اخبار استانی

خانه دار شدن ۲۷۳ معلم در خراسان جنوبی

صداو سیما- مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در طرح تأمین مسکن فرهنگیان، ۲۷۳ نفر از فرهنگیان استان صاحب خانه می‌شوند. واقعی افزود: برای اجرای طرح تأمین مسکن فرهنگیان، ۲ هزار و ۶۹۱ معلم، ثبت‌نام کردند که هزار و ۹۶۸ نفر، یا انصراف داده و یا در مرحله پالایشصلاحیتشان برای استفاده از مزایای طرح تأیید نشد.


رئیس کل دادگستری: نظارت بر بازار از حالت سنتی خارج شود


ایرنا- رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: نظارت بر بازار باید از حالت سنتی خارج و سیستماتیک شود تا مردم شاهد نابسامانی در قیمت‌ها نباشند. حمیدی افزود: امروز در بازار به نظارت مستمر نیاز داریم و بیشترین مشکلات در این بخش است. وی افزود: گرانی‌های فراوان و افسارگسیخته‌ای که اتفاق می‌افتد ناشی از نبود نظارت دستگاه‌هایی است که متولی هستند و اگر نظارت درست شکل بگیرد حالت پیشگیری خواهد داشت. حجت الاسلام حمیدی گفت: در حال حاضر نظارت‌ها مستمر نیست و باید هر روز بازار را تحت کنترل و نظارت داشته باشیم نه اینکه فقط در مناسبت‌ها طرح نظارتی اجرا شود. این مقام قضایی تصریح کرد: باید طرح‌هایی اجرا شود که نظارت سیستماتیک را بر بازار حاکم کند یعنی برای کالا از واحد تولیدی تا به دست مصرف‌کننده می‌رسد، نظارت به حدی باشد که امکان تخلف به حداقل برسد. وی گفت: نابسامانی در بازار بیشتر مورد گلایه مردم است تا اصل گرانی زیرا یک کالا در بازار چند قیمت دارد. حجت الاسلام حمیدی گفت: اگر افزایش قیمت معقول و با نظارت یکسان اتفاق بیفتد، شاید مردم زیاد نگران نباشند و این روند باید توجیه افکار عمومی را به دنبال داشته باشد. وی اظهار داشت: تعزیرات بخش عمده‌ای از این کار را انجام می‌دهد و در خراسان جنوبی هم با توجه به عضویت تعزیرات در شورای قضایی از فعالیت‌ها مطلع بودیم و از ظرفیت دادستان‌ها هم استفاده شد لذا در زمینه رعایت حقوق عامه به کمک تعزیرات حکومتی در بازار آمدیم.


امکان نصب بنر تبلیغاتی در ۲۰ نقطه بیرجند


صداوسیما- رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهردار‌ی بیرجند با بیان این که ساماندهی تبلیغات کاندیدا‌ها برای حفظ سیما و منظر شهری امری ضروری است، گفت: نامزد‌های انتخاباتی می‌توانند به صورت رایگان تبلیغات خود را در این ۲۰ نقطه انجام دهند. جان آور افزود: هر یک از نامزد‌های شورای شهر با توجه به مصوبه کمیته امنیت ستاد انتخابات شهرستان بیرجند و برای جلوگیری از بروز مسایل ترافیکی می‌توانند در مناطق دوگانه شهر بیرجند ۴ محل تبلیغات با رعایت دستور العمل‌ها و اخذ مجوز از سازمان بر پاکنند. وی با بیان اینکه نصب بنر تبلیغاتی بر روی مبلمان شهری تخلف است و نباید از سوی کاندید‌اها صورت بگیرد، گفت: اگر کاندید‌اها بدون مجوز در قسمتی از شهر اقدام به نصب بنر کنند، بنر‌ها در اسرع وقت جمع آوری خواهد شد. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند با بیان اینکه به دلیل عدم ترافیک و مسائل امنیتی نصب بنر در خیابان‌های آیت ا… مدرس حدفاصل میدان ابوذر تا میدان اول مدرس، تقاطع دوم مدرس تا حداقل ۵۰ متر از طرفین این تقاطع ممنوع است، افزود: حاشیه میدان شهدا و خیابان‌های حافظ شرقی، جنت و ولیعصر مهرشهر نیز از دیگر مناطق ممنوعه هستند. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند افزود: شهرداری به عنوان مسئول حفظ نظم و پاکیزگی محیط شهری برابر قانون وظیفه برخورد با اقدامات غیرقانونی ستاد‌های تبلیغات نامزد‌ها را با هماهنگی نهاد‌های ذیربط بر عهده دارد و هرگونه اقلام غیرمجاز که در محیط شهری و بر روی دیوار‌ها و تاسیسات عمومی و خصوصی و اداری نصب شود بلافاصله به وسیله اکیپ آماده شهرداری جمع آوری و برچیده خواهد شد.

از انتخابات چه خبر؟


۱۸ روز دیگر تا مهم‌ترین ماراتن سیاسی ۱۴۰۰ باقی مانده است و «سعید جلیلی، ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، علیرضا زاکانی، محسن مهرعلیزاده، قاضی زاده هاشمی و عبدالناصر همتی»؛ هفت کاندیدایی هستند که برای به دست آوردن کرسی قوه مجریه باهم رقابت خواهند کرد.

بازار را با ثبات می کنم

سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در رادیو فرهنگ در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره برنامه‌های دولتش برای تثبیت قیمت‌ها گفت: از ابتدای کار دولت تلاش می‌کنیم ثبات در بازار حاکم شده و تغییرات نسبت به دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و مقررات به حداقل ممکن برسد. محسن رضایی هم در گفتگویی برجام را سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آمریکا باید به سرعت تحریم‌ها را بردارد و اقدام مشروط را نمی‌پذیریم و دیپلماسی را از حالت کاغذی خارج کرده و عملی می‌کنیم. نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یارانه ۴۵۰ هزار تومان پشتوانه علمی دارد و قابل عمل است.

سیاستمدارن کشور را اداره کردند

همتی نیز در گفتگوی تلویزیونی گفت: معیشت مردم دچار آسیب فراوان شده است. نحوه مدیریت اقتصاد ما اشکال دارد. تا به امروز سیاستمداران کشور را کنترل کردند و وضعیت ما امروز به این شکل است. علیرضا زاکانی هم جمهوری پس از ضبط برنامه در تلویزیون گفت: یکی از فجایعی که طی ۵۰ سال گذشته اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است کاهش بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ برابری ارزش پول ملی است. سعید جلیلی پس از ضبط برنامه تبلیغاتی گفتگو با نخبگان در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه دولتش برای مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: مافیایی که اقدام به قاچاق می‌کند حتی از مبادی رسمی که در برخی مواقع اسم قاچاق هم ندارد، کالا وارد کشور می‌کنند.

اشراف کاملی به امور کشور دارم

قاضی‌زاده هاشمی در برنامه «شمارش معکوس» که از رادیو ایران پخش شد ضمن معرفی خود به بیان سابقه تحصیلاتی و اجرایی اش پرداخت و گفت: به عنوان کسی که تقریباً همه زوایای کشور را شناخته و در حوزه‌های مختلف نظام نقش داشته‌ام، فکر می‌کنم یکی از کسانی هستم که اشراف نسبی و قابل قبولی از همه موضوعات کشور دارم. محسن مهرعلیزاده هم در نامه ای به بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاحات خواستار ارائه برنامه هایش در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات شد. همچنین این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره حال ناخوش بورس هم گفت: بورس بازار خوبی است و مردم باید بیایند و مشارکت کنند اما مدیریت بورس باید مستقل و کارشناسی باشد.


افزایش قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۸۹۵ نفر

در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید تعداد فوتی‌ها به ۸۹۵ نفر افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۳ نفر آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۶ بیمار جدید شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد از شهرستان‌های بیرجند و قاینات هر کدام ۱۷ مورد، فردوس ۴ مورد، بشرویه، خوسف و سربیشه هرکدام دو مورد و از سرایان و درمیان هرکدام یک مورد جدید شناسایی شد.


کاهش ۲.۵ درصدی شبکه‌های فرسوده آب در خراسان جنوبی


مهر- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: شبکه‌های فرسوده آب خراسان جنوبی در سال جاری ۲.۵ درصد کاهش می‌یابد. امامی با اشاره به فرسودگی ۳۲ درصدی شبکه آب روستایی معادل هزار و ۳۰۰ کیلومتر و ۲۷ درصدی شبکه آب شهری معادل ۷۰۰ کیلومتر فرسوده گفت: ۱۲ پیمانکار در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در حال اجرای عملیات اصلاح شبکه آب هستند.وی با اشاره به اینکه هدر رفت آب در شبکه روستایی ۴۰ درصد و در شبکه شهری ۳۲ درصد است گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار ملی برای عملیات اصلاح و نوسازی شبکه و تعویض کنتور در خراسان جنوبی در حال جذب است.این مقام مسئول گفت: با توجه به هزینه زیاد عملیات اصلاح شبکه چند سالی است نشت یابی با استفاده از دستگاه‌های نشت یاب انجام می‌شود و این عملیات با اولویت مناطق با بافت شنی برای تشخیص نشت‌های نامرئی اجرا می‌شود. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۸۵ روستا تحت پوششش شبکه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی است گفت: بیش از ۵۹۲ روستا بالای ۲۰ خانوار و بیش از ۱۵۶ روستا زیر ۲۰ خانوار هستند. امامی با اشاره به آبرسانی سیار به ۱۳ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شبکه گفت: ۱۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، نیازمند شبکه آبرسانی است.


سرمایه‌گذاران توانمند در خراسان جنوبی حمایت می‌شوند


ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: بنا به تعاریفی که در سیاست‌های ستاد توسعه خاوران داریم، سرمایه‌گذاران دارای تخصص و توان از حمایت‌های ویژه استان برخوردار می‌شوند. عابدی بیرجند تاکید کرد: با اولویت بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان، از سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود. وی افزود: این حمایت‌ها در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار صورت می‌گیرد. معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به به ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان گفت: هر کدام از این ظرفیت‌ها، قابلیت جذب سرمایه‌گذار و بهره‌برداری دارد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست خراسان جنوبی را به لحاظ تعدد معادن، ذخایر قطعی و همچنین اشتغال در این حوزه جزو استان‌های شاخص کشور عنوان کرد. جرجانی گفت: خراسان جنوبی در تعدادی از مواد معدنی به لحاظ ذخایر همچنین عیار در سطح کشور شناخته شده و دارای ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع معدنی و پایین دست است. وی افزود: از حدود ۶۸ ماده معدنی شناخته شده در کشور، ۵۲ نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد که برخی از آنها در سطح کشور منحصر به‌فرد هستند. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: وجود معادن بنتونیت، زغال‌سنگ، منیزیت، سیلیس، فلورین، آهک و انواع خاک صنعتی با ذخایر و عیار بالا، زمینه و فرصتی مناسب به منظور سرمایه‌گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی در خراسان جنوبی است.
وی با اشاره به وجود ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش سنگ‌های تزئینی گفت: وجود ۱۵۰ معدن در بخش سنگ‌های تزئینی از دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد واحدهای فرآوری پیشرفته و صنایع معدنی مرتبط در این استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت