اخبار استانی

تجهیز مرزبانی خراسان جنوبی به ۳۰دستگاه تاکتیکی جدید

در جریان حضور استاندار خراسان‌جنوبی در محل فرماندهی مرزبانی استان، از ۳۰دستگاه خودروی عملیاتی تاکتیکی جدید رونمایی شد.این خودرو‌ها در راستای تقویت ناوگان مرزبانی به تجهیزات موجود اضافه می شود. حدود ۱۰ماه قبل نیز، ۳۳دستگاه خودرو و ۴۰دستگاه موتورسیکلت به ناوگان موتوری مرزبانی استان تزریق شده است.

توزیع ۸۰۰تُن میوه شب عید در خراسان جنوبی

۸۰۰تُن میوه شب عید در مراکز عرضه خراسان جنوبی آغاز شد. معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان گفت: ۴۰۰تُن پرتقال و ۴۰۰تُن سیب زرد و قرمز برای شب عید در مراکز عرضه استان از امروز توزیع می‌شود. جویبان قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون ۱۱هزار و ۸۰۰تومان و هر کیلوگرم سیب قرمز و زرد را ۱۰هزار تومان اعلام کرد.

۲ هزار و ۳۰۶ پرونده تخلف کالا و خدمات در خراسان جنوبی تشکیل شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش تخلفات کالا و خدمات ۲ هزار و ۳۰۶ پرونده وارد شعب تعزیرات استان شد و ۲ هزار و ۲۱۰ فقره پرونده مختومه شده است.محمدحسین اشرفی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های این بخش را ۱۶ روز ذکر کرد و گفت: میزان محکومیت پرونده‌ها در بخش کالا و خدمات بیش از ۲۱ میلیارد و ۹۷۴ میلیون ریال بوده است. وی از تشکیل ۲ هزار و ۳۶۲ پرونده تخلف در بخش قاچاق کالا و ارز هم خبر داد و افزود: در این مدت ۲ هزار و ۲۸۸ پرونده نیز مختومه شد و متخلفان قاچاق کالا به پرداخت ۵۵۲ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالای مکشوفه محکوم شدند. مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: خرید، فروش، حمل و نگهداری کالای قاچاق، ورود یا خروج کالا از مسیر غیرمجاز یا بدون انجام تشریفات گمرکی، نگهداری و عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی از جمله مهمترین عناوین تخلف در این بخش گزارش شده است. وی بیان کرد: امسال ۴۹۰ پرونده در بخش بهداشت، دارو و درمان تشکیل و ۴۸۵ فقره پرونده مختومه شده است.

نظام جمهوری اسلامی هوشیار و دشمن شناس است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جمهوری اسلامی یک سیستم واقعا هوشیار، بیدار و دشمن شناس و دارای آینده‌ای مشخص است. حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در راه مقابله با دشمنان و تبیین مسائل سیاسی روز، روحانیت معظم و علمای دین کارشناس هستند و باید در صحنه مبارزه حواس‌ها خیلی جمع باشد و انواع و اقسام محاسبات و معادلات را در این راه داشته باشند. وی با اشاره به اینکه دشمن با نظام مقدس جمهوری اسلامی کنار نمی‌آید و دائما در حال توطئه و نفوذ است افزود: در این دوران آخرالزمان باید در جهت تبیین مسائل و روشنگری برای مردم اقدام کنید، چراکه مهمترین استوانه‌ای که اسلام راستین را حفظ می‌کند، نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

هتک حیثیت با انتشار عکس نامتعارف معلم با فتوشاپ

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شناسایی فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به هتک حیثیت از طریق انتشار عکس نامتعارف در خصوص یکی از معلمان کرده بود، خبر داد. سرهنگ محمدپور افزود: با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان قاین مالک حساب کاربری تلگرامی شناسایی و با وجود اینکه متهم به سن قانونی نریسیده بود، با هماهنگی مقام قضایی برای اخذ اظهارات به همراه پدرش به این پلیس احضار شد. رئیس پلیس فتا گفت: وی در اظهارات خود عنوان کرد ه است که انتشار تصاویر غیر اخلاقی را به خاطر سخت گیری زیاد معلم برای امتحانات و کم دادن نمرات انجام دادم و هدف خاص دیگری نداشتم.

بهره مندی ۵۳نفر از عشایرچاه یوسف آموزشهای امدادی

رئیس جمعیت هلال احمر قاین از برگزاری اردوی جهادی و ارائه خدمات بهداشتی به عشایرچاه یوسف و آموزش کمک‌های اولیه به ۵۳نفر خبر داد. یوسفی با اشاره به اینکه در این اردوی جهادی یک دندانپزشک نیز حضور داشته است گفت: ۱۵۰نفر از عشایرچاه یوسف از ویزیت رایگان و خدمات مشاوره‌ای این جوان دندانپزشک بهره‌مند شدند.وی با اشاره به ارزش ریالی خدمات ارائه شده به مبلغ ۳۵میلیون ریال، افزود:در این اردو به خدماتی همچون زیبا سازی محیط آموزشی مدرسه، مرمت زمین بازی دانش آموزان، پاکسازی محوطه مدرسه، توزیع ۱۵۰پرس غذای بهداشتی گرم بین اهالی روستا می‌توان اشاره کرد.

تولید تایر رینگ ۲۰ برای اولین بار در کشور

در مراسمی از تولید رسمی تایر رینگ ۲۰ با نام تجاری BAHMAN در کارخانه کویر تایر بیرجند با حضور مدیران ارشد گروه خودروسازی بهمن رونمایی شد. کویر تایر بیرجند پس از گذشت دو ماه از نمایشگاه داخلی سازی خودرو‌های جدید گروه بهمن،  توانست با تکنولوژی روز دنیا و معیار‌های کیفی بالا با استفاده از دانش نیرو‌های بومی خود موفق به طراحی و تولید این محصول شود.  در دنیا تنها هفت شرکت، این نوع تایر را تولید می‌کنند که کویر تایر به عنوان پرچمدار تولید تایر‌های شاسی بلند موفق شد سهم عمده‌ای از بازار این محصول را به خود اختصاص دهد.

اختصاص دو هزار و ۷۳۵ میلیون ریال یارانه نهال به استان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: دو هزار و ۷۳۵ میلیون ریال یارانه نهال در سال جاری به خراسان‌جنوبی اختصاص یافت. رضایی افزود: با اختصاص این یارانه تعداد ۱۸۰ هزار اصله نهال غرس و در مجموع ۴۴۳ هکتار باغ احداث و ۲۱۵ هکتار مزارع گیاهان دارویی توسعه پیدا کرد. وی اظهار داشت:  دو هزار و ۷۳۵ میلیون ریال یارانه نهال نیز در سال جاری به خراسان‌جنوبی اختصاص یافت که برش شهرستانی آن نیز انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت