اخبار استانی

توزیع۲۰۰ بسته غذایی در روستاهای مرز نشین خراسان جنوبی

به همت شرکت کشت و صنعت پیوند خاوران، ۲۰۰ بسته غذایی در بین روستا‌های محروم توزیع شد. شیرازی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت پیوند خاوران گفت: ارزش هر بسته ۷۰۰ هزار تومان و ارزش کل این بسته‌های معیشتی ۱۴۰ میلیون تومان است. وی ادامه داد: این بسته‌های معیشتی شامل یک کیسه برنج، حبوبات (نخود، لوبیا، عدس، لپه، سویا) ماکارونی، دو عدد ربع دوعدد روغن مایع، یک بسته نمک و خرما بوده است.

فروردین ۱۴۰۰ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره منطقهای مطبوعات شرق کشور

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ آخرین مهلت ثبت نام در اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور اعلام شد. معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت : اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور “ یادمان پروفسور معتمدنژاد” با حضور استان‌های خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، سیستان و بلوچستان ، یزد ، کرمان و جنوب کرمان برگزار می‌شود.

افتتاح همزمان ۲۵۰۰ واحد مسکن محرومین در استان

با حضور استاندار خراسان جنوبی، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین استان به صورت همزمان در روستای فدشک شهرستان خوسف به بهره برداری رسید.این مراسم به صورت همزمان در سه استان خراسان جنوبی، تهران و کرمان و با حضور بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.  طی این مراسم ۴ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در این سه استان تحویل داده شد. سهم خراسان جنوبی از واحدهایی که در این مراسم به  بهره برداری رسید، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سطح استان  است. اعتبار هزینه شده برای احداث این واحدها، ۱۸۶ میلیارد تومان است که  108 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن، کمک های بلاعوضی است که در قالب سهم دولت و سهم امداد به متقاضیان پرداخت شده است. رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این واحدهای مسکونی از محل تفاهم سه جانبه کمیته امداد امام خمینی کشور و  سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد مسکن اجرا شد. وی با بیان اینکه در مرحله اول  500 واحد مسکونی افتتاح شده است، افزود: امروز نیز دو هزار  500 واحد مسکونی افتتاح می‌شود. سلم آبادی اعتبار هزینه شده را ۱۸۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم ۲۵ میلیارد تومان سهم آورده مددجویان ، ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ تسهیلات صندوق امداد ولایت است. وی، کمک بلاعوض دولتی را ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و جمع کل بلاعوض کمیته امداد امام خمینی استان را ۴۶ میلیارد تومان عنوان کرد. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، میانگین متراژ واحدهای مسکونی روستایی را ۵۰ متر مربع و شهری را ۶۵ مترمربع عنوان کرد و افزود: از تعداد واحدهای افتتاح شده دو  295 واحد روستایی و ۲۰۵ واحد شهری است. وی قیمت متوسط هر واحد را ۷۵ میلیون تومان عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد ۹۹۲ واحد در روستای با ضریب محرومیت ۸۹، ۴۹۵ در مناطق مرزی و مابقی در روستای با پراکندگی زیاد ساخته شده است.

شناسایی ۱۳ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

۱۳ بیمار جدید کرونایی ، ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شدند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۱۳ آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۱۳ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از این تعداد مبتلای جدید به کرونا، ۸ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند. دکتر مهدی زاده افزود: خوشبختانه در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوت در اثر کرونا، در خراسان جنوبی نداشیم.

نمایش صنایع دستی در فرودگاه بینالمللی شهید محمود کاوه بیرجند

کانتر اطلاع ‌رسانی صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند رونمایی شد. رئیس اداره  میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی بیرجند گفت :در راستای این اقدام مسافران به خصوص گردشگران در بدو ورود به استان ، می‌توانند اطلاعات مورد نیاز در حوزه صنایع دستی و منسوجات سنتی را در قالب لباس و منسوجات کاربردی از جمله پارچه، حوله، کیف به همراه بروشور‌های راهنمای گردشگری به صورت رایگان دریافت کنند.

فعالیت موزههای استان در ایام عید

موزه‌های خراسان جنوبی در ایام عید هم فعالیت دارند . مسئول موزه‌های استان گفت:  موزه‌های استان از ساعت هشت صبح تا ۲۰ برای بازدید علاقمندان دایر است. غلامحسین شعیبی گفت : با توجه به شرایط شیوع کرونا بازدید علاقمندان بر اساس گروه بندی‌های مشخص انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت