اخبار استانی

آموزش در تمامی مدارس شهر بیرجند غیرحضوری است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: براساس اطلاعیه ستاد استانی مقابله با کرونا  آموزش در تمامی مدارس شهر بیرجند و شهرک‌های اقماری به صورت غیرحضوری خواهد بود. وی تصریح کرد: آموزش در پایه‌های اول و دوم ابتدایی و دروس عملی هنرستان‌ها و مدارس زیر ۵۰ نفر در سطح استان به صورت حضوری خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی: شعار سال محور برنامه‌ریزی‌ها باشد


استاندار خراسان جنوبی گفت: شعار تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها باید محور و اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد و ملاک ارزیابی‌ها نیز عنوان سال باشد. ملانوری  بیان کرد: رهبر معظم انقلاب شعار امسال را تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها تعیین کردند و فرمانداران مکلفند به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها به این شعار در تمامی مسایل اجرایی و برنامه‌ریزی‌ها توجه داشته باشند. وی افزود:  تولید باید به معنای واقعی وارد صحنه شود و یکی از تولیدات مهم کشور در مقطع انتخابات و عرصه سیاسی است.

مشکلات شهر بیرجند به صورت تخصصی شناسایی شود


نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف گفت: در شهر بیرجند مشکلات متعدد و انباشته شده فراوانی وجود دارد که باید مسئولان بخش های مختلف با هم افزایی این مشکلات را به صورت تخصصی شناسایی کنند. خسروی اسفزار افزود: مسئولان شهر بیرجند با هم افزایی و همکاری به شناسایی مشکلات این شهر بپردازند تا بتوانیم در کمیته برنامه ریزی استان دست پُر حضور یابیم و یک خروجی خوبی را برای این شهرستان رقم بزنیم. وی افزود: تقسیم کار باید بین مسئولان برای حل مشکلات شهر بیرجند صورت گیرد و هدف نهایی مسئولان باید کسب رضایت مردم باشد.

حل مشکلات تامین مرغ در استان


رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای تامین مرغ و تخم مرغ در شهرستان‌های استان هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر شهرستانی با کمبود مواجه است بلافاصله این کمبود را برطرف خواهیم کرد. قوسی یادآور شد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه محدودیت‌هایی در موضوع نهاده وجود دارد که با تلاش مسئولان استانی شرایط را برای تامین مواد مصرفی مرغداران و دامداران تامین می‌کنیم.

 
سهم ناچیز استان از صادرات


مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سهم کالاهای تولیدی خراسان‌جنوبی از صادرات مرز ماهیرود ناچیز است، گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات گمرک در مرز است. رحیمی‌زاده ادامه‌داد: به عنوان مثال اگر ما ۸۰۰ میلیون دلار صادرات از مرز ماهیرود داریم تنها ۲۰۰ یا ۱۵۰ میلیون دلار سهم کالاهای تولیدی استان است که این رقم را باید افزایش دهیم. وی اظهار کرد: یکی از مسائلی که به رونق تولید کمک می‌کند توجه به صادرات و بازارهای صادراتی است.

۵۴۰۰ مددجوی خراسانجنوبی در سال ۹۹ شاغل شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی از اشتغال پنج هزار و ۴۰۰ نیازمند این استان، در یک سال گذشته با تسهیلات این نهاد خبر داد. سلم آبادی افزود: تعهد ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد در استان، سال گذشته چهار هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی بود که با ارائه تسهیلات توانستیم پنج هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد کنیم. وی اضافه کرد: برای ایجاد این تعداد شغل ، ۱۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت شد.

شناسایی ۷۹ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۲۴۷ آزمایش کرونا در استان گرفته شد که ۷۹ بیمار جدید کرونایی شامل ۱۵ بیمار بستری و ۶۴ بیمار با نمونه گیری سرپایی شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: هم اکنون نیز ۱۶۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری اند که ۶۱ نفر آن‌ها مبتلا به کرونایند و ۱۲ نفر از این بیماران کرونایی در بخش‌های آی سی یو نگهداری می‌شوند و حال یک نفر از بیماران کرونایی بستری در آی سی یو، وخیم است.

اقدامات وزارت ورزش و جوانان در خراسان جنوبی امیدبخش است

استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدامات وزارت ورزش و جوانان در استان از جمله اجرا و افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی، امیدبخش و نشاط بخش بوده است.
حمید ملانوری در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های ورزشی استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس که با حضور وزیر ورزش و جوانان در این شهرستان برگزار شد، افزود: بهره‌برداری از ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ‌۷۰۰ میلیون تومان در سفر دو روزه وزیر ورزش و جوانان به استان، بخشی از این خدمات امیدبخش است که مبارک مردم عزیز باشد. وی گفت: این پروژه‌ها با هدف پر کردن اوقات فراغت و ارتقای سلامت مردم در سراسر استان افتتاح و ۱۲۰ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی خراسان جنوبی افزوده شد که قابل تقدیر است. استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: علاوه بر این امروز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه ورزشی دیگر با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان در استان آغاز شد که در افزایش فضای ورزشی موجود استان موثر است.  وی با اشاره به اینکه وزیر ورزش و جوانان به عنوان وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی نیز اقدامات ارزنده‌ای داشته استه افزود: در این حوزه هم ۳۱ پروژه برای استان مصوب شده است. ملانوری گفت: تحقق ۷۵ پروژه جهش تولید مصوب شده برای استان نیز بسیار امیدبخش است. گفتنی است وزیر ورزش و جوانان در چهارمین سفر خود به خراسان جنوبی در مراسم افتتاح ۵۵ پروژه ورزشی به مساحت ۱۱۹ هزار و ۹۶۰ مترمربع و اعتبار هزینه شده ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و همچنین آغاز به کار ۱۱ پروژه با مساحت ۶۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع و اعتبار پیش بینی شده ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان حضور یافت.

در مقایسه با هفته آخر اسفند ۹۹: افزایش ۷۳ درصدی موارد بستری کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: تحلیل کلی بیماری کرونا نشانگر افزایش قابل توجه موارد بستری و موارد مثبت سرپایی در استان است به طوریکه در موارد بستری کل بیماران تنفسی نسبت به هفته آخر اسفند ۹۹، ۳۸ درصد، و در موارد بستری مبتلا به کرونا، نسبت به هفته آخر اسفند ۹۹، متاسفانه ۷۳ درصد افزایش داشته ایم. شریف زاده افزود: همچنین برای اولین بار، جمع موارد مثبت نسبت به هفته آخر اسفند و نسبت به آذر ۹۹، ۳ رقمی شده و این‌ها همه نشانگر افزایش قابل ملاحظه موارد ابتلا و بستری در خراسان جنوبی است و اگر پروتکل‌ها و محدودیت‌ها رعایت نشود، به طور قطع پیک چهارم کرونا را در استان تجربه خواهیم کرد. وی گفت: خراسان جنوبی به لحاظ بروز موارد بستری به دلیل بیماری حاد تنفسی به ازای هر صد هزار نفر جمعیت در کشور، بعد از استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد، در رتبه‌ی سوم قرار دارد. شریف زاده در خصوص رتبه بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی نیز گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز، شهرستان طبس در جایگاه اول قرار دارد و بروز تجمعی شهرستان‌های طبس، سرایان، قاین، فردوس و بشرویه نسبت به شاخص کشوری بالاتر است. پایین‌ترین میزان بروز تجمعی نیز مربوط به شهرستان‌های خوسف، درمیان و نهبندان است.

ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعلام رنگ‌بندی جدید و وضعیت نارنجی بیرجند، خودروهای با پلاک غیربومی حق ورود به مرکز استان را ندارند و خودروهای با پلاک بومی هم نباید خارج شوند. سرهنگ علیرضا عباسی افزود: این وضعیت در ارتباط با خودروهای عمومی و حمل بار صدق نمی‌کند. وی اظهار داشت: در صورت مشاهده موارد تخلف از مقررات اعمال شده برای مناطق نارنجی (پرخطر) رانندگان وسایل نقلیه ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از کاهش چشمگیر ترددها در روزهای گذشته خبر داد و افزود: مردم استان تاکنون همراهی لازم را با اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا داشته‌اند و امیدواریم برای کاهش انتشار ویروس کرونا این همراهی ادامه یابد.

افزایش حوادث حریق از آغاز امسال در بیرجند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: از آغاز امسال ۳۵ حادثه شهری توسط این سازمان پوشش داده شده که ۲۰ مورد آن، آتش سوزی بوده است. حسینی افزود: در مدت مشابه پارسال، تنها ۴ مورد حادثه حریق در شهر بیرجند رخ داد. وی گفت: آخرین حادثه حریق امسال مربوط به انفجاز گاز در منزل مسکونی در خیابان جمهوری ۳۱ بیرجند  بود که دو مصدوم گرفتار در زیر آوار ناشی از انفجار توسط آتش نشانان نجات یافتند. رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه تعدادی از موارد حریق امسال مربوط به واحد‌های تجاری بوده است گفت: از شهروندان و مغازه داران تقاضا می‌کنیم مسائل ایمنی و نصب وسایل اطفاء حریق را در اماکن تجاری خود مد نظر قرار دهند.

بسته بودن گمرک یزدان یکی از موانع تولید است


نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس گفت: بسته بودن گمرک یزدان یکی از موانع تولید است و خواستار بازگشایی آن هستیم. اسحاقی خواستار رفع بروکراسی‌های اداری در صنعت، معادن و توسعه خراسان جنوبی شد و تصریح کرد: در حال حاضر این بروکراسی‌ها دست و پاگیر شده و گلایه‌های زیادی را به دنبال دارد.


اخطار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت: سامانه ناپایدار جوی جدیدی وارد استان شده است و تا عصر روز یک شنبه ۱۵ فروردین در استان فعال خواهد بود. نخعی افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی و کاهش کیفیت هوا و در برخی نقاط نیمه شمالی رعد و برق و رگبار از انواع مخاطراتی است که در این سامانه توصیف شده است. وی افزود: سامانه دیگری نیز از عصر روز یک شنبه ۱۵ فروردین ماه وارد استان می‌شود که کاهش محسوس دما و وقوع یخبندان در برخی نقاط سردسیر استان را در پی خواهد داشت.

آغاز توزیع اینترنتی روغن جامد درخراسان جنوبی


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: عرضه روغن جامد با توجه به شرایط کنونی از طریق فروشگاه اینترنتی هایپر آنلاین به نشانیhttp://hyperonline724.ir در مرکز استان صورت می‌گیرد.

پیشرفت ۱۰۰ درصدی بخش احیای طرح فولاد قاینات


طرح فولاد قاینات از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در بخش احیا (تولید آهن اسفنجی) ۱۰۰ درصد پیشرفت دارد و در مرحله تست گرم است. جرجانی افزود: عملیات ساختمانی طرح فولاد قاینات ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمامی ماشین‌آلات این طرح وارد شده است. وی اظهار داشت : اگر سرعت عمل بالاتر برود، فاز دوم این طرح را می‌توانیم در سال آینده به بهره‌برداری برسانیم تا زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر دیگر را فراهم کنیم که این موضوع باید در  دستور کار قرار داده شود.

۲.۶ میلیارد تومان اعتباربرای خرید و نصب دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان نهبندان اختصاص یافت


نماینده مردم شهرستان های سربیشه ونهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های انجام شده ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید و نصب دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان نهبندان اختصاص یافت. مصطفی نخعی با اشاره به بازدید صورت گرفته از آخرین وضعیت پروژه‌  اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان اظهار داشت: با راه‌اندازی این دستگاه ظرفیت تولید اکسیژن ۴۰۰ لیتر افزایش خواهد یافت.

افزایش طول باندهای دوم محورها به ۷۵۱ کیلومتر


مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: حدود ۱۳۷ کیلومتر باند دوم راه‌های استان در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید و اکنون ۷۵۱ کیلومتر از راه‌های دوبانده خراسان جنوبی زیر بار ترافیک است. وحید داعی افزود: این ۱۳۷ کیلومتر باند دوم از ۵۶۰ کیلومتر پروژه در دست اجراست که زیر بار ترافیک رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت