اخبار استانی

جذب سهیه جدید روغن برای خراسان جنوبی

۵۰۰ تن سهمیه روغن مایع برای تنظیم بازار این کالای اساسی به خراسان جنوبی اختصاص یافت.معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان با بیان اینکه هم اکنون درفروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی این کالا موجود است گفت: سهمیه جدید، جذب شده و در حال بارگیری استان است و تا پایان هفته در واحد‌های صنفی توزیع خواهد شد.تهوری افزود: در مرحله قبل ۲۹۳ تن روغن مایع و ۱۸۵ تن روغن نیمه جامد برای جبران کمبود این کالا در استان توزیع شده بود که ۴۰ تن از روغن نیمه جامد به تعاونی‌های روستایی اختصاص یافت.

حضور ۷۳ درصدی کلاس اول و دومیها در مدارس

 73 درصد دانش آموزان پایه‌های اول و دومی خراسان جنوبی در کلاس‌های درس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت اختیاری حاضر شدند.  مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: علاوه بر این، بیش از ۴۷ درصدهنرجویان هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای که کار عملی دارند در هنرستان‌های استان با رعایت دستورالعمل‌ها حضور پیدا کردند. واقعی با بیان این که تاکنون در دوره ابتدایی بیشترین آمار حضور مربوط به شهرستان زیرکوه بوده است، افزود: هنرآموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شهرستان بشرویه نیز بیشترین حضور را در دروس عملی و شایستگی‌های فنی داشتند.

خراسان جنوبی در لیست ۱۰ استان واکاوی اشتغال

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گروهی از معاونان و مدیران مجموعه وزارتخانه را مامور کرده است تا مشکلات و مسائل ۱۰ استان با بیشترین نرخ بیکاری را از نزدیک مورد بررسی و واکاوی قرار دهند.حجت ‌ا… میرزایی شامگاه شنبه در بدو ورود به این استان در نشستی که در فرودگاه بیرجند با حضور استاندار، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان برگزار شد، افزود: سفر به خراسان جنوبی هم با حضور مدیران وزارتخانه با همین هدف صورت گرفته و امید می‌رود اهدافی که به دنبال آن هستیم محقق شود.وی گفت: این سفر با هدف بازدید از طرح‌های اشتغال‌زا و بررسی توسعه اشتغال استان انجام شده است. استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: این استان سرشار از ذخایری است که موقعیت مناسبی را برای اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند. حمید ملانوری تصریح کرد: در حالی که سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی از امنیت بالایی برخوردار است اما جمعی از جوانان مشتاق کار، بیکار مانده‌اند بر همین اساس باید حمایت‌های لازم از ایجاد اشتغال صورت بگیرد. وی گفت: خراسان جنوبی از لحاظ وسعت سومین استان پهناور کشور به حساب می‌آید اما مردم استان از این ظرفیت بی‌بهره مانده‌اند و لازم است به این شهروندان کمک شود تا مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند.استاندار خراسان جنوبی افزود: تقاضای ما از وزارت تعاون این است که سفر کنونی معاونان را سرآغازی برای توسعه استان قرار دهد و همه امکانات خود را بسیج کنند تا در آینده نزدیک برکات این سفر قابل لمس باشد.وی با اشاره به احداث بیمارستان تامین اجتماعی زیرکوه یادآور شد: این بیمارستان تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی اداره می‌شود و در یک بلاتکلیفی به سر می‌برد که انتظار ما این است در همین سفر تعیین تکلیف و واگذاری آن به‌طور کامل صورت بگیرد.استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت شستا در بخش نیروگاه بادی، دامداری، معادن و زغال‌سنگ گفت: تلاش ما این است که از ظرفیت سرمایه‌گذارانی که اهلیت دارند بیشترین بهره را ببریم.وی افزود: موسسه خیریه علی‌اکبر (ع)، آب‌درمانی بهزیستی، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زیرکوه و کویر تایر از پروژه‌های مهم دیگری هستند که نیاز به تکمیل، توسعه و تامین اعتبار دارند.

دردهای سیمانی در گوش معاون وزیر

مشکلات زیرساختی مثل سوخت و برق تولید سیمان را تحت تاثیر قرار داده است. مدیرعامل شرکت سیمان قاین روز یکشنبه در بازدید حجت ا… میرزایی معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارخانه سیمان قاین گفت: تولید سیمان قاین سالانه از ۸۱۲ هزار تن عبور می‌کند که حدود ۵۵ درصد آن صادر می‌شود.علیرضا اکبری ‌مطلق افزود: ظرفیت تولید کریکت این شرکت در سال به بیش از ۷۸۰ هزار تن می‌رسد.وی بیان کرد: صادرات کریکت بسیار جزئی است به طوری که شاید از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار تن صادرات کریکت انجام شده است.مدیرعامل شرکت سیمان قاین گفت: ظرفیت اسمی تولید کرکیت همان ۷۸۰ هزار تن است و به همان مقدار هم تولید می‌شود. وی افزود: سال گذشته با حضور مدیرعامل شستا در محل شرکت سیمان قاین به توافقات خوبی دست یافتیم و طرح توجیهی سیمان تامین به این شرکت ارائه شد، با این حال هنوز به مرحله سرمایه‌گذاری نرسیده‌ایم. اکبری ‌مطلق به ظرفیت‌های بازار اشاره و عنوان کرد: بازار سیمان به نحوی است که دیگر کشش ندارد، شاید در گذشته رقیبی نداشتیم اما اکنون ۱۲ کارخانه سیمان با یکدیگر رقابت می‌کنند. وی همچنین گفت: امسال اولین بار در ۲۷ سال اخیر دچار محدودیت برق شده‌ایم و در ۱۰ روز اخیر با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنیم که اگر این قطعی‌ها ادامه داشته باشد نمی‌توانیم سیمان را تحویل دهیم.اکبری ‌مطلق اضافه کرد: از ۲۳ آبان ماه گاز هم قطع شده است و در تامین مازوت هم دچار مشکل شده‌ایم.نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: سیمان قاین مشتریان پر و پاقرصی در کشور افغانستان دارد. سلمان اسحاقی افزود: یعنی ما اگر بخواهیم طرح توجیهی سیمان را به اجرا بگذاریم، به دلیل بازگشایی پایانه گمرک یزدان افغانستان در آینده نزدیک، ظرفیت قابل‌ توجهی برای خرید سیمان قاین دارد.معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در سفر به شهرستان قاینات از کارخانه سیمان قاین و مجتمع فولاد قاینات بازدید کرد و از نزدیک روند فعالیت، مسائل و مشکلات این واحدهای صنعتی را مورد بررسی قرار داد.

افزایش یک میلیون تن به محصولات فولاد کشور

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون گفت: با بهره برداری از مجتمع فولاد قائنات در دهه فجر امسال، یک میلیون تن به محصولات فولاد کشور افزوده می‌شود. میرزایی روز گذشته در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان قائنات افزود: خوشحالیم که بعد از ۱۵ سال ، پروژه مجتمع فولاد قائنات به زودی به بهره برداری خواهد رسید.وی گفت: این پروژه یک فاز تکمیلی دارد که تا سال ۱۴۰۰، دو هزار نفر از جوانان این منطقه را بکار خواهد گرفت و ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد. معاون امور اقتصادی وزیر تعاون با بیان اینکه زنجیره بزرگ فولادی کشور که از فراوری سنگ آهن در خاف آغاز شده تا صادرات محصولات فولادی در بندر عباس، امیدوار کننده است افزود: معادن ارزشمند مانند طلا و مس در خراسان جنوبی نیز زمینه‌های خوبی برای سرمایه گذاری دارد.

اتصال ١۵ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات

با راه اندازی سه سایت جدید در دوشهرستان بیرجند و خوسف، ۱۵ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند. مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در بازدید از سایت همراه روستای حسن آباد شهرستان بیرجند از اتصال این روستا و ۱۴ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد. مصطفی بهی گفت: در ادامه برنامه اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات، با اتمام مراحل نصب تجهیزات و راه اندازی سه سایت در روستا‌های حسن آباد و ماهوسک شهرستان بیرجند و کلاته ملک شهرستان خوسف، ۱۵ روستای دیگر استان با جمعیت هزار و ۵۰۰ خانوار، به شبکه ملی اطلاعات متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند. وی افزود: این سایت‌ها از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موسوم به طرح USO با هدف توسعه شبکه ملی اطلاعات و کاربری‌های مبتنی بر این شبکه در سطح روستاها ، اجرایی شده است. مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به ادامه روند اجرای سایت‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات گفت: در حال حاضر ۱۰ سایت جدید اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات تا مرحله نصب تجهیزات پیش رفته که به زودی با راه اندازی این سایت ها ، حدود ۴۰ روستای دیگر استان به این شبکه متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند می‌شوند.وی گفت: طبق برنامه ، در تلاشیم اتصال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت انجام شود.

روز بدون فوت کرونایی در خراسان جنوبی
آمار فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی همچنان ۷۳۶ نفر است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۴ بیمار جدید شامل ۱ بستری و ۳ سرپایی شناسایی شدند.دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱ مورد از بیرجند و ۳ مورد از طبس بوده است. وی گفت: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳۸ نفر کرونا مثبتند.

گردشگری پیش رو تحمیل یک فرهنگ ناشناخته وارداتی به مردم است

« آنچه که امروز از گردشگری به گوش می‌رسد، تحمیل یک فرهنگ ناشناخته وارداتی به مردم است»

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر یکشنبه در نشست بررسی معضلات اجتماعی و فرهنگی شهرستان خوسف گفت: آنچه که امروز از گردشگری به گوش می‌رسد، تحمیل یک فرهنگ ناشناخته وارداتی به مردم است.حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی بیان کرد: احساس درد مسئولان برای حل مشکلات اجتماعی مردم بسیار ارزشمند است.وی با بیان اینکه صنعت گردشگری فرصتی مناسب برای صدور فرهنگ کشور انقلابی و اسلامی ایران است، گفت: باید در فرصت‌های ایجاد شده، گردشگر داخلی یا خارجی آگاه از غنای فرهنگی، آداب و رسوم، بزرگان و ظرفیت‌های منطقه پیدا کند.نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: گردشگران در کنار منافع اقتصادی، می‌توانند صدور فرهنگ داشته باشند. عبادی با بیان اینکه هیچ فرد مسئولی مجاز نیست طبق میل خودش عمل کند، اظهار کرد: باید بر اساس اولویت‌های هر منطقه، اقدامات عملیاتی شود.وی با بیان اینکه بر اساس گزارشی در روز گذشته، منابع طبیعی در یکی از روستاهای مرزی به خاطر چند بوته مانع فعالیت تعدادی از جوانان در معدن شده است، گفت: برای این چنین مواردی سخت‌گیری می‌شود اما کسی جلوی خلاف در مسائل اجتماعی و فرهنگی را نمی‌گیرد.

طرح های مزیت دار برای دریافت تسهیلات معرفی شوند

در نشست هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص بررسی مشکلات حوزه اشتغال و کارآفرینی بنگاه‌های اقتصادی با حضور دکتر منصوری معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و دکتر اصحابی معاون توانمند سازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی و امید کشور در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری ویژه طبس برگزار شد.منصوری معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: طرح‌های نیازمند تسهیلات با اولویت‌های بخش کشاورزی، خدمات، گردشگری و صنعت معرفی شود تا بتوانیم کمک کنیم.وی تأکید کرد در بخش خصوصی دست را نباید برای منابع تنگ کرد و دست سرمایه گذار را نباید بست. منصوری گفت: طرح‌های گردشگری شهرستان طبس طرح‌های خوبی است و ما کمک می‌کنیم که این طرح‌ها در بخش اشتغال و اقتصاد به نتیجه برسد. وی افزود: تفاهم نامه‌ای حدود ۳۰۰ میلیارد تومان با بنیاد علوی و برکت منعقد کرده ایم که بهتر است مسئولان خراسان جنوبی و شهرستان طبس تلاش کنند از آن سهم بگیرند بویژه در بخش دام که میتوان تخصیص اعتبار داد. رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم خواستار اختصاص ۹ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل طرح گردشگری رباط جوخواه در مسیر ورودی تهران – طبس، مجتمع گردشگری ۲۲ سوئیتی درحال ساخت طبس و ساخت اولین بازارچه صنایع دستی بخش خصوصی طبس شد.

استخراج سالانه ۴۰۰هزار تُن زغالسنگ در طبس

مدیرعامل شرکت معدنی معدنجو، استخراج سالانه این شرکت معدنی را ۴۰۰هزار تُن معادل ۱۰درصد تولید زغالسنگ کشور اعلام کرد. مجتهدزاده در بازدید معاون وزیر از منطقه پروده و کارگاه استخراج سنتی معدنجو با بیان اقدامات انجام شده، موانع و مشکلات پیش رو این شرکت را بیان کرد و پیشنهاداتی را برای رفع معضلات بیان کرد.وی شرکت معدنی معدنجو را آماده ورود به ساختار مکانیزه دانست و مشکلات توسعه این واحد را نیروی انسانی و تامین چوب اعلام کرد و گفت: این شرکت معدنی در حال حاضر هزار و ۳۰۰نیروی کار دارد.مدیرعامل شرکت معدنجو مشکل تامین آب و برق را از جمله مشکلات ریشه‌ای این مجموعه برشمرد. اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزایش قیمت را مانعی برای توسعه تجهیزات ایمنی برشمرد و افزود: خوشبختانه در سال گذشته کاهش ۵۵درصدی حوادث را شاهد بوده ایم.

درخواست تسهیلات برای طرحهای نیمه تمام زیرکوه

مسئولان شهرستان زیرکوه در سفر معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به این شهرستان خواستار پرداخت تهسیلات برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان شدند.معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد جمعیت شهرستان زیرکوه روستا نشین هستند گفت: باید دو موضوع طرح اشتغال پایدار روستائیان و عشایر و بیمه فراگیر روستائیان و عشایر در دستور کار قرار گیرد.میرزایی با بیان اینکه در دو سال گذشته منابعی برای صنایع در این شهرستان اختصاص یافته است گفت: اگر احیانا مواردی از این طرح‌ها نیاز به مکمل دارد یا طرح‌های جدیدی در عرصه‌های مختلف تعریف شود، از سرمایه گذاران حمایت خواهد شد.اسحاقی نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در شهرستان زیرکوه باید ارتقای نمایندگی تعاون کار و رفاه اجتماعی و ارتقای نمایندگی بهزیستی به اداره انجام شود.عربشاهی فرماندار زیرکوه هم ضمن درخواست تسهیلات برای طرح‌های نیمه تمام، افزایش اعتبارات برای تفاهم نامه بین صندوق کار افرینی و وزارت تعاون و افزایش اعتبار برای مشاغل خرد و خانگی را خواستار شد.

تنها ۵ ناشر در نمایشگاه مجازی کتاب تهران حاضر شدند

محمود رمضانی معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: از ۲۵ ناشر فعال در استان تنها پنج ناشر خراسان‌جنوبی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران حضور یافتند و مابقی در این اتفاق فرهنگی شرکت نکردند.

کودکان هم به کرونا مبتلا می شوند

فوق تخصص کودکان و نوزادان در خراسان جنوبی با اشاره به امکان ابتلای کودکان به کرونا گفت: به همان میزان که بزرگسالان در خطر ابتلا به کرونا هستند کودکان نیز در خطر ابتلا قرار دارند.غلامرضا فعال فوق تخصص نوزادان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کودکانی که زیر یکسال مبتلا به کرونا می‌شوند ریسک بستری آنها بیشتر است.

یک فوتی و چهار مصدوم در حادثه واژگونی پژو۴۰۵


واژگونی یک دستگاه ۴۰۵ در پرتگاه کنار جاده بند امیرشاه یک فوتی و چهار مصدوم برجای گذاشت. حسینی  رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: با اعلام خبرواژگونی خودرو ۴۰۵ و سقوط آن به پرتگاه کنار جاده بند امیرشاه،  آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه اقدام به رها سازی مصدومان حادثه از داخل خودرو کردند که یک نفر از آنها فوت و یک نفر جراحات جدی داشته که توسط عوامل اورژانس حاضر در محل، به بیمارستان منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت