیرجند- سربیشه اشاره کرد و گفت: آمار تصادفات جاده ای استان در سال ۱۴۰۰ باید با آمار مشابه سال ۱۳۹۸ که ترافیک، روال عادی داشته مقایسه شود و قیاس آمارها با سال ۱۳۹۹ که به دلیل شرایط کرونایی محدودیت های شدید ترافیکی وجود داشته، اشتباه است. معاون استاندار از سفرهای نوروزی صورت گرفته در سطح کشور گفت و تصریح نمود: سفر هموطنان در نوروز ۱۴۰۰ (به جز در استان خوزستان) هیچ محدودیتی نداشته و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، خدمات دولتی نظیر مدارس و… تعطیل بود اما بومگردی ها و اقامتگاه های گردشگری اقدام به ارائه خدمت نمودند. فرهادی به لزوم ایمن سازی راه های استان به جهت جلوگیری از تصادف با حیوانات اهلی گفت: در این خصوص باید در جاده های غربی استان نسبت به نصب علائم شبرنگ بر روی دام اقدام گردد. معاون استاندار، توجه ویژه مدیران استان در جذب اعتبارات ملی را خواستار شد و ادامه داد: مدیران نباید به اعتبارات استانی بسنده نمایند و با پیگیری مداوم نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام کنند تا سهم استان در بحث جذب اعتبارات افزایش یابد.
کمبودتختهای بیمارستانی کرونایی استان

متخصص بیماری‌های عفونی در خراسان جنوبی اظهار کرد: با روند افزایش بیماری کرونا در استان طی هفته آینده ظرفیت بیمارستان تکمیل می‌شود. فرشید عابدی گفت: متاسفانه با موج چهارم اپیدمی کرونا مواجهیم که باعث افزایش بستری‌های بیمارستان شده است. وی افزود: با این افزایش موارد در طی هفته آینده ظرفیت بیمارستان کامل خواهد شد و بیمارستان های ما گنجایش نخواهند داشت. عابدی ادامه داد: در تمام اپیدمی‌ها با شروع علائم و یا کمترین علائم، افراد مراجعه به پزشک داشته باشند چراکه درمان زود هنگام کاملا می‌تواند باعث بهبودی بیماران شود و نتیجه خوبی را برای بیمار و خانواده‌هایشان خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و دورهمی‌ها را حذف کنند تا کنترل بیماری صورت گیرد و این مدت دو تا سه ماه آینده تا تولید واکسن ایرانی یا واکسیناسیون عمومی را رعایت کنند تا نگذاریم افراد دارای ریسک بالا و سالمندان دچار این بیماری نشوند.

۳۲ تیم بازرسی و نظارت بر بازار استان

اجرای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان در خراسان جنوبی با حضور ۳۲ تیم بازرسی و همکاری ناظران افتخاری آغاز شد.معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای انواع مواد غذایی به ویژه اقلام لبنی، پروتئینی، میوه و سبزیجات، خرما و شیرینی‌های مرسوم (زولبیا و بامیه) در آستانه ماه رمضان، طرح نظارتی ویژه این ماه برای تشدید نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان در استان آغاز شد. علی تهوری افزود: این طرح با هدف تسهیل و تسریع در دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با همکاری اتاق‌های اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی تا ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. وی اظهار داشت: رعایت نرخ‌های مصوب و سود قانونی، نصب برچسب قیمت بر تمامی کالاها و صدور فاکتور رسمی در قبال فروش کالا از جمله موضوعات مورد تاکید در اجرای این طرح است که همه صنوف باید آن را رعایت کنند.

اطلاع رسانی به موقعی نسبت به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب صورت نمی‌‌گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: متاسفانه اطلاع رسانی به موقعی نسبت به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب صورت نمی‌‌گیرد.
حجت الاسلام عبادی افزود:  آگاهی‌ها باید به موقع باشد و مردم روشن شوند تا در مقابل دشمن حساس باشند و به موقع عکس العمل نشان دهند که در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی باید خیلی حساس باشد.

هلال احمر خراسان جنوبی به ۴۴ حادثهدیده امدادرسانی کرد


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران این جمعیت در هفته گذشته به ۴۴ حادثه‌دیده امدادرسانی کردند که ۳۹ نفر مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است. محمدرضا رضایی افزود: هفته پرحادثه‌ ای را پشت سر گذاشتیم و از ۲۰ حادثه اعلام شده به سازمان امداد و نجات هلال احمر ۱۵ مورد مربوط به حوادث جاده‌ای است. وی گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی بیشترین سهم را در امدادرسانی دارند و در هفته گذشته ۷۵ درصد خدمات هلال احمر مربوط به تصادفات بوده است.


۳۵۰ تن شکر تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع میشود


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار استان و برای کمک به پاسخگویی افزایش تقاضای مصرف در ماه رمضان حدود ۳۵۰ تن شکر خانوار توزیع می‌شود. مجید اسداللهی افزود: در مجموع ۸۵۰ تن کالای اساسی خانوار برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان تامین شده که از این میزان ۵۰۰ تن برنج وارداتی است. وی بیان کرد: اقلام اساسی شامل شکر خانوار، برنج وارداتی، روغن خوراکی، گوشت منجمد و خرما به میزان کافی و با قیمت تنظیم بازار متناسب با نیاز مصرفی مردم توزیع خواهد شد.

واحدهای تولیدی دارای حقوق معوق خراسان جنوبی کاهش یافت


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تعداد واحدهای تولیدی دارای حقوق معوق استان در اسفند ۹۹ نسبت به مدت مشابه قبل ۲۱ درصد کاهش یافت. غلامرضا اشرفی افزود: این واحدهای تولیدی از ۷۱ واحد به ۵۶ واحد کاهش یافته و تعداد ماه‌های دارای حقوق معوق استان نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه قبل ۲۵ درصد کاهش داشته است. وی عنوان کرد: بیشترین واحد تولیدی دارای حقوق معوق استان خراسان جنوبی در اسفند ۹۹ با ۱۴ واحد مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

برد نماینده استان  در لیگ مناطق امید کشور


تیم فوتسال امید زغالسنگ طبس که در مسابقات لیگ امید مناطق کشور در کاشمر حضور دارد دیروز در سومین دیدار خود به مصاف تیم شهید درخشانی گرمسار رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز میدان شد.

امکان ویراش اطلاعات در سامانه مالیات بر خانههای خالی فراهم نیست


مدیر کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گفت: طبق قانون هر خانوار در طرح مالیات برخانه‌های خالی، می‌تواند یک اقامتگاه دائمی در شهر محل سکونت و یک اقامتگاه فرعی در شهری غیر از محل سکونت داشته باشد. وحید داعی با اشاره به طرح مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: مالکان منازل مسکونی در نقاط مختلف شهری و روستایی بر اساس آخرین رقم سمت راست کد ملی در روزهای تعیین شده از ۱۹ فروردین تا ۱۹ اردیبهشت موظف به خود اظهاری و ثبت اطلاعات مسکن خود هستند.

پرداخت کمک هزینه یارانه دستمزد به بیش از ۲۸۹کارفرما


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه کمک هزینه یارانه دستمزد به بیش از ۲۸۹کارفرما در خراسان جنوبی پرداخت شد.گفت: در راستای اجرای طرح یارانه دستمزد تا کنون به این کارفرمایان، بیش از ۳۶میلیارد ریال کمک هزینه یارانه دستمزد پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت