اخبار استانی

۶۳ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی آزاد شدند

۶۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آزاد و  به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند. حمیدی ،رئیس کل دادگستری استان گفت : مجموع بدهی این ۶۳ زندانی بیش از ۹ میلیارد تومان بوده که هشت میلیارد و ۶۸۸ میلیون تومان از بدهی این زندانیان را شاکیان گذشت کردند و ۴۹۸ میلیون تومان توسط نهادها، خیرین و مردم استان جمع‌آوری شد.

حمله موشکی به پا عین الاسد سیلی محکمی به هیمنه آمریکا بود

فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان به مناسبت حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد با نماینده ولی فقیه دیدار کردند. حجت الاسلام و المسلمین عبادی در این دیدار با بیان اینکه حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد سیلی محکمی به هیمنه آمریکا بودگفت: امروز توان دفاعی و نظامی ایران به حدی است که با یک جمله فرماندهان لرزه به اندام دشمن به خصوص آمریکای جنایتکار می‌افتد. وی با بیان اینکه در دنیایی که استبداد و بی عدالتی بیداد می‌کند ، رو سفیدی برای کسانی است که در برابر این ظلم ایستادگی کنند. امروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر این ظلم مقاومت کرده و هر کجا که صدای مظلومی شنیده شود برای کمک آماده اند.

۴۵۶ کیلومتر از راه‌های  استان روکش آسفالت شد

ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۴۵۶ کیلومتر از راه‌های این استان در سال جاری روکش آسفالت شده است.اسدا… جلال زاده اظهار داشت: ۱۷۷ کیلومتر راه شریانی و ۱۵۳ کیلومتر راه فرعی و روستایی استان با استفاده از ۱۳۴ هزار و ۸۰ تن آسفالت روکش حفاظتی شده است.وی افزود: این عملیات برای نگهداری، ارتقای ایمنی تردد و بهسازی رویه راه‌های استان اجرا شده است.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی بیان کرد: راه‌های شریانی دیهوک -راور، طبس – اصفهان، دیهوک – فردوس، دیهوک – طبس، فردوس – بجستان امسال روکش آسفالت شد. وی با اشاره به اینکه در فصل کاری سال ‌جاری در راه‌های استان ۴۰ کیلومتر درزگیری و ۵۹۲ کیلومتر لکه‌گیری انجام شده است گفت: ۹ ماه سال جاری ۷۵۷ کیلومتر از راه‌های مختلف استان خط‌کشی، ۱۵ نقطه از ۳۱ نقطه حادثه خیز مصوب و ابلاغی و سه نقطه در دست اقدام اصلاح و بهسازی انجام شده است.جلال زاده خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی دارای ۹۳۷ کیلومتر راه اصلی، چهار هزار و ۱۲۹ کیلومتر راه فرعی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها هر سال به تناسب اعتبارات در برنامه این اداره کل قرار می‌گیرد و با توجه به سطح آسیب‌دیده رویه محورها و اولویت‌بندی انجام شده نسبت به انجام روکش حفاظتی محور منتخب اقدام می‌شود.

طرح فرماندار خوسف برای مشارکت بنیاد مستضعفان

ایرنا – فرماندار خوسف گفت: با توجه به حجم گسترده اراضی کشاورزی بنیاد مستضعفان در شهرستان خوسف انتظار داریم این بنیاد در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان سرمایه‌گذاری کند. آخوندی مشارکت مردم در کشاورزی با بنیاد مستضعفان را یکی از درخواست‌های اهالی این روستاها عنوان کرد و افزود: باید مجوزهای لازم برای اجرای این طرح توسط بنیاد پیگیری شود. وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اراضی و چاه‌های کشاورزی شرکت بنیاد مستضعفان در روستاهای گیو و اکبرآباد قرار دارد باید به کارگیری نیرو با اولویت جوانان این روستاها صورت گیرد.

کاهش آمار  ابتلا با ردگیری موارد مثبت کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با ردگیری موارد مثبت و شناسایی سریع افراد در تماس با بیماران کرونایی، شاهد بودیم که آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا روز به روز کمتر شد. کامبیز مهدی‌زاده درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی افزود: در کنار تلاش همکاران حوزه بهداشت و درمان، طرح شهید سلیمانی هم واقعا کمک کرد. وی گفت: شناسایی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و در معرض خطر، زمینه کاهش آمار را در هفته‌های اخیر فراهم کرد. رئیس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی همکاری و همدلی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد استانی مدیریت کرونا با هدایت استاندار را از عوامل این موفقیت دانست و اظهار داشت: همراهی صنوف و مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی که اعضای اصلی جامعه هستند نیز باعث شد که شاهد کاهش آمار مبتلایان و موارد بستری و فوت بر اثر ویروس کرونا باشیم. وی افزود: متاسفانه دورهمی‌ها همچنان شایع‌ترین راه انتقال بیماری است و تقاضا می‌کنم مردم این دستاورد خوب را حفظ کنند به خصوص با توجه به این که اولین مورد کرونای انگلیسی هم وارد کشور شد و راه‌های انتقال این ویروس همان راه‌هایی است که تاکنون بوده است.مهدی‌زاده درباره نحوه ادامه محدودیت‌ها گفت: تا الان رنگ‌بندی جدید شهرستان‌ها و محدودیت‌های هفته بعد اعلام نشده و به محض اعلام، اطلاع‌رسانی می‌شود.

۶۶۶ نفر در حوزه‌ بهداشت و درمان استان استخدام می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دریافت ۶۶۶ مجوز استخدام در حوزه‌های بهداشت و درمان استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این تعداد نیروی انسانی پس از قبول در آزمون به‌کارگیری خواهند شد. دهقانی افزود: از این تعداد اکنون ۱۵۸ مجوز در سایت سازمان سنجش آموزش منتشر شده است و متقاضیان شرکت در این آزمون می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش براساس شرایط اعلام شده، ثبت‌نام کنند.  508 مجوز دیگر نیز به زودی قابل دسترسی خواهد بود.

۱۷ گروه مطالبه‌ گری مشکلات مردم در استان خراسان جنوبی تشکیل شد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در همه دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان شوراهای امربه معروف فعال است گفت: ۱۷ گروه مطالبه‌گری برای پیگیری مشکلات مردمی در استان تشکیل شده است. سردار علی قاسمی با بیان اینکه ترمیم هیئت اندیشه ورز در استان خراسان جنوبی انجام شده است افزود: سبک زندگی اسلامی و پوشاک اسلامی محور در دستورکار ما است و  همواره مدنظر است که در این راستا در بازار و تولیدکنندگان که پوشش اسلامی داشتند وام‌هایی به آنها پرداخت شد.

تصمیم برای خروج از پیله ی خام فروشی

برای فرآوری بنتونیت باید صنایع پایین دستی را تقویت کنیم. استاندار خراسان جنوبی از اهتمام ویژه استان برای راه‌اندازی صنایع پایین دستی معادن بنتونیت در شهرستان سرایان خبر داد و گفت: همه باید به شدت تلاش کنیم که از خام‌فروشی مواد معدنی جلوگیری شود. حمید ملانوری روز جمعه در حاشیه بازدید یکی از واحدهای فرآوری بنتونیت در شهرستان سرایان افزود: با توجه به این که بخش عمده‌ای از ذخایر بنتونیت استان در سرایان واقع شده، این شهرستان پایتخت بنتونیت کشور نامیده می‌شود. وی با تاکید بر این که خراسان جنوبی به لحاظ ذخایر معدنی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد اظهار داشت: یکی از بهترین ذخایر معدنی استان، بنتونیت است. استاندار خراسان جنوبی گفت: این ماده معدنی یکی از مواد اولیه پرکاربرد در صنایع مهم مثل فولاد، نفت و گاز و تولید شوینده‌ها است. ملانوری تصریح کرد: در ادامه فعالیت‌هایی که برای بهره‌برداری از این ذخایر در شهرستان سرایان صورت گرفته، با همراهی فرمانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تلاش می‌کنیم با ورود سرمایه‌گذاران جدید، واحدهای صنعتی پایین دستی مرتبط و وابسته به این ماده معدنی را ایجاد کنیم. وی بر ضرورت تلاش همگانی برای جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی تاکید کرد و گفت: درست است که این مواد معدنی به سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور صادر می‌شود و نیاز دیگر مناطق را برطرف می‌کند، اما اصلا شایسته نیست که صنایع وابسته به آن را خودمان نداشته باشیم. بنتونیت سرایان، عنوان بهترین بنتونیت جهان را بر خود دارد و از ۷۴ واحد معدنی موجود در این شهرستان، ۵۷ واحد با ذخیره بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن، مربوط به بنتونیت است.

جان باختن 3بیمار کرونایی در خراسان جنوبی

۳بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با ثبت این ۳مورد فوت جدید مجموع موارد فوت ناشی از بیماری کرونا در استان به ۷۲۹نفر رسید.  دکتر مهدی زاده گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۱۱۷آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۱۹بیمار جدید، شناسایی شدند. وی افزود: از این تعداد ۲مورد از بیرجند، ۱مورد از فردوس، ۹مورد از قاین، ۱مورد از نهبندان، ۲مورد از سربیشه، ۲مورد از طبس ۱مورد زیرکوه و ۱مورد بشرویه بوده است.

سرنخ های آبی برای فردوس و توسعه های معدنی برای سرایان

استاندار خراسان جنوبی در سفری دو روزه به شهرستان های فردوس و سرایان از ظرفیت های اقتصادی و پتانسیل های این شهرستان ها به ویژه قابلیت های معدنی بنتونیت سرایان و پتانسیل های کارخانه ی نساجی فردوس  بازدید کرد و در دیدار با مسئولان و مردم از مشکلات و نیاز مندی های این شهرستان ها  گزارش هایی دریافت کرد. بعد از بازدید ها جلسه ی شورای اداری در شهرستان فردوس برگزار و چالش ها و راهکارهای مورد نیاز به بحث و گفت و گو گذاشته شد. به گزارش ایرنا استاندار خراسان جنوبی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فردوس افزود: مدیران برای این که برنامه درست و مفید داشته باشند باید مطالعه درستی از وضعیت پیرامونی در راستای وظایف سازمانی خود داشته باشند و با اولویت‌بندی قدم بردارند. حمید ملانوری هدف اصلی از طراحی و راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران را تجمیع همه ظرفیت‌های موجود اعم از منابع انسانی، طبیعی، کشاورزی و گردشگری برای توسعه استان عنوان کرد و افزود: اصلی‌ترین انگیزه ما برای طراحی و اجرای این ستاد، این است که همه ظرفیت‌های استان را گردآوری کنیم. وی گفت: مدیران نباید پشت میز بنشینند بلکه مردم باید مدیران را ببینند و کارها و فعالیت‌های آنان را در جامعه حس کنند. استاندار خراسان جنوبی درباره تامین آب شرب شهر باغستان گفت: این پروژه باید تا پایان سال جاری عملیاتی شود و مردم از طریق شبکه به ایستگاه‌های برداشت آب شرب سالم و بهداشتی متصل شوند. وی با اشاره به موضوع تامین آب کارخانه نساجی فردوس اظهار داشت: یک کارخانه که ساختمان فاز دوم آن ساخته شده و تجهیزات توسط بخش خصوصی خریداری شده نباید برای تامین آب مورد نیاز متوقف شود لذا مسئولان پیگیر این موضوع باشند.

راهاندازی مجتمعهای پرورش بلدرچین و کبک

ملانوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت شهرستان فردوس و استقبال شهروندان از واحدهای پرورش کبک و بلدرچین خانگی، از مشکلاتی گفت که این افراد با آن مواجهند و پیشنهاد داد: فردوس، شهرستان پایلوت راه‌اندازی مجتمع‌های پرورش بلدرچین و کبک باشد. وی گفت: از آنجا که این افراد بعد از مدتی نسبت به توسعه واحد پرورش کبک و بلدرچین خود اقدام می‌کنند، پیشنهاد می‌شود مجتمع‌های پرورش و تولید کبک و بلدرچین در شهرستان راه‌اندازی شود. استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این مجتمع‌ها، خارج شدن کار از حالت خانگی و سوق دادن افراد به سمت کار تخصصی و با رعایت ضوابط بهداشتی است. ملانوری با اشاره به بهره‌برداری از ۲ ایستگاه فرستنده دیجیتال در مناطق روستایی فردوس گفت: تا سال آینده سراسر استان خراسان جنوبی زیر پوشش فرستنده‌های دیجیتال قرار خواهد گرفت. وی بیان کرد: به دلیل پراکندگی جمعیت باید فرستنده‌های بیشتری را در استان ایجاد کنیم و دو ایستگاهی که امروز در این شهرستان افتتاح شد هزار و ۵۰۰ نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد. استاندار خراسان جنوبی با ابراز خرسندی از آمار قابل توجه بیماران و فوتی‌های کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی، بعد از ۹۰ روز سخت به لحاظ حجم بالای بیماران کرونایی، خراسان ‌جنوبی امروز، روز بدون فوتی داشت. ملانوری ضمن تشکر از همه کسانی که برای رسیدن به این نتیجه تلاش کرده‌اند، از اعضای شورای اداری حاضر و مدیرانی که به صورت ویدئو کنفرانسی جلسه را همراهی کردند، خواست به پاس قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان و به یاد مدافعان سلامت که جان خود را در این راه از دست داده‌اند، با ذکر صلواتی قیام کنند.

حل مشکل آب کارخانه نساجی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۵۹ پروانه بهره‌برداری صنعتی در شهرستان فردوس وجود دارد که ۱۱ درصد کل پروانه‌های استان است. در بخش صنعت یک هزار نفر اشتغال داریم که این تعداد ۸.۴ درصد کل جمعیت اشتغال صنعتی استان است.عباس جرجانی افزود: ۴۲ پروانه بهره‌برداری معادن معادل ۶.۴ درصد استان در فردوس داریم که اشتغال بیش از ۲۱۳ نفر را فراهم کرده است. فردوس از نظر تعداد معادن رتبه ششم استان را داراست و از نظر اشتغال در رتبه هفتم قرار دارد. وی گفت: سه هزار بافنده در این شهرستان سالانه ۹ هزار و ۴۵۰ متر مربع فرش تولید می‌کنند. جرجانی افزود: درخصوص آب کارخانه نساجی مقرر شد حریم چاه متروکه که در شهر اسلامیه قرار دارد در اختیار این کارخانه قرار گیرد تا برای تامین آب مورد نیاز چاه جدید حفر کنند.

۲۰ اقامتگاه بومگردی در فردوس ایجاد شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی هم گفت: چند سال گذشته این شهرستان به لحاظ اقامت یک هتل سه ستاره و دو مهمانپذیر و یک مجموعه آب درمانی داشت اما در حال حاضر ۲۰ اقامتگاه بومگردی ایجاد شده که در حال بهره‌برداری است. حسن رمضانی افزود: تا پایان امسال ۱۲ مجموعه اقامتگاه بومگردی نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و فردوس بعد از طبس بزرگترین ظرفیت را در این حوزه دارد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: شهرستان فردوس رتبه اول نوغان و نوغان داری را در استان داراست. این شهرستان در تولید و صادرات انار ظرفیت بسیار خوبی دارد که به دنبال ترویج تولید محصول سالم و مبارزه بیولوژیکی با آفات هستیم. غلامرضا قوسی افزود: : احداث سامانه‌های نوین آبیاری در شهرستان فردوس با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و بهسازی و مرمت قنات با اعتبار ۷ میلیارد ریال در راستای مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار دارد. وی گفت در طرحی جامع با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال، ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز خواهد شد. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: مجموعه قراردادهای شهرستان فردوس در حوزه حمل و نقل، ۳ هزار میلیارد ریال است.

وحید داعی افزود: برای ۱۲۲ نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن، ۳۸ نفر طبق تفاهم‌نامه با بنیاد شهید و ۸۶ نفر از متقاضیان کمیته امداد نیز تامین زمین شده است.

عملکرد شهرستان فردوس  در بخش اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: بیشترین میزان اشتغال از محل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی مربوط به فردوس است. مشیرالحق عابدی افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب‌دیده از کرونا در شهرستان فردوس ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

آسیب در توزیع اعتبارات

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: غرب خراسان جنوبی ۵۲ درصد کل استان را شامل می‌شود اما در زمینه اعتبار و تخصیص بودجه این گستردگی را ندارد. نباید فردوس را با شهرهای دیگر مقایسه کنیم چراکه باعث آسیب در بحث توزیع اعتبارات و منابع می‌شود. حجت الاسلام مجید نصیرایی افزود: راه‌آهن فردوس توسط مسئولان قبلی عقب انداخته شد و اگر نگاه مسئولان سابق بلند بود، این همه عقب افتادگی در شهر نداشتیم. این راه‌آهن باید هم منافع فردوس و هم شهرستان‌های بشرویه و سرایان را تامین کند. وی با بیان اینکه نباید به بهانه کارشناسی، کارشکنی کنیم افزود: همه باید در مقام عمل به کارهایی بپردازیم که اتحاد و همگرایی منطقه‌ای را برای توسعه استان تقویت کنیم.

ارتقای دانشکده پیراپزشکی  به دانشکده پزشکی

فرماندار فردوس نیز در این نشست به ظرفیت‌ها، مشکلات و نیازهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: از مهمترین خواسته‌های مردم فردوس، ارتقای دانشکده پیراپزشکی به دانشکده پزشکی است که در حال حاضر ۱۰ هکتار زمین برای این منظور توسط خیر شهرستان اهدا شده و نیازمند صدور مجوز است. حمید حلاج مقدم افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در فردوس، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و زیرساخت‌های لازم در شهرستان فراهم شده، ۵۰۰ هکتار زمین هم اختصاص یافته که انتظار داریم مسوولان استانی پیگیر این موضوع باشند.

فرماندار فردوس اظهار داشت: تکمیل سالن ورزشی ۲ هزار نفری که ساخت آن از سال ۸۷ آغاز و با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رها شد را با اعتبارات اندک ملی نمی‌توان ادامه داد و امیدواریم اعتبارات افزایش یابد. امام جمعه فردوس هم گفت: دستگاه ام آر آی که مطالبه به حق مردم فردوس است، با نظر وزیر سابق بهداشت قرار شد به این شهر اختصاص یابد. ما تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال آورده داریم اما هنوز دستگاهی تهیه نشده که امیدواریم مسئولان مربوطه این شهرستان را با توجه به موقعیت جغرافیایی آن در اولویت قرار دهند. عملیات اجرایی احداث استخره ذخیره آب یک میلیون متر مکعبی قنات بلده، ساخت مجتمع تجاری فرهنگی جواد الائمه شهرداری فردوس با حضور ملانوری آغاز و دو ایستگاه فرستنده دیجیتال روستایی در این شهرستان افتتاح شد.بازدید از پروژه احداث باند دوم محور فردوس – بجستان و کارخانه نساجی فردوس از دیگر برنامه‌های استاندار در این سفر یک روزه بود.

با نگاه بسته به پیشرفت نمی رسیم

در انجام کارها، دیدمان را باید عوض کنیم، با نگاه بسته به پیشرفت و ترقی نمی رسیم.استاندار خراسان جنوبی همچنین در روز جمعه با تأکید بر این مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان سرایان خاطر نشان کرد: ما باید طوری حرکت کنیم که گویی می خواهیم قله های جهان را فتح نماییم. ملانوری با تشریح سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مردمی شدن، دانش بنیان شدن، درونزا بودن و برون نگر بودن از سیاست های اقتصاد مقاومتی است که پایه های اصلی ستاد خاوران نیز می باشند. وی، شرط موفقیت در برنامه های توسعه ای استان را مدیریت جهادی عنوان کرد و گفت: مدیریت جهادی به معنای خارج شدن از پوسته های مدیریتی و شکستن حباب های اطراف مان است. به گفته وی؛ عادی انگاری در مصرف سبب شده آبی که با صرف هزینه های بسیار زیاد استحصال  می شود و در اختیار ما قرار می گیرد، به راحتی در شستشوی ماشین و حیاط و غرقابی کردن باغچه منزل، هدر می دهیم.

واحد تولیدی مواد شوینده را با همت جمعی، راه اندازی کنید

استاندار خراسان جنوبی به مردم سرایان پیشنهاد داد؛ با همت جمعی و مشارکت آحاد مردم در سرایان، واحد تولیدی مواد شوینده را راه اندازی کنید.  وی با اشاره به ذخایر غنی بنتونیت در شهرستان سرایان، گفت: بزرگترین مزیت و فرصت شهرستان، همین ذخایر بنتونیت است.  به گفته وی؛ از مجموع معادن دارای پروانه بهره برداری در سطح استان ۵۷ مورد یعنی ۵۰ درصد در شهرستان سرایان قرار دارد، به همین دلیل، این منطقه را پایتخت بنتونیت کشور نام نهاده اند.استاندار، فرمانداری شهرستان و سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان را مکلف کرد برای راه اندازی واحدهای مرتبط برنامه ریزی کنند  ملانوری گفت: در حال حاضر امکان احداث چند واحد صنعتی در زمینه های تولید انواع مواد شوینده، خاک های رنگ بر و مواد بهداشتی از جمله کرم، ماسک و… در منطقه وجود دارد.  وی تکلیف فرمانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر  راه اندازی واحدهای تولیدی با این سه اولویت را به عنوان مصوبه جلسه عنوان کرد و گفت: مطالعات طرح توجیهی توسط سازمان صمت صورت گیرد، در ستاد خاوران برای جذب سرمایه گذار در این زمینه برنامه ریزی شود و فرمانداری نیز به ایجاد واحد کمک کند.  استاندار سپس به اعضای شورای اسلامی شهر که در جلسه حضور داشتند، پیشنهاد داد، به عنوان معتمدین شهر، با جذب سرمایه های خرد مردمی نسبت به راه اندازی یکی از این واحدها اقدام کنند.  ملانوری گفت: مردم سرایان می توانند با مشارکت و همراهی واحد تولیدی مواد شوینده را در این منطقه راه اندازی کنند.

پیگیر اجرای مصوبه ی کمک به کارخانه نساجی هستیم

تلاش می کنیم این مصوبه هرچه سریعتر اجرایی شود اما اینکه چه زمانی به طور کامل محقق شود، به تامین زیرساخت های لازم بستگی دارد. استاندار خراسان جنوبی در ادامه بازدید از پروژه های
 شهرستان فردوس به کارخانه نساجی فردوس رفت و با مدیرعامل و کارگران کارخانه درخصوص مسایل و مشکلات موجود گفت و گو کرد. ملانوری در بازدید از کارخانه نساجی فردوس با اشاره به روند اجرای کار در فاز دوم کارخانه گفت: در فاز بعدی، بخش هایی از ساختمان اجرا شده و ماشین آلات هم آماده است. این فاز با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری احداث می شود.وی ادامه داد: فاز دوم کارخانه نساجی فردوس، اشتغالزایی برای حدود ۱۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت. میزان آب مورد نیاز کارخانه ۱۴ تا ۱۵ لیتر در ثانیه بوده اما با اقداماتی که صورت گرفته به حدود ۶ لیتر در ثانیه رسیده است.باید این مشکل رفع شود. استاندار خراسان جنوبی از مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای توسعه کارخانه نساجی گفت و اظهار داشت: این مشارکت ایدرو باعث احیای کارخانه شده است. وی به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر سرمایه گذاری ایدرو در طرح های ریسندگی و بافندگی کارخانه نساجی فردوس اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش
می کنیم این مصوبه هرچه سریعتر اجرایی شود اما اینکه چه زمانی به طور کامل محقق شود، به تامین زیرساخت های لازم بستگی دارد. طرح توسعه این مجتمع در بخش بافندگی با پیش بینی سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۰۰ نفر در دست اقدام است که با تکمیل و راه اندازی طرح توسعه، این مجتمع یک قدم به تکمیل زنجیره تولید پوشاک در خراسان جنوبی نزدیکتر خواهد شد. هیئت وزیران مهر امسال به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اجازه داد که از محل منابع داخلی خود به استناد تبصره ۳ اصلاحی بند الف ماده ۳ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نسبت به سرمایه گذاری در طرح های ریسندگی و بافندگی با ظرفیت تولید سالانه سه هزار و ۹۶۰ تن انواع نخ و ۱۶.۵ میلیون متر مربع پارچه در مناطق کمتر توسعه یافته استان خراسان جنوبی اقدام کند.

کارت زرد برای ۳۱۸ واحد صنعتی و خدماتی آلاینده در خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از صدور ۳۱۸ اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای صنعتی و خدماتی استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد. حسن اکبری  اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۱۷ مورد پایش واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی سطح استان در حوزه‌های مختلف پسماند، پساب و هوا توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است. وی با اشاره به این موضوع که واحدها بر اساس بازدید و پایش کارشناسی و نمونه برداری و سنجش آلاینده‌های خروجی مورد ارزیابی می‌گیرند، افزود: متأسفانه از بازدید و پایش های مذکور ۳۱۸ مورد منجر به صدور اخطاریه زیست محیطی شده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی عنوان کرد: اخطاریه که محیط زیست به واحدهای صنعتی می‌دهد، به علت عدم رعایت استانداردهای محیط زیست، آلودگی هوا و پسماند و … بوده و واحدهای صنعتی ملزم به رفع آلودگی هستند. اکبری با اشاره به اینکه قانونگذار تکلیف کرده واحد صنعتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند، تصریح کرد: واحدهای صنعتی موظف به خود اظهاری بوده و به صورت فصلی باید توسط آزمایشگاه‌های معتمد خود اظهاری شده و نتایج آن به حفاظت محیط زیست اعلام شود.

هوا گرمتر میشود

کارشناس هواشناسی از آغاز روند افزایش نسبی دمای هوا از امروز در خراسان جنوبی خبر داد.

لطفی گفت: با توجه به الگوی نقشه های پیش یابی هواشناسی، به تدریجاز امروز در طول روز افزایش نسبی دمای هوا آغاز و تا اواسط هفته آینده ادامه دارد. وی با بیان اینکه از اواسط هفته آینده از شدت سرما و یخبندان شبانه در استان کاسته خواهد شد افزود: شرایط جوی نیز در این مدت پایدار و یکنواخت پیش بینی می شود.

برگزاری آزمون ورودی دانشگاه افسری در بیرجند

آزمون ورود به دانشگاه افسری صبح رو گذشته همزمان با سراسر کشور در بیرجند برگزار شد. فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان گفت: این آزمون همه ساله از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود تا از بین جوانان علاقه مند و انقلابی برای تکمیل کادر افسری خود استخدام کند. امیر سرتیپ دوم محمودی با بیان اینکه این آزمون همزمان باسراسر کشور و با حضور ۲۷۷نفر داوطلب در بیرجند برگزار شد افزود: پس از قبولی در این آزمون، از داوطلب مصاحبه و آزمایش های پزشکی انجام می شود تا در صورت برخورداری از سلامت جسمانی، وارد دانشگاه افسری شوند.

در صورت تامین اعتبار

تکمیل ۳۵ کیلومتر از باند دوم محور فردوسبجستان تا پایان سال

۳۵ کیلومتر از محور فردوس بجستان در محدوده شهرستان فردوس واقع شده که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان فردوس از طرح احداث باند دوم محور بجستان – فردوس بازدید کرد.  مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دراین بازدید گفت: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۰ آغاز شد و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. داعی افزود: حدود ۳۵ کیلومتر از این محور در خراسان جنوبی و در محدوده شهرستان فردوس واقع شده که ۱۳ کیلومتر از آن باقی مانده که بنا به پیش بینی‌های صورت گرفته در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز برای نصب تابلو‌های ایمنی، گاردریل و اجرای دو دستگاه زیرگذر، این طرح تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

برخورداری دانش آموزان از برنامه فوریتهای روانی اجتماعی

دانش آموزان دوره‌های متوسطه در ۱۲ منطقه خراسان جنوبی با اجرای طرح فوریت‌های روانی اجتماعی از مزایای آن برخوردار می‌شوند.معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ارائه خدمات فوریت‌های روانی اجتماعی به دانش آموزان آسیب دیده، در شرایط فعلی و به خصوص در بحران کرونا امری ضروری است. فرشید جعفری با بیان اینکه فوریت‌های روانی اجتماعی در واقع ارائه خدمات تخصصی فوری و رایگان به دانش آموزان در معرض آسیب، آسیب دیده یا قرار گرفته در شرایط بحران است، گفت: ظرفیت سازی برای مداخلات روانی به موقع و موثر در رفتار‌های پرخطردانش آموزان از مهمترین اهداف این طرح است.

توجه ویژه به پایگاههای هلالاحمر در بودجه ۱۴۰۰

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی  گفت: در لایحه بودجه به پایگاه های امدادی هلال احمر و داوطلبان فعال در این پایگاه ها توجه شود. به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا رضایی در دیدار با نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس بیان کرد: جمعیت هلال احمر نهادی عمومی و غیر دولتی است. وی ادامه داد: این نهاد بخشی از اعتبارات خود را از طریق دولت و بخشی را از محل درآمدهای اختصاصی تأمین می کند. رضایی از وجود ۲۳ پایگاه امداد و نجات در استان خبر داد و بیان کرد: در سطح خراسان جنوبی به نسبت جمعیت و وسعت استان، بیشترین پایگاه های امداد جاده ای را داریم. وی با بیان اینکه هر پایگاه امداد و جاده ای مانند یک شعبه هلال احمر عمل می کند و تمام خدمات تخصصی امدادی در انواع حوادث را انجام می دهد، اظهار کرد: رهاسازی مصدوم در صحنه حوادث توسط امدادگران و انتقال آن توسط اورژانس انجام می شود. وی با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیان کرد: خواستاریم در لایحه بودجه به پایگاه های امدادی هلال احمر و داوطلبان فعال در این پایگاه ها توجه شود. وی ادامه داد: در راستای رزمایش کمک های مومنانه پنج میلیارد تومان بسته های مختلف معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان و خانوارهای آسیب دیده از کرونا توزیع شده است. رضایی با اشاره به کمپین “نفس هدیه کنیم” بیان کرد: همچنین در راستای این کمپین ۱۲۳ کپسول اکسیژن جمع آوری شده که به بیماران تنفسی امانت داده می شود.

خسارت ۵۰۰ میلیونی به گلخانه داران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه در گفت و گو با مهر بیان کرد: در تاریخ ۱۵ دی ماه سال جاری به دلیل قطعی برق سه واحد گلخانه دچار خسارت شدند. سرچاهی ادامه داد: بنا بر برآورد اولیه این واحدها بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان خسارت دیده‌اند. مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی در گفت و گو با مهر بیان کرد: موضوع کمبود تولید ناشی از محدودیت سوخت نیروگاه‌ها منحصر به خراسان جنوبی نیست. مهدی دادگر ادامه داد: مرکز کنترل شبکه با پایش لحظه‌ای شبکه، میزان مصرف سهمیه شهرستانی و استانی را برای حفظ و پایداری شبکه برق خاموشی تعیین می‌کند. وی ادامه داد: در شرایط حساس، در صورت صرفه‌جویی مناسب از سوی مشترکین، نیازی به اعمال خاموشی نیست.

تمدید ثبت نام متقاضیان تسهیلات حمایتی در سامانه تحفه

ثبت نام‌ متقاضیان تسهیلات حمایتی بخش فرهنگ، هنر و رسانه در سامانه تحفه تمدید شد. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تمدید مهلت متقاضیان تسهیلات حمایتی قرض الحسنه بخش فرهنگ، هنر و رسانه برای روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۲۱ تا ۲۳ دی  خبر داد. ناصر نبی زاده افزود:  با توجه به مراجعه و درخواست بسیاری از اعضای صنوف و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‏‌ای، ثبت‌نام و امکان ویرایش درخواست متقاضیانی که پیش‌تر برای دریافت تسهیلات کم‌بهره در سامانه تحفه، ثبت‌نام کرده‌اند از روز ۲۱ دی‌ جاری به مدت ۳ روز فراهم خواهد شد. به گفته وی متفاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه تحفه به آدرسhttps://tohfeh.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

برگشت بیش از ۲۲ میلیارد ریال به شاکیان در خراسان جنوبی


۲۲ میلیارد و ۸۹۵ میلیون و ۵۷۸ هزار ریال در سال جاری به شاکیان در خراسان جنوبی برگشت داده شد. معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارتبرگشت بیش از ۲۲ میلیارد ریال به شاکیان در خراسان جنوبی استان گفت: این مبالغ با بررسی و پیگیری های صورت گرفته از سوی بازرسان در خصوص شکایت های مردمی و گزارشات سامانه ۱۲۴ به شاکیان برگشت داده شده است. علی تهوری با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ضرورت عدم مراجعه حضوری، سامانه تلفنی ۱۲۴ را در مرکز استان و تمامی شهرستان ها پل ارتباطی میان مردم و معاونت بازرسی سازمان عنوان کرد و افزود: در این مدت، ۱۸ هزار و ۶۳۵ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ در سطح استان دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته که این همراهی جای قدردانی از مردم استان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت