اخبار استانی

زمین لرزه طبس را لرزاند

زلزله‌ای به قدرت ۳ و ۶ دهم درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) شهرستان طبس در خراسان جنوبی را لرزاند. زمین لرزه‌ای به شدت ۳ و ۶ دهم درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در عمق ۸ کیلومتری زمین ساعت ۱۴:۲۴روز گذشته طبس لرزید دقیقه طبس را تکان داد. کانون این زمین لرزه ۵ کیلومتری طبس ، ۴۳ کیلومتری ارسک و ۵۴ کیلومتری بشرویه بود.


ممنوعیت سفر بین استانی در تعطیلات نیمه خرداد ۱۴۰۰


صداو سیما- رئیس پلیس راه خراسان جنوبی محدودیت‌های سفر بین استانی را تعطیلات نیمه خرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد. سرهنگ رضایی گفت: با توجه به پیش‌بینی سفر‌های هموطنان که در تعطیلات پیش رو اتفاق می‌افتد و تاثیر تردد‌های غیرضروری آنان در سیر صعودی مبتلایان به بیماری منحوس کرونا، برابر مصوبات هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا محدودیت‌هایی برای سفر‌های بین استانی در نظر گرفته شده است. وی افزود: محدودیت و ممنوعیت تردد بین استانی از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۲ خرداد تا ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه اعمال می شود، به طوری که برابر طرح هوشمند مدیریت محدودیت‌ها، وسایل نقلیه شخصی غیرمجاز در شهر‌های با وضعیت رنگ قرمز مبلغ ۱۰ میلیون ریال و در شهر‌های با وضعیت رنگ نارنجی و زرد مبلغ ۵ میلیون ریال جریمه خواهند شد. رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: خروج پلاک‌های بومی و ورود پلاک‌های غیر بومی “ به “ و “از” شهر‌های دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد ممنوع و متخلفان مشمول اعمال قانون خواهد شد همچنین تردد تمام وسایل نقلیه شخصی در ساعات شبانه (از ساعت ۲۲ شب تا ساعت ۳ بامداد) ممنوع بوده و رانندگان متخلف ۲ میلیون ریال جریمه خواهند شد. سرهنگ رضایی افزود: خودرو‌های عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالا‌های اساسی شامل اعمال ممنوعیت‌های تعیین شده نمی‌باشند و ممنوعیت مسافرت مشمول سفر با سیستم حمل و نقل عمومی نمی‌ شود.

از انتخابات چه خبر؟


رقابت نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰ همچنان ادامه دارد و نامزدهای انتخاباتی هر روز اظهار نظراتی برای جلب حمایت مردم مطرح می کنند.

رئیسی به دنبال آزادی اینترنت

ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه و کاندیدای فعلی انتخابات، سخنانی را در خصوص اینترنت و آزادی آن مطرح کرده بود. وی در این باره گفت: فضای مجازی و اینترنت امروز به صورت یک امری در آمده که تمام لایه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. امروزه فضای مجازی و اینترنت تبدیل به یک حق مردم شده است؛ حداقل استفاده از اینترنت برای دهک‌های پایین باید رایگان شود. مهرعلیزاده نامزد دیگر انتخابات در سخنان انتخاباتی خود گفت: برنامه اقتصادی آلمان را در ایران اجرا می‎کنم و اگر رئیس‎جمهور شوم یک ریال هم حقوق نمی‎گیرم. او همچنین گریزی به بحث ارز زد و گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی کشور را بدبخت کرده است. یارانه ۵ دهک پایین را ۵ برابر می‌کنم که می‌شود هر خانوار حداقل یک میلیون.

قاضی زاده هاشمی و فیلم تبلیغاتی جنجالی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای دیگر این انتخابات در انتقاد از همتی گفت: جناب همتی به خاطر عملکرد فشل تیم اقتصادی دولت، بورس به کوره ذوب سرمایه‌های مردم تبدیل شده، کوره سوزانی که هیزم آتش آن شما بودید. قاضی زاده هاشمی در ادعایی جدید، عنوان کرد که به هر ایرانی بسته غذایی ۳۰۰ هزار تومانی می‌دهم. از شب گذشته نیز فیلم تبلیغاتی قاضی زاده هاشمی به شدت در شبکه های اجتماعی سرو صدا کرده است و بسیاری از این فیلم ابتدایی یاد می کنند.

واکنش محسن رضایی به تهدید دادستان

حواشی پیرامون وعده محسن رضایی مبنی بر ارائه یارانه ۴۵۰ هزار تومانی همچنان ادامه دارد. وی به اظهارات اخیر دادستان تهران مبنی بر تهدید نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: بحث جدی دارم با قوه قضاییه. دادستان تهران اخیرا نامزدها را تهدید کرده است. نباید کاری کنیم که مسائلی در ذهن مردم ایجاد شود. آن‌ها می توانند با ستاد آقای رئیسی برخورد کنند؟

کشور را نباید معطل مذاکره با قاتلان حاج قاسم کرد

سعید جلیلی کاندیدای این دوره از انتخابات در سخنان تبلیغاتی خود اعلام کرد که سال ۹۲ کلید در نیاوردم و وعده ۱۰۰ روزه ندادم. او در انتقاد از سیاست‌های دولت گفت: ۸ سال کشور با کلید لبخند به دنیا قفل شد. معتقدم که کشور را نباید معطل مذاکره با قاتلان حاج‎قاسم کرد.


افزایش قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۸۹۶ نفر

در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان تعداد فوتی‌ها به ۸۹۶ نفر افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۳ بیمار جدید شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۶ مورد از قاینات، ۱۴ مورد از بیرجند، شهرستان‌های نهبندان و خوسف هرکدام ۴ مورد، شهرستان زیرکوه ۳ مورد و شهرستان درمیان دو مورد جدید کرونا شناسایی شد.


سم پاشی ۳۲۰۰ هکتار از اراضی خراسان جنوبی علیه آفت ملخ کوهاندار


ایسنا- رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: ۳۲۰۰ هکتار از اراضی خراسان جنوبی علیه آفت ملخ کوهاندار تاغ با همکاری جوامع محلی و بسیج پایش و سم پاشی شد. دهقانی افزود: همزمانی کاهش شدید توان تولید علوفه مراتع ناشی از کاهش بارش‌ها و ولع زیاد و سیری ناپذیر ملخ‌های کوهاندار در تغذیه از درخچه تاغ می‌توانست منجر به بحران برای تامین علوفه دام توسط مرتعداران شود که با مدیریت صحیح و به موقع با استفاده از ظرفیت مرتعداران، جوامع محلی و اعضای بسیج با انجام کار جهادی مدیریت شد. وی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از این عملیات در سه قلعه سرایان و ۵۰۰ هکتار در کومیران قاین اجرا شده که عملیات پایش و سم پاشی در سه قلعه همچنان ادامه دارد. دهقانی با اشاره به درگیری ۵۰۰ هکتار از مراتع محدوده مظفری فردوس با این آفت افزود: عملیات پایش و سم پاشی در این مراتع هم با همکاری محیط زیست و جوامع محلی آغاز شده است. وی با بیان اینکه با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از بلوغ ملخ کوهاندار و تخمریزی آن‌ها در سال‌های آینده، می‌توان از خسارت حداقل یک میلیارد و میلیارد ۲۰۰ میلیون تومانی به تولید علوفه که در چند ماه آینده مورد استفاده دام دامداران قرار خواهد گرفت، جلوگیری کرد، یادآور شد: تاکنون در عملیات کنترلی انجام شده ۳۴۵ میلیون تومان برای خرید نهاده‌ها هزینه شده است.


مرگ ۴۷ نفر در حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی


صداوسیما- از ابتدای سال تاکنون ۴۷ نفر در حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی جان خود را از دست داده اند. رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در جلسه کمیسیون اجرایی حمل و نقل استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۷ نفر در حوادث جاده‌ای استان فوت شدند و بیشترین حوادث رانندگی در محور بیرجند- زاهدان رخ داد که اکثر سوانح رانندگی در ساعات بعداز ظهر و شب رخ داده است. سرهنگ رضایی افزود: بشترین علت حوادث رخ داده در سطح جاده‌های استان، خروج از محور بر اثر خستگی و خواب آلودگی رانندگان بود. مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده استان نیز در این جلسه گفت: بیشتر رانندگان در مسیر‌های کویر شب را برای رانندگی انتخاب و بدون استراحت رانندگی می کنند که به همین علت شاهد حوادث ناگواری هستیم. جلال زاده افزود: بیشترین نقاط حادثه خیز در راه‌های روستایی وجود دارد.

چشم دشمنان به میزان مشارکت مردم در انتخابات

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان در کمین نظام اسلامی هستند و اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند، دست به اجرای نقشه‌های شوم خود در کشور خواهند زد. خسروی اسفزار با بیان اینکه بر روی انتخابات امسال باید بسیار جدی کار شود، افزود: همه نامزد‌های جبهه انقلاب باید به یک انسجام برای دفاع از یک نامزد برسند و این می‌تواند به نفع همه به خصوص کشور باشد.

هفت تانکر به ناوگان آبرسانی خراسان جنوبی پیوست

هفت تانکر آبرسانی سیار با اعتبار هشت میلیارد تومان و با همکاری بنیاد برکت به ناوگان آبرسانی خراسان جنوبی اضافه شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: این هفت تانکر در ۱۱ شهرستان استان ۱۴۱ روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد و در مجموع ۳۰ تانکر آبرسانی در سطح روستاهای استان مشغول به خدمت‌رسانی هستند. حسین امامی افزود: بنیاد برکت در اجرای پروژه‌های آبرسانی به ۳۹ روستا در استان خراسان جنوبی مشارکت داشته که از این تعداد ۲۵ پروژه تاکنون به بهره‌برداری رسیده است. وی اظهار داشت: با تکمیل این پروژه‌ها تا پایان شهریور، ۱۱ هزار نفر از جمعیت روستاهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

تعیین نیاز آبی خراسان جنوبی در افق ۱۴۲۵ تعریف شود

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در طرح انتقال آب از خلیج فارس، باید نیاز سنجی هر منطقه بر اساس نیازهای آبی استان در افق ۱۴۲۵ تعریف شود. فرهادی به بهره مندی کل استان از این پروژه ارزشمند اشاره کرد و بیان داشت: همه استان از ظرفیت انتقال آب از دریای عمان و یا خلیج فارس بهره مند می شوند.معاون استاندار خراسان جنوبی به لزوم نیاز سنجی واقعی هر منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی و گرانقیمت بودن هزینه انتقال آب، نیاز سنجی هر منطقه باید واقعی شود تا سرمایه گذار از این انتقال متضرر نگردد. فرهادی در این جلسه به ضرورت بهره گیری از ظرفیت پساب فاضلاب نیز تأکید کرد.


۳۰۰ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی خط‌ ‌کشی شد

ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های این استان با استفاده از توان اکیپ امانی اداره ایمنی راه و حریم، خط کشی شده است. جلال زاده افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی همواره کاهش سوانح جاده‌ای، تلفات جانی و مالی ناشی از آن بوده که تحقق این هدف علاوه‌ بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، با فرهنگ‌سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان‌پذیر است. وی اجرای روشنایی نقطه‌ای در محل ۳۲ تقاطع همسطح پرتصادف، ساخت ۱۰۷ متر مربع تابلو اطلاعاتی و کیلومتر شمار و نصب تعداد هزار و ۱۷۰ علایم، تابلو و تجهیزات ایمنی در مسیرهای ارتباطی را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ابتدای امسال ذکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت