اخبار استانی

هزینه کرد ۲۰ میلیارد تومانی برای بیابان زدایی در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در سال گذشته اقدامات بیانزدایی در بخش‌های مختلف استان اجرایی شد. علیرضا نصرآبادی افزود: با تخصیص این اعتبار ۳۶ کیلومتر تله‌ی رسوب گیر، دو هزار و ۷۶۰ هکتار مدیریت هرزآب، ۲۰ کیلومتر بادشکن زنده و سطح وسیعی مراقبت و آبیاری انجام شده است. به گفته‌ی نصرآبادی برای سال جاری در حوزه‌ی بیابان هنوز هیچ اعتباری اختصاص نیافته است.

۹ پیست موتور کراس
در خراسان جنوبی فعال است

ایرنا – رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان جنوبی گفت: ۹ پیست موتور کراس، سه پیست کارتینگ و ۲ پیست اتومبیلرانی و موتور ریس در این استان فعال است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود. سامان اکبرپور اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۵۰ ورزشکار بیمه‌شده در رشته موتورسواری و اتومبیلرانی استان داریم.

اتمام آبرسانی به روستاهای استان
تا ۲ سال آینده

تسنیم- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: آبرسانی به روستاهای استان نیز تا دو سال آینده به اتمام خواهد رسید. علیرضا عباس‌زاده در جلسه جمع‌بندی مصوبات برنامه بازدید از روستای “میغان” نهبندان که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی همراه بود اظهار داشت: پروژه بسیار بزرگی توسط شرکت آب و فاضلاب، وزارت نیرو و بسیج سازندگی در حال انجام است.

۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری معدنی در خوسف انجام می‌شود

فرماندار خوسف از احداث کارخانه فرآوری مس در جوار معدن طلای شادان خوسف با سرمایه‌گذاری هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد. ایمانی با بیان اینکه این حجم از سرمایه گذاری معدنی در شهرستان خوسف بی سابقه است، افزود: با بهره برداری از این کارخانه برای ۹۰۰ نفر شغل مستقیم و برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی خراسان جنوبی

در آخرین رنگ بندی نقشه کرونایی کشور شهرستان درمیان نارنجی رنگ است. بر اساس این نقشه همچنین ۵ شهرستان قائنات، فردوس، سرایان، نهبندان و خوسف زرد و ۵ شهرستان بیرجند، طبس، بشرویه، زیرکوه و سربیشه آبی هستند.

اقتصاد فرهنگ پیشران حرکت خراسان جنوبی قرار گیرد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ پیشران حرکت خراسان جنوبی قرار گیرد، گفت: این استان در خصوص تولید صنایع فرهنگی برای پشتیبانی خراسان و کشور همسایه ورود کند و این می تواند محور اقتصاد سبز برای این استان کویری باشد. سید مجید امامی در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: گفتمان مفید برای سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی در کشور در شرایطی قرار گرفتیم که خانواده است و دلیل ندارد مجدد دستگاهی را برای ساماندهی امور خانواده تشکیل دهیم. امامی پیشنهاد داد به اولویت های استان خراسان جنوبی پرداخته شود و در حوزه سرمایه اجتماعی اولویت قاطع که در برنامه تحولی دولت هم آمده است رویدادها مشارکت آفرین و نشاط آفرین است و بهره مندی از ظرفیت های زیست بوم های مختلف در کشور نشاط را به جامعه ما بازمی گرداند. وی به حوزه زیست عفیفانه اشاره کرد و گفت: با گفتمان خانواده‌، حیا و زیست عفیفانه معتقدیم که می شود این نارسایی نظام فرهنگی را که نمایندگی می کند از بخش دیگری از چالش ها در حوزه فرهنگی جسم و جنسیتی در جامعه جبران کرد. امامی با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی بخشی از این ولنگاری در حوزه پالایش یا نظارت باید درمان شود، افزود: بسته تشویقی بسیار خوبی برای کسب و کارهایی که به ظرفیت های فضای مجازی داخلی بیایند درنظر گرفته شده است.

حوزه فرهنگ نیازمند تحولات بنیادین است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حوزه فرهنگ نیازمند تحولات بنیادین است که این مساله و نیاز باید به‌صورت کشوری و با استفاده از ظرفیت متخصصان مجرب دنبال شود. حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی گفت: انجام فعالیت فرهنگی یک طلسم نیست و مشابه بقیه قضایایی است که در زندگی با آن روبه‌رو هستیم همچنین زمینه برای رشد، دفع و رفع آفات نیز وجود دارد که باید شناسایی، زمان‌بندی و با نظارت اجرایی شود و این کار شدنی است. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی ادامه داد: در این مقوله مسایل فرهنگی و غیرفرهنگی با هم مشترک است اما مسائل فرهنگی اهمیت خاصی دارد چرا که تعریف هویت انسانی انسان، با فرهنگ صحیح است.

شورای فرهنگ عمومی
به علت‌ها بپردازد

استاندار گفت: شورای فرهنگ عمومی با وجود جایگاه کلیدی که دارد، به جای اینکه به علت‌ها بپردازد، درگیر برنامه‌ریزی برای معلول‌هاست. جواد قناعت افزود: شورای فرهنگ عمومی، از موضوعات حیاتی و مهم کشور است که در برخی دوره‌ها به آن بی‌توجهی شده و گاهی در صدر توجهات قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی از شوراهای اقماری ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی است گفت: یکی از تکالیف و وظایف شورای انقلاب فرهنگی، ساماندهی به وضعیت دانشگاه‌هاست و در این زمینه باید موفق‌تر عمل شود. وی با اشاره به اینکه در زمینه زیست عفیفانه باید کارها به‌صورت جهادی و کاربردی دنبال شود افزود: ایجاد گروه‌های جهادی با مقوله عفاف و حجاب و استفاده از ظرفیت مجموعه نخبگانی استان مهمترین راهکار و پیشنهاد در این زمینه است. قناعت گفت: نگاه جنسیتی در بحث عفاف و حجاب باید حذف شود چرا که در رعایت عفاف و حجاب فقط بانوان مدنظر نیستند و شامل مردان نیز می‌شود. استاندار خراسان جنوبی افزود: دستگاه‌های متولی فرهنگ باید موضوع عفاف و حجاب را در قالب برنامه‌های متنوع و به‌روز و با هدف اقناع افکار عمومی، تبیین کنند.

سرفصل محرومیت زدایی فرهنگی در بودجه ۱۴۰۲ دیده شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، گفت: از متولیان مربوطه خواستاریم در بودجه ۱۴۰۲، محرومیت زدایی فرهنگی را مورد توجه قرار دهند. علی فرخنده با اشاره به تعطیلی دو ساله شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: با فعال شدن این شورا از مرداد ماه سال جاری، تاکنون اتفاقات مطلوبی در زمینه های ساختاری شورا و فرهنگی در استان رخ داده است. فرخنده با بیان اینکه ۱۱ شاخص ارزیابی برای عملکرد شورای فرهنگ عمومی تبیین و به شهرستان‌ها ابلاغ شده و ملاک سنجش اقدامات شورای فرهنگ عمومی خواهد بود، اظهار کرد: بودجه لازم برای برش استانی نقشه مهندسی کشور اختصاص یافته و این سند در آینده ای نزدیک تدوین می‌شود.فرخنده با بیان اینکه اگرچه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها و استان دارای ساختاری غنی است، اما اتصال این زنجیره از شورای فرهنگ عمومی به محله برقرار نیست، افزود: در حال حاضر ارتباط بین مردم و شورای فرهنگ عمومی فراهم نیست که نیازمند ایجاد ساختارهای لازم است.

ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی

امام جمعه قاین و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قاینات هم در این نشست گفت: باید مشخص شود که ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی و شورای امر به معروف و نهی از منکر برعهده چه مجموعه‌ای است زیرا به دلیل نبود ضمانت اجرایی، مشکلاتی در روند اجرا داریم. حجت‌الاسلام علی رحمانی با گلایه از تعارض مصوبات شورای فرهنگ عمومی با قوانین قدیمی حاکم بر بدنه دولت افزود: درخواست ما این است بخشی از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی به شورای فرهنگ عمومی تزریق شود. وی با تاکید بر طراحی نقشه راه حداقل یک ساله براساس موضوعات کلی مبتلا به در کل کشور بیان کرد: مساله دیگری که از جدیت و ابهت شورای فرهنگ عمومی می‌کاهد، جایگزین فرستادن مسوولان به جلسات است.
برنامه‌های مختلف باید
پیوست فرهنگی داشته باشد

رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه طبس هم با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فرهنگ زیربنایی‌ترین مقوله کشور است گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، برنامه‌های مختلف باید پیوست فرهنگی داشته باشد. حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی خواستار انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر متولیان در اقدامات و برنامه‌های فرهنگی در استان شد و افزود: امروز معلم‌ها، رسانه‌ها، دانشجویان و فضای مجازی در فرهنگ تاثیر بسزایی دارند که نیازمند توجه و هدایت مناسب هستند. وی با انتقاد از اینکه اعتبارات فرهنگی با گذشت هفت ماه از سال تزریق نشده است افزود: هرچند برخی فعالیت‌های فرهنگی نیازمند اعتبارات نیست اما ارتقا و اجرایی موفق موضوعات فرهنگی نیازمند تخصیص اعتبار است و باید پرهیز از موازی‌کاری در کارهای فرهنگی در دستور کار متولیان قرار گیرد.

از موازی‌کاری در مقوله فرهنگ جلوگیری شود

امام جمعه سربیشه هم گفت: وظیفه این شورا سیاستگذاری و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی سطح جامعه است. حجت‌الاسلام احمد نجمی‌پور افزود: ۳۲ دستگاه و نهاد مدعی مسایل فرهنگی کشور هستند و چقدر فعالیت این دستگاه‌ها رصد می‌شود تا از موازی‌کاری در کارهای آنان در مقوله فرهنگ جلوگیری شود. وی گفت: برخی مدیران و دستگاه‌های فرهنگی آن قدر در مقوله فرهنگی بی‌ثاتیر هستند که با نبود آنان هم مشکلی پیش نمی‌آید و مردم به مسوولانی نیاز دارند که دغدغه فرهنگی داشته باشند.

زیرسازی و آسفالت حفاریها توسط شرکت آب و فاضلاب انجام می شود

میرکلانی- بر اساس توافقات شهرداری با شرکت آب و فاضلاب، زیرسازی و آسفالت کلیه حفاری های مرتبط باید توسط شرکت مذکور صورت پذیرد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ شهردار بیرجند اظهار داشت: طبق روال سالیان گذشته و بر اساس قرار داد فی مابین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب آسفالت حفاری های این شرکت توسط شهرداری صورت می پذیرفت که از پانزدهم اردیبهشت سال جاری بر اساس توافقات، زیرسازی و آسفالت کلیه حفاریهای شرکت آب و فاضلاب توسط این شرکت انجام می شود. بهترین با تاکید بر رعایت اصول فنی توسط این شرکت خاطر نشان کرد: آسفالت حفاری های انجام شده پس از رعایت اصول فنی تحویل شهرداری می گردد.

صرفه‌جویی ۱۱ میلیارد ریالی با بازسازی تجهیزات پزشکی در بیرجند

ایسنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با راه‌اندازی کارگاه متمرکز تعمیرات تخصصی تجهیزات پزشکی در ماه‌های اخیر ۱۱ میلیارد ریال در هزینه‌های این دانشگاه صرفه‌جویی شده است. سید محمد موسوی میرزایی، در بازدید از کارگاه متمرکز تعمیرات تخصصی تجهیزات پزشکی اظهار کرد: طی یک اقدام جهادی و اولین بار در سطح کشور، کارگاه متمرکز تعمیرات تخصصی تجهیزات پزشکی با هدف صرفه‌جویی هزینه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند راه‌اندازی شد.

احداث پارک ترافیک ویژه
دانش آموزان در مرکز استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از احداث پارک ترافیک ویژه دانش آموزان در مرکز استان خبر داد. علیرضا عباس زاده در پنجمین جلسه شورای ترافیک استان گفت: این پارک ترافیک در راستای فرهنگ سازی مباحث ترافیکی ایجاد می‌شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: با توجه به ضرورت احداث پارک ترافیک و اقدامات فرهنگی و آموزشی برای دانش آموزان، کمیته فنی شورای همانگی ترافیک پیشنهادات لازم را در خصوص نحوه اجرای پارک ترافیک مرکز استان به دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک استان ارائه کند.

اعضای ۲ گروه شکار و صید در شهرستان سربیشه دستگیر شدند

ایرنا- سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان سربیشه گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سربیشه حین گشت‌زنی موفق به دستگیری اعضای ۲ گروه متخلف شکار و صید در این شهرستان شدند. محمدحسن شافعی افزود: ماموران طی ماموریت‌های مستمر خود، روز جمعه حین ۲ عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید مجزا در سطح مناطق آزاد شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری پنج نفر متخلف شکار و صید شدند.

قول اختصاص غرفه برای زرشک خراسان جنوبی در آستاراخان روسیه

تسنیم- رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و کشاورزی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه زرشک باید با معرفی صحیح در ردیف زعفران و خاویار قرار گیرد، گفت: قول می‌دهم در آستارا خان روسیه غرفه‌ای برای فروش و معرفی زرشک خراسان جنوبی اختصاص یابد. روشنعلی یکتای قرابایی، با بیان اینکه زرشک خراسان جنوبی با فرآوری صحیح بی‌نیاز از صادرات می‌شود، اظهار داشت: برای اضافه کردن یک محصول به سبد صادرات اقدامات بسیاری باید انجام شود که یکی از آن‌ها به کار بردن مشوق‌های صادراتی است که ردیف آن باید دیده شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کشاورزی مشترک ایران و روسیه با تاکید بر اینکه مطرح کردن خرید تضمینی برای محصولی در رده زرشک بی‌احترامی به کشاورز و تولیدکننده آن است گفت: محصول زرشک اگر فرآوری صحیح شود تمام آن در کشور مصرف می‌شود و برای فروش نیازی به بازار خارجی هم ندارد. وی اظهار داشت: خراسان جنوبی ۸۰ هزار تن تولید زرشک دارد و از آنجایی که ایران ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد، چنانچه زرشک با فرآوری درست، به محصولات کاربردی تبدیل شود تمام این محصول در کشور خودمان مصرف می‌شود و نیازی نیست در بازار خارج از کشور به دنبال مشتری باشیم.
وی بیان کرد: ۹۸ درصد محصول زرشک جهان مربوط به خراسان جنوبی است و باید نگاه خود را تغییر دهیم و برای معرفی این محصول خاص در سطح بین‌المللی بیاندیشیم و باید میزان تولید زرشک افزایش یابد. یکتا افزود: خرید تضمینی گناه بزرگ در حق کشاورزان است یعنی محصول ما مشتری ندارد دولت آن می‌خرد، در حالی که زرشک باید خودش به جایگاهی برسد که بر اساس میران تقاضا قیمت‌گذاری شود.

گازررسانی به ۱۱ شهر و ۸۰۰ روستای سیستان و بلوچستان توسط شرکت گاز خراسان جنوبی

تسنیم- سرپرست شرکت گاز استان خراسان جنوبی از آمادگی کامل این شرکت برای تسریع در گازرسانی به شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: ۱۱ شهر و ۸۰۰ روستای این استان توسط شرکت گاز استان خراسان جنوبی گازرسانی می‌شود. رحمان محمودی در جلسه هماهنگی با شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: شرکت گاز استان خراسان جنوبی با توجه به کسب موفقیت‌های کم نظیر در سالیان اخیر در سطح کشور و کسب رتبه‌های برتر در زمینه‌های اجرای شبکه و گازرسانی به شهرها و روستاها آمادگی کامل دارد تا برای تسریع در گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان همکاری لازم را ارائه دهد. وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تیم اجرایی شرکت گاز خراسان جنوبی آمادگی دارد تا با اجرای ۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، ۱۱ شهر و ۸۰۰ روستای سیستان و بلوچستان را به شبکه گاز طبیعی متصل کند. محمدرضا میرشکاری مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان گفت: در تمامی مراحل انجام پروژه، آماده‌ هر گونه کمک و همکاری در جهت رفع مشکلات احتمالی وتعامل با سایر دستگاه های دخیل در این امر می باشیم.

واکسیناسیون ۸۳ میلیون قطعه طیور صنعتی علیه بیماری نیوکاسل

مهر- مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی از واکسیناسیون بیش از ۸۳ میلیون قطعه طیور صنعتی خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری علیه بیماری نیوکاسل خبر داد. محمد اصغرزاده گفت: این بیماری طیور صنعتی، بومی و سنتی را درگیر می‌کند و به شدت مسری بوده و با ورود به گله‌ی مستعد، تمامی پرندگان را طی ۲ تا شش هفته دچار بیماری می‌کند.

اما و اگرهای کسری آنتی بیوتیک در داروخانه‌های خراسان جنوبی

ایسنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با پیگیری‌های انجام شده قول مساعد داده شده تولید آنتی بیوتیک کشور افزایش یافته و کمبود طی هفته جاری برطرف شود. زهرا کیانی اظهار کرد: کمبود آنتی بیوتیک یک مشکل موقت کشوری بوده چراکه این فصل اوج بیماری‌های ویروسی همراه با تب و همچنین بیماری‌های اطفال است. وی با بیان اینکه اکنون کمبود آنتی بیوتیک در استان وجود دارد، افزود: این دارو به اندازه‌ای توزیع نمی‌شود که به همه بیماران برسد. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه گاهی نیز مصرف آنتی بیوتیک به صورت خودسرانه است، تصریح کرد: درمان ۹۰ درصد بیماری‌ها نیاز به آنتی بیوتیک ندارد.
کیانی با بیان اینکه این امر باعث کمبود این دارو شده است، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده قول مساعد داده شده تولید کشور افزایش یافته و کمبود طی هفته جاری برطرف شود. وی با بیان اینکه اطلاع رسانی لازم به پزشکان صورت گرفته که تنها در صورت لزوم این دارو را تجویز کنند، افزود: با مصرف بی رویه آنتی بیوتیک علائم بیماری پوشانده می‌شود. کیانی ادامه داد: توصیه می‌شود اگر مردم به داروخانه مراجعه می‌کنند و دارویی وجود ندارد از مشاوره داروسازان بهره ببرند تا داروی مشابه دریافت کنند تا مشکلی در درمان آنان ایجاد نشود. وی با بیان اینکه این امر از سرگردانی مردم جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: اگر مردم با کمبود دارو مواجه می‌شوند می‌توانند با شماره ۱۹۰ از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ تماس حاصل کنند تا داروخانه‌های دارای آن دارو به آنان اعلام شود. کیانی یادآور شد: اکنون علاوه بر آنتی بیوتیک برخی از داروهای تب بر کمبود است که می‌تواند با داروهای دیگر جایگزین شود.

حل کمبود داروی آنتی بیوتیک
تا چند روز آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با عذرخواهی از مردم خراسان جنوبی برای کمبود دارو به ویژه آنتی بیوتیک در استان، از رفع این کمبود تا چند روز آینده در کشور و استان بنا بر قول وزیر بهداشت خبر داد. موسوی میرزایی یادآور شد: هم اکنون با کمبود دارو به خصوص داروی آنتی بیوتیک برای اطفال در کشور و استان مواجه هستیم که تحریم‌های ظالمانه، تغییر سیاست‌های ارزی در مدت اخیر و همچنین تعرفه‌گذاری از جمله علت‌های این موضوع است. چند روزی است کمبود برای داروها از جمله آنتی بیوتیک در داروخانه‌های استان به اوج رسیده؛ کمبودی که حالا با پیگیری‌های مسئولان در حال حل شدن است.

نجات دختربچه ۸ ساله از میان شعله‌های آتش و دود در بیرجند

دختربچه ۸ ساله با تلاش آتش نشانان از میان شعله‌های آتش در بیرجند نجات یافت. رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند گفت: ساعت ۸:۴۱ دقیقه دیروز حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان حافظ مهر شهر به مرکز فرماندهی عملیات سازمان آتش نشانی اعلام شد. حیاتی افزود: با توجه به شدت حریق، همزمان دو تیم عملیاتی از ایستگاه شماره ۶ مهر شهر به محل حادثه اعزام شدند.
وی گفت:آتش نشانان به محض رسیدن به محل، با دختر بچه‌ای ۸ ساله میان دود و شعله‌های آتش مواجه شدند که با توجه به قفل بودن در منزل، وی را از پنجره نجات دادند. رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه این عملیات ۳۰ دقیقه طول کشید گفت:آتش نشانان آتش را مهار کردند و دختر بچه که دودزده شده بود توسط عوامل اورژانس به صورت سرپایی درمان شد.

دفتر استانداردسازی در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی افتتاح شد

ایسنا- به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نخبگان خراسان جنوبی و با حضور مسئولان پارک علم و فناوری و اداره کل استاندارد استان، دفتر استاندارد سازی در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی افتتاح شد. محمدعلی ناصری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، در این مراسم با اشاره به اهداف راه اندازی این دفتر گفت: شرکت‌های استان عموما شرکت‌های نوپایی هستند و معمولا بخش حقوقی قوی ندارند که مسائل مختلف خود با ادارات را پیگیری کرده و به همین دلیل به مشکل برمی‌خورند. وی افزود: شاکله اکثر شرکت‌ها از چند جوان صاحب ایده شکل گرفته که روی طرح و ایده شان کار می‌کنند، اما اطلاعات کافی در مورد چگونگی بازاریابی و یا اخذ پروانه استاندارد ندارند؛ عدم آگاهی از ارتباط با نهادها نیز از دیگر مسائل است. ناصری ادامه داد: برای تسهیل این امور در تهران تفاهم نامه‌ای بین معاونت عملی فنی ریاست جمهوری با سازمان استاندارد منعقد شد و در همین راستا در خراسان جنوبی نیز دفتر در داخل پارک راه اندازی شد. ناصری با بیان اینکه در حال حاضر سیستم به سمت درک فناور و نو آور پیش می‌رود، تصریح کرد: حضور کارشناس برای راهنمایی نوآوران در این دفتر نیز از دیگر اقداماتی است که دنبال می‌شود؛ هر چند این حمایت‌ها کلی بوده ولی در مجموع به محصولات استان بیشتر توجه می‌شود.
فریده صادقی گیو، سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: با توجه به مکاتباتی که از سوی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری استان داشتیم این اداره کل بر این شد که به جهت همکاری‌های متقابل و در راستای اخذ گواهینامه‌های انطباق و پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش نماد توسط شرکت‌های دانش بنیان اقدام به ایجاد این دفتر در محل پارک علم و فناوری کند. صادقی گیو از راه اندازی یک پژوهشکده استاندارد با حمایت ریاست سازمان ملی استاندارد با پیگیری‌های اداره کل استان خبر داد و افزود: یکی از اهداف مهم این پژوهشکده و آزمایشگاه، ایجاد یک زمینه کارآمد برای ظرفیت‌های کار آمد پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت