اخبار استانی

 اجرای ۲۹۳۹طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری

۲هزار و ۹۳۹طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری خراسان جنوبی اجرا شد. مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به طرح اشتغال پایدار روستائیان و عشایر گفت: این تعداد طرح از پارسال تا کنون با پرداخت ۳۸۸میلیارد تومان تسهیلات و با پیش‌بینی اشتغال ۶هزار و ۸۵۸نفر اجرا شد.اشرفی با بیان اینکه ثبت نام دریافت این تسهیلات به پایان رسیده است، افزود: این تسهیلات در مناطق مرزی و محروم با نرخ سود ۴ درصد، در سایر مناطق ۶ درصد و در طرح های سرمایه در گردش ۱۰ درصد پرداخت شد.

احتمال خسارت توفان در استان

ایرنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: احتمال بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید و کاهش دما در روزهای آتی وجود دارد که در این زمینه اخطاریه لازم صادر و به فرمانداران سراسر استان اطلاع‌رسانی شده است. سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: براساس اعلام هواشناسی وقوع توفان و گرد و خاک در روز پنجشنبه هفته جاری پیش بینی می‌شود که سقوط درختان از مخاطرات این وضعیت خواهد بود.

با دست خالی گل کاشته ایم

خراسان جنوبی به لحاظ امکانات و زیرساخت‌ها ضعیف است با این وجود توانسته رتبه اول کشور را در امنیت سرمایه‌گذاری از آن خود کند. استاندار خراسان جنوبی در دیدار با «اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در محل این ستاد، به تشریح موقعیت اقلیمی و جغرافیایی و ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و گردشگری استان پرداخت و از مرز به عنوان ظرفیتی در راستای توسعه خراسان جنوبی نام برد. حمید ملانوری افزود: با چنین ظرفیت‌های بالقوه‌ای، خراسان جنوبی به لحاظ امکانات و زیرساخت‌ها ضعیف است با این وجود توانسته رتبه اول کشور را در امنیت سرمایه‌گذاری از آن خود کند. استاندار خراسان جنوبی به مرز گسترده این استان با افغانستان و قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی کشور اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای نظامی و انتظامی، مرزبانی و ارتش، امنیت خوبی بر منطقه حاکم است. وی با اشاره به آمار کشفیات صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون خاطرنشان کرد: بخش عمده این کشفیات با سختی و کمترین امکانات و تجهیزات انجام می‌شود. ملانوری افزود: دو هفته پیش و در جریان یکی از عملیات‌هایی که در همین راستا صورت گرفت یکی از عزیزان نیروی انتظامی استان به شهادت رسید. وی به مکاتبات صورت گرفته با ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: همان گونه که در این مکاتبات اشاره شده، موضوع راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶، تقویت ایستگاه‌های بازرسی سهل آباد و علی آباد، اجرای طرح‌های فرهنگی و پیشگیری و کمک به حوزه درمان معتادان از جمله درخواست‌های استان است. استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز درمان ماده ۱۶- درمان معتادان متجاهر و کم‌بضاعت – از مطالبات دیرینه استان است که علیرغم پیگیری‌های متعدد، تاکنون به جایی نرسیده است. وی افزود: در حال حاضر تنها مرز فعال استان، ماهیرود است اما برای بازگشایی مرز یزدان هم رایزنی‌هایی صورت گرفته و قطعا این دو مرز، نیاز به تقویت زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات و امکانات دارند. ملانوری از اعلام آمادگی شرکت ایدرو و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای احداث کارخانه داروسازی در خراسان جنوبی گفت و بیان کرد: تحقق این برنامه هم حمایت‌های ستاد را می‌طلبد. در این نشست گزارشی از رشد ۵۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی از ابتدای امسال و وضعیت امکانات موجود ارائه شد. دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز ضمن موافقت با درخواست‌های استان در زمینه تقویت زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات مورد نیاز در راستای مقابله با مواد مخدر، دستورات لازم برای تحقق آنها را صادر کرد.

اختصاص اعتبار ۶ میلیاردی برای زورخانه ی بین المللی در بیرجند

خیرآبادی- موافقت‌نامه ۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت زورخانه بین‌المللی بیرجند ابلاغ شد. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از ابلاغ موافقت‌نامه ۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت زورخانه بین‌المللی بیرجند خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این طرح سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد. حسن عزیزی افزود: موافقت‌نامه احداث زورخانه بین‌المللی مرکز استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مبلغ شروع ۲ میلیارد تومان و مبلغ کل ۶ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است. وی بیان کرد: با پیگیری انجام شده مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی اولیه احداث این طرح با افزایش چهار برابری به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت و سقف پیش‌بینی این پروژه ۶ میلیارد تومان است. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: مهر امسال عملیات اجرایی زورخانه بین‌المللی بیرجند به زمین خورد و این طرح ورزشی در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع در منطقه مهرشهر بیرجند احداث می‌شود. وی با بیان اینکه ۵۰۰ نفر ورزشکار ثبت سامانه فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور هستند گفت: ورزش زورخانه‌ای، نگین رشته‌های ورزشی در خراسان جنوبی است و افتخارت زیادی در این رشته کسب شده که امیدواریم این ورزش بیش از قبل بدرخشد.

کشف ۲ تن شیر خشک قاچاق در بیرجند

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در بازرسی از یک وانت نیسان ۲ تن شیر خشک غیرمجاز به ارزش یک میلیارد ریال را کشف کردند.به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدعلی ابراهیمی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی بیرجند – مشهد به یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. وی اظهار داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از این خودرو ۲ تن شیر خشک غیرمجاز را کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه بنا بر نظریه کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است. سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد. وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

خنثی سازی تحریم ها با لبخند محقق نمی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خنثی سازی تحریم ها با لبخند محقق نمی شود، گفت: مسئولان تمرکز امور را بر حمایت از جوانان و شرکت های دانش بنیان داخل قرار دهند. به گزارش  مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز گذشته در نشست با جمعی از مسئولان در بیرجند بیان کرد: بالاترین ارزش برای جبهه ولایی، توانمند شدن و ایستادگی در مقابل تفکر لیبرالی غرب است.

اجرای طرح معنوی رفیق آسمانی

طرح معنوی رفیق آسمانی در زندان‌های خراسان جنوبی اجرا می‌شود. سرپرست سازمان زندان‌های استان گفت: در این طرح، جامعه هدف اعم از کارکنان، سربازان وظیفه و زندانیان با سیره اخلاقی و رفتاری شهدای شاخص کشور آشنا می‌شوند. روشان افزود: امیدواریم در طرح اجرای طرح رفیق آسمانی زمینه تعالی و تربیت روحی و اخلاقی زندانیان و تغییر رفتار آنان را فراهم کنیم.

لیگ تندرستی ایرانیان در استان  اجرایی می شود

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی  گفت:لیگ تندرستی ایرانیان در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها تا ۳۰ اسفند امسال ادامه دارد.چراغ بیرجندی با بیان اینکه در این لیگ، تمام دانش آموزان، دانشجویان، ورزشکاران و خانواده هایشان می‌توانند شرکت کنند افزود: از آنجایی که در ایام کرونا با ایجاد محدودیت‌های مختلف در همه بخش‌ها از جمله تعطیلی مدارس و باشگاه‌های ورزشی، تحرک اقشار مختلف مردم کم شده است، سعی می‌شود با اجرای لیگ تندرستی، همگان به تحرک بیشتر تشویق شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت