اخبار استانی

صرفهجویی در مصرف انرژی از دستگاههای اجرایی خراسان جنوبی آغاز میشود

 سرپرست معاونت  عمرانی استانداری گفت: با توجه به اولویت تامین سوخت و برق شهروندان، لازم است صرفه‌جویی در مصرف انرژی از دستگاه‌های اجرایی شروع شود. خوش خبر با اشاره به برودت هوا و در پی آن افزایش مصرف سوخت به ویژه گاز، بر استفاده بهینه از گاز و برق در ادارات و ساختمان‌های دولتی تاکید کرد. معاون استاندار خراسان جنوبی به احتمال اجرای برنامه خاموشی برق اشاره کرد و فرهنگ‌سازی در زمینه صرفه‌جویی با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای را ضروری دانست.

دادستان بیرجند: تولیدکننده نباید درگیر قانون و تبصرهها شود

کسی که کالایی را تولید کرده است نباید درگیر قانون و تبصره‌ها شود.

 دادستان عمومی و انقلاب بیرجند روز سه‌شنبه در بازدید از سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: به منظور پویایی تولید همه دستگاه‌ها و مسئولان باید برای تسهیل روند صادرات تلاش کنند. حجت الاسلام علی نسایی زهان به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی باید در معیشت مردم مرزنشین استان موثر باشد و اثر مثبت بر اقتصاد منطقه بگذارد. وی با تاکید بر اینکه اولویت در منطقه ویژه برای سرمایه‌گذاری به مردم استان داده شود افزود: خراسان جنوبی استان سی‌ام کشور در بحث محرومیت عنوان می‌شود و ۴۰ درصد مردم استان وابسته به نهادهای حمایتی هستند که باید با حمایت از همین نقاط، آن را مرتفع کرد. دادستان بیرجند گفت: مسئولان کمک کنند تا مردم استان از سفره منطقه ویژه اقتصادی محروم نشوند و دادستانی هم در بخش تولید و صادرات حتما همراهی خواهد کرد. وی در این بازدید که معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی، مدیرکل بازرسی استان ، دبیرکل منابع طبیعی استان خراسان جنوبی و رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، مشکلات ناشی از فنس‌کشی طرح توسعه منطقه ویژه، مسائل مرتبط با منابع طبیعی و سامانه‌های هوشمند گمرکی و نحوه صادرات و واردات کالا را مورد بررسی قرار داد. با توجه به اینکه طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی دارای اهمیت زیادی است در راستای مساعدت با فعالان اقتصادی و حمایت از رونق تولید و سرمایه‌گذاری در استان با همکاری منابع طبیعی زمین‌هایی که قبلا فنس‌کشی و حصار شدند به مدت یک سال به صورت موجود حفظ خواهد شد. در این مدت منطقه ویژه اقتصادی اقدامات لازم و اخذ مصوبات مورد نظر درخصوص تصویب طرح توسعه خود را به سرانجام خواهد رساند و در صورت انقضای مهلت فوق و ایفا نشدن تعهدات توسط منطقه ویژه اقتصادی فنس‌های مذکور با هزینه منطقه ویژه جمع‌آوری و زمین‌ها به اداره کل منابع طبیعی استان تحویل می‌شود. صفدری زاده مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی هم با اشاره به اینکه خراسان جنوبی منطقه‌ای محروم نیست بلکه سرشار از ظرفیت‌های مختلف است گفت:منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با دارا بودن قطعه منفصله در مرز ماهیرود به یکی از موفق‌ترین مناطق ویژه اقتصادی تبدیل شده است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر هوشمندسازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با رویکرد پیشگیری گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فصل ۲ از ماده ۶ به بعد با نگاه پیشگیرانه طراحی، راه‌اندازی و ارتباط سامانه‌های مختلف هوشمند را مد نظر قرار داده است. حجت الاسلام یدا… وحدانی‌نیا ادامه داد: طبق این قانون دستگاه‌های مختلف از جمله گمرک، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر دستگاه‌های مسئول باید درخصوص راه‌اندازی و به روز بودن سامانه‌ها و ارتباط سامانه‌ها اقدام کنند.

رنجی که بیماران در مراکز سی تی اسکن استان می برند

انجام سی‌تی اسکن‌های غیرضرور توسط شهروندان خراسان جنوبی نه تنها برای سلامتی جسم آنان مضر است بلکه موجب شده کسانی که نیاز به این شیوه تشخیصی دارند، روزها و هفته ها در انتظار بمانند.

خبرگزاری مهر، شیوع کرونا سبک زندگی مردم را در بخش‌های مختلف تغییر داد. این تغییر فقط محدوده به رعایت بیشتر مسائل بهداشتی، کاهش دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و لغو سفرها نبود بلکه در عرصه سلامت نیز دغدغه‌ها را تغییر داد.  بسیاری از افرادی که شاید تا قبل از شیوع کرونا تمایل چندانی برای مراجعه به پزشک نداشتند بعد از گسترش این ویروس در جامعه با وجود کوچک‌ترین علائمی به پزشک مراجعه کرده و گاه پزشک را برای انجام سی تی اسکن و سایر تست‌ها جهت تشخیص کرونا تحت فشار قرار می‌دهند. اما نکته قابل توجه و تأمل این است که سی‌تی اسکن‌های بیش از اندازه و غیر ضروری حتی برای تشخیص کرونا نه تنها برای سلامتی جسم ضرر دارد بلکه موجب شلوغی و ازدحام در مراکز خدمات سی تی اسکن شده و از طرف دیگر کسانی که نیاز به این شیوه تشخیصی دارند گاه دیر نوبتشان می‌شود.

نوبت گرفتن سخت است

لیلا قربانی شهروند خراسان‌جنوبی که چندی پیش برای مراجعه جهت گرفتن نوبت سی تی اسکن به مراکز درمانی مراجعه کرده بود در گفت‌وگو با مهر اظهارکرد: من به واسطه بیماری سرطان لنفوم شیمی درمانی می‌شوم و بنا بر گفته پزشک این شیمی درمانی باید ۱۲ مرحله صورت بگیرد. وی بیان‌کرد: بعد از اینکه وقتی تعداد دفعات شیمی درمانی به نیمه رسید پزشک برای من سی تی اسکن نوشت و گفت برای تشخیص میزان اثرگذاری شیمی‌درمانی بر روند درمان بیماری باید دو هفته بعد از دفعه ششم شیمی درمانی سی تی اسکن انجام شود.قربانی گفت: برای گرفتن نوبت به مراکز بیمارستانی مراجعه کردم ولی به واسطه مراجعه زیاد مردم برای سی تی اسکن نوبت من زمانی بیش از دو هفته از دفعه ششم شیمی درمانی می‌شد.

پزشک را برای انجام سی تی اسکن تحت فشار نگذارید

غلامرضا ارجمندی، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه شهروندان در راستای تشخیص کرونا نباید با هر علامتی پزشک را برای انجام سی تی اسکن تحت فشار قرار دهند، گفت: در شرایط فعلی مردم نباید به جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص کرونا دغدغه دیگری داشته باشند. وی بیان‌کرد: در دو- سه هفته اخیر به واسطه رعایت محدودیت‌ها آمار بیماران مبتلاء به کرونا کاهش یافته است و از این جهت مردم با هر علامتی نباید دچار استرس و دغدغه شده و سریع خواستار سی تی اسکن و اقدامات تشخیصی مشابه شوند.

ماجرای خاکستری موتورهای توقیفی

مهدی آبادی- چند وقت پیش موتورسیکلت من را به پارکینگ منتقل کردند، وقتی برای ترخیص موتورسیکلت به پارکینگ مراجعه کردم خسارتی به موتورسیکلتم که تمام دارایی من است وارد شده بود. از مسئولان پارکینگ پیگیر این اتفاق شدم هیچ کسی پاسخگو نبود. خواهش می کنم پیگیری کنید . این پیامک را یکی از شهروندان به ستون «پیام شما» روزنامه آوای خراسان جنوبی ارسال کرده است و درخواست پیگیری این موضوع شده است.

 سالم دادیم؛ ناقص گرفتیم

شاید این موضوع برای شما اتفاق افتاده است که در خیابان کلاه ایمنی نداشته اید یا مدارک موتورسیکلت شما همراتان نبوده است و در شهر تردد می کردید که مامور نیروی انتظامی را مقابل خودتان می بینید و به دلیل نداشتن مدارک یا کلاه ایمنی موتورتان را توقیف و به پارکینگی منتقل می کنند. زمانی که پسِ دوندگی زیاد مجوز ترخیص موتور خود را گرفتید و برای تحویل به پارکینگ می روید متوجه خسارت به موتور خودتان می شوید. این روایتی است از گلایه برخی از شهروندان بیرجندی که از پارکینگ های بیرجند برای نگه داری موتورشان گلایه داشتند. یکی از شهروندان که به تازگی موتور سیکلت خود را  از پارکینگ تحویل گرفته است به خبرنگار آوا می گوید: مدارک موتورم در روستا بود و به راحتی موتور را توقیف کردند و بعد از طی کردن هفت خوان مجوز ترخیص را گرفتم. مسلمی اضافه می کند: بعد از آنکه موتور را تحویل گرفتم متوجه وجود چند خط در بدنه موتور شدم و به مسئول پارگینگ اطلاع دادم ، فرمی را نشانم دادند که با همین وضع تحویل دادید و اگر خیلی اعتراض دارید باید با مدیران شرکت صحبت کنید. برخی از مالکان موتورها ی دیگر سرنوشت موتور برایشان مهم نیست. یکی از شهروندان با بیان اینکه چند سال پیش موتورش را توقیف کردند، می گوید: هزینه بالای پارکینگ و الزام در بیمه کردن موتور باعث شد پیگیر آن نشوم و پس از چند سال  که پیگیری کردم متوجه شدم در مزایده ای آن را فروختند.

مزایده؛ سرنوشت موتورهای فراموش شده

برای پیگیری این موضوع با مسئول پارکینگ شرکت نظام گستر استان گفتگو کردیم. بهروزی می گوید: موتورها در ابتدا بررسی می شوند تا اگر هرگونه عیب و ایرادی داشتند در برگ مخصوص نوشته شود مثلا اگر خطی روی بدنه شان افتاده، خراشیدگی روی زینشان ایجاد شده، شیشه یا چراغی شکسته و… چون معلوم نیست مالک هر کدام از این موتورها چند روز یا چند هفته بعد سراغ موتورش را بگیرد. وی اضافه کرد: با این کار وقتی صاحب موتورسیکلت برای ترخیص موتورش می آید دیگر نمی تواند ادعا کند موتورش در مدتی که داخل پارکینگ بوده دچار آسیب شده است. بهروزی عنوان می کند: اگر به وسیله نقلیه در زمان نگه داری خسارتی زده شود ، این شرکت حتما نسبت به جبران خسارت اقدام می کند. در پارکینگ میرعلی  دوربین های نظارتی وجود دارد که با بررسی آن به راحتی می توان از امینت موتور یا خودرو اطمینان حاصل کرد.مسئول پارکینگ شرکت نظام گستر اضافه کرد: با وجود اینکه بسیاری از وسایل نقلیه بلافاصله توسط مالکان ترخیص می شود،  اما برخی نیز در پارکینگ ماندگار می شوند و در نهایت به مزایده گذاشته می شوند.  وی با بیان اینکه پارکینگ ها هیچگونه نفعی در فرآیند مناقصه ندارند، ادامه داد: موتور بالای یکسال و ماشین بالای دوسال که مالکان برای ترخیص مراجعه نکردند و حکم قضایی خاصی نیز نداشته باشند توسط نیروی انتظامی اخذ و کل مراحل فروش را ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام می دهد.

اگر خسارت بزنیم، جبران می کنیم

بهروزی با اشاره به طرح تسهیلات موتورهای رسوب بالای یک سال، گفت: در این طرح که از ۱۷ آبان اجرایی شده، هزینه پارکینگ به ۴۴۰ تومان کاهش یافته است که باعث استقبال شهروندان برای ترخیص وسائل نقلیه شده است. وی هزینه پارکینگ قبل از این طرح ۱۲۵۰ تومان  می داند و می گوید: وسایل نقلیه در پارکینگ در ماه اول ۱۰ درصد، ماه دوم ۲۰ درصد، ماه سوم ۳۰ درصد و بیشتر از ۵ ماه نیز ۵۰ درصد تخفیف می خورد. بهروزی اضافه می کند:  قیمت موتور سیکلت در سال‌های گذشته بین ۸۰۰ تا ۱ میلیون تومان بوده و زمانی که جریمه آن بیشتر از قیمت موتور باشد، فرد دنبال آن نمی‌آید، اما این روز‌ها قیمت این موتور سیکلت‌ها افزایش زیادی داشته و دیگر نمی‌توان گفت ترخیص آن صرف ندارد.وی افزود: اکنون سخت گیری های گذشته برای ترخیص وسائل نقلیه اجرایی نمی شود و مالکان به راحتی می توانند با برگه توقیف موتورسیکلت و ماشین خود را آزاد کنند. بهروزی به افزایش قیمت وسائل نقلیه اشاره و می گوید: اکنون با توجه به  کاهش هزینه پارکینگ و افزایش قیمت وسائل نقلیه، ترخیص موتورسیکلت ها افزایش یافته است. وی اضافه کرد: بازرسان راهنمایی و رانندگی وظیفه سرکشی های دوره ای به پارکینگ های خودرو و موتورسیکلت شهر بیرجند و بررسی و بازرسی شرایط موجود، کنترل عملکرد پارکینگ داران، رفت و آمد موتورها و رسیدگی به شکایات احتمالی مردم در این بخش را به عهده دارد. مسئول پارکینگ شرکت نظام گستر عنوان کرد: بنیاد تعاون ناجا با اشخاص و شرکت های خصوصی قرارداد همکاری امضا می کند و در هر شهر پارکینگ ها متولی خودش را دارد. بهروزی با بیان اینکه  پارکینگ ها فقط نگهدارنده وسائل توقیفی هستند، افزود:  روزانه بین ۱۰-۱۵ ماشین  و ۴ و ۵ عدد موتور سیکلت توقیف و به پارکینگ منتقل می شود.

دست آب منطقه ای برای رفع عطش صنایع بالا رفت

پس از انتشار گزارشی در خصوص مشکل آب شهرک صنعتی بیرجند، جلسه ای با حضور متولیان امر برای حل این معضل برگزار و شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی برای رفع مشکل ورود پیدا کرد. به گزارش مهر، در تاریخ ۱۴ دی ماه گزارشی با عنوان «چالش آب در شهرک صنعتی بیرجند / حرکت صنایع کُند شد» منتشر شد و بعد از انتشار گزارش بلافاصله جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، نمایندگانی از استانداری خراسان‌جنوبی، فرمانداری بیرجند، کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی و شرکت خدماتی شهرک‌های صنعتی برای رفع مشکل آب شهرک صنعتی بیرجند برگزار شد. احمد قندهاری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی پیرامون این جلسه در گفتگو با مهر گفت: تأمین آب شهرک‌های صنعتی در استان در اولویت کاری شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی قرار دارد. وی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، کمبود منابع آبی در استان و به خصوص دشت بیرجند تأمین آب در شهرک صنعتی بیرجند با محدودیت مواجه شده است.

تلاش برای تأمین آب پایدار و با کیفیت علیرغم محدودیتها

وی افزود: علیرغم محدودیت شدید منابع آبی دشت بیرجند شرکت آب منطقه‌ای تمام تلاش خود را برای تأمین آب پایدار و با کیفیت برای شهرک صنعتی در راستای ایجاد و توسعه اشتغال انجام خواهد داد. مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی یادآور شد: تأمین آب برای شهرک صنعتی باید در سه برنامه زمان‌بندی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام شود. قندهاری تعیین اولویت‌های نیاز آبی صنایع در تمامی شهرک‌های صنعتی استان را یک اصل دانست و افزود: به منظور مدیریت بهتر منابع آب موجود، شرکت شهرک‌های صنعتی با هماهنگی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سازمان صمت استان نیاز آبی صنایع بر اساس اولویت‌بندی را به شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی ارائه نماید.

ضرورت بررسی کیفیت خطوط انتقال شهرک صنعتی

وی گفت: از جمله اقدامات کوتاه مدت در خصوص تأمین آب شهرک‌های صنعتی بازنگری در سیستم آبیاری فضای سبز شهرک صنعتی و بررسی کیفیت خطوط انتقال داخل شهرک است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی بررسی جابجایی یک حلقه چاه موجود در شهرک صنعتی را با هدف افزایش کیفیت آب تا ده روز آینده توسط این شرکت را از برنامه‌های کوتاه مدت عنوان کرد. قندهاری با بیان اینکه پساب در آینده نزدیک به عنوان پایدارترین منبع آبی برای شهرک صنعتی بیرجند خواهد بود، گفت: خواستار استفاده از پساب برای صنایعی که می‌توانند از پساب استفاده نمایند هستیم.

افزایش فوتیهای کرونا در خراسان جنوبی به ۷۲۵نفر

فوتی‌ها در اثر بیماری کرونا به ۷۲۵مورد در خراسان جنوبی رسید. معاون بهداشتی علوم پزشکی بیرجند گفت: با ثبت ۳مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته مجموع قربانیان کرونا در استان به ۷۲۵نفر رسیدند.مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۰بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: از این تعداد ۳۳نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۱۳ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

تکمیل ۴۸۰ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی

۴۸۰ واحد از طرح مسکن محرومین شهری آماده بهره برداری بوده و پیش بینی می شود مابقی واحدها تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد. مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: در راستای ایمن سازی منازل و کاهش صدمات جانی و مالی هنگام بروز حوادث، طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از سال ۸۴ آغاز شده است. علی اصغر آسمانی مقدم از وجود ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد تاکنون ۴۴ هزار و ۶۵۰ واحد مقاوم سازی شده است.آسمانی مقدم بیان کرد: براساس آمارها بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در خراسان جنوبی در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شده که این آمار تقریباً معادل آمار میانگین مقاوم سازی در کشور است.

اجرای ۵۱۶ طرح هادی روستایی

وی با اشاره به طرح اقدام ملی در استان بیان کرد: شش هزار و ۱۵۱ نفر در این طرح در شهرستان‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ثبت نام کرده اند. آسمانی مقدم با بیان اینکه از این تعداد دو هزار و ۹۹۹ نفر تایید نهایی شده اند، افزود: همچنین برای دو هزار و ۹۹۳ نفر در بانک مربوطه حساب باز شده و دو هزار و ۷۶۹ نفر آورده اولیه را واریز کرده اند. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون هزار و ۳۴۸ واحد به متقاضیان اختصاص یافته و مابقی متقاضیان ظرف دو هفته آینده تعیین تکلیف می شوند.

گستره ی شبکه ملی اطلاعات در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار

تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی تا پایان دولت به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تلاش ما این است تا پایان دولت تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.  مصطفی بهی  اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند. وی بیان کرد:براساس تکلیف قانونی که در برنامه ششم توسعه برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شده است باید ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰خانوارکشورتا پایان برنامه یعنی تاپایان سال ۱۴۰۰با هدف بهره مندی روستائیان از ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات در آموزش، بانکداری،سلامت وکشاورزی هوشمند به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند‌. مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: بر همین اساس در خراسان جنوبی هم تاکنون ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند. بهی تصریح کرد: برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانواربرنامه مصوب شده و در تلاش هستیم تا پایان دولت به سرانجام رسانده و تمام این روستاها را به شبکه متصل کنیم. بهی با بیان اینکه ارائه اینترنت پرسرعت  از دیگر خدماتی است که مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود، افزود: همچنین تاکنون هزار و ۴۰۰ مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند. وی ادامه داد: روستاهای باقی مانده که در برنامه توسعه ارتباطی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند نیز به محض اتصال روستا به شبکه ملی اطلاعات مدرسه آن روستا نیز با تامین تجهیزات، پهنای باند و ترافیک رایگان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

نمک بانک ها بر زخم فعالان گردشگری

سربازی – در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات فعالان گردشگری فردوس با مدیر کل میراث فرهنگی استان برگزار شد مهمترین شکوه و گلایه از همکاری نکردن بانکها و عمل نکردن به قوانین کرونایی در حوزه گردشگری بود که همچنان به عنوان متهم ردیف اول در مسیر حل مشکلات فعالان صنعت گردشگری وجود دارد. به گزارش خبرنگار آوا در این جلسه که جمعی از سرمایه گذاران در صنعت گردشگری شهرستان فردوس حضور داشتند فرصتی شد تا این عزیزان به بیان درد دل ها و مشکلات خویش به خصوص با توجه به شیوع ویروس کرونا که صنعت گردشگری را با رکود مواجه کرده است بپردازند. یکی از سرمایه گذاران در حوزه اقامتگاههای بوم گردی فردوس گفت: با وجود شرایط کرونایی تا کنون هیچگونه بانکی نسبت به استمهال تسهیلات گردشگری اقدام نکرده و اداره های دولتی به علت بدهی انشعابات به ما اخطار قطع داده اند.اسماعیلی تاکید کرد: عملا تا کنون هیچگونه حمایتی از صنعت گردشگری در شرایط رکود این صنعت انجام نشده است و حتی ۱۵ میلیون تومان مواد اولیه اینجانب که تاریخ مصرف آنها گذشته بود نابود و دچار خسارات فراوانی شدم.  نبیلی مقدم مدیر عامل آبگرم فردوس نیز گفت: متاسفانه بانکها بر قوانین خود پافشاری می کنند و با توجه به اینکه مجموعه آب درمانی فردوس مشمول بخشودگی مالیاتی می شود ولی ۴ سال شده علیرغم پیگیری های فراوان این موضوع به نتیجه ای نرسیده است. به گزارش خبرنگارما آنچه فعالان گردشگری از برخی مدیران دستگاههای دولتی درخواست داشتند این بود که اگرهمکاری نمی کنند حداقل سنگ اندازی نکنند. رمضانی تاکید کرد: بر اساس دستور العمل ابلاغی هیچ بانک، نهاد و اداره ای حق قطع انشعابات ویا دریافت بدهی تسهیلات بانکی معوق گردشگری را تا پایان سال ۹۹ ندارند و چنانچه پیامک و یا اخطار نیز صادر شود خلاف است و به آنهاعمل نشود. رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری درخصوص کمک به تبلیغات صنعت گردشگری نیز گفت: از دو سال قبل یک درصد از اعتبارات را برای تبلیغات به صدا و سیما می دهیم که با توجه به جایگاه ویژه فردوس در گردشگری استان، این موضوع در تبلیغات درنظر گرفته خواهد شد. وی در خصوص مشکلاتی که دامداری ها برای شهر تاریخی تون ایجاد کرده گفت: شهرک دامداری در حال ساخت است و پس از تامین آب این مجتمع، تمام دامها باید از این محله تاریخی خارج شوند.

آیت امصباح حکیمی ولایتمدار بود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آیت ا…  مصباح حکیمی ولایتمدار بود که باید اندیشه های ایشان برای مردم تبیین شود. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: دردنیای امروز خیلی ها حرف های بی ریشه می زنند و نام خود را دانشمند نیز می گذارند که باید با بصیرت این حرفهای بی ریشه را شناخت.  آیتا… سید علیرضا عبادی صبح سه شنبه در دیدار با جمعی از جوانان فعال فرهنگی بیرجند به مناسبت درگذشت آیت ا… مصباح یزدی اظهارکرد: ایشان از همان زمانی که مؤسسه در راه حق را پایگذاری کردند با توزیع و نشر جزوه های بسیار کوچک در راستای ترویج مسائل دینی ابتکارات بسیار ارزشمندی را انجام دادند. وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علامه مصباح یزدی از فرصت استفاده کرده و شاگردان شایستهای تربیت کردند، افزود: شاگردان ایشان در حال حاضر در عرصه تقابل کفر جهانی با اسلام در صحنه هستند.

تولید ۴۰هزار متر پارچه دستبافت در بزرگترین کارگاه نساجی سنتی کشور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند از تولیدماهانه به‌طور متوسط ۵هزار مترمربع پارچه دست‌بافت در بزرگترین کارگاه نساجی سنتی کشور در روستای حاجی‌آباد شهر بیرجند خبر داد. حسنعلی فولادی گفت: در راستای راه اندازی بزرگترین کارگاه نساجی سنتی کشور در روستای حاجی‌آباد شهر بیرجند در سال۱۳۹۷، با همت ۱۰۰نفر از هنرمندان و مدیریت کارگاه، ماهانه به‌طور متوسط ۵هزار متر مربع پارچه توسط این کارگاه تولید و عرضه بازار می‌شود.

معدوم کردن ۲۷هزار قطعه مرغ در سومین واحد آلوده به آنفلوانزا

۲۷هزار قطعه مرغ تخمگذار به دلیل ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی در حال معدوم سازی است که تا پایان وقت امروز به پایان می‌رسد. مدیرکل دامپزشکی استان در گفتگو با خبرنگار صداوسیما با بیان اینکه جوابآزمایش سومین واحد مرغ تخمگذار استان واقع در شهرستان خوسف مثبت اعلام شده است گفت: کار معدوم سازی ۲۷هزار قطعه مرغ و مقداری تخم مرغ موجود در این واحد در حال انجام است که تا پایان وقت امروز به پایان خواهد رسید.

کسب جایگاه نخست در بخش نظارت و بهره برداری از سامانه های هوشمند حمل و نقل


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، از کسب جایگاه نخست این اداره کل در نظارت، پشتیبانی و بهره برداری از سیستم های
 هوشمند حمل و نقل در بین سایر استانها در ۸ ماهه نخست امسال خبر داد.  اسد اله جلال زاده ادامه داد: ارزیابی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخش نظارت، پشتیبانی و بهره برداری از سامانه های هوشمند حمل و نقل که توسط مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای کشور صورت می پذیرد، جایگاه این اداره کل را در هشت ماهه منتهی به آبان ۹۹، در رتبه نخست قرار داده است.

کسب کرسی هیئت مدیره جامعه حرفهای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور

کرسی هیئت مدیره جامعه حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی وگردشگری کشورتوسط خراسان جنوبی کسب شد. به گزارش خبرنگار ما، در انتخابات جامعه حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، که روز گذشته در  وزارتخانه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کشور برگزار شد.رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه ای گردشگری استان جناب آقای محمد بهمنش موفق به کسب کرسی اصلی هیئت مدیره جامعه حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی وگردشگری کشور شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت