اخبار استانی

تشکیل ۲۰ تعاونی جدید در خراسان جنوبی

۲۰ تعاونی جدید از ابتدای سال در خراسان جنوبی راه اندازی شده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تشکیل این تعاونی‌ها برای ۴۲۰ نفر در زمینه‌های مختلف خدمات، کشاورزی و صنعت و معدن فرصت شغلی ایجاد شده است. اشرفی افزود: در خراسان جنوبی هزار و ۳۴ تعاونی فعال وجود دارد.

۳۷ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی مجهز به سیستم نوین آبیاری شد

مهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری تجهیز ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم نوین آبیاری را در دست اقدام داریم، گفت: از ابتدای اجرای طرح آبیاری نوین در خراسان جنوبی، ۳۷ هزار و۷۴۰ هکتار از اراضی این منطقه مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده است. مهدی جعفری با اشاره به خشکسالی‌های چند ساله در خراسان جنوبی بیان کرد: باید با اجرای طرح‌های مختلف اعم از توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری، کشت محصولات کم آب بر و غیره، میزان بهره وری مطلوب از آب را بیشتر کنیم. جعفری خشکسالی را تهدید پدافند غیر عامل ذکر کرد و افزود: با توجه به هم مرزی خراسان جنوبی با کشور افغانستان و اهمیت حفظ جمعیت مرزی، باید در حفظ آب‌های موجود و تأمین آب مورد نیاز مرزنشینان تلاش کنیم.

تقدیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از حضور مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی

ایسنا- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با صدور بیانیه تقدیر از تمامی خالقان این حماسه جوشانِ عشق و ارادت به اسلام و قرآن و ولایت تقدیر و تشکر کرد. در بخشی از متن این بیانیه آمده است: مردم بصیر و عزادار خراسان جنوبی همگام با ملت داغـدار ایران اسلامی با نمایش خیره کننده وحـدت و غیـرت و عـزت خود، در اجتماعی شکوهمند؛ ضمن تجدید میثاقی مجدد با امـامیـن انقـلاب اســلامـی به شهدای گلگون کفن؛ ادای احترام نموده و انزجار عمیق و برائت از اقدامات جنایتکارانه و اسائۀ ادب و هتک حرمت به ساحت مقدسات، مشاهد شریفه و اماکن مقدسه را متبلور ساختند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ این همه شور و شعور و لحظه شناسی، هوشمندی و بصیرت مردم عظیم الشأن استان را پاس داشته و از تمامی خالقان این حماسه جوشانِ عشق و ارادت به اسلام و قرآن و ولایت تقدیر و تشکر می‌نماید.

کشف ۷۵۱ کیلوگرم مواد مخدر
در سه عملیات پلیس خراسان جنوبی

ایرنا- ۷۵۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سه عملیات جداگانه پلیس خراسان جنوبی کشف و از ورود آنها به استان‌های مرکزی کشور جلوگیری شد. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۳۰۸ کیلوگرم تریاک و ۳۱ کیلوگرم حشیش در یکی از این عملیات‌ها خبر داد. سردار ناصر فرشید گفت: ماموران انتظامی هنگام کنترل محورهای فرعی در شهرستان خوسف به یک سواری پژو ۴۰۵ که با سرعت در حرکت بود، مشکوک شدند و پس از تعقیب و با شگردهای تخصصی پلیسی، جمعا بیش از ۳۳۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد. وی ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان طبس هم در بازرسی از یک کامیون، ۳۰۸ کیلوگرم مرفین کشف و یک قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر کردند. سرهنگ حسن شجاعی‌نسب جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم از کشف ۱۰۴ کیلوگرم تریاک در شهرستان قاینات خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ خودرو توقیف و سه سوداگر مرگ دستگیر شدند.

بی‌توجهی ‌به ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن
تسنیم- برخی از مدیران خراسان جنوبی هنوز به ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن در زمینه واگذاری و تحویل اراضی مازاد موسسات و دستگاه‌های دولتی بی توجه‌اند این در حالی است که بارها رئیس جمهور بر اجرا شدن این اصل تاکید دارد. یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم احداث مسکن برای جوانان و خانواده‌های نیازمند است و برای تسریع در روند این کار دولت ادارات دولتی را موظف کرد تا زمین‌های مازاد خود را در اختیار ادارات راه و شهرسازی قرار دهند تا کار ساخت و ساز رونق گیرد.
طبق ماده ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا املاک مازاد بر نیاز خودشان را به فروش برسانند، اما این روند در استان کند پیش می‌رود و برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی تمایلی به فروش ملک‌های مازادشان ندارند. کارشناسان اقتصادی فروش و واگذاری اموال مازاد دولتی علاوه بر تامین بودجه و کسری اعتبارات جاری و عمرانی، گامی اساسی در مسیر انجام تعهدات مالی و اقتصادی و حل بسیاری از مشکلات و نیازهای جامعه است. همچنین فروش املاک مازاد به شرط رعایت ضوابط و مقررات می‌تواند بخشی از هزینه‌های سنگین نگهداری و حفاظت از این املاک را از دوش دولت بردارد، طرح و قانونی که دولت سیزدهم بر اجرای آن تاکید دارد.
پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت یکی از پروژه‌های اصلی و کلیدی دولت سیزدهم است که با هدف امکان مدیریت و استفاده بهینه از منابع با اولویت کاهش هزینه‌ها و چابک‌سازی دولت و درآمدزایی از اراضی و املاک مازاد و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حال اجراست. در این طرح هزینه فروش املاک مازاد به حساب خزانه واریز و پس از مبادله موافقت‌نامه به حساب دستگاه فروشنده واریز می‌شود اما آنچه اهمیت دارد، فروش اموالی است که برای دولت نه تنها نفعی ندارد که هزینه‌هایی را هم به دنبال دارد و با ساماندهی و فروش این اموال می‌توان بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام را نیز به اتمام رساند و تا مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند. همچنین از محل مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت در استان می‌توان طرح‌های اشتغالزایی و اقتصادی را راه‌اندازی کرد تا باعث گردش مالی و رونق اقتصادی این منطقه کمتر برخوردار شود. یکی از رویکرد‌های دولت سیزدهم ساخت مسکن برای افراد فاقد خانه و به خصوص برای جوانان است این امر به حدی مهم است که رئیس جمهور از دستگاه‌های اجرایی خواسته است زمین‌های مازاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.
عدم همکاری دستگاه‌های دولتی در واگذاری زمین‌های مازاد خود سبب شد تا رئیس جمهور با دستگاه‌های اجرایی اتمام حجت کند. طبق اتمام حجت رئیس جمهور با دستگاه‌های اجرایی، اگر دستگاهی زمین‌های مازاد خود را تحویل ندهد، سند اراضی به نام دولت ثبت خواهد شد و مهلت ضرب الاجل نیز تا پایان شهریور بوده است.
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این باره به خبرنگار ما گفت: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان نسبت به شناسایی و احصای اراضی مازاد اقداماتی صورت گرفته است. شاهزهی با بیان اینکه در این زمینه ۲۴۰ هکتار زمین مازاد در استان خراسان جنوبی شناسایی شده است گفت: این اراضی متعلق به جهاد کشاورزی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، منابع طبیعی و آبخیزداری و دانشگاه بیرجند است. وی اظهار داشت: با توجه به وجود زمین‌های زیاد در استان به نظر می‌رسد زمین‌های مازاد دیگری هم در دست ادارات دولتی قرار دارد که نامشان در لیست راه و شهرسازی نیست.
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تاکنون تنها یک قطعه زمین در خراسان جنوبی که متعلق به جهاد کشاورزی است برای استفاده در ساخت مسکن در حال طی مراحل قانونی برای ثبت سند است. معاون امور املاک و کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ۷۵ هکتار زمین در استان درخواست سند شده است. مخملباف افزود: اداره دیگری به جز جهاد کشاورزی درخواست سند نکرده است.

فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی به طور جدی در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد

دادستان مرکز استان نیز با بیان اینکه موضوع فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی به طور جدی در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد اظهار داشت: مدیران ادارات موظفند که املاک مازاد را بر اساس قانون به فروش برسانند و نتیجه را به دادسرا اعلام کنند. حجت الاسلام نسائی زهان افزود: سال گذشته برخی از ادارات به این وظیفه عمل کردند، اما برخی نیز کم لطفی کردند که این موضوع باید پیگیری شود.
فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی فرصتی برای افزایش نقدینگی دولت و کاهش هزینه نگهداری و چابک‌سازی دستگاه‌های دولتی است و باید دید مسئولان کی می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند و چقدر زمان نیاز است تا قانون اعطای اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به راه و شهرسازی برای ساخت مسکن، کامل اجرا شود.

۶۴ پروژه‌ ورزشی خراسان جنوبی بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

ایرنا- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان گفت: این استان دارای ۱۴۹ پروژه‌ ورزشی نیمه‌تمام است که از این تعداد ۶۴ پروژه بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. محمدحسین خسروی افزود: ۳۹ پروژه هم زیر ۵۰ درصد و ۶ پروژه بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند همچنین ۴۰ پروژه از قبل وضعیت مناسبی نداشته و به تعمیرات و تجهیزات نیاز دارند در غیر این صورت آسیب‌پذیر خواهد بود. وی تصریح کرد: بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۱۴۹ پروژه‌ ورزشی نیمه‌تمام استان نیاز است که این برآورد اعتباری با توجه به نوسانات قیمت و هزینه‌ها قابل تغییر است. خسروی گفت: در زمینه زیرساخت‌ها آمار خوبی در این استان وجود ندارد و سرانه ورزشی خراسان جنوبی پایین است که نیاز به توجه جدی مسوولان دارد. وی اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی (شهریور ۱۴۰۰) اعتبار پیشنهادی استان ۸۴ میلیارد تومان بود که اعتبار مصوب هیات دولت ۶۴ میلیارد تومان ابلاغ شد و ۲۰ میلیارد تومان برای سالن تخصصی دو و میدانی لحاظ نشد. خسروی افزود: از مجموع اعتبار مصوب سفر، ۴۹ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۱۵ میلیارد تومان استانی اختصاص یافت که از محل اعتبار ملی تاکنون ۲۷ میلیارد تومان تخصیص یافته و جذب شده است. وی گفت: این اعتبار تاکنون برای احداث یا تکمیل ۱۵ پروژه ورزشی مانند سالن ورزشی آیسک سرایان، تیغاب قاینات، فردوس و طبس هزینه شده است. سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار استانی امسال ابلاغ شده ولی هنوز به اداره کل ورزش و جوانان استان تخصیص نیافته یا جذب نشده است.

۱۱ هزار نفر در خراسان جنوبی
برای کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند

ایسنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: از بین افراد واجد شرایط، ۱۱ هزار و ۱۷۰ نفر هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند. علیرضا مهرآور، به رسانه‌های گروهی گفت: اکنون ۱۴ هزار و ۲۱۶ فقره کارت ملی هوشمند در استان آماده تحویل است که هم استانی‌ها می‌توانند به محلی که برای آنان پیامک شده است مراجعه و کارت ملی هوشمند خود را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴ هزار و ۳۵۳ فقره کارت ملی هوشمند در استان صادر شده است، افزود: از ابتدای طرح توزیع کارت ملی هوشمند در سطح استان ۵۸۲ هزار و ۳۰۱ فقره کارت توزیع شده است. مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ هزار و ۲۱۶ فقره کارت ملی هوشمند آماده تحویل است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۲۱ هزار و ۱۶۲ فقره شناسنامه در استان تعویض شده است.

برگزاری دوره آموزشی سامانه خدمات فنی و مهندسی “راهبر”

دادرس مقدم- دوره آموزشی سامانه خدمات فنی و مهندسی راهبر با حضور مدرسین کشوری ویژه مدیران و کارشناسان بنیاد مسکن خراسان جنوبی در محل این اداره کل برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان؛ به گفته حاجی زاده سرپرست معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن استان، این دوره آموزشی با هماهنگی دفتر مرکزی با هدف استفاده موثر از سامانه راهبر و پیگیری درخواست متقاضیان، برای مدیران و کارشناسان بنیاد مسکن شهرستانها برگزار گردید. وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی ضمن آشنایی با سیاستهای کلی ارائه خدمات فنی و مهندسی از طریق این سامانه، با ضوابط و مقررات آن و همچنین تبیین آن در تهیه طرح های هادی روستایی آشنا شدند. حاجی زاده در ادامه بیان داشت: جلوگیری از رفت‌وآمد روستائیان به شهرها برای دریافت تسهیلات و اخذ پروانه ساختمانی و دیگر خدمات مورد نیاز از جمله استعلامات و پاسخ دهیاران تا تخصیص اعتبارات، از اهداف مهم راه اندازی سامانه‌ راهبر می باشد.

اجرای ۶۲۰ کیلومتر شبکه
تغذیه و توزیع گاز ؛ در شش ماه نخست امسال

جم- مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از اجرای ۶۲۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز طی ۶ ماه نخست سالجاری در استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان، رحمان محمودی گفت: از این مقدار ۴۱ کیلومتر مربوط به شبکه شهری و ۵۷۹ کیلومتر مربوط به شبکه روستایی می باشد. وی تصریح کرد: تا کنون ۱۳ هزار و ۵۵۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در اقصی نقاط استان اجرا شده که ۳ هزار و ۶۳ کیلومتر مربوط به شبکه شهری و ۱۰ هزار و ۴۹۰ کیلومتر مربوط به شبکه روستایی می باشد. محمودی افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری با اجرای ۳۹۲ کیلومتر، مجموع شبکه تغذیه و توزیع اجرا شده در استان حدودا به ۱۳ هزار و ۹۴۵ کیلومتر افزایش یابد.

۸ مدال المپیاد‌های علمی کشور
از آن دانش آموزان خراسان جنوبی

دانش آموزان شهرستان های قائنات و بیرجند در المپیاد‌های علمی کشور ۲ مدال طلا، ۴ نقره و۲ مدال برنز کسب کردند. مدیر کل آموزش و پرورش گفت: مهدی اصغری و مبینا مهاجر از قاین دو مدال طلای المپیاد علوم وفناوری نانو را کسب کردند. موسوی نژاد افزود: همچنین در این المپیاد دانش آموزان یوسف جنگجو و یاسین حسنی، از قاین موفق به کسب مدال نقره شدند. وی گفت: همچنین در المپیاد علوم زمین، امیرحسین مقدسیان از قاین و مجتبی امیرآبادی از بیرجند مدال نقره و علیرضا براتی از قاین مدال برنز را به دست آوردند. وی گفت: مهدیس میرزایی از بیرجند هم، موفق به کسب مدال برنز المپیاد کامپیوتر شد.

تنها سه شهرستان خراسان جنوبی
در وضعیت آبی کرونایی

از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی تنها سه شهرستان در وضعیت آبی کرونایی هستند. در آخرین رنگ بندی نقشه کرونایی کشور با تغییر رنگ دو شهرستان بیرجند و سربیشه از آبی به زرد و درمیان از نارنجی به زرد ۸ شهرستان بیرجند، سربیشه، درمیان، قائنات، فردوس، سرایان، نهبندان و خوسف در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته اند. همچنین ۳ شهرستان طبس، بشرویه و زیرکوه آبی هستند.

حفر ۱۳ حلقه چاه برای تأمین آب پایدار

مدیرکل آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۳ حلقه چاه برای تأمین آب پایدار در استان حفر می‌شود. امامی گفت: از این تعداد ۲ حلقه چاه در قاین، ۸ حلقه در طبس، یک حلقه در شوسف، یک حلقه در درح و یک حلقه در ماژان حفر می‌شود. او با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۱ دیزل ژنراتور برای تأمین برق چاه‌های آب وجود دارد افزود: امسال قرار است ۷ دیزل ژنراتور نیز تأمین شود.

برگزاری بیش از ۲۴ هزار
دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۲۴ هزار و ۲۱۸ دادگاه آنلاین در استان برگزار شده است. اسماعیلی بیان کرد: بیشترین دادگاه‌های آنلاین برگزار شده در سطح استان مربوط به شورا‌های حل اختلاف است.

روان سازی فعالیت های اقتصادی در محور برنامه ها قرار دارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: محوریت برنامه های این اداره کل در دولت مردمی سیزدهم، بر روان سازی فعالیت های اقتصادی استان و بهبود شرایط اقتصادی مبتنی است. به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، مرتضی ذاکریان در حاشیه بازدید و افتتاح چند طرح صنعتی و معدنی در شهرستان های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان اظهارکرد: حمایت از بخش تولید همواره اولویت دولت مردمی سیزدهم است. وی با بیان اینکه حمایت از بخش تولید زمینه ساز توسعه اقتصادی استان است، ادامه داد: رشد و توسعه اقتصادی استان و کشور با حمایت از واحدهای تولیدی و هموار کردن مسیر حرکت آنها امکان پذیر است. وی با بیان اینکه در دیدار با فعالان بخش خصوصی به دنبال بررسی و رفع مشکلات و روان سازی فعالیت های اقتصادی هستیم، گفت: شناسایی قوانین و مقررات مخل کسب و کار از جمله اقداماتی است که در راستای تسهیل فضای کسب و کار دنبال می کنیم. وی گفت: تا کنون ۶۰ مورد قوانین و مقررات مزاحم شناسایی شده که ۳۸ مورد به هیئت مقررات زدایی ارسال شده است.

پیام انقلاب با استفاده از زبان هنر
به جامعه منتقل شود

مهر- علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در آئین تکریم و معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه باید پیام انقلاب با استفاد از زبان هنر به جامعه منتقل شود، گفت: همچنین راه برون رفت از مشکلات جوامع بشری نهضت بازگشت مسجد است. در این مراسم حجت‌الاسلام «علی محقی» به عنوان مدیر جدید ستاد کانون‌های فهمای خراسان جنوبی معرفی و از خدمات هفت ساله حجت الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار» مدیر سابق قدردانی شد.

دستگیری دو نفر متخلف شکار و صید در شهرستان زیرکوه

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در مناطق ازاد شهرستان زیرکوه موفق به شناسایی و دستگیری دو نفر متلخف شکار وصید شدند. صادقی افزود: از متخلفان دستگیر شده، لاشه دو راس کل وحشی به همراه یک قبضه سلاح شکاری، دو دستگاه دوربین چشمی و مقادیری مهمات کشف و ضبط شد.

دستگیری سارق با ۷ فقره سرقت

فرمانده انتظامی بیرجند گفت: با وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرهنگ کارگر افزود: ماموران کلانتری ۱۳ شهرستان بیرجند، یک نفر سارق را شناسایی کردند و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند. وی گفت: متهم ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شد، اما با روبه رو شدن شواهد موجود و ارائه مستندات، به ۷ فقره سرقت اعتراف کرد.

روزهای بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی/شناسایی پنج مورد مثبت جدید

مهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته همانند روزهای اخیر، مورد جدید فوت ناشی از کرونا نداشتیم و تنها پنج مورد مثبت ابتلا به ویروس شناسایی شده است. محمد موسوی میرزایی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳ تست مولکولی و سریع کرونا در خراسان جنوبی انجام شده است. وی گفت: از موارد جدید شناسایی شده یک مورد از شهرستان درمیان، یک مورد از شهرستان سربیشه، یک مورد از شهرستان فردوس و دو مورد از شهرستان قاین بوده است.

راه‌اندازی کاروان‌های ارزان‌قیمت اعزام به عتبات عالیات از خراسان جنوبی

تسنیم- مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از راه‌اندازی کاروان‌های ارزان قیمت جهت بهره‌مندی اقشار مختلف برای اعزام به عتبات خبر داد و گفت: در حال حاضر در هفته حدود ۵۰۰ نفر زائر به زیارت عتبات عالیات در کشور عراق اعزام می‌‌شوند. حسین دستگردی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر در هفته حدود ۵۰۰ نفر زائر به زیارت عتبات عالیات در کشور عراق اعزام می‌‌شوند اظهار داشت: با توجه به بعد مسافتی خراسان جنوبی تا مرز عراق بحث اعزام هوایی زائران استان در حال پیگیری است.
وی به پیگیری راه‌اندازی کاروان‌های ارزان قیمت جهت بهره‌مندی اقشار مختلف اشاره کرد و افزود: ساماندهی کارگزاران زیارتی جهت انسجام بیشتر نیز از دیگر برنامه‌های مدیریت حج و زیارت استان است و معتقدیم که اگر بتوانیم سفر زائران را تسهیل کنیم این سفرها باعث تقویت دین، ایمان و تقوای زائران و توسعه معنویت و اخلاق در خانواده‌ها و جامعه خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن تسلیت شهادت زائران حرم شاه چراغ اظهار داشت: امروز ایران اسلامی الگوی مبارزه با استکبار و در جهت فرهنگ و قداست است که باید شرایطی فراهم شود که هم خودتان و همه آنهایی که وابسته به شما هستند، بهره‌مند شوند. حجت الاسلام والمسلمین ‌سیدعلیرضا عبادی بیان کرد: امروز اربعین یک مسئله بین‌المللی و بسیار تاثیرگذار شده اما تمام نیست. در همین جریان اربعین گروه‌های مختلفی می‌آیند و در مسیر زوار سم‌پاشی فکری می‌کنند. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: امروز مسئله زیارت تنها یک عباد محض نیست باید همراه با سیاست، فرهنگ و تبیین اسلام باشد از این جهت باید برای صدور فرهنگ و سیاست دینی تلاش شود. وی با اشاره به اینکه در سفر معنوی حج باید فرهنگ و سیاست اسلامی به حجاج کشورهای مختلف منتقل شود گفت: آنچه که شایسته و بایسته است اقدام کنید و با همه صاحبنظران صحبت کرده و هماهنگ شوید و در این جهت کم نگذارید و به گونه‌ای این مسائل مقدس را تنظیم کنید که هم برای داخل و خارج کشور و هم برای آینده انقلاب باشد و مهمترین مسئله ارائه ارزش‌های اسلام و انقلاب به ملت‌های دیگر است.

استاندار خراسان جنوبی: پدافند غیرعامل در جنگ شناختی مورد توجه قرار گیرد

ایرنا – استاندار گفت: رفع تهدیدات دشمن در محور جنگ شناختی و ادراکی باید دنبال شود و پدافند غیرعامل در این مسیر مورد توجه قرار گیرد. جواد قناعت در نشست شورای پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی که همزمان با هفته پدافند غیرعامل برگزار شد افزود: پدافند غیرعامل اقدامات غیرمسلحانه‌ است که ضمن افزایش بازدارندگی، آسیب‌پذیری‌ در حوزه‌های مختلف را کاهش می‌دهد و زمینه‌ساز پایداری اجتماعی می‌شود. وی گفت: پدافند غیرعامل کم‌هزینه‌ترین اقدام دفاعی در برابر تهدیدات است و آن قدر اهمیت دارد که همتراز با پدافند عامل محسوب می‌شود. وی از کارگروه اطلاع‌رسانی و فرهنگی شورای پدافند غیرعامل استان خواست به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که اقناع افکار عمومی به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار باشد و اعتماد عمومی در جامعه افزایش یابد. وی افزود: خراسان جنوبی به عنوان یک استان مرزی ظرفیت خوبی از نظر زیرساخت و نیروی انسانی دارد که می‌تواند در رفع تهدیدات دشمن نقش‌آفرین باشد و با توجه به احتمال بروز تهدیدات مختلف، تکلیف دستگاه‌هاست که در همه طرح‌ها و برنامه‌های خود، اصول و مبانی پدافند غیرعامل را در اولویت قرار دهند.

شهرداری بیرجند از نظر پدافند غیرعامل در کشور برتر شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این نشست گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در سطح کشور شهرداری بیرجند رتبه برتر در زمینه پدافند غیرعامل شهری را کسب کرده است. سید محمدرضا طالبی افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل شهر بیرجند، شناسایی مراکز ثقل و زیرساخت حیاتی، حساس و مهم شهر، برگزاری چند رزمایش و دوره آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل از ملاک‌های این انتخاب بوده است. وی گفت: در ۲۹ شهر خراسان جنوبی برای رعایت اصول پدافند غیرعامل، واحدهای مسکونی به‌صورت ویلایی ساخته می‌شود تا در زمان بروز حادثه شاهد تلفات کمتری باشیم. طالبی گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان تهیه و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است که دستگاه‌ها ملزم به اجرای این طرح هستند. وی افزود: پراکندگی اماکن در اصول پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گرفته در حالی که در طراحی سایت اداری مرکز استان به این موضوع توجه لازم نشده و همه ادارات در یک مکان متمرکز شده‌اند.

اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای طرح جامع پدافند غیر عامل

شهردار بیرجند از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای طرح جامع پدافند غیرعامل در بیرجند خبر داد. مهدی بهترین نیز در شورای پدافند غیر استان با بیان اینکه گام بزرگی برای ایمن تر شدن شهر بیرجند بر داشته‌ایم، افزود: برای کاهش آسیب پذیری از هر گونه تهدید و در راستای برنامه‌های سالیانه، کمیته پدافند غیر عامل در شهرداری تشکیل شده است. بهترین گفت: در این راستا موافقت نامه‌ای با سازمان پدافند غیر عامل کشور برای اجرای برنامه‌های شهر داری در این زمینه طی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ منعقد شده است. شهردار بیرجند اظهار کرد: پروژه طرح جامع پدافند غیر عامل مهم‌ترین برنامه‌ها بوده که برای اجرای آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است. وی تشکیل تیم‌های پدافند غیر عامل، راه اندازی مولد اضطراری برای تأمین برق مناطق و سامانه شهرداری، انجام پروژه پژوهشی بوستان پدافند غیر عامل که زمین آن تأمین شده را از جمله اقدامات انجام شده شهرداری بیرجند اعلام کرد.
بهترین با اشاره به امکان سنجی عموم برای اجرای طرح جا به جایی و تخلیه در پارک جنگلی، بیان داشت: برای اجرای این طرح ۴۰ هکتار فضای سبز با چهار حلقه چاه آب در نظر گرفته شده است. وی خواستار تأمین اعتبار برای تجهیز سایت اضطراری در بوستان کاجستان، تجهیز ناوگان آتش نشانی بیرجند به تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات در بیرجند و شهرهای مجاور و موافقت با ایجاد سازمان پدافند غیر عامل در شهرداری‌ها شد.

اعتیاد متهم ردیف اول در تکرار جرم سرقت ؛ شهروندان هوشیار باشند

مهر- معاون دادگستری خراسان جنوبی گفت: بی توجهی مردم در مراقبت از اموال و دارایی شان، اعتیاد به مواد مخدر و نقص و ضعف قانون از مهمترین علل تکرار جرم سرقت بوده که نیازمند هوشیاری است. حجت الاسلام یدا… وحدانی نیا در جلسه شورای پیگیری از وقوع جرم شهرستان طبس با اشاره به اینکه امنیت از نعمت‌های مغفول و مجهول است، اظهار کرد: وقوع برخی از جرایم زمینه ساز ناامنی برای شهروندان است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی به منظور کنترل و کاهش پیامدهای سو جرایم و تحمیل نشدن هزینه‌های مادی و معنوی پس از آن یک تکلیف همگانی خصوصاً از ناحیه مدیران مسؤلان است. وحدانی نیا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مقوله پیشگیری را موضوعی علمی و فراقوه‌ای دانسته‌اند، افزود: امروزه آنچه ضابطین و دستگاه قضائی در حوزه کشف و تعقیب و صدور احکام قضائی و مجازات مجرمین در موضوعات کیفری و رسیدگی در دعاوی حقوقی انجام می‌دهند، در واقع نتیجه کوتاهی دیگر مدیران در حوزه مسئولیت‌های قانونی است.
وحدانی نیا با توجه به دستور کار جلسه یکی از جرایم محل امنیت شهروندان را جرم سرقت و جرایم فضای مجازی دانست و اظهار کرد: عدم اطلاع عموم شهروندان و غفلت و بی توجهی مردم در مراقبت از اموال و دارایی خود و پدیده اعتیاد به مواد مخدر، نقص و ضعف قانون در جهت برخورد با مجرمین این حوزه، کوتاهی دستگاه‌ها در مراقبت از اموال و دارایی از جمله عوامل تکرار جرم سرقت است. در ادامه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نشستی را با مدیر آستان مقدس امام زاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهرستان طبس با هدف بهره‌گیری هر چه بهتر از مجموعه آستان مبارک امام زاده در جهت عملیاتی نمودن اجرای طرح حکمین و مصلحین قرآنی برگزار کرد که مورد استقبال قاسم زاده مدیر آستان مقدس قرار گرفت.
همچنین معاون دادگستری خراسان جنوبی در نشست مشترک با رئیس دادگستری شهرستان طبس و نماینده دادستان اجرای ارجاع دعاوی خانواده به مشاوره، و نحوه ارجاع به مصلحین قرآنی و برگزاری کارگاه‌های مهر زوجین متقاضی طلاق توافقی و بهره‌گیری از ظرفیت مشاوران آموزش دیده محاکم اطفال و ایجاد مرکز مهر خانواده برای ملاقات والدین با فرزندان طلاق به بحث وهم اندیشی گذاشته شد.

افزایش ۱۲۵ درصدی درخواست مشاغل سخت و زیان آور

درخواست متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور در خراسان جنوبی در شش ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲۵ درصد افزایش یافته است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه ابتدایی سال هزار و ۲۵ درخواست از سوی متقاضیان و از طریق سامانه الکترونیکی به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور ارسال شده که ۸۹۵ درخواست بررسی شده است. اشرفی افزود: درخواست‌های مذکور در قالب هزار و ۲۳۵ کارگاه و دو هزار و ۷۱ عنوان شغلی بوده است که در مجموع پس از انجام فرآیند مربوط، ۷۵۷ درخواست در ۵۳ جلسه کمیته بدوی و تجدیدنظر استانی طرح و بررسی شد. وی بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در نهایت هزار و ۷۱۶ عنوان شغلی مورد تقاضا از سوی کمیته‌ها به عنوان مشاغل سخت و زیان آور مورد تأیید قرار گرفت. او عنوان کرد: هم اکنون مطابق با قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و آیین نامه اجرایی مربوطه، کار‌های سخت و زیان آور به کار‌هایی اطلاق می‌شود که در آن‌ها عوامل زیان آور فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.
اشرفی گفت: مشاغل تأیید شده از سوی کمیته‌های استانی در دو گروه الف و ب قرار می‌گیرند که مشاغل گروه الف مشاغلی هستند که می‌توان با اتخاذ تمهیدات فنی، مهندسی و بهداشتی و ایمنی در محیط کار، صفت سخت و زیان آوری شغل را حذف کرد و مشاغلی گروه ب نیز مشاغلی هستند که ماهیتا سخت و زیان آور بوده و با بکارگیری تمهیدات فنی، مهندسی و ایمنی صفت سخت و زیان آور بودن شغل کاهش یافته، ولی کماکان سخت و زیان آور بودن آن‌ها حفظ می‌شود.

آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ از امروز ؛ اعلام نتایج اولیه پیش از پایان سال جاری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ثبت‌نام داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری از امروز یکشنبه ۸ آبان آغاز می‌شود و روز شنبه ۱۴ این ماه به پایان می‌رسد. دکتر عبدالرسول پورعباس در نشست خبری ضمن اعلام این خبر گفت: در سیستم جدید، برای هر داوطلب یک سامانه جامع طراحی شده و تا پایان عمر وی فعال خواهد بود، با ثبت اطلاعات در این سامانه دیگر فرد نیازی به ورود مجدد اطلاعات برای ثبت نام آزمون‌ها ندارد.
وی افزود: با توجه به اینکه کنکور ۱۴۰۲ در دو مرحله برگزار می‌شود، آزمون نوبت نخست در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری برگزار می‌شود. نوبت دوم این آزمون نیز در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی،کنکور از امسال ۲ بار در سال برگزار می‌شود، گفت: نمره به دست آمده تا ۲ سال اعتبار دارد؛ بنابراین داوطلبان می‌توانند تا ۲ سال از نتایج به دست‌آمده، استفاده کنند. دکتر پورعباس گفت: تمام داوطلبان باید یک شماره موبایل اختصاصی داشته باشند. این شماره باید حداقل برای یک آزمون در اختیار داوطلب یا بستگان وی باشد. همچنین داوطلبان دقت کنند اطلاعاتی که در سامانه وارد می‌کنند، اطلاعات حیاتی و مهمی است؛ به همین دلیل در درج اطلاعات دقت‌کنند.
رئیس سازمان سنجش درباره درج معدل در سامانه ثبت‌نام گفت: اشتباه در ثبت معدل می‌تواند منجر به حذف داوطلبان از فرآیندِ انتخاب شود. پورعباس در خصوص مبلغ آزمون ها نیز گفت: قیمت پرداختی برای هر گروه آزمایشی ۱۳۰ هزارتومان است. همچنین هر داوطلب باید مبلغ ۳۰ هزار ریال(۳۰۰۰ هزار تومان) برای خدمات پیامکی پرداخت کند.

اراده لازمه پیشرفت / نبود علاقه به فوتبال حرفه‌ای در خراسان جنوبی

مهر- فوتبال جزو رشته‌های ورزشی است که جوانان برای تماشا علاقه فراوانی به آن نشان می‌دهند اما گویا در بخش ورود حرفه‌ای به این حوزه بخصوص در استان خراسان جنوبی مشکلاتی داریم که نیاز به رفع آن و توجه به این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است. در همین راستا با «فرهاد فرهادپور» متولد ۱۳۶۷ از استان خراسان جنوبی که توانسته است برای اولین بار در استان به درجه بین‌المللی داوری دست پیدا کند و در مسابقات مهم فراوانی قضاوت داشته است، گفت‌وگو کردیم تا بیشتر با زوایای حرفه‌ای این بخش آشنا شویم.

  • از چه زمانی به داوری علاقه مند شدید؟
    از سال ۸۲ داوری را در بیرجند شروع کردم و قبل از آن هم فوتبال بازی می‌کردم، چرا که در آن زمان فوتبال بی جان نبود و پویایی خوبی داشت و به دلیل همین علاقه و با راهنمایی پیشکسوتان و مربیان آن زمان به سمت داوری فوتبال سوق پیدا کردم.
  • از موفقیت‌های خود در این حوزه بگویید؟
    اکنون اولین داور خراسان جنوبی هستم که به درجه بین‌المللی دست پیدا کردم و ۶ سال است که به عنوان کمک داور در لیگ برتر حضور دارم. در تمام رده‌های سنی قضاوت داشتم و در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به عنوان بهترین کمک داور لیگ دسته یک کشور معرفی شدم و در همان سال وارد لیگ برتر شدم و سال گذشته نیز در مسابقات بین‌المللی کافا شرکت کردم. همچنین در سال جاری به عنوان هفت داور فیفا انتخاب شدم و بعد از آزمون نفر اول کشوری بودم و از سال ۲۰۲۳ در تمام رده‌های بین‌المللی که در آسیا و جهان برگزار می‌شود، می‌توانم با توجه به دعوت نامه‌ها شرکت کنم و در سال ۲۰۲۳ حتماً به عنوان کمک داور در این مسابقات قضاوت خواهم داشت.
  • از مشکلات و حمایت‌هایی که در این مسیر داشته‌اید بگویید؟
    مشکلات زیاد است و من فقط به یک موضوع اشاره می‌کنم که دور بودن از مرکز کشور است و خیلی به ضرر ما شده که هم در ورزش و هم در داوری مشکل ساز بوده، چرا که تیمی در اطراف ما نیست و این موضوع باعث مشکلات فراوانی شده و می‌شود. در بخش حمایت نیز من کارمند اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هستم و مدیر کل استان حتی در زمانی که کمبود نیرو داشتند با مرخصی‌های ورزشی من موافقت کردند و اگر این همکاری و همدلی در دو سال گذشته نبود من وارد لیست هفت مربی فیفا نمی‌شدم و به این جایگاه دست پیدا نمی‌کردم.
  • توصیه شما به افرادی که به این حوزه علاقه دارند با این مشکل بیان شده، چیست؟
    خراسان جنوبی شرقی‌ترین استان کشور است و با کرمان و یزد حداقل ۵۰۰ کیلومتر فاصله داریم و کسانی که چه به حوزه ورزش و چه داوری علاقه دارند لازم است که اراده آهنین داشته باشند و این مسیرها را بروند، همانگونه که من دلسرد نشدم و با ماشین شخصی خود می‌رفتم. لازم است که این شرایط را تحمل کنند تا به جایگاهی برسند که خود فدراسیون حمایت کند. در این مسیر نیاز است که همواره بدن‌های خود را از نظر فنی آماده داشته باشند که هر لحظه بخواهند از آنها آزمون بدنی یا تست قوانین بگیرند آماده باشند و باقی موارد امکان پذیر است، چرا که استعدادهای خوبی در این زمینه داریم. از آنجایی که فوتبال خراسان جنوبی نسبت به استان‌های دیگر مانند تهران، مازندران و خراسان رضوی پویا نیست، ورزشکاران برای پیشرفت نیاز دارند که تجربه کسب کنند تا بتوانند در سطوح بالای کشوری قضاوت داشته باشند و تمرین از نظر ذهنی و جسمی بیشترین تأثیر را دارد.
  • خراسان جنوبی را از نظر پتانسیل و استعداد چگونه می‌بینید؟
    از نظر پتانسیل و استعداد، فوتبالیست و داور بسیار داریم ولی مشکل در بخش اسپانسرینگ است که نیاز است معادن و صنایع بزرگ استان سرمایه‌گذاری کنند و برگشت سود به خودشان است. در این راه باید اصولی و با برنامه گام برداشت و از جوانان خود استان استفاده کرد چرا که اکنون حتی استعدادهایی داریم که در امیدهای پرسپولیس تهران بازی می‌کنند.
  • از نظر تجهیزات، استان چه وضعیتی دارد و لازمه پیشرفت آن چیست؟
    تجهیزات ورزشی و زمین خوب داریم و مشکلی در این زمینه نیست، اما لازم است برای جوانان هدف‌گذاری کنیم چرا که وقتی لیگ کشوری نداریم و مسابقات در حد لیگ استانی باقی می‌ماند جوان انگیزه و هدفی ندارد. هر چند اکنون اعلام شده که تیمی در لیگ دسته سه کشور خواهیم داشت و این موضوع نیز نیاز به هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی اصولی دارد، گویا تیم‌هایی که در مسابقات استانی شرکت کردند برنامه درستی در زمینه حضور در لیگ دسته سه کشور را نداشتند به عنوان نمونه اینکه لازم است هزینه میلیاردی داشته باشند و اگر بدون برنامه در این مسابقات حاضر شویم فقط زنگ تفریح دیگر تیم‌ها شده‌ایم و لازم است که مدیرعامل و هیئت رئیسه تیم‌های ما اصولی کار کنند و اگر تیم داری می‌کنیم هدف ما از تیم داری مشخص باشد.
  • جایگاه خراسان جنوبی در حوزه داوری کشور چگونه است؟
    تاکنون داور بین‌المللی در استان نداشته‌ایم و من راه را باز کرده‌ام و در کشور یک داور در لیست بین‌المللی وجود دارد و حساب ویژه‌ای با توجه به پتانسیل‌ها به خراسان جنوبی شده و لازم است که خود جوانان استان از این فرصت بهره کامل را ببرند تا فاصله بین من با نفر بعدی از استان که به این مرحله می‌رسد، زیاد نباشد.
  • به نظر شما نگاه مسئولان و مردم به این حوزه چگونه بوده است؟
    مردم که همواره با نوع نگاه و برخوردها به من تبریک گفته‌اند و دست بوس آنها هستم ولی در بخش مسئولان تاکنون وابسته نبوده‌ام و پشتوانه من از هیئت فوتبال و دوستانه بود و هیچ توقعی از مسئولان نداشته‌ام.
  • به نظر شما پس رفت فوتبال خراسان جنوبی به چه دلیل بود؟
    این موضوع را پس رفت نمی‌دانم، بلکه دور شدن جوانان از فوتبال می‌دانم. در آن زمان اولویت دوم یا سوم ما در زندگی برای تفریح فوتبال بود ولی اکنون اولویت جوانان شاید بین ۱۰ تا پانزدهم قرار داشته باشد که به عنوان یک سرگرمی در زمانی محدود می‌دانند و حرفه‌ای به آن نگاه نمی‌کنند. این به دلیل نوع نگاه و شرایط زندگی جوانان است که با زمان ما تفاوت زیادی دارد و هدف آنها از زندگی کردن متفاوت است. به همین دلیل حتی اگر پایه و اساس هیئت و اداره کل ورزش را هم تغییر دهیم تا زمانی که نوع نگاه جوانان تغییر نکند، فایده‌ای نخواهد داشت. هیئت فوتبال خراسان جنوبی در دو سال گذشته پویا بوده است ولی مشکل اینجا است که اگر به جوانی بگوییم برای پیشرفت لازم است که زمین دیگر استان‌ها را هم ببیند استقبالی نمی‌شود و خانواده‌ها هم در این زمینه مقاومت دارند.
  • توصیه شما برای توسعه این حوزه چه در فوتبال و چه بخش داوری چیست؟
    یک کمیته یا شورایی برگزار شود و تصمیمات تک بعدی نباشد، تصمیمات جمعی و کارشناسی قطعاً خروجی بهتری دارد. لازم است که دلایل آسیب‌هایی که بچه‌ها دارند و علاقه‌ای نسبت به فوتبال ندارند با اجرای طرح تحقیقاتی آسیب شناسی شود که شاید حتی در یک بازه زمانی ۶ ماهه نیز به نتیجه دست پیدا کرد.همچنین ورزشکاران در هر دو حوزه فوتبال و داوری مشکلات را بدانند که مسیر سختی است و زحمت بسیار دارد ولی این را بدانند هیچ تلاشی بدون پاسخ نمی‌ماند و نتیجه خوبی در پی خواهد داشت.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به کارکنان دولت وام می‌دهد

ایسنا- مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی می‌توانند در صورت پرداخت حقوق کارکنان خود از طریق بانک قرض‌الحسنه مهرایران، به آن‌ها امتیاز وام تخصیص دهند. وحید مرادنژاد گفت: در طرح مهریار، اعتباری معادل ماهانه ۳ تا ۵ درصد مجموع حقوق واریزی به صورت وام قرض‌الحسنه ۴ درصد با اقساط ۱۸ ماهه به کارکنان آن سازمان تعلق خواهد گرفت.؛ علاوه بر این همه پرسنل به صورت رایگان بیمه عمر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت