اخبار استانی

خراسان جنوبی به بالگرد امدادی به امکانات پرواز در شب مجهز شد

تسنیم- استاندار گفت: با توجه به پیگیریهای انجام شده برای ورود بالگرد ۴۱۲ به استان این بالگرد با اعتباری ویژه به تجهیزات پرواز در شب مجهز می شود. جواد قناعت در جمع مدیران، معاونان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان گفت: بالگرد موجود هلال احمر با توجه به وسعت استان، قابلیت ارائه خدمات مناسب در زمان بحران را ندارد و با پیگیری های صورت گرفته هفته آینده بالگرد امداد و نجات به روز تری به خراسان جنوبی تحویل خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: در مصوبات پیشنهادی برای سفر دوم ریاست جمهوری ۶ میلیارد تومان برای سوله‌های امدادی، ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان اداری، ۵ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز آموزش‌های تخصصی و ۱۰ میلیارد تومان هم برای تأمین تجهیزات خودروهای امداد و نجات هلال احمر در نظر گرفته شده که امیدواریم با تحقق آن بخش زیادی از کمبودها در بحث امداد و نجات استان مرتفع شود.

۹۵ درصد روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود

معاون سیاسی استاندار گفت: بر اساس قول مساعد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان تا هفته دولت سال آتی به شبکه ملی اطلاعات متصل و از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره مند خواهند شد. محمدرضا طالبی در آیین افتتاح و بهره برداری از سایت ارتباطات همراه منظریه خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه که از مصوبات سفر استاندار به روستاهای حسین آباد، منظریه و رقویی بود، قابل تقدیر می باشد.

نصب ۴ هزار پنل خورشیدی در استان

ایسنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: اجرای چهار هزار پنل خورشیدی کوچک مقیاس تا پایان سال مالی جاری در خراسان جنوبی هدف گذاری شده است. جواد اشرفی در جلسه هم اندیشی و تبیین اجرای نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقایس حمایتی در استان اظهار کرد: تفاهم‌نامه مشترک بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی در فاز نخست برای احداث ۱۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با اولویت مناطق محروم و دورافتاده، به امضا رسیده است. وی افزود: سهمیه استان در فاز نخست ایجاد چهار هزار پنل خوشیدی کوچک مقایس به ظرفیت پنج کیلو وات است که باید تا پایان سال مالی جاری اجرایی شود. وی با بیان اینکه اجرای نیروگاه‌های خورشیدی از جنس معیشتی و اقتصادی است، بیان کرد: در زمینه اجرای این طرح‌ها باید از ظرفیت پیمانکاران بومی استان در تأمین تجهیزات استفاده شود. اشرفی با بیان اینکه باید پنل‌های خورشیدی با کیفیت بالا اجرایی شود تا بهره‌برداران بعداً دچار مشکل نشوند، بیان کرد: دولت با این اقدام به دنبال این است که بخشی از معیشت افراد محروم جامعه را تأمین کند.

تولد ۲۴ نوزاد در استان با روشهای نوین بارداری

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۴ نوزاد در استان با روش‌های نوین بارداری متولد و همچنین ۳۹۰ زوج نابارور در سامانه درمان استان ثبت و در مرکز رویش بیرجند پذیرش شده‌اند. علی اربابی با بیان اینکه سهم پرداختی بیمار در درمان ناباروری ۱۰ درصد است افزود: دی پارسال با مرکز رویش بیرجند قرارداد بستیم و این خدمات شامل تمام بیمه‌ها می‌شود.

مردم استان، هم‌صدا با شیراز
راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در اعتراض به جنایت تروریستی شاهچراغ

مردم خراسان جنوبی همراه سراسر ایران بعد از اقامه نماز جمعه در محکومیت جنایات تروریستی شیراز، راهپیمایی کردند. در پی جنایت تروریستی شیراز و شهادت جمعی از هموطنان در این حادثه، نمازگزاران استان بعد از اقامه نماز جمعه در محکومیت این جنایت هولناک و هتک حرمت حرم نورانی و اعلام همدردی با خانواده‌های شهداء و مجروحان این اقدام ددمنشانه، ‌پس از اقامه نماز عبادی و سیاسی جمعه، نفرت و انزجار خود را از توطئه‌های مزدوران وابسته آمریکا و صهیونیسم اعلام کردند. دیروز مردم خراسان جنوبی با راهپیمایی سراسری، انزجار خود را از این حرکت اعلام و با شعارهای “جانم فدای رهبر”، “مرگ بر منافق” و “تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم” اقدام تروریستی در شیراز را محکوم کردند.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ شیراز را تسلیت گفت. در بخشی از پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی آمده است: حادثه حرم حضرت شاهچراغ (ع) جای دو تسلیت دارد؛ یکی تسلیت به خانواده‌های عزیزانی که به شهادت رسیدند و دیگری تسلیت به جامعه بشریت به خاطر انحراف از اصول اخلاقی و انسانی.

بیانیه علمای اهل سنت استان

علما و بزرگان اهل سنت خراسان جنوبی در پی حادثه تروریستی در شیراز بیانیه‌ای صادر کردند. در بیانیه علمای اهل سنت خراسان جنوبی در خصوص حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ آمده است: شهادت جمعی از هموطنان مان در حرم مطهر شاهچراغ موجب تاثر و تألم مسلمانان و جامعه اسلامی شد. این گونه اقدامات تروریستی که با هدف تفرقه میان مسلمانان صورت گرفته، خشم آزادگان و مسلمانان جهان را بر می افروزد اما قطعا بر اتحاد مردم ایران، اعم از شیعه و اهل سنت و فارغ از هر قومیتی می‌افزاید. بدون تردید در شرایط حساس کنونی که ایران عزیز در مسیر رشد، پیشرفت و شکوفایی بیش از پیش قرار گرفته است، ایادی استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار و رژیم کودک کش صهیونیست، بیکار ننشسته و سعی دارند با تحریک و تفرقه بین اقوام و مذاهب، فضای جامعه را ملتهب و مسیر رشد و شکوفایی کشور را متوقف کنند.
همچنین مولوی سید احمد عبدالهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان؛ مولوی غلام حیدر فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند ؛ مولوی سید مصطفی حسینی، امام جمعه اهل سنت شهرستان زیرکوه ؛ مولوی عبدالعزیز خالقی، عالم اهل سنت شهرستان درمیان ؛ مولوی سید فضل الله فاضلی، امام جمعه اهل سنت گزیک ؛ مولوی سیدمومن موسوی، رئیس حوزه علمیه اهل سنت آبگرم و عالم اهل سنت خراسان جنوبی در گفتگوهای جداگانه با رسانه های خبری استان، حمله تروریستی به نمازگزاران در حرم احمدی و محمدی شاهچراغ شیراز را محکوم و خواستار برخورد قاطع با عاملان این حادثه تلخ و غیرانسانی شدند.

حوادث اخیر در کشور بیانگر خواری و زبونی دشمنان است

مشاور استاندار در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات خراسان جنوبی گفت: دشمن خوار و زبون شده و به دنبال تفرقه و جنگ داخلی در کشور است. حجت الاسلام محمدی در مراسم غبارروبی مزار شهدا گفت: مردم ایران با همه اقوام و مذاهب برادرانه در کشور زندگی کرده اند، اما امروز دشمن هدفش این است که مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهد و بین آن‌ها تفرقه بیندازد. او افزود: حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور و حادثه تروریستی شیراز نشان از زبونی و خواری دشمن دارد؛ دشمن به دنبال تفرقه، جنگ داخلی، رو در رو قرار دادن ملت ایران و تفرقه بین اقوام و مذاهب مختلف است. حجت الاسلام محمدی بیان کرد: ملت شجاع و بصیر ایران اسلامی در همه فتنه‌ها هوشیار و گوش به فرمان رهبر انقلاب هستند و توطئه دشمنان را همانند گذشته نقش بر آب خواهند کرد.

انتقام خون شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ را می گیریم

شبستان- امام جمعه موقت بیرجند با قدردانی از بسیج، نیروی انتظامی و قوه قضائیه که تاکنون صبورانه عمل کردند، گفت: با یاری مردم انقلابی ایران اسلامی این فتنه را به کابوسی برای دشمنان تبدیل خواهیم کرد و انتقام شهدای حرم احمد بن موسی(ع) را خواهیم گرفت. حجت الاسلام مختاری در خطبه های نمازجمعه شهر بیرجند با بیان اینکه ما از شهادت نمی ترسیم و ملت امام حسینیم، افزود: ما از مزدوران امریکا و اسرائیل و فرهنگ مادی آنان انتظاری جزء جنایت، مظلوم کشی و قتل و غارت مردم انتظاری نداریم.

فضای ورزشی دانش‌آموزی در استان؛ بالاتر از میانگین کشوری

ایسنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اظهار کرد: فضای ورزشی در حال استفاده برای هر دانش آموز در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری است. مهدی گلدانی مقدم گفت: تاکنون ۸ کلاس درس تربیت بدنی با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان در مدارس استان تجهیز و به بهره برداری رسیده و تا پایان سال ۱۰ کلاس دیگر با اعتبار یک میلیارد تومان تجهیز شده و افتتاح می‌شود.

حمایت ویژه از طرح‌های پژوهشی مرتبط با معادن خراسان جنوبی

ایسنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: آمادگی داریم از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی مرتبط با حوزه معادن به ویژه بنتونیت که از پتانسیل‌های بالقوه سرایان است، حمایت کنیم. جواد اشرفی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات صنایع و معادن شهرستان سرایان، از آمادگی استان برای اعطای تسهیلات به متقاضیان احداث سردخانه در استان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ خبر داد و گفت: در سال جاری احداث هزار کارگاه کوچک در کشور شروع شده است.

تردد خودرو‌های سبک در جاده‌ها ۳۰ درصد افزایش یافت

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ابتدای سال، بیش از ۴۵ میلیون تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در جاده‌های استان انجام شده است. سهرابی گفت: اطلاعات سامانه­‌های ترددشمار نشان دهنده افزایش ۳۰ درصدی تردد خودرو‌های سبک و کاهش ۹ درصدی تردد خودرو‌های سنگین در جاده های استان نسبت به مدت مشابه پارسال است.

بانوی خراسان جنوبی بر سکوی اول مسابقات شطرنج کشور

پرنیان کدخدایی شطرنج باز خراسان جنوبی در دهمین جشنواره فرهنگی، ورزشی و مسابقات قهرمانی بیماران خاص بانوان کشور مقام اول را به دست آورد.

۱۱۴ هکتار زمین مازاد در استان برای ساخت مسکن سند خورد

ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: سند برای ۱۱۴ هکتار از اراضی مازاد دولتی این استان به منظور استفاده در طرح نهضت ملی مسکن پس از بررسی‌های لازم صادر شد. محمد محمدزاده افزود: از این مقدار اراضی که متعلق به جهاد کشاورزی بوده، ۸۱ هکتار در شهر نیمبلوک و ۳۳ هکتار در شهرستان زیرکوه معرفی شده است. وی با بیان اینکه تاکنون دستگاه دیگری برای معرفی اراضی مازاد خود اقدام نکرده است گفت: براساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن باید دستگاه‌های اجرایی اراضی مازاد خود را برای ساخت مسکن به اداره‌ کل راه و شهرسازی واگذار کنند.

رشد بیش از ۱۱ درصدی تناژ بارگیری در راه آهن شرق کشور

فارس- مدیرعامل راه آهن شرق کشور با اشاره به یک میلیون و ۷۱۷ هزار و ۶۶۸ تن تناژ بارگیری این اداره کل از ابتدای تیرماه امسال گفت: رشد تناژبارگیری‌ این اداره‌کل در چهار ماه اخیر ۱۱.۲درصد بوده است. علی حکامی، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون سه میلیون و ۱۷۹ هزار و ۵۹۱ تن تناژ بارگیری در اداره کل راه آهن شرق کشور انجام شده است و این میزان تناژ‌ بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ارز آوری بیش از ۸ میلیون دلاری صادرات سیمان در خراسان جنوبی

مدیرکل صمت ‌با اشاره به رشد ۱۷ درصدی صادرات سیمان تولیدی کارخانجات استان به خارج از کشور گفت: این صادرات بیش از ۸ میلیون دلاری ارز آوری به دنبال داشت. جرجانی اظهار داشت: در ۷ ماه ابتدایی امسال ۲۸۵ هزار تن سیمان تولیدی کارخانجات استان به خارج کشور صادر شده است.

برگزاری همایش دو در بیرجند

همایش بزرگ دوی خیابانی با حضور ۲۰۰ شرکت کننده به همت هیئت دو و میدانی خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد. شرکت کنندگان مسیر ۳ و نیم کیلومتری را از میدان قدس به طرف بوستان شهدای گمنام دویدند. رضا احمدی، علی امینی و مهدی خویدی نیز به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند.

تسهیل ازدواج ۳۷ نفر در استان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در طی یکسال ۱۷ وقف با نیت ازدواج آسان در سطح استان صورت گرفته است.حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه در این میان بیرجند با ۶ موقوفه رتبه اول در وقف با نیت تسهیل ازدواج را از آن خود کرده است افزود: از ابتدای امسال ۳۷ نفر از این موقوفات بهره برده اند.

شناسایی ۵ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته از ۹۳ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان ۵ مورد مثبت جدید شناسایی شد. شریف زاده افزود: این تعداد ۲ مورد از قائنات، ۱ فردوس، ۱ سربیشه و ۱ مورد از درمیان شناسایی شد. به گفته وی در حال حاضر ۲۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۰ نفر کرونا مثبتند.

آنفلوآنزا جان گرفت ؛ افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها

وضعیت ابتلا به آنفلوآنزا در خراسان جنوبی دارای روند افزایشی است و مراجعه به بیمارستان‌ها نیز افزایش یافته است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از اواسط مهر وارد پیک بیماری آنفلوآنزا شده‌ایم و روزانه ۱۵ تا ۲۵ مورد ابتلا به آنفلوآنزا در استان شناسایی می‌شوند و تحت مراقبت قرار می‌گیرند. شایسته افزود: از ابتدای شیوع آنفلوآنزا در خراسان جنوبی تاکنون مورد فوت ناشی از این بیماری گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه طول دوره بیماری آنفلوآنزا سه تا هفت روز به طول می‌انجامد گفت: مهمترین علائم بیماری شامل تب، سرفه‌های خشک، خستگی مفرط و بدن درد است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تأکید کرد: با وضعیت موجود بیماری در استان اگر شیوه نامه‌های بهداشتی و فردی رعایت نشود می‌تواند نگران کننده‌تر از وضع موجود باشد. او گفت: از ۱۵ شهریور امسال تاکنون حدود ۹۰۰ مورد آزمایش انجام شده که حدود ۳۱۰ مورد مثبت آنفلوآنزا بوده است.
اسماعیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از افزایش شمار مراجعین به بیمارستان‌های خراسان جنوبی در چند روز اخیر خبر داد و گفت: براساس نمونه‌گیری‌های انجام شده، شاهد موج جدیدی از شیوع آنفلوآنزا هستیم. او افزود: پیش‌بینی می‌شود در دو هفته آینده حجم مراجعین مبتلا به آنفلوآنزا افزایش چشمگیری داشته باشد. اسماعیلی به شهروندان توصیه کرد در صورت داشتن علائم مشکوک به آنفلوآنزا از جمله تب ناگهانی، سرفه و بدن درد شدید در نوبت کاری صبح با رعایت نکات بهداشتی به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند تا از حجم مراجعه به اورژانس و درمانگاه بیمارستان‌ها کاسته شود. رعایت فاصله فیزیکی (بیشتر از یک متر)، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و فضا‌های بسته، رعایت بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست‌ها، تهیه و تلقیح واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های در معرض خطر و حساس جامعه از مهمترین توصیه‌هایی است که انتظار می‌رود شهروندان جدی بگیرند.

امکان تحصیل در بالاترین سطح برای طلاب خراسان جنوبی وجود دارد
ایرنا- مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی گفت: تمامی سطوح حوزه از یک تا چهار در استان تدریس می‌شود از همین رو امکان تحصیل در بالاترین سطح برای طلبه‌های خراسان جنوبی وجود دارد. حجت‌الاسلام هابیل خسروی در بازدید استاندار از مرکز مدیریت حوزه علمیه استان و نشست با مدیران مدارس علمیه خراسان جنوبی افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه در خراسان جنوبی مشغول تحصیل هستند و ۴۰۰ نفر هم در کادر علمی مدارس علمیه استان حضور دارند. وی گفت: ۲۸ مدرسه علمیه در خراسان جنوبی فعال است که ۲۵ مدرسه تحت مدیریت حوزه علمیه خراسان و بقیه تحت نظر حوزه علمیه قم هستند. مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: از مدارس علمیه فعال در این استان ۱۹ مورد متعلق به برادران و ۹ مدرسه از آن خواهران طلبه است. حجت‌الاسلام خسروی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ پژوهشگر طلبه در حال تدوین پایان‌نامه هستند گفت: ظرفیت‌هایی در حوزه علمیه استان وجود دارد که باید بیشتر معرفی شوند. استاندار پس از حضور بر مزار مطهر شهید حسین بابایی، از قرارگاه فضای مجازی شهید بصیری‌پور بازدید و در نشست مدیران حوزه‌های علمیه استان شرکت کرد. حمایت از حوزه‌های علمیه در عرصه آگاهی‌بخشی به جامعه، افزایش سهمیه روحانیون مستقر در روستاها، توجه به مسکن طلاب، ایجاد منبع درآمد پایدار برای حوزه‌های علمیه، حمایت از طرح‌های فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از تولید پوشاک اسلامی در حوزه علمیه از جمله درخواست‌های مطرح شده در این دیدار بود.

تکمیل سالن علامه فرزان بیرجند نیازمند ۲۲ میلیارد اعتبار است

مهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سالن علامه فرزان بیرجند با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است. علی فرخنده با اشاره به وضعیت پروژه‌های فرهنگی موجود در استان بیان کرد: متأسفانه تاکنون پروژه‌های فرهنگی استان در شهرستان‌های خوسف، طبس، سرایان، قاین و سربیشه روی زمین مانده است. وی با بیان اینکه ۱۷ پروژه فرهنگی و هنری در استان داریم، ادامه داد: انتظار داریم در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بحث زیرساخت‌های فرهنگی خراسان جنوبی توجه ویژه‌ای شود. فرخنده با اشاره به پروژه نیمه احداث سالن علامه فرزان در بیرجند بیان کرد: این سالن از سال ۹۶ به خاطر سوختگی، تعطیل شده و تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه افتتاح سالن علامه فرزان نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است، اظهار کرد: همچنین عملیات اجرایی پروژه تالار شهر بیرجند از سال ۹۰ آغاز شده و برای تکمیل نیازمند ۲۲۰ میلیارد تومان است. وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در استان بیان کرد: بر اساس مطالبه رهبری از دستگاه‌های فرهنگی در سه حوزه ازدواج آسان و پایدار، تحکیم بنیان خانواده و فرزند آوری اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم. فرخنده با بیان اینکه نرخ و سن ازدواج در استان نسبت به دیگر استان‌ها وضعیت مطلوبی دارد؛ افزود: تقاضا داریم برنامه‌های اجرایی به گونه‌ای باشد که منجر به تشکیل زنجیره ازدواج عاقلانه و بر اساس نظام پایدار خانواده اسلامی- ایرانی شود.

چرا آزادسازی مراتع انجام می‌گیرد؟

ایسنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: طی امسال، ۴۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری که در سال گذشته احیاء و اصلاح شده، برای چرای دام بهره برداران آزادسازی شده است. علیرضا نصرآبادی اظهار کرد: فرسایش بادی و گرد و غبارها، سالیانه حدود ۸۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان خسارت به خراسان جنوبی وارد می‌کند. وی با بیان اینکه حفاظت از منابع آب و خاک استان، جلوگیری از پیشروی فرسایش خاک و حفظ شرایط پوشش گیاهی از اهداف طرح آزادسازی مراتع است، اظهار کرد: این طرح از اوایل مهرماه آغاز شده و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد. نصرآبادی با بیان اینکه از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مرتع در استان، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار کم تراکم است که باید فکری برای آن کرد، افزود: در مجموع حدود ۹۰ درصد مراتع استان، کم تراکم است و در این راستا آزادسازی مراتع از محل اعتبارات دولتی و با مشارکت بهره برداران انجام گرفته است. وی در مورد طرح ممیزی مرتع در سطح استان، ادامه داد: تاکنون ۶۵۵ سامانه مرتعی در سطحی بالغ بر ۹ میلیون و ۹۰ هزار هکتار در استان ممیزی شده و همچنین ۱۶ هزار و ۳۲۸ فقره پروانه چرا نیز صادر شده است. نصرآبادی بیان کرد: ۳۰۰ هزار واحد دامی که مربوط به ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار مرتعدار و دامدار روستایی و عشایری است، در ۱۱۰ منطقه از این مراتع بهره مند خواهند شد. وی افزود: همزمان با آزادسازی قرق ضروری است مرتعداران دارای پروانه بهره‌برداری علاوه بر تمدید سالانه پروانه چرای دام، پروانه استفاده موقت از مراتع آزادشده از قرق را نیز با مراجعه به اداره دریافت کنند.

کمبود ۲۷۰ نیروی اورژانس در خراسان جنوبی

فارس- رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث علوم پزشکی استان از کمبود ۲۷۰ نیرو برای پوشش کامل خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در استان خبر داد.سید محمدرضا حسینی، رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث علوم پزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد ۸۳ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در سطح استان فعالیت دارد.وی افزود: این پایگاه‌های اورژانسی تعداد ۸۳ دستگاه اورژانس، ۲ پایگاه امداد هوایی و ۳ اتوبوس آمبولانس جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی خراسان‌جنوبی را تحت پوشش قرار می‌دهد. رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث علوم پزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: تعداد کل آمبولانس‌های استان ۱۲۵ دستگاه است که ۴۲ دستگاه آن پشتیبان اند تا در صورت خرابی آن ۸۳ آمبولانس فعال، جایگزین شوند.حسینی یادآور شد: تعداد ۵۵۰ نیرو در پایگاه‌های اورژانسی خراسان جنوبی فعالیت دارند که پاسخگوی نیاز فعلی پایگاه‌ها هستند، اما در صورتی که بخواهیم توسعه داشته باشیم و پایگاه جدیدی احداث کنیم باید از طریق آزمون استخدامی جذب نیرو صورت بگیرد. وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی در زمینه تأمین و تربیت نیروی انسانی خودکفا است و تا پایان سال آزمون استخدامی جذب نیرو اورژانس پیش بیمارستانی نیز برگزار می‌شود.رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث علوم پزشکی خراسان جنوبی گفت: ۲۷۰ نیرو برای پوشش کامل اورژانس‌ پیش‌ بیمارستی در استان کمبود داریم.
حسینی افزود: درخواست برای جذب نیروی جدید داشته‌ایم که به تأیید سازمان اورژانس کشور رسیده است و بسته به میزان پذیرش در آزمون استخدامی، جذب نیرو صورت خواهد گرفت.

پوشش تمام آسیب‌های اجتماعی با اعتبارات دولتی امکانپذیر نیست
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: پوشش تمام آسیب‌های اجتماعی با اعتبارات دولتی امکانپذیر نیست و استفاده از ظرفیت مجامع خیرین برای خدمت رسانی بهتر به معلولان باید مدنظر قرار گیرد.
به گزارش تسنیم ، سیدمحمدرضا طالبی در دیدار با شورای مشارکت‌های مردمی استان، جنگ اقتصادی را یکی از ابعاد جنگ تمام عیار دشمن عنوان و اظهار داشت: جنگ ترکیبی به نوعی بر جمیع موضوعات اقتصادی جامعه تأثیرگذار است و از طرفی نیز عقب ماندگی‌های زیادی در استان از گذشته داریم که ملموس است.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در استان وجود دارد که از دولت دهم باقیمانده و این دولت مسمم بر اجرای آنهاست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تأکید دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌هاست و فرقی هم ندارد که پروژه درست جانمایی شده باشد یا نه؛ چون از بیت المال برای این پروژه‌ها هزینه شده، دولت سیزدهم آنها را به اتمام خواهد رساند.
طالبی بیان کرد: برخی تعهدات در پایان دولت دوازدهم ایجاد شد و بار مالی آنها بر دوش دولت سیزدهم افتاد که این ها نیز مطالبه مردم است و باید توسط دولت حل و فصل شود، از طرفی هم اعتبارات دولتی محدود است؛ لذا می‌طلبد که خیرین و مردم نیکوکار و عزیز استان در موضوعات مختلف اجتماعی از جمله کمک به نیازمندان همانند گذشته پیشتاز باشند.
وی با بیان اینکه پوشش تمام آسیب‌های اجتماعی با اعتبارات دولتی امکانپذیر نیست گفت: فعالیت در حوزه‌های اجتماعی، اجر دنیوی و اخروی به دنبال دارد.به گفته وی؛ معلولان علاوه بر مشکلات مالی، مشکلات روحی، جسمی و درمانی و حتی در برخی موارد زمین گیر بودن را دارند، لذا باید توجه ویژه‌ای به مشکلات معلولان شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بحث‌های مشاوره ای قبل از ازدواج در حوزه معلولیت‌ها و موضوعات درمانی بعد از ازدواج در کاهش نرخ معلولیت بسیار مؤثر است گفت: دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌هایی که در این حوزه‌ها کار می‌کنند، حوزه خدمت رسانی خود را بیشتر به روستاها ببرند و به زوج‌های جوان و خانواده‌ها مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج بدهند.طالبی تأکید کرد: پیشگیری از معلولیت‌ها با انجام اقدامات مشاوره‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان باشد.
وی با تأکید بر اینکه فاصله برگزاری جلسات مشارکت‌های مردمی بهزیستی از شش ماه به دو ماه کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: این جلسات به صورت دوره‌ای و در مراکز خیریه و مؤسسات برگزار خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: لیست و مشخصات خانوارهای تحت پوشش بهزیستی که از دریافت یارانه‌ها محروم هستند، تهیه شده و برای پیگیری‌های بعدی از طریق دفتر اجتماعی استانداری به اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان ابلاغ می‌شود.طالبی افزود: طی جلسه‌ای با محوریت دفتر اجتماعی و با حضور دستگاه‌هایی که به استتناد قانون جامع حمایت از معلولان وظیفه خدمات ویژه و حمایتی از معلولان را دارند، تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.
وی گفت: اداره کل بهزیستی استان از ظرفیت سایر مجامع خیرین برای خدمت رسانی بهتر به معلولان بهره گیرد و شهرداری بیرجند بخشی از بیلبوردهای سطح شهر را برای انجام کارهای تبلیغاتی به صورت رایگان در اختیار بهزیستی برای مقاطع خاص قرار دهد.

پایش جمعیت حیات وحش در ۱۵ منطقه خراسان جنوبی آغاز شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از آغاز پایش جمعیت حیات وحش در این استان خبر داد و گفت: در این برنامه مشارکتی گونه‌های شاخص پستانداران در ۱۵ منطقه سرشماری می‌شوند.اسدالله حاتمی اعلام کرد: هر سال سرشماری پستانداران در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان انجام می‌شود و سرشماری سال جاری طبق فرم زمان‌بندی توسط این اداره کل از چهارم آبان آغاز شد که حدود ۲ ماه ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت