اخبار استانی

ادغام دانشگاه ها در این استان یقینا اشتباه است

امام جمعه موقت بیرجند  در خطبه های نماز جمعه در خصوص ادغام دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه صنعتی بیرجند یا دانشگاه بزرگمهر قائنات با دانشگاه بیرجند،گفت: این کار یقیناً اشتباه است حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی افزود: قبول داریم بحث سامان‌دهی مراکز آموزش عالی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر کاهش تعداد مراکز آموزش عالی است اما ،با دلایل منطقی و بدون تعصبات منطقه‌ای عرض می‌کنیم، اقدام وزارت علوم در اجرای طرح انقباضی در  آموزش عالی در یک منطقه غیر برخوردار به صلاح استان نیست.وی با اشاره به اینک در منطقه شرق کشور، در زمان برنامه‌ریزی در هر حوزه‌ای، چه در حیطه اقتصادی، چه فرهنگی و چه آموزشی، مسئولین باید یک پیوست امنیتی در نظر بگیرند. تاکید کرد: بدون نگاه امنیتی نمی‌توان مشکلات شرق کشور را حل کرد. اگر جمعیت در این منطقه نباشد، ناامنی خواهد آمد. به ازای هر فردی که از این منطقه مهاجرت می‌کند، باید هزینه امنیتی پرداخت کرد. حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی ادامه داد: در شرایط ضعف زیرساخت صنعتی و کشاورزی در منطقه، قوام جمعیت در شرق کشور بر اساس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است. وی گفت: این مشکلات در استان‌های اصفهان و تهران جود ندارد. این مشکل مربوط به منطقه شرق کشور است. شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و شورای عالی امنیت ملی باید به این موضوع توجه کنند.نمی‌توان در شرق کشور بخشی‌نگری کرد و فقط با نگاه صرف به مسائل آموزش عالی تصمیم گرفت.امام جمعه موقت بیرجند  تاکید کرد: این طرح را از تهران که ۱۴ دانشگاه دارد یا از چهار- پنج مرکز استانی که برخوردار هستند شروع کنید، ادغام کنید تا نتیجه طرح مشخص شود. وی افزود: اتفاقاً علیرغم اینکه دانشجو در کشور کاهش یافته، باید برنامه‌ریزی شود که تعداد دانشجوهای این استان افزایش یابد، رشته‌ها گسترش بیشتر پیدا کنند، دانشگاه‌ها این استان توسعه یابند تا جمعیت این منطقه پایدارتر بماند و امنیت برقرار شود.

لزوم کاشت گیاهان بومی در فضای سبز شهری

رئیس منابع طبیعی شهرستان خوسف گفت: باید تا حد امکان در فضای سبز شهری، گیاهان بومی منطقه کاشته شوند.کرباسچی افزود: مهم‌ ترین نکته ی مورد اهمیت در کاشت گونه‌ های گیاهی در فضای شهری این است که تا حد امکان از گونه‌ های بومی استفاده شود.او با بیان اینکه لازمه این کار اهلی‌سازی گونه‌ های بومی است ادامه داد: چراکه گونه‌ های گیاهی که در مناطق جنگلی یا زیستگاه‌ های طبیعی ایران رشد می‌کنند باید در مرحله نخست با شرایط زیستگاه‌ های مصنوعی تطبیق داده شوند.

شناسایی ۱۹ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز گذشته اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۱۴۶ آزمایش کرونا در استان گرفته شد که منجر به شناسایی ۱۹ بیمار جدید کرونا شد.دکتر مهدی زاده افزود: ۹ نفر از بیماران جدید شناسایی شده مربوط به شهرستان بیرجند، یک نفر زیرکوه، یک نفر سرایان، ۳ نفر طبس، یک نفر فردوس و ۴ نفر مربوط به شهرستان قاین است.ویبیان کرد: خوشبختانه  در شبانه روز گذشته موردی از فوت در اثر کرونا در استان نداشته ایم .

ثبت ۵ برند در حوزه صنایع دستی شهرستان بیرجند

۵ برند محصول صنایع دستی شهرستان بیرجند امسال ثبت شده است.رئیس اداره میراث ‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت:این برند‌ها در رشته‌های حوله بافی و تراش سنگ بوده است.فولادی افزود: ثبت برند مصنوعات و کالا‌ها به منزله شناسنامه دار کردن آن محصول است و با توجه به رونق روزافزون فروش مجازی ضرورت داشتن برند محصولات بیش از پیش احساس می‌شود.به گفته وی ثبت برند در کلیه رشته‌های مشاغل مختلف با کالا‌های متفاوت در زمینه‌های بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و خدمات قابل اخذ می‌باشد که می‌تواند به طور مستقیم بر روی کالای قابل عرضه باعث افزایش ارزش تجاری شود.فولادی گفت: فعالان صنایع دستی به وسیله ثبت برند هم اعتماد مشتریان خود را نسبت به محصولات افزایش می‌دهند و هم به راحتی و با خیال آسوده می‌توانند برای محصولاتشان تبلیغات انجام دهند.وی افزود: متقاضیان می‌توانند با داشتن مجوز صنایع دستی نام تجاری خود را به صورت برند فارسی و با داشتن کارت بازرگانی به صورت لاتین ثبت کنند

۸ پروژه مدیریت شهری در خراسان جنوبی افتتاح شد

هشت پروژه مدیریت شهری استان خراسان جنوبی روز پنجشنبه همزمان با بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور و با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری افتتاح شد.استاندار خراسان جنوبی در حاشیه آیین افتتاح همزمان این طرح‌ها در محل استانداری گفت: امروز و در ادامه برنامه‌های افتتاح طرح‌های ملی توسط رئیس جمهوری، طرح‌های ملی وزارت کشور در استان‌های مختلف از جمله خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.حمید ملانوری افزود: در این برنامه هشت پروژه از شهرداری‌های طبس، قاین، بشرویه، نیمبلوک، سرایان و ارسک افتتاح شد. با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۲۴۷ نفر اشتغال ایجاد شد و اعتبار هزینه شده برای اجرای آنها ۳۵۶ میلیارد ریال است.وی گفت: پروژه‌های مدیریت شهری شامل افتتاح پارک بانوان و شبکه جداسازی آب فضای سبز در طبس گلشن، میدان نیروگاه و جاده سلامت در قاین است.وی ادامه داد: اجرای پروژه عملیات ساماندهی، بازسازی و تکمیل فاز یک پارک بهارستان در شهر بشرویه، فاز دوم پارک فرهنگ در شهر نیمبلوک، مجتمع تجاری شهر سرایان و پارک شهدای گمنام شهر ارسک از دیگر پروژه‌هایی است که در این مراسم به بهره‌برداری رسید.

کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی خیران به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در دیدار با نماینده ی ولی فقیه در استان گفت: سال جاری توانسته‌ایم بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از خیرین کمک برای نیازمندان جمع‌آوری کنیم که در شرایط سخت اقتصادی بسیار ارزشمند است. رضا سلم‌آبادی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: کمک به محرومان و نیازمندان از گفتمان‌های اصلی انقلاب اسلامی، امام (ره) و مقام و معظم رهبر است. وی با بیان اینکه تأسیس نهادی برای حمایتی از محرومان نشان از درایت و تیزهوشی امام (ره) دارد، بیان کرد: هر جا نیاز به حمایت از انقلاب و کشور بوده، نیازمندان و محرومان همواره پیشتاز شده‌اند.حجت الاسلام عبادی، نماینده ی ولی فقیه در استان نیز در این دیدار گفت:  این تلاش ها و زحمت های شما هم جنبه های عاطفی داشته و هم جنبه جهاد در مقابل دشمن دارد، از سویی ذخیره خیری است که در این مقطع خانواده ها و جوانان کم درآمد را حفظ می کنید تا این مقطع سخت را پشت سر بگذارند، لذا هیچ لذتی بالاتر از این نیست که در خدمت طبقه محروم باشید و این کار برای خدا بهترین عبادت است.

کاشت نهال در ورودی شهر بیرجند به دست مردم

به مناسبت روز درختکاری ۲۰۰نهال غیرمثمر در ورودی شهر بیرجند توسط مردم کاشته شد. کاشت نهال در ورودی شهر بیرجند از دیروز با حضور مسئولان شروع شده و قرار است در هفته منابع طبیعی ۴هزار نهال در این مکان کاشته شود. به گفته استاندار خراسان جنوبی، برای حفظ منابع طبیعی و سلامت مردم، کاشت نهال در ورودی و کمربند‌های سبز دیگر شهر‌های استان نیز انجام می‌شود.

پرداخت ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح هاب شتر

۱۵۲ میلیارد تومان تاکنون برای اجرای طرح هاب شتر در خراسان جنوبی به روستائیان پرداخت شده است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارگفت: طرح هاب شتر از سال ۹۸ با امضای تفاهم نامه بین استانداری خراسان جنوبی و ستاد اجرایی فرمان امام، در استان آغاز شد و این مقدار تسهیلات تاکنون برای خرید دام سبک و شتر پرداخت شده است. عابدی افزود: این تسهیلات به ۳ هزار و ۲۰۰ متقاضی دام سبک و ۸۰۰ متقاضی خرید شتر پرداخت شده است.

اصلاح ساختار ممیزی واحدهای مرغ تخمگذار قاین

واحد‌های مرغ تخمگذار قاین، پس از بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی و مهار آن، اصلاح ساختار ممیزی شد. رضا محمودی ،رئیس دامپزشکی قاینات گفت: این شهرستان دارای ۸ واحد تخمگذار و ۲ واحد پرورش پولت است و این اولین ممیزی در خصوص اصلاح ساختار پس از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است که در شهرستان قائنات انجام شد.

نشست آسفالت در بیرجند حادثه آفرید

نشست آسفالت خیابان در بلوار موسی بن جعفر بیرجند باعث سقوط یک دستگاه پژو در آن شد. رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: ساعت ۱۴:۲۵ روز گذشته در تماس شهروندان با مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی، تیم عملیاتی ایستگاه میدان امام بیرجند در کمتر از ۲ دقیقه در محل حادثه حاضر شدند. حسینی افزود: ماموران در محل حادثه با خودروی پژویی مواجه شدند که در حال حرکت بوده و با نشست آسفالت خیابان به داخل گودال افتاده و دچار خسارت شده بود. وی گفت: آتش نشانان به محض رسیدن با نصب نوار خطر در اطراف محل حادثه اقدام به ایمن کردن محل کردند و سپس آب جمع شده در گودال را تخلیه کردند.حسینی افزود: طی بررسی‌های اولیه، نشت لوله آب علت این حادثه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت