اخبار استانی

مرمت و بازسازی ۵۰ شیء تاریخی و فرهنگی خراسان جنوبی

۵۰ شیء تاریخی و فرهنگی خراسان جنوبی سال گذشته در آزمایشگاه مرمت اشیاء تاریخی حفاظت، مرمت و بازسازی شد. به گفته حمزه مدیر آزمایشگاه این اشیاء شامل ۲۵ عدد سکه، ۱۵ سفال و سرامیک، هشت شیء فلزی ، یک نسخه کتاب و کاغذ و یک اثر شیشه‌ای است.

بیرجند با ادامه روند فعلی شیوع کرونا قرمز می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اگر همین روند افزایش بستری بیماران تنفسی، بیماران کرونایی و تست‌های مثبت ادامه داشته باشد تا پایان هفته شهرستان بیرجند قرمز خواهد شد و رنگ بقیه شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز از زرد به نارنجی تبدیل می‌شود. محمد دهقانی درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اظهار داشت: در این صورت محدودیت‌های شدید که مربوط به شهرستان‌های قرمز (خیلی پرخطر) و نارنجی (پرخطر) است به این مناطق بر می‌گردد و روزهای سختی را خواهیم داشت که تعداد زیادی از بیماران بستری شوند و مشکلات بیشتری را برای ما ایجاد کند. دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا درباره علت افزایش بیماران کرونایی و بستری در بیمارستان‌ها گفت: در سه هفته اخیر به دلیل افزایش ترددها، مسافرت‌ها و رعایت نکردن پروتکل‌ها پیش‌بینی می‌شد که این اتفاق در سطح کشور و استان بیفتد به طوری که در هفته دوم فروردین نسبت به هفته آخر اسفند سال گذشته با افزایش ۵۲ درصدی بستری بیماران تنفسی مواجه شدیم. وی از افزایش ۱۸۸ درصدی بستری بیماران مبتلا به کرونا در این مدت خبر داد و افزود: از مجموع کل تست‌های مولکولی و سریع که انجام می‌دهیم موارد مثبت نسبت به هفته آخر اسفند ماه ۸ برابر شده است.

۹۹ واحد مرغ گوشتی متخلف در خراسان جنوبی شناسایی شد

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌ کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از شناسایی ۹۹ واحد تولیدی با تخلف بیش از ۲۹۵ میلیارد ریال در حوزه تولید مرغ گوشتی در این استان و معرفی آنها به تعزیرات حکومتی خبر داد. علی تهوری بیان کرد: نظارت‌ها بر بازار مرغ به منظور سهولت و دسترسی هم‌استانی‌ها به مرغ گرم همچنین نظارت بر چرخه تولید و عرضه مرغ در سطح بازار تشدید شده است. وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون ۹۹ واحد تولیدی با تخلف عرضه خارج از شبکه در این استان شناسایی شد. معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در این بررسی‌ها بیش از ۲ هزار تن مرغ زنده کشف شد و پرونده تخلف به ارزش ۲۹۵ میلیارد و ۹۶۶ میلیون و ۴۲۲ هزار ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. وی ضمن تشکر از تولیدکنندگانی که در راستای قوانین و دستورالعمل‌ها و برای تامین نیاز مصرف‌کنندگان تلاش می‌کنند گفت: با اخلالگران و سودجویان در شبکه توزیع کالاهای اساسی برخورد قانونی و قاطع صورت می‌گیرد. تهوری از هم‌استانی‌ها خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ اعلام کنند تا ضمن بررسی با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.

بیش از چهار هزار ماموریت اورژانس در ایام نوروز

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: : در طرح اورژانس ۱۱۵ استان خراسان‌جنوبی طی تعطیلات نوروز چهارهزار و ۷۷۶ ماموریت انجام شده است. علیرضا عباسی اظهار کرد: طرح نوروزی اورژانس ۱۱۵ استان از ۲۶ اسفند آغاز شده و تا صبح روز ۱۴ فروردین ادامه داشته است. وی با بیان این‌که در این مدت چهارهزار و ۷۷۶ ماموریت انجام شده، افزود: طی این ماموریت ها به پنج‌هزار و ۳۰۲  نفر خدمات‌رسانی شده است. معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در این طرح ۴۵۹ ماموریت ترافیکی انجام شده که طی آن به ۶۸۸ مصدوم امداد‌رسانی شده است.وی اظهار کرد: در طرح نوروز ۱۴۰۰ اورژانس ۱۱۵ استان، چهار پرواز اورژانس هوایی انجام شده که طی آن ۷ مصدوم که ۶ نفر آنها مصدوم ترافیکی بودند به مراکز درمانی منتقل شدند.عباسی با بیان این‌که ماموریت‌های انجام شده در طرح نوروزی ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته افزایش داشته، افزود: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، ترددها کاهش داشت اما امسال با توجه به ترددهای انجام شده حوادث، ماموریت‌ها و خدمات‌رسانی افزایش داشته است.

امام جمعه بیرجند: اقتدار نیروهای امنیتی و قضایی به نفع مردم است

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اقتدار در نیروهای امنیتی و قضایی خیلی به نفع مردم است زیرا ضمن سالم ماندن نسل آنها، امنیت مردم هم تامین می‌شود. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: سرباز گمنام باید در هر زمانی که فسادی در حال شکل‌گیری است، بدون در نظر گرفتن ملاحظه هیچ چیز و هیچ کس، به موقع و در اسرع وقت دست به کار شود و هیچ مهلتی به افراد متخلف برای توجیه و فرار ندهد.

افزایش تعداد شهرهای نارنجی در خراسان جنوبی

بر اساس آخرین نقشه وضعیت کرونا (سفید، زرد، نارنجی و قرمز) شهرستان‌های خراسان جنوبی (مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) سه شهر بیرجند، قائنات و فردوس در وضعیت نارنجی (پر خطر) قرار دارند. سایر شهرستان‌های استان شامل طبس، نهبندان، زیرکوه، سرایان، بشرویه، سربیشه، درمیان و خوسف در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند و هیچ نقطه‌ای در خراسان جنوبی در وضعیت آبی (کم خطر) قرار ندارند. همچنین ۸۱ بیمار جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

۴ رقیب انتخاباتی برای هر کرسی شورای شهر در استان

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان، برای هر کرسی شورای شهر در استان خراسان جنوبی حدود چهار رقیب انتخاباتی حضور دارد. ناصر خوش خبرافزود: در مهلت تعیین شده برای ثبت‌نام متقاضیان حضور در شوراهای اسلامی شهرهای استان (۲۰ تا ۲۶ اسفند سال گذشته) ۶۰۷ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد تا این لحظه ۱۰ نفر انصراف داده و از دور رقابت خارج شده‌اند. وی تصریح کرد: در حال حاضر اسامی ۵۹۷ نفر در سطح استان برای بررسی صلاحیت در اختیار هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها قرار گرفته است که در صورت تایید برای نشستن بر ۱۵۹ کرسی شورای ۳۱ شهر به رقابت خواهند پرداخت. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در همه ۳۱ شهر استان آمار داوطلبانی که برای رقابت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، به حد نصاب رسیده و بعد از ادامه روند انتخابات، شاهد برپایی شورا در همه شهرها خواهیم بود. وی از رشد جمعیت بانوان ثبت‌نام کننده به نسبت دوره‌های گذشته خبر داد و افزود: ۷۱ نفر معادل ۱۲ درصد آمار داوطلبانی که برای حضور در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان ثبت‌نام کرده‌اند را بانوان تشکیل می‌دهند. خوش خبر گفت: سهم بانوان از جمع ثبت‌نام کنندگان در دوره پنجم ۱۱ درصد و در دوره چهارم هفت درصد بوده است. رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به جدول زمان‌بندی انتخابات ادامه داد: اسامی ثبت‌نام کنندگان در حال حاضر در اختیار هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها قرار دارد و این هیئت‌ها مکلفند تا ۲۱ فروردین وضعیت صلاحیت داوطلبان را رسیدگی کنند و فهرست نهایی افراد تایید یا رد صلاحیت شده در تاریخ ۲۲ فروردین توسط فرماندار و در قالب صورتجلسه به هیئت نظارت شهرستان اعلام می‌شود.

سودجویی به کمبود مرغ در خراسان جنوبی دامن زد

رئیس اتحادیه فرآورده‌های گوشتی بیرجند با بیان اینکه اکنون کمبود مرغ مرتفع شده است، گفت: شنیده می‌شود قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در خراسان رضوی اکنون به ۴۰ هزار تومان رسیده که این امر باعث خروج غیرمجاز مرغ از استان می‌شود. سید غلامرضا زجاجی با اشاره به بحث کمبود مرغ در روزهای ابتدایی امسال و افزایش قیمت، اظهار کرد: این مشکل مربوط به روزهای نخست امسال بود که اکنون مرتفع شده است. وی با بیان اینکه تقاضا برای مرغ زیاد است، اما اکنون کمبودی وجود ندارد، افزود: روزانه ۲۵ تا ۳۰ تن گوشت مرغ بین واحدها توزیع می‌شود. زجاجی بیان کرد: شنیده می‌شود قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در خراسان رضوی اکنون به ۴۰ هزار تومان رسیده که این امر باعث خروج غیرمجاز مرغ از استان می‌شود. وی با بیان اینکه کمبودی اکنون وجود ندارد، تصریح کرد: قیمت نوسان دارد و قیمت سایر استان‌ها بیشتر از خراسان جنوبی است و این امر باعث قاچاق گوشت مرغ به استان‌های همسایه می‌شود. رئیس اتحادیه فرآورده‌های گوشتی بیرجند با اشاره به اینکه اگر نظارت‌ها دقیق و کافی باشد، نباید مرغ به صورت غیر مجاز از استان خارج شود، یادآورشد: از سویی دیگر در هنگام توزیع بسیاری از خانواده‌ها گاهی برای سودجویی و گاهی نیز به دلیل ترس از کمبود به صورت‌ چند نفره در صف می‌ایستند که همه اینها به کمبود مرغ دامن زد.

محکومیت حدود ۳ میلیارد ریالی متخلفان

متخلفان حوزه کالا و خدمات در طرح نوروزی تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی به پرداخت ۲ میلیارد و ۸۵۸ میلیون و ۶۲۰ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به اجرای طرح نظارتی نوروز از ۱۶ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فرودین جاری، گفت:در این مدت ۴۳۳ پرونده تخلف در استان تشکیل شد که از این تعداد ۴۲۸ پرونده مختومه شده است. اشرفی از مختومه شدن ۹۸.۸ درصد پرونده‌های تشکیل شده در این ایام خبر داد. وی بیشترین تخلفات در این پرونده‌ها را به ترتیب عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید، عرضه خارج از شبکه و گران فروشی عنوان کرد.اشرفی با اشاره به فعالیت ۸۰ اکیپ در گشت مشترک طرح نوروزی امسال، گفت: در این مدت ۳۷۰ مورد بازرسی انجام شد که به ۹۴ واحد صنفی تذکر داده شد و برای ۸۰ واحد دارای تخلف پرونده تشکیل شد.

۹۱ درصد متقاضیان وام ازدواج گرفتند

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۹۱ درصد زوج‌های متقاضی وام ازدواج در این استان سال گذشته این تسهیلات را دریافت کردند.حسن عزیزی افزود: ۱۱ هزار و ۹۶۱ نفر در خراسان جنوبی متقاضی دریافت وام ازدواج بودند که تاکنون ۱۰ هزار و ۹۶۱ نفر این تسهیلات را دریافت کرده‌اند و یک هزار و ۳۸ نفر در انتظار دریافت وام ازدواج هستند. وی گفت: با توجه به گزارش بانک مرکزی درخصوص آمار دریافت‌کنندگان تسهیلات ازدواج جوانان در استان تاکنون ۹۱ درصد متقاضیان وام خود را دریافت کرده‌اند. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج به هریک از زوجین تعلق می‌گیرد افزود: زوج‌های جوان برای ثبت‌نام دریافت وام ازدواج به سایت رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی ve.cbi.ir مراجعه کنند.

احداث باند دوم بشرویهسه راهی شهید زارع ردیف اعتباری گرفت

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته احداث باند دوم مسیرهای بشرویه به سه راهی شهید زارع و طبس به دیهوک مشروط به اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ در قانون بودجه ۱۴۰۰ ردیف دار ‌شده است.


تاخت و تاز مرگ در جادههای استان

واژگونی یک دستگاه سواری پژو در محور دیهوک – راور یک کشته و دو مصدوم برجای گذاشت. رضایی رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی علت حادثه را عدم توجه به جلو ناشی از نداشتن تمرکز و حواس‌پرتی راننده خودرو اعلام کرد.


آماده سازی اراضی خراسان جنوبی برای کشت بهاره

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی برای کشت زراعی بهاره در حال آماده سازی است. حسینی با تأکید بر اینکه کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی کشت بهاره را  انجام دهند، گفت: در این فصل کشت گیاهان کم آب بر و مقاوم به شرایط اقلیمی استان پیش بینی می‌شود.

فرزندان مستعد خانوادههای کم بضاعت رایگان آموزش هنر میبینند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از آمادگی این اداره کل برای برگزاری کلاس‌های هنری ویژه فرزندان خانواده های کم بضاعت شناسایی شده توسط مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خبر داد.


مهاجرت و بیکاری عشایر خوسف به دنبال کاهش نزولات آسمانی

نوری رئیس اداره امور عشایری خوسف گفت: متاسفانه امسال با کاهش شدید نزولات آسمانی در سال جاری با مشکل آب مواجه شده ایم که اگر چاره اندیشی نشود شاهد مهاجرت، بیکاری و حاشیه نشینی جامعه روستایی و عشایری خواهیم بود.

افزایش دمای هوا از امروز

کارشناس هواشناسی گفت : از امروز تا اوایل هفته آینده دمای هوا افزایش می‌یابد. زارعی افزود:  شرایط جوی تا ۳ روز آینده در استان پایدار ویکنواخت خواهد بود و آسمانی صاف و آفتابی پیش بینی می‌شود.

اهدای محصول درخت برای بازسازی عتبات

به گفته رئیس ستاد عتبات عالیات استان کشاورزان سرایانی محصول ۶۵۰ اصله درخت پسته را برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند. موسی جوینده گفت: این نوع از اهدا برای اولین بار است که رخ می‌دهد و پیش بینی می‌شود سخاوت کشاورزان سرایانی تا ۲ هزار اصله درخت هم پیش برود.

۷۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:  در راستای ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر حمایت از مشاغل و کسب وکار‌های آسیب‌ دیده از ویروس کرونا تاکنون پنج هزار و ۸۰۱ فقره طرح به بانک‌های عامل معرفی شده، که تاکنون ۷۵۲ میلیارد ریال تسهیلات برای تثبیت اشتغال بیش از ۷ هزار اشتغال پرداخت شده است.

سرشماری ۵ هزار و ۶۵۰ راس حیات وحش در سال ۹۹

 اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : در سرشماری پستانداران شاخص در سال ۹۹، ۱۴ منطقه مورد سرشماری قرار گرفت که در نهایت پس از تجمیع داده‌ها تعداد ۵ هزار و ۶۵۰ راس حیات وحش شامل: کل و بز، قوچ و میش، آهو و جبیر سرشماری شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت